bugün
- velvet27
- eski sevgilinin dolgun göğüslerini özlemek7
- aile evinde yaşamak11
- ingiliz aksanı6
- kemalistlerin sanki biraz şey olması10
- sedat pekmez16
- kemalist dünya19
- herzevekil'in biraz şey olması6
- uludağ sözlük kızları tam bir sazandır5
- dinci insanlar efkarlandığında ne içiyor sorunsalı6
- dincilerin ingiltere sevdası5
- fight club4
- sözlük yazarlarının kombinleri10
- canımın sürekli hamburger çekmesi7
- biz dededen chp liyiz deyip kk'ye oy verecek tip3
- çomar putu3
- merhabalar biraderler4
- tavuk iskender2
- akplilerin akpye oy verme nedenleri4
- yazarların iyi olduğu konular2
- şeyh olup milleti söğüşleme işi3
- maklube4
- sözlük yazarlarının yemek menüleri4
- bir gecede cahil kaldık5
- etliye sütlüye karışmayan yazarlar4
- beynin güzelce yıkanması2
- 26 haziran 2026 türkiye abd maçı29
- muşlettin amca birader bey2
- manyak bey biraderin silik olması2
- galatasaray lobisi10
- uzay boşluğunda osura osura yolculuk etmek2
- yazarların ilk kedileri3
- erkeklerin her işi tek elle yapabilmesi11
- aylık 315 bin lira iyi para mıdır sorunsalı3
- üniversitelerin gereksiz olması10
- hızlı para kazanmanın yolları14
- hoşlanılan kızla ağaçtan erik yemek3
- birader yazar olmak13
- kadir mısıroğlu'nun soyu18
- nato zirvesini takip izni verilmeyen türk medyası7
- ayağımla nah çekebilme yeteneğim5
- sözlüğün en şey yazarı2
- allah9
- dilovası katliamı konuşulurken akp'lilerin gülmesi6
- midas2
- işe uykusuz gitmek2
- kahve içmek2
- bakir erkek istiyoruz kampanyası4
- sıcaktan ağlamak2
- cemevinde hain kemal sloganları8
Sevdiğim kişiye hediye etmeyi düşündüğüm kitap.
Bugüne kadar defalarca okumuş ve hatta her kelimesini ezberlemişimdir. Sevdiğim kişinin de benimle aynı hikayede duygulanmasını ve beni daha iyi anlayabilmesini istediğimden bu kitabı mutlaka hediye edeceğim.
Bugüne kadar defalarca okumuş ve hatta her kelimesini ezberlemişimdir. Sevdiğim kişinin de benimle aynı hikayede duygulanmasını ve beni daha iyi anlayabilmesini istediğimden bu kitabı mutlaka hediye edeceğim.
sonu kötü biten bu kitap hediye edilmemelidir.
Dostoyevski nin çok etkileyici bir aşk ı anlatan ve sonu şaşırtıcı olan hikaye kitabının adıdır..
açıkçası kıl bir kitaptır.
Sıcak olmasi durumunda mukemmel olacak gecedir.
hüznü de içinde barındıran güzel bir azeri bestesi. azeri sanatçı ayhan tartu'dan dinleyince tadına doyulmaz.
Hayalperest ve duygusal insanların başucu kitabıdır.
radyo tiyatrosu sayesinde satır satır ezbere bildiğim melankolinin başucu kitabıdır.
(bkz: kadınların her zaman yedekte erkek bulundurması) --spoiler-- orospu nastenka.
dostoyevski'nin mükemmel eserlerinden biri. soluksuz okudum, tavsiye ederim.
rusya'da yazın birkaç ay süren ve aslında geniş bir coğrafyada görülen ışık hüzmesi.
2 yıl önce pek beğenemeyip, bugün tekrar okuduğumda boğazımı düğümlemiş kitap. 2. okuyuşta daha farklı anlaşılacağına pek inanmazdım kitapların da, bugün anladım ki doğruymuş. kısacık kitabın çoğu cümlesi o kadar anlam yüklü ki 3-4 kez okunmayı hak ediyor zaten.
