1. 1.
    70 li yıllarda popüler olan tak fişi bitir işi furyasının öncülerinden olan kadın oyuncu. 5 kez altın küreye aday olmuştur.*
    5 -1 ... krmyrdsn
  2. 2.
    milli sporcu.
    10 -3 ... zargana
  3. 3.
    (bkz: yeşilcam)
    ... pilotmont
  4. 4.
    sevmediğim tek soyunan kadındı, nasıl oluyorda kısa boyuna şişman vücuduna, kalın beline, kısa selülit bacaklarına rağmen seks sembolü olmuş, ilerleyen yaşına rağmen bir anda yıldızlaşmış, bir senede 60'ın üzerinde film çekmiş. biz türkler etobur muyuz? nedir bu şişman kadın tutkusu..
    5 -4 ... martilarisevenadam
  5. 5.
    filmlerde hiç ummadığınız anlarda parçası giren kadındı. *
    1 -1 ... bohemian rhapsody
  6. 6.
    hint filmleri'nden gelen trajedik sinema geleneğimizin erotik filmlerle buluşması sonucu, türkiye'de çok farklı bir film endüstrisi gelişmişti. özellikle 70 lerin ikinci yarısında patlama yapan adı geçen erotik dönemde çevrilen filmlerde farklı bir kurgu barındırılıyordu filmlerin içerisinde. bir kere insan salt sevişmeye odaklanan bir film bulmuyordu karşısında. izleyici açısından eğlenceli katlanılabilir hale sokuluyordu filmler bu dönemde. bir nevi yeşilçam sineması'na duyulan saygının altı çiziliyordu rejisörler tarafından. zengin kız - fakir oğlan gibi klişeleşmiş karakterler, köyden kente göç sonucu bozulan etik değerler yerli yerli duruyordu bu dönemde. rahmetli lütfü akad ya da yeni rahmetli atıf yılmaz'ın filmleri dönem itibarı ile parlak bir sinema barındırmıyor olunca sinema farklı bir kulvara itiliyordu. fakat, dikkatli bakınca döneme, bir yerde kopma meydana geldiği görülüyordu. örneğin dönem itibarı ile filmlerde türkan şoray kuralları bulunmuyordu. erkeklerde aydemir akbaş ve ali poyrazoğlu'nun başı çektiği filmlerde kadın cephesini feri cansel ve zerrin egeliler temsil ediyordu. özellikle zerrin egeliler, türk sinema tarihinin erotik dönemi'ne açıklık getirmeye çalıştığımız bu yazının en iyi parçası, sirkeci- karaköy hattında muhit tutulan zürafa sokak'ta fuhuş yapan kadınlara benziyordu, tam da çevremizdekilere benzer. tıknaz vücuduna saklanan şuh bakışları, evindeki sony marka video oynatıcıya raks marka video kasetleri koyup kendinden geçenlerin ya da 3 tane devamlı film gösterilen sinema salonlarına doluşan işsizlerin, evli adamların ve gençlerin başını döndürüyordu. bizim kadınlara benzemeyen bakımlı güzel aktrisler,marilyn monroe, ingrid bergman'ın ava gardner'ın oynadığı hollywood çıkışlı filmler ve fransa'dan coco chanel'in getirdiği giyim modası erkeklerin başını döndürüyordu. hani şimdi zerrin egeliler gibi kadınlar çıkmıyor aramızdan. temsili takımın erkeklere bırakıldığı bu oyuncuların kadın tarafı, dış kaynaklı filmlerdeki, farkı uluslardan gelme; çeşitli vücut ölçülerindeki, çeşitli ten renklerine sahip, çeşitli kültürlerden gelen kadın oyunculara bırakıldı. fakat özündeki trajediyi koruyan bu filmleri izlemek insanı her daim memnun etti. bir birikim bir espri kültürü oluşturuldu. kadıköy'deki dar sokakların kaldırımlarına tezgah kuran göçmen kürt gençlerinin araba kaportasına sakladıkları fimlerdeki soğukluktan uzak bir canlı kültür. afedersiniz ama yarağa susamış bir kadının 3 kişinin altına girdiği, erkeklerin karşı cinslerine makatlarını yalattıkları libidoya tavan yaptıran filmler değildi bunlar. beceriksizce sevişen çiftlere gülüyordunuz ister istemez. bakıyordunuz müziklerde richard wagner'ın ride of the valkyries'ı, joaquin rodrigo'nun concerto de aranjeuz'ı kullanılıyordu film içindeki heyecanı ve trajediyi göstersin diye. kınalı yapıncak filminde hülya koçyiğit'e etmedik kötülük bırakmayan aliye rona, sırf yokluktan, ekonomik bunalımdan böyle filmlerde karşınıza çıkıyordu. trt'nin siyah beyaz yayını ile yetinen muhafazakar aileler, evlerine kapanıyor; eve kapanmaktan bunalanlar, eğlenceyi sinema salonlarına doluşmakta, doluştukları sinema salonlarında zerrin egeliler'in filmlerini izlemekte buluyorlardı. rusya'daki ve çin'deki siyasal düzenin sağcı - solcu diye kavramları doğurması kadar etkili bir sonuca yol açtı bu filmler. zerrin egeliler'in belkide sevişmediği yeşilçam oyuncusu kalmadı. en gencinden adamlarla çocukça sevişti, hababam sınıfında kulağı iyi işitmeyen öğretmene göğüslerini ellettirdi; en önemlisi bir dönemin seks ikonu ve mastürbasyon malzemesi olmayı kabul etti. sevişmeyi bilmeyen çiftlere birbirinden farklı pozisyonun nasıl uygulandığı gösterdi kama sutra'dan alıntılarla.
    11 ... zinani
  7. 7.
    bir temel fıkrasına konu olmuş oyuncudur.

    "türkiye o dönemde iki büyük şey yetiştirdi. ikisi de zerrin egeliler'de."
    4 ... electro
  8. 8.
    bir dönemin efsane sanatçısıydı. türkan şoray'ın soyunan hali...
    esteteik anlayışımızı göstermesi açısından ne kadar hazindir.
    yemekte salça kadında kalça estetiği...
    3 -2 ... dervisabdi
  9. 9.
    bir dönemin efsanesi.. küçümsenmeyecek bir işin altına attığı imza sayesinde yıllarca hatırlanacak ve hakkında konuşulacak kadın.. ne kadar o dönemim şartları söz konusu olsa da, sinemadaki yeri her daim başka olacaktır.. türkan şoray, fatma girik, hülya koçyiğit gibi yeşilçam ın değil de rejisörlerin yarattığı star anlayışının alternatifidir kendisi.. belki fakir ailenin masum ve gururlu kızını oynasa ya da zengin ve şımarık bir kadını oynasa bugün ismi geçen diğer oyuncular gibi ön sıralarda namı yer alır veya ismi bir sokağa, parka verilirdi..
    3 ... inisiyatif7
  10. 10.
    milka ineği ile benzer noktaları vardır.
    1 -1 ... thor