bugün
- lise defteri6
- bozulmaması ile meşhur olan şeyler7
- usta şoförlerden acemi şoförlere tavsiyeler7
- mağaza camına kafa atan ergen genç4
- 2026 dünya kupası finalini kim oynar14
- askere 79 kilo gidip 100 kilo olarak dönmek3
- türkiye5
- ideal sevgilinin en önemli özelliği17
- ankara da nato zirvesi tedbirleri3
- iyi gibi davranan kötüleri nasıl ayırt ederiz3
- düşük iq belirtileri5
- birader beyler biraderdirler3
- bir arı bir arıya sen kapat ben arıyım demiş2
- ibne penis nah3
- sevgiliye gitmemesi için söylenen sözler3
- yürüyüş partisi6
- 22 haziran 2026 arjantin avusturya maçı3
- hep aynı şeyleri yaşamak4
- diş ağrısı2
- chp'deki değişimciler3
- üstteki yazar hakkında fikrini söyle26
- sözlüğe fotoğraf atmayanların özgüvensiz sanılması11
- ismet gurbuz 20245
- beyaz otomobil satın almak14
- kablo dolu çekmece2
- dna testiyle ırk öğrenmek2
- ipkis2
- saba makamı ile okunan ezan2
- milli takımı eleştirenleri hapse atma çağrısı7
- gönüllü esaret paradoksu2
- alışveriş merkezlerinde çaresizce dolanmak2
- 2 buçuk yaşında çocuğuna şarap seçen anne5
- güne bir şarkı bırak19
- uludağ sözlük'ün instagram'a dönmesi10
- makarna süzmek5
- bugün de meme atan olmaması13
- yapay zekaya entry yazdıran yazar5
- yaşlılığınız için insan biriktirin12
- zaman gazetesi2
- house of the dragon2
- uludağ sözlükteki sıcak ve samimi aile ortamı3
- 65 şut çekip gol atamamak5
- messi'nin arjantin'deki heykeli3
- cuckold esnasında karınızın belinin kırılması4
- 22 haziran 2026 fsm'ye amedspor bayrağı asılması4
- ayağında terlikle ülke yönetmek3
- tgrt3
- 48 takım içinde 47 nci olmak6
- olmayacak duaya amin dememeyi öğrenmek3
- anın görüntüsü15
Çünkü bıktık, hem biz, hem de okuyucu. Yetti gayrı.
Bugün politika yok. Oyunu kime vereceğini hâlâ bilemeyen varsa, türlü çeşitli amigolara takılsın. Bizden kesik.
Bizim konumuz TIME dergisi. Ülkemizde bunu taym değil de, Türkçe okunduğu gibi, time şeklinde telaffuz edenler çoktur.
Türk kamuoyu, özellikle de basın, her ne hikmetse, biz kendimizi bildik bileli, bu derginin bokunda boncuk bulmuştur.
Oysa dünyanın en sıkıcı dergilerinden biridir.
Newsweek ondan azıcık daha hareketlidir, o kadar. Fransız basınında bile koskoca Le Nouvel Observateur’ün hiçbir tadı tuzu kalmamış, L'Express ve Le Point zaten uzun süredir keyifsiz, Le Figaro Magazine falan da iyice magazine ve kadın okura yatmış durumdadırlar. Ara ki, Louis Pauwels'in yönetimindeki o içi dopdolu FM'i bulasın. Ara ki, Jean-Jacques Servan-Schreiber ile Françoise Giroud devrindeki o kavgacı Express'i bulasın.
Sol bitince Fransız dergiciliği de bitmiştir. Der Spiegel özel dosyalarla, kapsamlı araştırmalarla Almanya'da direnebiliyor. Amerikan dergileri de, ortalamanın üzerindeki Amerikalı'ya, haftanın yurt ve dünya olaylarını topluca, kısa ve öz şekilde sunarlar, azıcık yorum da katarlar. (Ortalama Amerikalı’ya bu bile ağır gelir.)
Türkiye, bu TIME dergisine bir tür kutsal kitap gibi bakmış, otoritesini asla sorgulamamıştır.
Öyle ki, zaman zaman bir Türk'ün orada kapak olması, burada sevinç çığlıklarıyla karşılanmış, ''TIME dergisi gibi yüce bir yayın organı bizi adam yerine koydu'' yaklaşımıyla en zavallı aşağılık duyguları dışa vurulmuştur.
Örneğin bu derginin ünlü Mustafa Kemal Paşa kapağı, seksen beş yıldır bizim için iftihar vesilesi sayılmıştır. (Aynı derginin Adnan Menderes'i de kapak yapmış olduğu istemeye istemeye hatırlanıyor.)
