bugün

Başlık.Korunmak veya imaj için takılır.Ayrıca tavşan çıkar.Zorunlu olarak da taktırılır.Ancak en güzeli klas bir olay karşısında çıkarılınca olur.
-rusça'dan dilimize geçmiş kelime.
-dilbilgisinde harflerin üzerine takılan,ama takılış amacının harfleri soğuktan-güneşten korumak olmadığı,üzerine konduğu harfi incelten işarettir.
türkiyede aynısndan baskasında olmayanına sahip olduğum bir aksesuar****
(bkz: şapka çıkarmak)
eskiden serpuş denirmiş. meslek veya toplumsal statünün göstergesiymiş aynı zamanda.
içinden çıkan tavşana şaşırma yetisini kaybettiğinizde hiç bir anlamı kalmayan şey! * *
bazı harflere çok yakıştığını düşündüğüm giysi

(bkz: ğâê)
(bkz: açtı bu seni)
(bkz: düzeltme işareti)
beni ilkokul sıralarında yaşadığım kötü bir anıya götüren başlık.
şöyle ki.
ben ilkokul 3 e gidiyordum ve küçük bir öykünün özetini yazılı olarak çıkarmak ödevimizdi. defteri okuması için öğretmene uzatıp verdim.. öğretmen okurken bir yandan defter üzerinde birçeyler karalıyor bir yandan ise gülüyordu.... o an anladım bir ibnelik olduğunu. sonra defteri bana geri verdi öğretmen. manzara şu idi. benim özet makalemde belki 10- 15 tane şakba kelimesi( kurşun kalemle yazılmış tabi ki)öğretmenin kırmızı kalemi ile şapka olarak düzeltilmişti. ve altında 4.5 tan 5 pekiyi yazıyordu. yioaahahaaa..
atatürk devrimleri zamanında ülkemize girmiş bir tür başlık.
giysi stillerine son derece bağımlı olan şapka, modanın genel evriminde yer alır. eskiden erkek şapkası, türkiye de xvıı. yy da, tibette otorite biçimde, fransa da konvansiyonel biçimde toplumsal sınıfları ve resmi görevleri ayırt etmeye yarıyordu. osmanlı da aynı şekilde görevlere göre her şapka değişikti. günümüzde şapka; kadın erkek kıyafetlerinde moda aksesuarı olarak kullanılmakta.
türkiye de şapka devrimi ile birlikte, ilk şapka satan ve şapka yı türkiye ye tanıtan isim vitali hakko dur.
Hasan Hüseyin Korkmazgil'in çok şey söylediği, "bize" söylediği şiiridir.

Şapka

bak işte görüyor musun diyemiyorum
dilimin ucuna dek geliyor diyemiyorum
bir gökyüzü var ki bu senin bilmediğin
bir kırmızı var ki bu senin hiç görmediğin
balıklar öyle yüzmez o sularda, sen yoksun
şarkılar bir böyle götürmez insanı erguvanlardan
sende hiç özlemek yok mu a bekleroğlu
sende hiç bunalmak yok mu a cennetmekan
ne tutarsın bu şapkayı başında
ne tutarsın bu başında şapkayı
bak işte görüyor musun diyemiyorum
dilimin ucuna dek geliyor diyemiyorum

biliyorum nah işte mutluluk şuracıkta
şu kilidi kırdınmı arkası cennetiala
hidrojeni füzesiyle korkuya kuluçkada
höt desen devrim doğuracak perşembe gebe
bak işte görüyor musun diyemiyorum
dilimin ucuna dek geliyor diyemiyorum

sen hiç vatansamaz mısın varsamaz mısın
sen hiç onursamaz mısın çoksamaz mısın
sen utanmaz mısın arlanmaz mısın
hele bir döndür başını da şu gidişe bak
hele bir döndür başını da şu düzene bak
hele bir döndür başını da şu haline bak
bak işte görüyor musun diyemiyorum
dilimin ucuna dek geliyor diyemiyorum.

