bugün
- kadir inanır14
- sözlüğü bırakmak istemek7
- türk soyu ve arap soyu birdir6
- true nun çaylak olması10
- dinci insanlar efkarlandığında ne içiyor sorunsalı8
- seri gizli artı oy veren melek7
- yazarların iyi olduğu konular9
- yeni tanışılan kızdan istemek5
- ciguli kral4
- pringles 12 tl oldu kimsenin umrunda değil3
- gerçekliği sorgulatan 5 iddialı film2
- ana dilimiz kürtçe olsun kampanyası4
- ekepe dönemindeki suç artışının sebebi3
- velvet26
- arkadaşlar deja vu yaşıyorum2
- türklere devşirme diye laf atan kürt5
- kürtçülerin algıları5
- kürtçülük5
- sedat pekmez21
- aile evinde yaşamak13
- kemalist dünya19
- feminist sloganı2
- salak erkek neden bu kadar çok7
- neden herkes evleniyor hala2
- kemalist vs ot yiyen köpek4
- aylık 317 bin lira iyi para mıdır sorunsalı5
- kadir inanır'ın 58 yıllık kariyeri2
- savcı ile sevgili olan mafya2
- kemalistlerin sanki biraz şey olması10
- barda şişenin üstüne oturmuş kız görmek2
- ktç abinin çaylak olması5
- ebu muhammed el culani4
- 26 haziran 2026 türkiye abd maçı29
- artık şaşırmıyorum2
- amigo kızı olan sözlük kızları2
- eski sevgilinin dolgun göğüslerini özlemek7
- sözlük yazarlarının kombinleri10
- dedehatun'un elleri2
- kadir mısıroğlu'nun soyu18
- galatasaray lobisi11
- yapay zeka asistanlarının samimiyet sorunsalı3
- ingiliz aksanı6
- yazarların çalmak istedikleri enstrümanlar4
- erkeklerin her işi tek elle yapabilmesi11
- herzevekil'in biraz şey olması6
- birader yazar olmak13
- canımın sürekli hamburger çekmesi7
- 2026 dünya kupası25
- tavuk iskender4
- uludağ sözlük kızları tam bir sazandır5
korku halinin uyanması, endişelenmek, kaçınmak, gerilemek, panik halinde olmak, ürkmek, ürpermek. abartılı olması durumu için: (bkz: fobi)
(bkz: olmekten korkmak)
(bkz: hoslanilan kizin yaninda kopekten korkmak)
(bkz: asidan korkmak)
(bkz: bocekten korkmak)
(bkz: karanliktan korkmak)
(bkz: disciye gitmekten korkmak)
(bkz: sudan korkmak)
(bkz: travestilerden korkmak)
(bkz: olmekten korkmak)
(bkz: hoslanilan kizin yaninda kopekten korkmak)
(bkz: asidan korkmak)
(bkz: bocekten korkmak)
(bkz: karanliktan korkmak)
(bkz: disciye gitmekten korkmak)
(bkz: sudan korkmak)
(bkz: travestilerden korkmak)
gecenin yarısında dinlediğiniz şarkının ortasından bir adamın konuşmaya başlamasıyla girilen haleti ruhiye *
Kisiligin 3'e bolunme hali,ben bi de yusuf yusuf durumu
(bkz: aşktan korkan salak kadın)
Bir insan büyük bir tehlike veya korku verici olayla karşılaşınca vücudu otomatikman savunmaya geçer. Diğer canlılarda olduğu gibi dişler ve çene savunmanın ana mekanizmalarıdır. işte bu nedenle ilk insanlardan gelen kalıtımsal yapıdan dolayı önce çene ve dişler harekete geçer. Çenedeki kaslar titrer, bu da sanki dişler birbirine vuruyormuş gibi görüntü verir.
insanın en önemli frenlerinden biri.
aldatıcı baskı. ani unsur. insanın üzerine aniden inerek onu olumsuz yönde etkileyendir. üzerine gidilmesi halinde zayıflayacaktır, yine de etkisi kısa ya da uzun, belli bir süre devam eder.
insanların çoğu kaybetmekten korktuğu için
sevmekten korkuyor
sevilmekten korkuyor
kendisini sevilmeye layik görmediği için
düşünmekten korkuyor
sorumluluk getireceği için
konuşmaktan korkuyor
eleştirilmekten korktuğu için
duygularını ifade etmekten korkuyor
reddedilmekten korktuğu için
yaşamaktan korkuyor
gençliğin değerini bilmediği için
unutulmaktan korkuyor
dünyaya iyi bir şey vermediği için
ve ölmekten korkuyor
aslında yaşamayı bilmediği için..
w.shakespeare
sevmekten korkuyor
sevilmekten korkuyor
kendisini sevilmeye layik görmediği için
düşünmekten korkuyor
sorumluluk getireceği için
konuşmaktan korkuyor
eleştirilmekten korktuğu için
duygularını ifade etmekten korkuyor
reddedilmekten korktuğu için
yaşamaktan korkuyor
gençliğin değerini bilmediği için
unutulmaktan korkuyor
dünyaya iyi bir şey vermediği için
ve ölmekten korkuyor
aslında yaşamayı bilmediği için..
w.shakespeare
azımsanamayacak kadar kuvvetli bir duygudur. insana her şeyi yaptırabilir ya da hiç bir şeyi.
karşıdan gelirken son sürat,
kedicik yolun ortasında gözleri donmuş bakmamalıdır.
kaçsın ya da zıplasın. ölümüne...
kedicik yolun ortasında gözleri donmuş bakmamalıdır.
kaçsın ya da zıplasın. ölümüne...