--spoiler--
nastenka'yı suçlayanları da anlamıyorum. kız baştan açık açık söylüyordu zaten her şeyi. daha ne yapsın? keşke seni sevseydim'in üstüne daha ne söylesin? insan bağlanmak istiyor ama o kişiyi seçemiyor işte, daha nasıl anlatılsın bu? keşke herkes bu kadar dürüst olsa.
--spoiler--
kütüphaneden almıştım kitabı, biri son sayfaya telefon numarası yazmış. tam duygulanacakken yine bi trollük gelip beni buluyor ya. neyse buna da şükür.
--spoiler--
nastenka'yı suçlayanları da anlamıyorum. kız baştan açık açık söylüyordu zaten her şeyi. daha ne yapsın? keşke seni sevseydim'in üstüne daha ne söylesin? insan bağlanmak istiyor ama o kişiyi seçemiyor işte, daha nasıl anlatılsın bu? keşke herkes bu kadar dürüst olsa.
--spoiler--
kütüphaneden almıştım kitabı, biri son sayfaya telefon numarası yazmış. tam duygulanacakken yine bi trollük gelip beni buluyor ya. neyse buna da şükür.
Roman peygamberinin ilk vahiylerinden biri.
Kitabın girişinde yer alan Turgenyev alıntısı ile kitabın son cümlesini birleştirdiğinizde bankta bırakılan o gence verebileğiniz en güzel teselli cümlesini bulursunuz.
- Belki de o bir an için bile olsa, senin kalbinin yanı başında olmak için yaratılmıştır.
- insanın tüm yaşamı için de olsa az şey mi sayılır bu?
- Belki de o bir an için bile olsa, senin kalbinin yanı başında olmak için yaratılmıştır.
- insanın tüm yaşamı için de olsa az şey mi sayılır bu?
Başları ağır olsa da sonradan açılan kitap. Evet.
her sayfasının beni anlattığı kitap. favorim. en kıymetlim.
Saint Petersburg'u meşhur etmiş olan günün kuzey ışık hüzmeleri sebebiyle aydınlık kaldığı dönemlerdir. Kent kuzey kutbuna olan yakınlığı yani, coğrafik pozisyonundan dolayı her yılın iki ayında beyaz geceleri yaşar. Mayıs ayının ortalarından Temmuz ayının ortalarına kadar süren beyaz gecelerde güneş saat 03:00'te doğuyor ve 24:00'te batıyor. Güneş battıktan sonra uzun zaman karanlık olmuyor, Sadece gece saat 01:30 ile 02:30 arasında havanın hafif karardığı görülüyor:
görsel
görsel
Biyografim.
Teşekkürler bay dostoyevski.
Teşekkürler bay dostoyevski.
bu gece büyük bir yazarın güzel tahlil edilmiş hikayesini okudum. Dostoyevski yazarlığının ilk yıllarında yazmış olduğu bu eserle sonraki eserlerine ihtiyaç kalmadan rüştünü ispatlamış.
"sırf bunun için yaratılmadı mı o
bir anlığına da olsa,
yakın olmak için senin yüreğine? "
Turgenyev/
Dostoyevski daha ilk dizelerden yakalar okuyucuyu. bu dizeler ile hikayemizin sonundaki ifadeler, kahramanımız için bir teselli cümlesi olsa gerek.
