bugün
- herkes eski nikini yazsın bitsin bu eziyet13
- kadir inanır17
- türk soyu ve arap soyu birdir8
- true'nun çaylak olması16
- ispanya'nın uruguay'ı elemesi2
- ona bir şey söyle9
- velvet28
- üniversitelerin gereksiz olması13
- israil6
- kemalist dünya19
- 26 haziran 2026 türkiye abd maçı29
- arkadaşlar uyudunuz mu6
- dinci insanlar efkarlandığında ne içiyor sorunsalı10
- aile evinde yaşamak13
- 2026 dünya kupası27
- sedat pekmez21
- kadir mısıroğlu'nun soyu18
- sözlüğü bırakmak istemek8
- yazarların iyi olduğu konular9
- a milli futbol takımı'nın dünya kupası ndan dönüşü2
- salak erkek neden bu kadar çok8
- kemalistlerin sanki biraz şey olması10
- futbol21
- galatasaray lobisi11
- barda şişenin üstüne oturmuş kız görmek5
- seri gizli artı oy veren melek7
- birader yazar olmak13
- erkeklerin her işi tek elle yapabilmesi11
- sözlük yazarlarının kombinleri9
- memesi güzel olan bir kadını alıp çıkacağım4
- anın görüntüsü17
- eski sevgilinin dolgun göğüslerini özlemek7
- yeni tanışılan kızdan istemek5
- arapça okuyabilen yazarlar3
- 85 milyon kişi uludağ sözlük'ü okuyor14
- özlü sözler5
- pringles 12 tl oldu kimsenin umrunda değil4
- 26 haziran 20266
- hiçbir şey yapmadığınız halde aşık olan erkekler2
- hızlı para kazanmanın yolları14
- türklere devşirme diye laf atan kürt5
- kürtçülerin algıları5
- kürtçülük5
- canımın sürekli hamburger çekmesi7
- tüm mahlukatın cenneti yaşayacak olması3
- ayağımla nah çekebilme yeteneğim6
- ingiliz aksanı6
- aylık 317 bin lira iyi para mıdır sorunsalı5
- ktç abinin çaylak olması5
- nato zirvesini takip izni verilmeyen türk medyası7
Güney Kutbu, Dünya ekseninin alt kısmında (Güney ucunda) kalan noktayı tanımlar.
1840 yılında Charles Wilkes tarafından bulunmuştur.
Antarktika da denilir.
ayrıntılı bilgi:
http://tr.wikipedia.org/wiki/G%C3%BCney_Kutbu
ayrıca;
burada yaşayan adamlar nasıl uzaya düşmüyor?
çocukluğumdan beri merak ederim...
allah allah...
1840 yılında Charles Wilkes tarafından bulunmuştur.
Antarktika da denilir.
ayrıntılı bilgi:
http://tr.wikipedia.org/wiki/G%C3%BCney_Kutbu
ayrıca;
burada yaşayan adamlar nasıl uzaya düşmüyor?
çocukluğumdan beri merak ederim...
allah allah...
(bkz: kuzey kutbu)
bu kutba ilk ulaşan kişi 1911 yılında roald amundsen'dir.
(bkz: deep deep south)
21 aralık - 21 haziran tarihleri arasında gündüz 21 haziran- 21 aralık tarihleri arasında gece yaşanmaktadır.
hangi yöne dönerseniz dönün, döndüğünüz yönün kuzey olduğu yer. ağırlık eklenmemiş pusula iğnesinin gökyüzünü göstereceği mekandır aynı zamanda.
(bkz: antartika)
14 aralık 1911 norveçli deroald amundsen ve ekibi ilk olarak güney kutbuna ulaşmayı başardılar. 17 ocak 1912 tarihinde bu gruptan
habersiz olan ingiliz scott ve grubu da aynı şekilde güney kutbuna ulaşır ve orada olan norveç bayrağını görünce büyük bir
hayal kırıklığına uğrarlar. scott ve ekibi dönüş yolunda doğa şartları ile başa çıkamıyarak ölürler. scott tüm yolculuğu
hayranlık uyandıracak şekilde belgelemişti.
habersiz olan ingiliz scott ve grubu da aynı şekilde güney kutbuna ulaşır ve orada olan norveç bayrağını görünce büyük bir
hayal kırıklığına uğrarlar. scott ve ekibi dönüş yolunda doğa şartları ile başa çıkamıyarak ölürler. scott tüm yolculuğu
hayranlık uyandıracak şekilde belgelemişti.