Bu dergi şimdi de türbanlı bir Türk kızını kapak yapınca kıyamet koptu...
Çünkü gâvur eşektir ve ancak bizim işimize gelen konuları kapak yapmakla yükümlüdür!...
Gâvur o kadar eşektir ki, ülkemizde toplasan toplasan alt tarafı bin sekiz yüz adet satan derginin anketine biz buradan yetmiş bin oy göndeririz ve Atatürk'ü 'yüzyılın en büyük adamı' seçtirmeye çalışırız! Bunu gazete köşelerinden yönetir, ingilizce bilmeyene oraya gönderilmek üzere 'matbu mektup' dağıtır, ''vatandaş seçimde mutlaka oyunu kullan'' kampanyasını ''vatandaş TIME dergisinin anketinde mutlaka oyunu kullan''a çeviririz.
Çünkü bu dergi dünyanın en bilmemne dergisidir, yücedir, büyüktür, hiçbir satırı tartışılamaz ve de her türlü hokkabazlık, saçmalık ve şark kurnazlığıyla Atatürk'ü bir seçtirsek, meydan muharebesi kazanmış gibi olacağız...
Gâvur bizim sandığımız kadar eşek olmadığını gösterip oylarımızı çöpe atar, Atatürk'ü de listeden çıkarınca da, çok bozuluruz.
Şimdi de kapağına başı bağlı kız koydu diye bozuluyoruz.
Bu yaklaşım, çarşaflı kadın ya da hamal fotoğrafı çeken turiste ''ne güzel yerlerimiz var, niçin tutup da bunları çekiyorlar'' diye kızma ve bunun arkasında mutlaka bir düşmanlık arama yaklaşımıdır. Yani, işine gelmeyen gerçekliği yoksayma, başını devekuşu gibi kuma gömme ve de birileri o gerçekliğin farkına varınca, görüp gösterince de huysuzlanma yaklaşımıdır.
Bu yaklaşım son günlerde ''AKP'nin seçimi gene kazanacağını, CHP'nin gene nal toplayacağını anlayınca hırçınlaşma ve dellenme'' şeklinde basınımızda yeniden sergileniyor.
iri kalçalı, kıt eğitimli ve kıt akıllı kenar mahalle karılarımıza yakışır ama basınımızın da onlardan farkı yokmuş.
Bre budalalar, başı bağlı kız, Türkiye'nin gerçeğidir. Eee, başı açık kız? O da Türkiye'nin gerçeğidir.
Fakat denge sağlamak ya da bizi memnun etmek için kapak yapsalar, ortaya 'mesleki açıdan' sakil bir görüntü, başarısız bir “dizayn” çıkar. Yıllarca dergicilik yaptım, bana kapak öğretmeyin.
Ayrıca bizi memnun etmeye niçin çalışsınlar? Adama bu ilginç gelmiş, bunu çekmiş ve bunu kullanmış. Amerika'da ''Atatürk ilke ve inkılaplarına uymak'' diye bir zorunluluk da yok ki! Onlar 'George Washington ilke ve inkılaplarını' tanırlar! Onun temelinde de eşitlik, ayrıca inanç ve düşünce özgürlüğü yatar.
Peki ne yapacağız? Bu dergiyi lanetleyecek miyiz? ''Atatürk'ü kapak yaparsa televizyonun üstüne koyun, Recep Tayyip Erdoğan'ı kapağa çıkarırsa yakın' kampanyası mı düzenleyeceğiz? Yoksa yasak yayınlar listesine mi sokacağız?
Yooo, okuyup gülüp geçeceğiz, o kadar.
engin ardıç
Bugün politika yok. Oyunu kime vereceğini hâlâ bilemeyen varsa, türlü çeşitli amigolara takılsın. Bizden kesik.
Bizim konumuz TIME dergisi. Ülkemizde bunu taym değil de, Türkçe okunduğu gibi, time şeklinde telaffuz edenler çoktur.
Türk kamuoyu, özellikle de basın, her ne hikmetse, biz kendimizi bildik bileli, bu derginin bokunda boncuk bulmuştur.
Oysa dünyanın en sıkıcı dergilerinden biridir.
Newsweek ondan azıcık daha hareketlidir, o kadar. Fransız basınında bile koskoca Le Nouvel Observateur’ün hiçbir tadı tuzu kalmamış, L'Express ve Le Point zaten uzun süredir keyifsiz, Le Figaro Magazine falan da iyice magazine ve kadın okura yatmış durumdadırlar. Ara ki, Louis Pauwels'in yönetimindeki o içi dopdolu FM'i bulasın. Ara ki, Jean-Jacques Servan-Schreiber ile Françoise Giroud devrindeki o kavgacı Express'i bulasın.
