bugün
- akepe neden kültürel hegemonyayı ele geçiremedi16
- türbanlı kızların diğerlerinden güzel olması5
- öldükten sonra bana ne olacak3
- anın görüntüsü23
- sözlükteki gizli düşmanım10
- erkekler neden erken ölür3
- enjoy im vaccinated3
- ellerim bos gonlum hos2
- insanın geçmişinin karanlık olması9
- herkes eski nikini yazsın bitsin bu eziyet19
- her kadın güzeldir3
- sözlük kızlarını harika yapan detaylar9
- günün şiiri6
- uzun zaman sonra sözlüğe girmek3
- ilişkilerde fizik mi kimya mı önemlidir sorgusu6
- her insanın bir cini olması8
- içtim şarabı13
- bik bik'in mutfağına konuk olmak8
- uzun bir süre sonra entry girmek2
- kadir inanır22
- rakı sevmemek7
- genç görünmeye çalışmak3
- giresun da otobüs durağında bekleyen turist kız5
- arkadaşlar ben gavat değilim2
- şafak çak3
- aşure yapan sözlük kızları7
- avrupada hava sıcaklıkları2
- hayalet gibi bir insan olmak3
- muhtarlıkların kapatılması gerekliliği3
- büstiyer2
- çift katlı otobüs3
- venezuella depremi3
- kemalist dünya24
- sözlükte neden atatürk ve türk bayrağı resmi yok3
- daha relax3
- özelden sözlük erkeklerini taciz etmek3
- sektör öldü tek yol tıp diyen primat3
- dümbelettin efendi2
- 7 aydır berlinde yaşıyorum soruları alayım7
- hiç kimsenin sevmediği bir insana aşık olmak3
- sosyal medya aranmaktır2
- tas kafa traşlı hırt sorunu5
- japonya7
- trump ara seçimleri kaybederse soruşturma geçirir5
- true'nun çaylak olması16
- üniversitelerin gereksiz olması16
- çok güzel ama manyak kadın7
- mustafa kemal atatürk7
- insan olmaya ceyrek kala3
- of çok sıkıcı olmanız2
aralarından en köklüsü Kuleli askeri lisesidir.
önünden yol geçiyorsa "korna çalmayın" diye ibare olan okul.
türkiye'de girişinde torpilin en çok döndüğü liselerden biridir. yazılı test tarafsız olsa da diğer etaplarında referans faktörü çok önemlidir.
girerken iyi düşünülmesi yerdir..
mesela ben şuan 48.000 ytl'lik bir tazminat bedelini aileme nasıl söylesem diye düşünüyorum, bi bayram geçsin de.. *
örnek vaabında edit: peki pişman mıyım, hayır..
mesela ben şuan 48.000 ytl'lik bir tazminat bedelini aileme nasıl söylesem diye düşünüyorum, bi bayram geçsin de.. *
örnek vaabında edit: peki pişman mıyım, hayır..
(bkz: ışıklar askeri lisesi)
kazanıp da gitmediğim lise. eğer girseydim gelecek kaygısı yaşamadan, tıkır tıkır okuyup asker olacaktım mis gibi. lakin şu an gelecek kaygısı ebemi sikiyor. peki pişman mıyım? hayır...
babası asker olacan çocuğun onun gibi tırtlatmış olmamak için gitmeyebileceği lisedir. *
(bkz: kefalet kefaret/#4384599)
hayallerimin okuluydu. girmem imkansızdı o ayrı.
Dışardan bakılınca gelecek kaygısı olmayan güzel bi lise gibi görülsede içindekilerin oradan kurtulmak için 20 milyarı göze aldıkları lise. içeride sıkı bir eğitim ve öğretim vardır. Askerlikle beraber yürütülmeye çalışan bir öğretimden hayır gelmeyeceğini bile bile düz mantık ile harbiye'ye öğrenci hazırlayan kurum.
askeri liseler genelde bir çok ailenin çocuklarının girmesi için dua ettiği, aynı zamanda bir çok gencinde hayallerini süsleyen okul.
elbette 14 yaşında bir genç o yaşlarda malesef ülkemizdeki eğitim sisteminin boşluğundan kaynaklı doğal bir sonuç olarak düşünme özgürlüğüne ve muhakeme yeteneğine sahip bir fert olarak yetiştirilmediği için girmek istediği okul hakkında bilgisiz. aynı zamanda okul hakkında da danışmanlık hizmeti alamadığı için askeri kurallar ona ters gelebiliyor ve ayrılıyor. Tıpkı imam hatip liselerineaile baskısı ile giren ve daha sonrada o okulla uyum sağlayamayan diğer gençler gibi.
yapılması gereken ilköğretimde muhakeme yeteneği olan, özgür düşünme ve değerlendirme yetisine sahip gençler yetiştirmek, bu gençleri daha sonra devam etmeyi düşündükleri okul ve meslekler hakkında doğru yönlendirecek danışmanlık hizmeti verebilmektir.