Köleliğin karşılığını buldum sözlükte
toplumculuk ne demekmiş biliyor musun
apartıman bundan çıkar biliyor musun
ondan sonra kulis mulis kilit milit mapusane
ondan sonra allah mallah yalan dolan kaşkariko
kimden aldın bu şapkayı başına
ne tutarsın bu şapkayı başında
neden yere çalmıyorsun bu şapkayı başına
yere neden bu başı şapkayına
bak işte görüyor musun diyemiyorum
dilimin ucuna dek geliyor diyemiyorum

Hasan Hüseyin
bir zamanlar kanunu bile olan bir olgu.
süleyman demirel denilince akla gelen ilk unsur.
insanların kafalarına belirli amaçlar için, ya da amaçsızca taktıkları, giygi. tam giygi mi aksesuar mı belirsizdir aslında. bu sorunun yanıtını umarım entarinin ilerleyen yerlerinde alırız. şapka aslında ülkemizde takılması gereken bir giygidir. evet buradan da anlıyoruz ki şapka giygi değil aksesuardır, nitekim giygi giyilir, aksesuar takılır. bu sorunu da hallettikten sonra, şapka takma zorunluluğuna geri dönelim. efendim biliriz hepimiz, atatürk'ün devrimleri arasında, şapka devrimi de yer alır. şimdi o zaman şapka takıyor olmamız gerekmez mi, ya da anarşist miyiz biz neden takmıyoruz, sadece hip-hop'çılar mı saygılı şapka kanununa, sorularını sorabiliriz kendimize. tabi amaç başkadır bu kanunda ama, ilkokuldaki bilgiler tazelenirse böyle bir zorlama-sonuç çıkarmak da mümkündür.
prezervatife prezervatif demekten çekinen insanların prezarvatif yerine kullandıkları sözcük.
dini bir sembol değildir.
Başa giyilen başlık anlamında latince cappa anlamında bir kelimedir. Bay, bayan ve çocukların sokağa çıkarken gerek aksesuar, gerekse sıcak veya soğuktan korunmak için giydiği kumaş, hasır, fötr veya çeşitli maddelerden yapılmış değişik desen ve şekillerde olan kıyafeti tamamlayan bir aksesuardır.

Genel olarak şapka ;

* Statü semboludür

* Kıyafetin veya üniformanın parçasıdır

* Güneş ve soğuktan koruyucudur

* Siyasi ve dinsel mesaj taşır

* Cezbedici ve dikkat çekicidir

* Kötü görüntüyü saklar

* Görünüşe otorite, itibar ve güven verir

* Kıyafeti tamamlıyan bir aksesuradır

kaynak : http://www.senocak.com.tr
ahşap evler, ver bana düşlerimi şarkılarıyla beğeni kazanmış grup.

http://sapka.anatolianrock.com/
insanları ördek gagası gibi gösteren nesne.
kökeni latince cappa'ya dayanır.

Eski Yunanistanda şapkayı yoksullar giyerdi.

Eski Roma imparatorluğunda ise durum tam tersiydi; şapka zenginlerin aksesuarıydı.
cikarilip one koyulan hede.
bir tuncer cücenoğlu oyunu. esas kahramanın sürekli aksiliklerden kurtulamaması, okurken bana yaşar ne yaşar ne yaşamaz'ı anımsattı. yeter artık, olsun da bitsin derken buluyorsunuz kendinizi.
dedelerin kafayı soğuktan korumak için giydikleri başlık.

(bkz: başlığı başlıktır diye tanımlamak)
türkiye'de 28 kasım 1925 tarihinden itibaren yaygın olan, atatürk tarafından kastamonu'daki bir gezisinde özendirilen ve ardından da kanun çıkarılan dinsel giysilerin ortadan kaldırılmasnı kolaylaştıran bir başlıktır.