1. 1.
    israil doğumlu amerikan keman virtüözü. 31 ağustos 1931'de tel aviv'de doğdu. 4 yaşında geçirdiği çocuk felcine rağmen keman öğrendi. 9 yaşında ilk konserini verdi. 1958'de amerika'ya gelerek julliard müzik okulunda eğitimine devam etti. schindlers list ve kadın kokusu filminin soundtrack albumünden hatılanacak soloların sahibi ve otoriteler tarafından dünyanın yaşayan en iyi keman virtüözü olarak kabul edilen şahsiyet.
    4 ... sparkhan
  2. 2.
    scent of a woman filmindeki tango sahnesinde fonda çalan muazzam ötesi müziğe parmaklarıyla ve ruhuyla hayat vermiş usta kemanist. dinlerken gözlerin kapatılması kafidir, uçuyor olmak hissiyatının ruha yerleşmesi için.
    3 ... nickless cage
  3. 3.
    aşmış keman virtüözü. Bach ve bilimum barok dönem eserlerini yorumlayışı da efsanedir. Ayrıca Vivaldi'nin four seasons eserinin Winter allegro bölümü her dünyalı tarafından dinlenmelidir. Efsanedir.
    1 ... mikrop
  4. 4.
    kemanı oyle calmak demek ki mumkunmus,
    imrenmemek, ozenmemek mumkun degil.

    (bkz: paganini)
    (bkz: 24 kapris)
    (bkz: vivaldi)
    (bkz: mendelssohn keman koncertosu)
    2 ... kabaktadi
  5. 5.
    dinlemeniz gereken ilk eseri kesinlikle manha de carna olmalı.muhteşem..harika ötesi tek kelimeyle..
    2 ... yalandunyaninsahtekahramani
  6. 6.
    kemanı ağlatan adam.

    (bkz: schindler s list theme)
    5 ... muhterem fil
  7. 7.
    (bkz: izak rabin)
    1 ... filozofil
  8. 8.
    dünyanin gelmis gecmis en büyük kemancilarindandir. cok iyi caldigi pek cok eser vardir. özellikle 35-55 yaslari arasinda teknik düzeyi cok yüksekti ve en önemli kayitlarini da bu arada yapmistir. su an kac kere grammy ödülünü aldigini söyleyemeyecegim ancak bircok kez aldigini biliyorum. 1992 ya da 93 yilinda istanbul´da aya irini kilisesinde de calan perlman istanbul´daki konserinde

    schubert -sonatina
    beethoven - sonata ,kreutzer, nr.9 a moll
    prokofief -sonata 94 a nr.2

    isimli eserleri seslendirmisti. prokofiev sonati parcalamisti. yaptigi kayitlar icerisinde iz birakan en önemli kayitlari arasinda hic kuskusuz elgar keman koncertosunu yorumlamasini söylemek gerekir. bunun disinda shostakowitch keman koncertosunu caldigi zubin mehta´yla yaptigi kayit da unutulmazdir. daniel barenboim´le bircok kaydi vardir, bunlarin en önemlisi hic kuskusuz brahms´in keman piyano sonatlarinin kaydidir.(bilmeyene- barenboim bu kayit da piyano calmaktadir.) bunun disinda yaptigi iyi bulunmayan kayitlar da vardir. mozart yorumlari genellikle begenilmez. mozart keman koncertolarini calisi fazlaca sekerlidir. buna karsin pablo de sarasate´nin eserlerini caldigi piayanist samuel sanders esligindeki cd´deki bütün parcalar, perlman´in yorumuyla tarihe gecmistir. bach solo sonat ve partitalari calisi da cok tartismalar cikmasina sebep olmustur, bach´larinin bazilari cok iyi bazilari da cok kötü bulunur.(ben de bu görüsteyim). genellikle klasik ve barok dönem eserlerini fazlaca serbest ve sensasyonel üslupta calmistir, buna karsin bütün romantik keman literatürünü oldukca iyi yorumlamistir. mesela dvorak´in keman koncertosunun yorumu cok enterasandir. ya da bruch keman koncertolarinin hepsini efsanevi calar.

    ancak perlman´in en cok hatirlanacagi kayit tahminen, wieniawski´nin keman koncertolarini seiji ozawa´nin sefligini yaptigi orkestra esligindeki calisidir. 1 numarali fa diyez minör keman koncertosunu calisi, 2 numaranin 2. bölümünü calisi hicbir zaman unutulmayacak, keman literatürüne gecmis cok önemli bir kayittir.

    bunun disinda vivaldi´nin herkesin caldigi dört mevsim koncertolarinin perlman´la olan yorumu, gercekten en iyi yorumlardandir (israel philarmonic perlman)

    perlman 1714 "soil" stradivari kemani calmaktadir, bu kemani perlman´dan önce menuhin caliyordu.
    8 ... paganviodio
  9. 9.
    http://www.youtube.com/wa...mp;playnext=1&index=1+
    ... haricten gazelci
  10. 10.
    1945 yılında Tel Aviv'de doğan itzhak Perlman üç yaşında kemana başlar. Dört yaşındayken yakalandığı çocuk felci yüzünden tekerlikli sandalyeye mahkum olmasına rağmen kemanı bırakmaz ve çalışmalarına devam eder. Amerika'da Juilliard müzik okuluna gider ve Dorothy Delay ile çalışır, 10 yaşında sahneye çıkar.

    Erken ve geç romantik dönemlere ait kilit eserlerin hemen tümünün referans kayıtlarının altına imza atmıştır.Keman yorumculuğunda 19. yüzyılın sonu ve 20. yüzyılın ilk yarısında yerleşip kökleşen Elman, Szigeti, Milstein, Kreisler,
    Heifotz, Menuhin, Oistrakh, geleneğinin geçen yüzyılın son çeyreğine damgasını vurmuş tek gerçek temsilcisidir itzhak Perlman.

    Yukarıda isimleri geçen büyük ustaların alemeti farikası sayılan her şey onda da mevcuttur; Kadife yumuşaklığında,
    sımsıcak ve hiç kimseye benzemeyen son derece özgün bir tını, geniş ve hacimli bir sonarite, inanılmaz teknik ustalık,
    cantabilite ( şarkı söylercesine) çalış.

    Kemanı çok minimum hareketlerle çalar, tekniği çok yüksek düzeydedir. Yay tekniği çok enteresandır, görünüş olarak yay tutuşu doğru değildir ama yay üzerindeki hakimiyeti inanılmazdır. Perlman'ın elleri keman için çok büyüktür ancak çok çalışarak kendisine ötesine geçmesi oldukça güç bir keman tekniği kazandırmıştır.

    Sibelius, Bach, Paganini'yi, Vivaldi'nin dört mevsimini en güzel çalan virtüözdür. Kemanı eliyle değil kalbiyle çalar, onun keman çalışını dinlerken ağlamamak mümkün değildir.

    itzhak Perlman bir konuşmasında; ' Hayatındaki başarısızlıklarına sebep olarak imkansızlıklarını gösterenler benden
    ders almalıdır' demiştir.
    4 ... hurrem