bugün
- yılmaz güney8
- dolandırılan insanların genel özellikleri6
- rahmi koç5
- falıma bakmak isteyen var mı24
- namaz takkesi4
- hapşırırken aynı anda osurmak9
- sırrı süreyya önder4
- arap gibi giyinerek sevap kazandığını sanan tip9
- ingiliz şapkası takmıyor diye türkleri asmak5
- kuzenin içine boşalmak9
- ozan güven vs sermiyan midyat vs fırat tanış3
- 26 haziran 2026 türkiye abd maçı3
- winona ryder3
- kemal kılıçdaroğlu17
- sade soda erkeği vs meyveli soda erkeği7
- velvet5
- çorapla uyuyan insanların sosyopat olması7
- bir scottish fold sahibi olmadan ölüp gitmek8
- meslek lisesi vs imam hatip lisesi6
- eril erkek meslekleri6
- yengeyi götürmek3
- birader yazar olmak4
- soğuk bulgur pilavı yerken ağlayarak 31 çekmek6
- birdenbire gelen fake hesap açma isteği3
- tff başkanının adalet bakanını göreve çağırması3
- 2026 dünya kupası19
- utku gümrükçü6
- futbol12
- erkekler neden az yaşar4
- yaşama nedenleri2
- ibrahim hacıosmanoğlu7
- futbolun eskiden güzel olması3
- chp'li 17 belediye başkanının akp'ye geçmesi9
- gulmekicinyaratilmis4
- messicilerin genel özellikleri2
- evde mum bulundurmak5
- chobani stadyumu2
- ioçk kızmış beyler4
- aylık 309 bin lira iyi para mıdır sorunsalı2
- özel okul öğretmenleri açlık grevinde11
- metrobüs kliması4
- göğüs dekoltesi olan erkek7
- sevan nişanyan2
- fal baktırmaya ve stalk yapmaya ara vermek2
- erkek erkeğe açık oylaşmak11
- aylık 307 bin lira iyi para mıdır sorunsalı5
- yaz aşkı bulamamak7
- sıkıldım ulan sıkıldım anlıyor musun sıkıldım5
- aldım kabul ettim9
- ayrılığın 7 aşaması6
olmamış dizi. hiç güldürmüyor. ayrıca gülme efektini koyarak baştan kaybetmişler.
gani müjde nin kendi kendine çekip güldüğü saçma salak dizi.
bu ülkemin güzel evlatları daha tarihi öğrenemeden batırdılar sağolsunlar. yahu bunu izleyen çocuk atalarına küfretmez mi ??? tam bir saçmalık.
osmanlının kötü espri yapmaktan yıkıldığını anlatan dizi.
sanırım sırf siyasi mesaj vermek için yapılmış, sırf siyasi mesajlar var diye izleyecek olanlar da vardır mutlaka.
sanırım sırf siyasi mesaj vermek için yapılmış, sırf siyasi mesajlar var diye izleyecek olanlar da vardır mutlaka.
çok başarısız. gani müjdenin en başarısız dizisi bile diyebiliriz. espri yaptıklarını sanıp sık sık gülme efekti veriyorlar bi de... "acaba espri yapıldı da ben mi kaçırdım" diye sıkça düşündürdü beni. saçmalık. uzun ömürlü olmaz, sanmıyorum.
afedersin ama bok gibi dizidir. gani müjdenin kalitesini yine gözler önüne sermiştir.
ucuz komedi yeni bir türk malı veya türkün uzayla imtihanı vakası.
şu an yayında olan alemin kralı ile kıyaslanabilir anca.
ucuz komedi yeni bir türk malı veya türkün uzayla imtihanı vakası.
şu an yayında olan alemin kralı ile kıyaslanabilir anca.
fox tvde bu akşam itibariylen yayınlanmaya başlamış, ilk 10 dakikasına anca dayanabildiğim, saçmalıkta sınır tanımayan, bayat ve hatta espri bile sayılamayacak esprileriyle türk dizi tarihinde 2. bir türk ün uzayla imtihanı vakasıdır.
tabi 10 dakikadan sonra espriler kalitelileştiyse, dizi güzelleştiyse bilemem.
tabi 10 dakikadan sonra espriler kalitelileştiyse, dizi güzelleştiyse bilemem.
bu akşam fox tv'de başlamış dizi.
(bkz: akasya durağı 2)
ekşi'de övgü dolu entry girilmezse burdaki çakma entellerin izlemeyeceği dizi.
hızlı başladı. izlenir.
beş dakikasına bile dayanılamayan 0-5 yaş dizisi.
ülkedeki diğer erkeklere fazla bişe bırakmayan sistemdir.
erotik film netliğinde olan yeni fox dizisi. yine haremi yanlış anlatacaklar.
osmanlı döneminde padişahın oluşturduğu bölüm,kültürdür.