Biz yıllarca kendi siyasi düşüncelerini yerleştirme çabası gösteren ve buna göre kadrolaşan siyasi iktidarlara sahip olduğumuz için, milli eğitimde ABD tarafından önümüze konulan müfredatla devam ediyoruz ve hiç bir siyasi kendi siyasi ikballerinden daha önemli bu ülke gerçeğini görüp değiştirmek için uğraşmıyor.
elbette 14 yaşında bir genç o yaşlarda malesef ülkemizdeki eğitim sisteminin boşluğundan kaynaklı doğal bir sonuç olarak düşünme özgürlüğüne ve muhakeme yeteneğine sahip bir fert olarak yetiştirilmediği için girmek istediği okul hakkında bilgisiz. aynı zamanda okul hakkında da danışmanlık hizmeti alamadığı için askeri kurallar ona ters gelebiliyor ve ayrılıyor. Tıpkı imam hatip liselerineaile baskısı ile giren ve daha sonrada o okulla uyum sağlayamayan diğer gençler gibi.
yapılması gereken ilköğretimde muhakeme yeteneği olan, özgür düşünme ve değerlendirme yetisine sahip gençler yetiştirmek, bu gençleri daha sonra devam etmeyi düşündükleri okul ve meslekler hakkında doğru yönlendirecek danışmanlık hizmeti verebilmektir.
Biz yıllarca kendi siyasi düşüncelerini yerleştirme çabası gösteren ve buna göre kadrolaşan siyasi iktidarlara sahip olduğumuz için, milli eğitimde ABD tarafından önümüze konulan müfredatla devam ediyoruz ve hiç bir siyasi kendi siyasi ikballerinden daha önemli bu ülke gerçeğini görüp değiştirmek için uğraşmıyor.
geleceğin muhtemel generallerini yetiştiren güzide eğitim yuvası.
birçok ailenin teoride istediği ama pratikte istemediği Liselerdir. Bununla beraber gerçekten çocuklarına bu eğitimi isteyen ailelerin çocuklarını küçük yaştan itibaren disipline etmesi, bu disiplinle beraber tek başına kalabilir hale sokması da gereklidir. çocuk askeri liseye verildikten sonra da çocuğun Anası, babası Türk Silahlı kuvvetleridir sen ikincil aile konumuna düşersin. Ama TSK gibi bir anası babası olması çocuğunun eğitimini garanti altına alarak geleceğini de garantiler. Yani iyi düşünülüp ona göre karar verilmesi gereken, gerçekten yapabilecek ve gerçekten hakeden çocukların gitmesi gerektiği okullardır. Referans konusu da bu yüzden önemlidir. Askerlikle hiç alakası olmayan ne idüğü belirsiz bir aileden gelen çocuğun Asker disiplinine alışmasıyla, referansı olan bir çocuğun alışması bir değildir.
Ha lakin şöyle birşey var Subaylar çocuklarını genelde asker yapmazlar.
Ben şahsen kendi çocuğum olunca sokmayı düşünüyorum. girsin adam olsun gelsin, gelince de Patrona, kapitalist sermayeye hizmet değil vatanına milletine ve komutanlarına hizmet etsin. Biz küçükken cesaret edemedik, üniversite zamanında da Kara harp okuluna sivil öğrenci alamadılar o yüzden de harp okuluna gidemedik o gitsin psikolojisi de bunda büyük pay sahibidir elbette.
Ha lakin şöyle birşey var Subaylar çocuklarını genelde asker yapmazlar.