Sol bitince Fransız dergiciliği de bitmiştir. Der Spiegel özel dosyalarla, kapsamlı araştırmalarla Almanya'da direnebiliyor. Amerikan dergileri de, ortalamanın üzerindeki Amerikalı'ya, haftanın yurt ve dünya olaylarını topluca, kısa ve öz şekilde sunarlar, azıcık yorum da katarlar. (Ortalama Amerikalı’ya bu bile ağır gelir.)
Türkiye, bu TIME dergisine bir tür kutsal kitap gibi bakmış, otoritesini asla sorgulamamıştır.
Öyle ki, zaman zaman bir Türk'ün orada kapak olması, burada sevinç çığlıklarıyla karşılanmış, ''TIME dergisi gibi yüce bir yayın organı bizi adam yerine koydu'' yaklaşımıyla en zavallı aşağılık duyguları dışa vurulmuştur.
Örneğin bu derginin ünlü Mustafa Kemal Paşa kapağı, seksen beş yıldır bizim için iftihar vesilesi sayılmıştır. (Aynı derginin Adnan Menderes'i de kapak yapmış olduğu istemeye istemeye hatırlanıyor.)
Bu dergi şimdi de türbanlı bir Türk kızını kapak yapınca kıyamet koptu...
Çünkü gâvur eşektir ve ancak bizim işimize gelen konuları kapak yapmakla yükümlüdür!...
Gâvur o kadar eşektir ki, ülkemizde toplasan toplasan alt tarafı bin sekiz yüz adet satan derginin anketine biz buradan yetmiş bin oy göndeririz ve Atatürk'ü 'yüzyılın en büyük adamı' seçtirmeye çalışırız! Bunu gazete köşelerinden yönetir, ingilizce bilmeyene oraya gönderilmek üzere 'matbu mektup' dağıtır, ''vatandaş seçimde mutlaka oyunu kullan'' kampanyasını ''vatandaş TIME dergisinin anketinde mutlaka oyunu kullan''a çeviririz.
Çünkü bu dergi dünyanın en bilmemne dergisidir, yücedir, büyüktür, hiçbir satırı tartışılamaz ve de her türlü hokkabazlık, saçmalık ve şark kurnazlığıyla Atatürk'ü bir seçtirsek, meydan muharebesi kazanmış gibi olacağız...
Gâvur bizim sandığımız kadar eşek olmadığını gösterip oylarımızı çöpe atar, Atatürk'ü de listeden çıkarınca da, çok bozuluruz.
Şimdi de kapağına başı bağlı kız koydu diye bozuluyoruz.
Bu yaklaşım, çarşaflı kadın ya da hamal fotoğrafı çeken turiste ''ne güzel yerlerimiz var, niçin tutup da bunları çekiyorlar'' diye kızma ve bunun arkasında mutlaka bir düşmanlık arama yaklaşımıdır. Yani, işine gelmeyen gerçekliği yoksayma, başını devekuşu gibi kuma gömme ve de birileri o gerçekliğin farkına varınca, görüp gösterince de huysuzlanma yaklaşımıdır.
Bu yaklaşım son günlerde ''AKP'nin seçimi gene kazanacağını, CHP'nin gene nal toplayacağını anlayınca hırçınlaşma ve dellenme'' şeklinde basınımızda yeniden sergileniyor.
iri kalçalı, kıt eğitimli ve kıt akıllı kenar mahalle karılarımıza yakışır ama basınımızın da onlardan farkı yokmuş.
Bre budalalar, başı bağlı kız, Türkiye'nin gerçeğidir. Eee, başı açık kız? O da Türkiye'nin gerçeğidir.
Fakat denge sağlamak ya da bizi memnun etmek için kapak yapsalar, ortaya 'mesleki açıdan' sakil bir görüntü, başarısız bir “dizayn” çıkar. Yıllarca dergicilik yaptım, bana kapak öğretmeyin.
Ayrıca bizi memnun etmeye niçin çalışsınlar? Adama bu ilginç gelmiş, bunu çekmiş ve bunu kullanmış. Amerika'da ''Atatürk ilke ve inkılaplarına uymak'' diye bir zorunluluk da yok ki! Onlar 'George Washington ilke ve inkılaplarını' tanırlar! Onun temelinde de eşitlik, ayrıca inanç ve düşünce özgürlüğü yatar.