çok cıvık bir parodiler yumağı olacağı tantımlarından belli olan dizi. bir kere gani müjde ve mehmet ali erbil ikilisi var.
fox tv'yi kumandadan silmek için yeterli sebeptir.
fox tv'yi kumandadan silmek için yeterli sebeptir.
merakla beklediğim gani müjde'nin kaleminden yayınlanacak dizi. ilk izlenimim tarihi filmlerin hit olmasından sonra o dönemleri esprili bir dille anlatılacak bir yapım olacak gibi. ilk bölümde kendisini bana izlettirip izlettirmeyeceğinin kararını verdirecek.
fragmanı için : https://www.youtube.com/watch?v=PYSmYIIaziY
fragmanı için : https://www.youtube.com/watch?v=PYSmYIIaziY
gani müjde ve mehmet ali erbil imzasını taşıyan yeni tarihi dizi. mehmet ali erbil i ulan bator rolünde keyifle izleyeceğiz .
(bkz: harem seminerleri)
harem evdir . yabacı erkeklerin girmesini yasak olduğu yerdir .
17lik bakirelerle dolu bir genel ev değidlir yani .
17lik bakirelerle dolu bir genel ev değidlir yani .
ikinci Murat'a kadar Osmanlı padişahları ya kendi çevrelerindeki kızlarla ya da savaştıkları kralların kızlarıyla evlendiler. Bu yüzden Osmanlı'da bir harem teşkilatı yoktu. Harem ve Enderun Mektebi istanbul'un fethinden sonra Fatih Sultan Mehmet tarafından kurulmuştur.
Özellikle yakın zamanda bir dizi ile (bkz: Muhteşem Yüzyıl) tekrar gündeme gelen, Osmanlı Tarihi'nin belki de en çok merak edilen ve ilk günkü gizemini bugüne kadar koruyabilen kurumdur
Bilinmesi gereken ilk şey, Topkapı Sarayı'ndaki Harem kısmının baştan beri orada olmadığı, Kanuni zamanında Hürrem'in yoğun isteği üzerine ve eski sarayda çıkan yangın sonrasında Harem'in topkapıya taşındığıdır. Dolayısıyla Kanuni'ye kadarki padişahlar ve hatta bir dönem Kanuni dahi, sarayda bulunduğu zamanlarda akşamları eski sarayı ziyaret eder ve ailesiyle vakit geçirirdi.
Öncelikle haremden sadece padişahın evi olarak bahsetmek uygun düşmez çünkü Osmanlı tarihinde haremin çok daha yaygın etki ve görevleri vardır. Bunları en temel haliyle 3 başlık altında toplarsak;
1- Harem padişahın evidir. Bu açıdan etimolojik kökenine de uygun olarak "mahrem" sayılmıştır ve padişahtan başka kara ağalar hariç hiç bir erkeğin girmesine izin verilmez. Hatta belli bir yaştan sonra Şehzadeler bile ayrı bir bölümde yaşamlarını sürdürüp eğitim almaya başlarlar ki bu sayede bu mahremiyet en sıkı haliyle korunmaya devam eder. Dolayısıyla harem hakkında yazılıp çizilenler somut gerçeklere değil "100 kadının içine düşmüş 1 erkek" senaryosunun hayalgücüyle genişletilmesine dayanmaktadır.
2- Harem cariyelerin birer saray hanımı haline dönüştürüldüğü okuldur. Bu bakımdan (bkz: Enderun)'un dişi izdüşümüdür. Harem'e girmek o kadar kolay değildir. Yani bir cariye saraya getirilir getirilmez küt diye padişahın karşısına çıkarılmaz. Harem'e alınacak cariyeler Harem'den önce de bir eğitimden geçirilir daha sonra saraya gönderilirlerdi. Harem'e girmek için seçilen cariyelerde her şeyden önce aranan özellik dış güzellikti ve yaşlarının genç olmasıydı. Bu sayede Harem'de alacakları eğitimle bu güzellikler işlenir, kimlikleri unutturulur ve bir çoğu her yönüyle bir Osmanlı Saray Hanımı'na dönüştürülürdü. Nitekim 9 yılda bir yahut padişah değişimlerinde yapılan çıkmalarda saray cariyeleri dışarıdan beylerle evlendirilirlerdi ve bunlar gittikleri bölgelerde Osmanlı Sarayı adabının temsilcileri olmuşlardır
3- Ve Harem her ne kadar dışa kapalı bir yapı da olsa Osmanlı Devlet yönetiminden tamamen ayrı düşünülemez. Burada özellikle tarafımca "3 büyükler" adlandırılan ve hepimizin tanıdığı 3 Valide Sultanın ismini zikretmek gerekir ki bu dönemde Harem devlet yönetiminde son derece etkili olmuştur
a) (bkz: Hürrem Sultan)
b) (bkz: Safiye Sultan)
c) Mahpeyker (bkz: Kösem Sultan)
Nihayet Kösem Sultan'ın gelini (bkz: Hatice Tarhan Sultan) tarafından Harem devlet yönetiminden uzaklaştırılmış ve bu devletin yıkılışına kadar benzer şekilde devam etmiştir
Uzun lafın kısası, Harem kendi içinde apayrı bir dünyadır ve onu yorumlamak için sadece bir dizi izlemek, bir kurgu roman okumak yetmez. Üzerine araştırmak, düşünmek ve bütün halinde incelemek gerekir.