__Dikkat! spoiler içerir__
isimsiz bir hayalperestin beş gecesini anlatan kitap; muazzam üslubu, aşırı akıcılığı, şehri harikulade tasvir edişi, gecenin hayal dünyasındaki yeri hakkında inanılmaz sözler sarf ediyor.
karakter, yalnızdır ve hayatı boyunca içine kapanık yaşamıştır. evi de tıpkı onun ruhu gibi, örümcek ağlarıyla kaplıdır ve köhnedir. yalnızca hayal kurabiliyor, yalnızca düşlerine sığınıyor ve geceleri yürüyordur. bir gün nastenka adlı bir kıza rastlar.
aslında burada klasik bir durum söz konusu olsa da, (yıllar sonra birini bulabilmenin heyecanını duyan karakter kıza aşık olur) dostoyevski bu iki insanın iki sıradan konuşmalarını öyle duygu yüklü, öyle içten ve öyle yalın kaleme alır ki, kendinizi hikayeye dahil etmemeniz artık mümkün değildir.
karakterimiz, en başta, nastenka dost kalmak istediği için ona aşık olduğunu hissettirmez. burada, hep yalnız kalmış bir adamın çaresizliğini iliklerimize dek hissederiz. gittikçe ona daha çok bağlanır. nastenka ise başkasına aşıktır. ve acımasızca aşık olduğu adamdan bahsediyor, hatta ona ulaşmak için bizim karakterimizi aracı olarak kullanıyordur. karakterimiz, ne pahasına olursa olsun, kızın istediklerini yapar ve en sonunda, adamın ülkede olmadığını sandıklarında, nastenka ona aşık olduğunu söyler. karakter, delirircesine mutlu olur. ikisi yürüyorlar, hayaller kuruyorlardır. okuyucu burada, ikisi ile birlikte "mutlu olduklarını" düşünür. taşınma, hatta evlenme planları kuruyorlardır... fakat biraz sonra, nastenka aşık olduğu adamı görünce onun boynuna atlar ve ortalıktan kaybolur.
karakter kahrolur. fakat beklediğimiz gibi, başını yerden yere vurmaz. yalnızca eve gidip uyur. bir mektup gelir, nastenka küstahça, vicdansızca kendisini sevmeye devam etmesini, fakat evlendiğini söyler.
karakterimiz sinirlenmez. boyun eğer. çünkü yalnızlıkla geçen ömrü, artık küçücük bir anıyla, yalnızca beş gecelik bir hatırayla şenlenmiş ve eline bağlanacak bir imge geçmiştir. o kadar aciz, o kadar çaresizdir ki, bu beş gecelik hatıra ona yetecektir. böylece o hatırayı sonradan hatırlayabilmek, geceleri onu düşleyebilmek için nastenka'ya kızmaz.
insanların yalnızlıkla mücadelesini, sevilme ihtiyacını ve yalnızlık ve hayal ilişkisini anlatan öykü, kısacık bir aşk hikayesidir de...
dostoyevski bu lirik ve küçük şaheseri ile adeta ahenkle dans etmiştir.
oturduğum, oturduğum gibi bir günde bitirdiğim bu başyapıt, eminim ki yazılmış en iyi uzun öykülerden biridir.
"sırf bunun için yaratılmadı mı o
bir anlığına da olsa,
yakın olmak için senin yüreğine? "
Turgenyev/
Dostoyevski daha ilk dizelerden yakalar okuyucuyu. bu dizeler ile hikayemizin sonundaki ifadeler, kahramanımız için bir teselli cümlesi olsa gerek.
__Dikkat! spoiler içerir__
isimsiz bir hayalperestin beş gecesini anlatan kitap; muazzam üslubu, aşırı akıcılığı, şehri harikulade tasvir edişi, gecenin hayal dünyasındaki yeri hakkında inanılmaz sözler sarf ediyor.
karakter, yalnızdır ve hayatı boyunca içine kapanık yaşamıştır. evi de tıpkı onun ruhu gibi, örümcek ağlarıyla kaplıdır ve köhnedir. yalnızca hayal kurabiliyor, yalnızca düşlerine sığınıyor ve geceleri yürüyordur. bir gün nastenka adlı bir kıza rastlar.
