bugün

alın yazısı olarakta nitelendirilen bilim ötesi metafizik şey(ilahi şey demek daha doğru olur da neyse)
ağları da vardır, örümcek midir yani..
sinek olmamak lazım demek..
varoşlardan bir bayan ismi..
(bkz: kader utansin)
KADER DiYEMEZSiN SEN KENDiN ETTiN
kesin ve net değişmezliği kabul edilen ancak insan hayatını amellerine göre yönlendiren yazgı.
kader değişir ki bunun en kesin bilinen yargısı şudur; sadaka ve allah rızası için yapılan iyi niyetli işler insan hayatındaki musibet vs. gibi belaların deffine yol açar. eğer ki insan bu iyi niyetli yaptığı işlerden ötürü hala başına olmaz işler geldiğini savunur ve böyle kurguların inkarına giderse, düşünmelidir ki başına gelebilecek kapsamlı ve daha fena işler ondan uzaklaşmıştır. nitekim ayetlerde de belirtildiği üzere insanın başına gelen hadiselerin hayır ve ya şer olarak adlandırılması bizim bakış açımıza göre yanlış yargılar içerisinde olur.' sizin hayır bildiğiniz şeyler de şer, şer dediğiniz şeylerde muhakkak hayır vardır' şeklindeki ayet meali de buna en güzel örnektir.
ve en sağlamıda bilindiği üzere imanın beş şartından biridir. inkarı şirke gider.
(bkz: özgür irade)
mukadderat
tanrı tarafından yazılmış mükemmel senaryo
17 entryde anılmayan şarkıcı kişilik:
sahi bi kader vardı nice oldu acep..*
(bkz: determinizm)
(bkz: kaderin ağlarını örmesi)
seçtiklerimiz ve seçemediklerimizle hayatın ta kendisi.
yanlis algilanan olaydir.kader bir seyin onceden belli olacagi kesin bir sey degildir.sadece o sinavla karsi karsiya gelmektir.onumuze cikan engelden sonra hata yapilinca:"ne yapalim kaderim de varmis" lafi gerzekce ve bilgisizce soylenen laftir.o sinavla karsilastigin kader de vardir,ancak yanlis yapicagin kader de yoktur.o senin secimindir.ateistler in de yanlis algiladigi olaydir.ornek:
"madem tanri kaderimizi yazmis,yaptigimiz hatalardan niye bizi sorumlu tutuyor" sorusu gibidir.yaptigimiz hatalar kader degildir,bizim secimimizdir.tipki okul da hocalarin bize sinavdan sorumlu tutmasi gibidir.sinav gunun bellidir,ancak gecip gecmiyecegin ogrenciye baglidir.calistiysan gecersin,calismadiysan kalirsin.bu kadar basittir kader.
bana geri ver adlı sarkısıyla ve ibrahim tatlıses'in destegiyle meşhur olan daha sonra tarihin tozlu sayfalarında kaybolan kara kaşlı kara gözlü sarkıcı.
yazılmış sayısız yaşam olasılığının allah'ın kuluna verdiği irade ile biçimlendirilmesi işlemidir.
şöyle düşünelim: küçük bir tırtılsın ve bir ağacın toprakla buluştuğu yerdesin. önünde dallara ayrılmayan geniş bir gövde var. onu tırmanmaya başlarsın.
ağacın dallara ayrıldığı ilk yere geldiğinde artık seçim yapabilecek karaktere (yaşa, kişiliğe) ulaşmışsındır ve bundan sonraki istikameti seçimlerin belirleyecektir.
peki bu yaşayacaklarının allah tarafından bilinmediği anlamına mı gelir? bilakis, allah'ın sadece yaşadığın hayatı değil, küçük bir seçim nedeniyle değişen ve yaşayamadığın olasılık yaşamlarını da bilmesi anlamına gelir bu. çünkü ağacı oraya koyan, dallarını tehlikeli örümceklerle yahut birbirinden bereketli yemişlerle dolduran allah'tır.
sen başka planlar yaparken bu süreçte tam aksi gerçekleşen olaylar toplamı ve dağıtımıdır.
yazılan bi script'i oynamaktır ama finalini bilmeden.(bkz: asansöre binersin ama hangi kata çıkacağına sen karar verirsin)
En Basit tanımıyla; Miktarve Ölçü.. En geniş Manası ile Cenab-ı Hakkın ilim ve Adalet gibi sıfatlarının nihayet Hududu. ilm-i ilahinin bir kısmı ve nevi
keder ile sık sık karıştırılan kelime.
prometheus ve oedipus arasındaki karşıtlıktır. prometheus özgür istenç'tir;oedipus ise determinist bir kader anlayışını içerir. aslında determinist açıdan bakıldığında ele pek birşey geçmez. bir çöldedir insan; tanrı tarafından çöle atılmıştır, daha doğrusu çöle atılıp atılmaması kendi istencine tabi değildir, ama yolu kendisi alacaktır nasıl gideceğini kendi belirleyecektir[bu da cüz-i irade küli irade açısından bir kader anlayışı-kuru yapraktan iyidir]
hüseyin nihal atsız'ın bir şiiri

Dünyada gerçi olmadı bir şeyde kârımız
Ukbâda belki olsa gerek itibârımız.
Ağyâr gül kopardı dikenden demet demet,
Hâr oldu bağrımızda çiçek yüzlü yârımız.
Yükseldi arşa neşvesi dünun, esâfilin;
Toprakta gizli kaldı bizim âh ü zârımız.
Baş eğmedik edâniye ikbâl ü câh için;
Mâziye, ırka, sancağadır iftihârımız.
Şâd olmamak olur mu, Kızıl Elma semtine
Bir gün dönerse râyet-i âli-tebârımız.
Hiçbir emel gönülde karâr etmiyor bugün,
Ermektedir, şitâya hazin sonbahârımız.
Hakanların dikilmeli Altay’da tuğları,
Varsın cihanda olmayagörsün mezârımız.
üstad zeki demirkubuz'un 17 kasım 2006'daa vizyona girecek olan, 'masumiyet' in 30 yıl öncesini anlatan yeni filmi.

ayrıca bu seneki* antalya'da tertip edilen altın portakal hedesinin en kuvvetli adayı.
eliniz kolunuz bağlı gittiğiniz yol.
şeytandan sonra her türlü kötü olayın sorumlusu olduğuna inanılan ilahi olgu.

(bkz: kadirizm) *