bugün

'seni sevdiğinden hergün minibüse karı atıyor' repliği ile akıllara kazınan ve türkiyede ilk kez slow motion tekniğinin kullanıldığı filmdir.

not: slow motion, bilgisayar veya kamera destekli değil, tamamiyle oyuncuların yavaş hareket etmesiyle yapılmıştır. takdire şayandır.
(bkz: dünya dikenli bir hayat sevenlerdemi kabahat)
(bkz: rengi benzi solmus dotune kacmis cicek abbas)
senaryosu ve oyuncularıyla aşmış filmdir. asla sinan cetin'in başarısı değildir. keza filmi ibrahim tatlıses bile yönetmiş olsaydı aynı ilgiyi görürdü.
vayy be kardeşim abbasa bak sendemi bitirim oldun be anam.
oluruz be anam.
(bkz: ne diyem mesela mahmut mu diyem şşakkirrr)
şener şenin:
-gaahğggğ püüüğğhhğh. allahın fordcusu renocuyuz oğlum biz.
repliğiyle fordcu sözünü dilimize yerleştirdiği güzide film.
şener şen'in neden bu ülkenin en iyi oyuncusu olduğunun cevaplarından birisini yansıtan film.
çiçek abbas karakterinin çizmesinin içine kotunu sokması durumunun, günümüze moda olrak yansıması halidir. (bkz: tiki) (bkz: bağdat caddesi)
ilyas salman: dedi gözlerinin rengi ne? Dedim karasevda.
herkese benden çay şakire yokkkkkkkkkkkkkkkkkkk.
filmin bir yerinde, abbas sevdiği kıza yeni aldığı minibüsü gösterip şunu sorar.
+sor bakalım bu araba kimin?
-kimin?
+şu karşında gördügün şahsiyetin!
Şakir'in(Şener Şen) biten rakı şişesini ters çevirip limon sıkar gibi sıkması vardır ki; o yüz ifadesiyle beni yardığı andır...

(Şakir kız kardeşiyle kavga etmektedir.)
Abbas:(Etrafa)Olum bakmayın gülmeyin sonra Allah korusun sizinde evladınız böyle olur..
Şakir:Ne diyorsun ulan sen?
Abbas:Abi böyle deyince çok korkuyorlar...
(Ardından tokadı yemektedir Abbas)
dün bir daha izleyerek aşağıdaki notları aldığım türk sinemasının mihenk taşlarındandır. (yok lan düz bi' film)

--aman ne spoiler--

Çiçek Abbas (ilyas Salman), Şakir adında (Şener Şen) bir minibüsçünün yanında bir muavindir. Şakir çapkın, bencil, adi ve yalancının tekidir. Abbas ise tam tersine saf biridir, iyi çocuktur yani. Tek hayali minibüsçü olmak ve aşık olduğu ve patronunun da evlenmek istediği kızla evlenmektir. değişmeyen türk filmi klişelerinden anlayacağın. Bir gün bir minibüs hurdasını tefeciden borç isteyerek alır ve çalışarak borcunu öder. (sen yeter ki iste) Bu sırada patronun ayrıldığı nişanlısı ile birbirlerine aşık olurlar. Şakir bunu hazmedemez ve bir gün Abbas'ın minibüsünün tekerlerini çalar. ehuehu. Minibüse mahallenin tefecisi el koyar. Şakir zorla Abbas'ın aşık olduğu kızla evlenmek için bastırır ve babası ekonomik durumu daha iyi olduğu için kızını ona verir. Nikah günü Şakir'in kızkardeşi (Ayşen Gruda) Abbas'a yardım eder ve Abbas sevdiği kızı nikah masasından kaçırır ve olaylar gelişir.

--ne spoiler--

Yönetmen: Sinan Çetin
Yapımcı: Engin Karadağ
Senaryo yazarı: Yavuz Turgul
_
Yapım Yılı: 1982!
4.cu nesil uuser. aslinda bir ay olmus geleli ama biz bir karsilamayi cok gormusuz. *

hos gelmis, sefalar getirmis.
bot efektleri unutulmaz sinema filmi. *
(bkz: aşıksan vur saza şöförsen bas gaza)
-nazlı şeyyapak mı sinemaya gidek mi
-geliyorsun mu
yeni tanıştığım ama kanımın ısındığı yazarımız. ankara'ya da hoşgelmiş.
sinan çetin'in 2 haftada çektiği film.
Sinan Çetin filmidir. Sinan Çetin'in en iyi filmidir. Bilindiği üzere kendisi daha sonra sinemayı bırakmış, başak işlere yönelmiştir.
şişli şişhane minübüslerinin aksaray'a da uğradığını öğrendiğim film.
(bkz: çiçeğine tükürdüğüm)
galatasarayli yazar.*
dönencenin çaldığı bir sahnede ilyas salman:

ulan felek kahpe misin değil misin bilmem ama benden yana değilisin.

demiştir. filmin en etkileyici sahnelerinden biridir. yavuz turgul'un kalemine sağlık.
güncel Önemli Başlıklar