Bilinmesi gereken ilk şey, Topkapı Sarayı'ndaki Harem kısmının baştan beri orada olmadığı, Kanuni zamanında Hürrem'in yoğun isteği üzerine ve eski sarayda çıkan yangın sonrasında Harem'in topkapıya taşındığıdır. Dolayısıyla Kanuni'ye kadarki padişahlar ve hatta bir dönem Kanuni dahi, sarayda bulunduğu zamanlarda akşamları eski sarayı ziyaret eder ve ailesiyle vakit geçirirdi.
Öncelikle haremden sadece padişahın evi olarak bahsetmek uygun düşmez çünkü Osmanlı tarihinde haremin çok daha yaygın etki ve görevleri vardır. Bunları en temel haliyle 3 başlık altında toplarsak;
1- Harem padişahın evidir. Bu açıdan etimolojik kökenine de uygun olarak "mahrem" sayılmıştır ve padişahtan başka kara ağalar hariç hiç bir erkeğin girmesine izin verilmez. Hatta belli bir yaştan sonra Şehzadeler bile ayrı bir bölümde yaşamlarını sürdürüp eğitim almaya başlarlar ki bu sayede bu mahremiyet en sıkı haliyle korunmaya devam eder. Dolayısıyla harem hakkında yazılıp çizilenler somut gerçeklere değil "100 kadının içine düşmüş 1 erkek" senaryosunun hayalgücüyle genişletilmesine dayanmaktadır.
2- Harem cariyelerin birer saray hanımı haline dönüştürüldüğü okuldur. Bu bakımdan (bkz: Enderun)'un dişi izdüşümüdür. Harem'e girmek o kadar kolay değildir. Yani bir cariye saraya getirilir getirilmez küt diye padişahın karşısına çıkarılmaz. Harem'e alınacak cariyeler Harem'den önce de bir eğitimden geçirilir daha sonra saraya gönderilirlerdi. Harem'e girmek için seçilen cariyelerde her şeyden önce aranan özellik dış güzellikti ve yaşlarının genç olmasıydı. Bu sayede Harem'de alacakları eğitimle bu güzellikler işlenir, kimlikleri unutturulur ve bir çoğu her yönüyle bir Osmanlı Saray Hanımı'na dönüştürülürdü. Nitekim 9 yılda bir yahut padişah değişimlerinde yapılan çıkmalarda saray cariyeleri dışarıdan beylerle evlendirilirlerdi ve bunlar gittikleri bölgelerde Osmanlı Sarayı adabının temsilcileri olmuşlardır
3- Ve Harem her ne kadar dışa kapalı bir yapı da olsa Osmanlı Devlet yönetiminden tamamen ayrı düşünülemez. Burada özellikle tarafımca "3 büyükler" adlandırılan ve hepimizin tanıdığı 3 Valide Sultanın ismini zikretmek gerekir ki bu dönemde Harem devlet yönetiminde son derece etkili olmuştur
a) (bkz: Hürrem Sultan)
b) (bkz: Safiye Sultan)
c) Mahpeyker (bkz: Kösem Sultan)
Nihayet Kösem Sultan'ın gelini (bkz: Hatice Tarhan Sultan) tarafından Harem devlet yönetiminden uzaklaştırılmış ve bu devletin yıkılışına kadar benzer şekilde devam etmiştir
Uzun lafın kısası, Harem kendi içinde apayrı bir dünyadır ve onu yorumlamak için sadece bir dizi izlemek, bir kurgu roman okumak yetmez. Üzerine araştırmak, düşünmek ve bütün halinde incelemek gerekir.
Erkeklerin uçkurlarına hakim olamadığının geçmişten gelen kanıtı.
devlet opera ve balesinde gosterimdedir. izlenmeye deger baleyle olaylar guzel kurgulanmıstır ozetini okuyup gitmekte fayda var. gorsel ve ruhsal olarak tahmin olarak cıkacaksınız. biletler de hemen tukeniyor benden soylemesi.
Gündemdeki Haberler
Güncel Önemli Başlıklar