aslında burada klasik bir durum söz konusu olsa da, (yıllar sonra birini bulabilmenin heyecanını duyan karakter kıza aşık olur) dostoyevski bu iki insanın iki sıradan konuşmalarını öyle duygu yüklü, öyle içten ve öyle yalın kaleme alır ki, kendinizi hikayeye dahil etmemeniz artık mümkün değildir.
karakterimiz, en başta, nastenka dost kalmak istediği için ona aşık olduğunu hissettirmez. burada, hep yalnız kalmış bir adamın çaresizliğini iliklerimize dek hissederiz. gittikçe ona daha çok bağlanır. nastenka ise başkasına aşıktır. ve acımasızca aşık olduğu adamdan bahsediyor, hatta ona ulaşmak için bizim karakterimizi aracı olarak kullanıyordur. karakterimiz, ne pahasına olursa olsun, kızın istediklerini yapar ve en sonunda, adamın ülkede olmadığını sandıklarında, nastenka ona aşık olduğunu söyler. karakter, delirircesine mutlu olur. ikisi yürüyorlar, hayaller kuruyorlardır. okuyucu burada, ikisi ile birlikte "mutlu olduklarını" düşünür. taşınma, hatta evlenme planları kuruyorlardır... fakat biraz sonra, nastenka aşık olduğu adamı görünce onun boynuna atlar ve ortalıktan kaybolur.
karakter kahrolur. fakat beklediğimiz gibi, başını yerden yere vurmaz. yalnızca eve gidip uyur. bir mektup gelir, nastenka küstahça, vicdansızca kendisini sevmeye devam etmesini, fakat evlendiğini söyler.
karakterimiz sinirlenmez. boyun eğer. çünkü yalnızlıkla geçen ömrü, artık küçücük bir anıyla, yalnızca beş gecelik bir hatırayla şenlenmiş ve eline bağlanacak bir imge geçmiştir. o kadar aciz, o kadar çaresizdir ki, bu beş gecelik hatıra ona yetecektir. böylece o hatırayı sonradan hatırlayabilmek, geceleri onu düşleyebilmek için nastenka'ya kızmaz.
insanların yalnızlıkla mücadelesini, sevilme ihtiyacını ve yalnızlık ve hayal ilişkisini anlatan öykü, kısacık bir aşk hikayesidir de...
dostoyevski bu lirik ve küçük şaheseri ile adeta ahenkle dans etmiştir.
oturduğum, oturduğum gibi bir günde bitirdiğim bu başyapıt, eminim ki yazılmış en iyi uzun öykülerden biridir.
https://www.youtube.com/watch?v=wKQwRWGHZRk
ayar eden, gıcık bir şarkı. ilk başlarda gıcık geliyor ama sonra bağımlısı oluyorsunuz arada bir açasınız geliyor.
ayar eden, gıcık bir şarkı. ilk başlarda gıcık geliyor ama sonra bağımlısı oluyorsunuz arada bir açasınız geliyor.
Dostoyevskinin mükemmel kitabıdır. Ancak sonunda bir sonuç çıkarmanız pek mümkün değildir. Yine de hissettirebilen bir kitap tavsiye ederim.
''Sevgili okuyucum, o öylesine güzel bir geceydi ki, böylesini ancak gençliğimizde görebiliriz! Gökyüzünün aydınlığında, yıldızların parlaklığına bakıp bakıp da, "Böyle bir göğün altında insan nasıl olur da öfke duyar, hırçınlaşabilir?" diye düşünürsünüz. Ama bu düşünce de gençler içindir, sevgili okuyucum, hem de çok gençler için. Dilerim, sizin de gönlünüz uzun süre genç kalsın...''
Dostoyevski/Beyaz Geceler
1866/Petersburg
görsel
Dostoyevski/Beyaz Geceler
1866/Petersburg
görsel
spoiler verseydin kardeş. direkt sonunu yazmışsın.
Gündemdeki Haberler
Güncel Önemli Başlıklar