1911 yılında kaptan scott ile uzun süren bir rekabetten sonra, norveçli roald amundsen güney kutbuna ilk ayak basan kişidir. kuzey kutbundan 2 yıl sonra keşfedilmesi de enteresandır.
kuzey kutbu'nunkinden daha fazla buz kütlesine sahiptir.
ben bunu kuzey kutbundaki daha fazla insan yaşamı ve oradaki sera gazı etkisine bağlıyorum ama gerçek nedir bilmiyorum.
ben bunu kuzey kutbundaki daha fazla insan yaşamı ve oradaki sera gazı etkisine bağlıyorum ama gerçek nedir bilmiyorum.
-70 derece' ile gezegenin en düşük sıcaklıklarının yaşanan kısmı.
başlıkta belirtilenin aksine üzerinde insan yaşamaz.
dünya'da bulunan tatlı suyun % 70'i burada bulunan buzulların içindedir.
başlıkta belirtilenin aksine üzerinde insan yaşamaz.
dünya'da bulunan tatlı suyun % 70'i burada bulunan buzulların içindedir.
antartika da denir. 60 güney enleminden itibaren başlar.
Amundsen-Scott istasyonunun kurulu olduğu yerdir.
Ölmeden sonra gitmek istediğin yeri söyle deseler direk düşünmeden cevap vereceğim kara parçası.
öyle m istik,öyle gizemli geliyor bana hala.
Ölmeden sonra gitmek istediğin yeri söyle deseler direk düşünmeden cevap vereceğim kara parçası.
öyle m istik,öyle gizemli geliyor bana hala.
kutup ayıları yokmuş. ilginç. penguende kuzey kutbunda olmuyormuş . arada pay yapmışlar. hacı sen güneyi al ben kuzeyi .
düz dünya teorisine göre aslında güneyde değil dünyanın etrafını tamamen çember halinde saran yerdir. bu sebepten de kuzey kutbuna göre çok daha soğuk, çok daha büyük ve asla insanların yaşayamayacağı bir yerdir. hatta bilinen dünyanın sınırıdır.
rivayet şu ki; güney kutbu olarak adlandırılan bu alanın ötesinde farklı kara parçaları vardır. bir çok ülke bunu bilmekte bu sebepten güney kutbu olarak adlandırılan bu yerin üzerinde askeri uçuşlar haricinde uçuşa izin vermemektedir. araştırmalarda orduların gözetiminde kısıtlı olarak yapılır.
rivayet şu ki; güney kutbu olarak adlandırılan bu alanın ötesinde farklı kara parçaları vardır. bir çok ülke bunu bilmekte bu sebepten güney kutbu olarak adlandırılan bu yerin üzerinde askeri uçuşlar haricinde uçuşa izin vermemektedir. araştırmalarda orduların gözetiminde kısıtlı olarak yapılır.
Atlantik buradadır. Dünya nın merkezine giriş var deniyor. Dinozor örnekleri olduğu söyleniyor. O yüzden giriş yasaktır. Hep amerika nın oyunları. Uzaylılara peşkeş çekmiş bile olabilirler.
Güney Kutbu(South Pole), Dünya'nun en güneyindeki yerdir ve diğer bir adıyla Antarktika Kıtası'dur. Güney Kutbu, Kuzey Kutbu'ndan çok daha soğuktur çünkü Kuzey Kutbu, bir buzul tabakasından oluşmuşken Güney Kutbu ise bir kara parçasından oluşmuştur; dolayısıyla Güney Kutbu, aynı zamanda bir kıtadır. Penguenler, Güney Kutbu'nda yaşar.
Güney Kutbu, aynı zamanda Dünya'nın en soğuk çölüdür ve burada insan yerleşimi yoktur. Hatta öyle ki Güney Kutbu'nun bazı yerlerine iki milyon yıl boyunca kar yağmamıştır.
görsel
Güney Kutbu, aynı zamanda Dünya'nın en soğuk çölüdür ve burada insan yerleşimi yoktur. Hatta öyle ki Güney Kutbu'nun bazı yerlerine iki milyon yıl boyunca kar yağmamıştır.
görsel
Bu güney kuzey referansına hiç aklım yatmıyor. Kardeşim dünya haritasını koy önüne. Sonra ters çevir. Aha afrika ve güney Amerika artık kuzeyde. Biz de güney yarıküreye geçtik. Allahtan dünyanın geometrik şekli geoit. Tam küre olsa hangi kıta nerede hiç tanımlanamayacak.
Gündemdeki Haberler
Güncel Önemli Başlıklar