Ben şahsen kendi çocuğum olunca sokmayı düşünüyorum. girsin adam olsun gelsin, gelince de Patrona, kapitalist sermayeye hizmet değil vatanına milletine ve komutanlarına hizmet etsin. Biz küçükken cesaret edemedik, üniversite zamanında da Kara harp okuluna sivil öğrenci alamadılar o yüzden de harp okuluna gidemedik o gitsin psikolojisi de bunda büyük pay sahibidir elbette.
als sınavıyla öğrenci alıp 1yıl hazırlık + 4yıl disiplinli bir eğitim veren askeri bir okuldur. amaçları türk silahlı kuvvetlerine her alanda (kara, deniz, hava) destek vericek akademik ve yeterli fiziğe sahip öğrenciler yetiştirmesidir.
ailemin binbir türlü gazlamasıyla girdiğim okuldu. sokakta top oynarken birden hiç tanımadığın bir insan grubuyla çok ciddi ve katı kuralları olan bir ortamda buluyor insan kendini. ilk dedikleri şey şuydu ''ilk gece yatağınıza girdiğinizde anlayacaksınız herşeyi.'' evet aynen öyle olmuştu. ilk gece yatağa girince ağlamıştım. kilometrelerce uzakta olan bir ailen ve o yaşta sana verilen bir sorumluluk. asosyal bir yaşam tarzı vardır buranın. buradaki subay adaylarının sosyalmiş gibi gösterilmesi tamamiyle palavradır. tanıtım filmlerinde kitap okumalar, çayırda çimende gezmeler, film izlemeler falan. vakit yok ki lan! sabah kalkarsın kahvaltı. ardından 1 saat etüt ve ders zili. öğlen arası yemek, 40 dakikalık ara ve tekrar ders zili. saat 3,30 civarına kadar dersler devam eder.evet 3.30'dan 5 e kadar özgürsünüz gibi gözükseniz de değildir efendim. ya bandocusun ya sporcusun ya sikindirik bir kulüpte dandirik şeylerle ilgilenirsin. akşam yemeği yenir ve tekrar 2 saatlik etüt. ardından doğru koğuşlara. sadece cuma akşamı ve cumartesi günü özgürsünüzdür.
eğer bir çocuğun hayata olan beklentisi azaldıysa gidebileceği yerdir. ama illa olacağım diyorsanız da liseden sonra direk harbiyeye giderek olun. yoksa ani bir karar değişikliği ile tazminat ödemeye mahkum kalabilirsiniz.
eğer bir çocuğun hayata olan beklentisi azaldıysa gidebileceği yerdir. ama illa olacağım diyorsanız da liseden sonra direk harbiyeye giderek olun. yoksa ani bir karar değişikliği ile tazminat ödemeye mahkum kalabilirsiniz.
Bütün üstlerimin ve komutanlarımın süper bir asker olacağımı öngörmelerine rağmen üst sınıflarla yaşadığım kavga ve gammazlıklarından ötürü ayrılmak zorunda kaldığım lisedir.
karar mekanizması olmayan çocukların, nefret etme makinesine evrildikleri bok yuvası.
kazandığım ancak kalbimdeki ufacık sorunlar reddeden iyikide reddetmişler dedirten beyin yıkayan oluşum.
göt ister.
ayrıca boy pos azcik kas ve belirli bi zeka da ister. gözlük olmasın ister.
ayrıca boy pos azcik kas ve belirli bi zeka da ister. gözlük olmasın ister.
Zamanında her ortaokul çağındaki, ben dahil her arkadaşın hayali olan bir lisedir. Günümüzde eskisi kadar talep kalmamıştır. Malum haberleri takip edipte asker olacağım diyen pek kalmadı
bir sene okuyup atıldığımdır kuzu gibi olmanızı isteyen lisedir.
Burdan askeri liseye girmek isteyen gençlere sesleniyorum..Mezun olmama sayılı günler kalmış şu amına koyduğumun okuluna ve benzerlerine gelip hayatınızı karartmayın.. Büyük heyecanla çalışılıp, çevrenin gazı ile ve en önemlisi üniformanın insana verdiği o tarifsiz duygularla başlayan bu serüven "Ben burda ne arıyorum lan ?" diye her gece ranzanda uzun uzun düşünüp uyuya kaldığın, ha gayret biticek diye kendini kandırdığın ve en sonunda götüne 40 bin lira takıpta ayrılıp askerliğe küfredip biten hayatında yaşayacağın acı ama çok şey öğreten bir tecrübedir.. Gidin hayatınızı yaşayın..
dönemin en prestijli okulu pozisyonundan hain yetiştiren okul statüsüne düşürülerek takkeli zındıkların tuzağına düşürülmüş lisedir.
Sen burda oku yetiş, vatana millete hayırlı evlat olmak için uğraş. Bir tane imam dedikleri ruhunu siktiğim başçavuş sana emir versin. Ya bu ülkede bir şeyler ters yemin ediorum.
Hey gidi günler hey.
Gündemdeki Haberler
Güncel Önemli Başlıklar