(bkz: korkmaktan korkmak)
korkulması gereken tek şey korku'nun kendisidir.insan sevdiğinden korkar; çünkü o sevgiyi kaybetmek üşütür insanı.insan seveninden korkar; çünkü o kadar sevilmişken yüz çevirmek acı verir insana...kaybedeceği şeyi olanlar korkar! sevmediğinden ve seni sevmeyenden yana ne kaybedersin ki!
korkmamanın gerekliliğidir.
ne demiş yunan denizciler:
" o pyos fovate, den fovate" (korkan, korkmaz)
ne demiş yunan denizciler:
" o pyos fovate, den fovate" (korkan, korkmaz)
duyguların en asilidir. ben hiçbirseyden korkmam diyenden korkucaksın. bunu diyen kendini bilmez, korkma duyguyusunu tattığında öncelikle kendinden korkar. bu da kaybedecek bişeyi olmadığını gösterir ki allah muhafaza o zaman bende ondan korkarım.
Korkunun kölesiyiz nicedir...
Fobilerimiz yönetiyor bizi...
Kaygılarımız belirliyor oy vereceğimiz partiyi, seçeceğimiz işi, okuyacağımız gazeteyi, yerleşeceğimiz semti, siteyi...
işimize gelen değil, korkularımıza hak veren, bize kol kanat geren partilere oy veriyor, mitinglere katılıyor, cemaatlere sığınıyoruz.
En çok korkanlarla birlik oluyor, o birlikte kuvvet buluyor, bizim kadar korkmayanları "hain" ilan ediyoruz.
Cehaletin karanlığında daha büyük görünüyor gölgeler...
Dış dünyanın bilinmezliğiyle ana kucağında büzüşen bebekler gibi içimize kapanıyoruz.
Yükselen milliyetçilik değil aslında; korkular yükseliyor.
Örtünmekten ya da açılmaktan korkuyoruz;
Bizi din devleti yapacaklarından ya da dinimizi elimizden alacaklarından...
Papazlar saldırıdan korkuyor, saldırganlar papazlardan... Bölünme korkusuyla bölünüyoruz.
Oysa küçümsemeden, hafife almadan bu tırmanışı anlamak, ulusal marşın neden "Korkma" diye başladığını hatırlamak lazım.
Fobilerimiz yönetiyor bizi...
Kaygılarımız belirliyor oy vereceğimiz partiyi, seçeceğimiz işi, okuyacağımız gazeteyi, yerleşeceğimiz semti, siteyi...
işimize gelen değil, korkularımıza hak veren, bize kol kanat geren partilere oy veriyor, mitinglere katılıyor, cemaatlere sığınıyoruz.
En çok korkanlarla birlik oluyor, o birlikte kuvvet buluyor, bizim kadar korkmayanları "hain" ilan ediyoruz.
Cehaletin karanlığında daha büyük görünüyor gölgeler...
Dış dünyanın bilinmezliğiyle ana kucağında büzüşen bebekler gibi içimize kapanıyoruz.
Yükselen milliyetçilik değil aslında; korkular yükseliyor.
Örtünmekten ya da açılmaktan korkuyoruz;
Bizi din devleti yapacaklarından ya da dinimizi elimizden alacaklarından...
Papazlar saldırıdan korkuyor, saldırganlar papazlardan... Bölünme korkusuyla bölünüyoruz.
Oysa küçümsemeden, hafife almadan bu tırmanışı anlamak, ulusal marşın neden "Korkma" diye başladığını hatırlamak lazım.
karman çorman bir duygudur. teselliler fayda etmez. insan inandı(rıldı)gı şeyden(?) korkar. teselli başkasınındır.
(bkz: korkma acimayacak)
(bkz: korkma acimayacak)
kaybedecek birşeyi olmayanların tatmadığı bir duygudur. canını, malını, eşini dostunu, çoluğunu çocuğunu, ailesini, çevresini, kariyerini, prestijini, güzelliğini, parasını, kendine duyduğu güveni, kendinde bulduklarını, kendine olan sevgisini, saygısını, yaşamını, sevgilisini kaybetme kaygısı duymayanların korkuları olabilir mi?
çok insani birşey o zaman korkmak. korkmayanınız var mı aranızda?