Peki ne yapacağız? Bu dergiyi lanetleyecek miyiz? ''Atatürk'ü kapak yaparsa televizyonun üstüne koyun, Recep Tayyip Erdoğan'ı kapağa çıkarırsa yakın' kampanyası mı düzenleyeceğiz? Yoksa yasak yayınlar listesine mi sokacağız?
Yooo, okuyup gülüp geçeceğiz, o kadar.
engin ardıç
ırak savaşından dolayı 2003'te amerika ordusunu 2004'te bush'u yılın adamı seçmiş, emperyalizmin sözcüsü olan bir dergidir. tayyip kapak oldu diye seviniyorlar bir de, emperyalist uşağısınız deyince alınıyorlar. ne kadar aşağılık kompleksli insanlarmışsınız ki bir dergiye kapak oldu diye, azıcık ilgi gördü diye göbek atıyorsunuz.
vakti zamanında bush u yılın adamı seçmiş olan dergidir.
bu kapak ne peki?
http://www.time.com/time/.../0,16641,19230324,00.html
mustafa kemal değil mi bu?
tersten bakınca nasıl da değişik oldu değilmi? demek ki bush sadece tayyip erdoğan ile denk değilmiş aynı zamanda mustafa kemal ile de denkmiş öylemi?
time yalnızca dünyaya yön veren , güçlü kişileri kapak yapar.
bu kapak ne peki?
http://www.time.com/time/.../0,16641,19230324,00.html
mustafa kemal değil mi bu?
tersten bakınca nasıl da değişik oldu değilmi? demek ki bush sadece tayyip erdoğan ile denk değilmiş aynı zamanda mustafa kemal ile de denkmiş öylemi?
time yalnızca dünyaya yön veren , güçlü kişileri kapak yapar.
zamanında atatürkü de seçtiğinden haberi olmayan bazı insanların tayyip kapak oldu diye emperyalizmin temsilcisi kabul ettiği gazete. atatürk seçildiğinde neyin temsilcisiydi acaba diye düşünmekteyim.
nazi liderlerini de kapak yapmıştır zamanında. takdir şekilleri değişmemiş gibi.
en etkili 100 kişi arasına öcalan'ı alan dergi. iyi güzel ama bu dünyada katil olabilmek için ne yapmak gerekiyor ?
http://time100.time.com/2...00/slide/abdullah-ocalan/
http://time100.time.com/2...00/slide/fethullah-gulen/
tam olarak böyledir... akape, pekeke, bedepe, cemaat... oh ülke mis, kalkınıyoruz, wooo hooo.
http://time100.time.com/2...00/slide/fethullah-gulen/
tam olarak böyledir... akape, pekeke, bedepe, cemaat... oh ülke mis, kalkınıyoruz, wooo hooo.
çok güzel mecmua.
dünkü sayısında,'' türkiye ışid yerine kürt isyancıları vurmayı tercih etti''' şeklinde haber geçen dergi.
türkiye hükümeti iyice alay konusu oldu artık. yabancı forumlarda bile dalga geçiyor ve dış polikamızı eleştiriyorlar.
yazık.
http://time.com/3507187/t...-rebels-pkk-isis-kobrani/
türkiye hükümeti iyice alay konusu oldu artık. yabancı forumlarda bile dalga geçiyor ve dış polikamızı eleştiriyorlar.
yazık.
http://time.com/3507187/t...-rebels-pkk-isis-kobrani/
93 yıl önce bugün mustafa kemal paşa'yı kapağı yapan dergi.
görsel
Resmin altında ingiliz Tarihçi Toynbee'nin "Mustafa Kemal Paşa hiç şüphesiz ki, çağdaş tarihin en önemli isimlerinden biridir." yazısı bulunmaktadır.
Bu adamlar atatürk dönemine canlı tanıklık etmişler, hem de düşman devlet olarak. Ancak saygı duymaktan başka çareleri kalmamış. Şimdiki boş konuşan çok bilmiş andavallara da kapak olmuştur derginin bu sayısı.
görsel
Resmin altında ingiliz Tarihçi Toynbee'nin "Mustafa Kemal Paşa hiç şüphesiz ki, çağdaş tarihin en önemli isimlerinden biridir." yazısı bulunmaktadır.
Bu adamlar atatürk dönemine canlı tanıklık etmişler, hem de düşman devlet olarak. Ancak saygı duymaktan başka çareleri kalmamış. Şimdiki boş konuşan çok bilmiş andavallara da kapak olmuştur derginin bu sayısı.
elon muskI yılın kişisi seçmiş dergi.
Gündemdeki Haberler
Güncel Önemli Başlıklar