çok insani birşey o zaman korkmak. korkmayanınız var mı aranızda?
yasamanın parcası olan, korkulacak birsey olmadıgını anlamak icin yurunmesi gereken yol.
bir şeylerin, adımların doğuracağı sonuçlardan emin olamama durumudur.
istersiniz bir şeyi, ama ya olmazsa... ya üzülürsem yine, veyahutta üzersem...
Korku
Korkarım!
Mutlu değilim bu aralar...
Mutluluğum olmandan korkarım.
Korkutan beni unutmaya çalıştığım anılar...
Korkarım kendimden...
Yine üzerim diye kendimi.
Uzaklaştırırım diye kendimden
Ve üzerim diye seni.
Üşürüm soğuk kış gecelerinde...
Bir gün sarılmaktan vazgeçmektense sana!
Hiç sarılmam derim, kal ruhumun derinliklerinde
Ama bak üşüyorum yine, öylece bakakaldım içimdeki sana.
Korkarım cevabından...
Sorsam üzülürüm yine
Korkarım uzaklaşmandan...
Sen yanımda olsan bile!
Karalayan: birumuzumbileyok
istersiniz bir şeyi, ama ya olmazsa... ya üzülürsem yine, veyahutta üzersem...
Korku
Korkarım!
Mutlu değilim bu aralar...
Mutluluğum olmandan korkarım.
Korkutan beni unutmaya çalıştığım anılar...
Korkarım kendimden...
Yine üzerim diye kendimi.
Uzaklaştırırım diye kendimden
Ve üzerim diye seni.
Üşürüm soğuk kış gecelerinde...
Bir gün sarılmaktan vazgeçmektense sana!
Hiç sarılmam derim, kal ruhumun derinliklerinde
Ama bak üşüyorum yine, öylece bakakaldım içimdeki sana.
Korkarım cevabından...
Sorsam üzülürüm yine
Korkarım uzaklaşmandan...
Sen yanımda olsan bile!
Karalayan: birumuzumbileyok
insanoğlunun bir savunma mekanizmasıdır. tamamen korkusuz olan kişi, aynı zamanda zeka ve zihinsel diğer sorunları olan kişidir. korkmak sağlıklı insanın doğasında vardır.
zamanla cesareti oluşturan mefhum. insan, tecrübeyle kanıksayan bir canlı olduğundan; korku mükerrer kez tecrübe edilerek alışılagelmiş şekle dönüştüğünde, bu sayede ilk öne atlayan cesur kişi olan kahraman dediğimiz birey vücuda gelir, zuhur eder, peyda olur...lan işte belirir be.(kısa sap bağlama çalmak daha zordur, ustalık ister ve kısa cümleleri bağlamak da zordur)
bu durumda, şu sözlerimle benn kıvırmış oluyorum. önceleri cesaret kavramını aslında korkunun iyi derecede gizlenebilmesi olarak açılımlamıştım. şimdi ise korkunun tekrarlarla o kötü yeteneğini yitirmesi neticesinde kahraman üretebildiğini varsayıyorum.
demek ki, kavramları kendince döndüren dönek yakıştırması tehlikesine rağmen bunu yapabiliyorsam korkuyu aşmışım, süper cesurum, manyak özgüven sahibiyim. varsa bir boş belediye başkanlık için adayım.
bu durumda, şu sözlerimle benn kıvırmış oluyorum. önceleri cesaret kavramını aslında korkunun iyi derecede gizlenebilmesi olarak açılımlamıştım. şimdi ise korkunun tekrarlarla o kötü yeteneğini yitirmesi neticesinde kahraman üretebildiğini varsayıyorum.
demek ki, kavramları kendince döndüren dönek yakıştırması tehlikesine rağmen bunu yapabiliyorsam korkuyu aşmışım, süper cesurum, manyak özgüven sahibiyim. varsa bir boş belediye başkanlık için adayım.
çeşitleri vardır sayısız yalnız bi çeşit varki hepsinden farkılır;sevgilisinin abisi.
abi ne olursa olsun ister sen 2 metre ol abi 163 olsun farketmez korkulur.
abi ne olursa olsun ister sen 2 metre ol abi 163 olsun farketmez korkulur.
sonradan edindiğimiz bir reflekstir. o zaman korkmuyoruz, korkutuluyoruz. korkutmak kalsın, korkmak kaldırılsın lügattan.
insanların çoğu kaybetmekten korktuğu için, sevmekten korkuyor. Sevilmekten korkuyor, kendisini sevilmeye layık görmediği için. Düşünmekten korkuyor, sorumluluk getireceği için. Konuşmaktan korkuyor, eleştirilmekten korktuğu için. Duygularını ifade etmekten korkuyor, reddedilmekten korktuğu için. Yaşlanmaktan korkuyor, gençliğin kıymetini bilmediği için. Unutulmaktan korkuyor, dünyaya iyi birşey vermediği için. Ve ölmekten korkuyor aslında yaşamayı bilmediği için..
W. SHAKESPEARE
W. SHAKESPEARE
Gündemdeki Haberler
Güncel Önemli Başlıklar