bugün
- chp genel başkanı hayatını kaybetti2
- 26 haziran 2026 türkiye abd maçı8
- meslek lisesi vs imam hatip lisesi9
- nevşehir üzümü2
- azerbaycan2
- pakistan3
- milli takım'ın abd maçı hazırlıkları2
- hindistan3
- düşün ki o bunu okuyor17
- dünya7
- 2026 dünya kupası22
- futbol15
- fas6
- yaşamak üzerine2
- yazarların sahip olmak istedikleri süper güçler2
- guyana4
- velvet13
- sözlük kızlarının vücutları15
- japonya4
- falıma bakmak isteyen var mı24
- bosna hersek3
- chp'li 17 belediye başkanının akp'ye geçmesi14
- karadeniz ağaçlarından yapılan kağıt2
- anın fotoğrafı2
- gülüm diyen kız10
- kuzenin içine boşalmak14
- ingiliz şapkası takmıyor diye türkleri asmak10
- moğolistan2
- yılmaz güney12
- kadınları cinsel obje olarak gören erkek6
- cezayir2
- fakirin sevmesi hak mıdır6
- ekonomi3
- hızlı para kazanmanın yolları4
- her şeye saygı duyulması gerekir6
- üşengeçlikten 1 ay banyo yapmamak6
- dolandırılan insanların genel özellikleri9
- arap gibi giyinerek sevap kazandığını sanan tip10
- kafirlerin dünyaya kazandırdıkları8
- kolu kıllı kız3
- bir insana inanmak2
- arnavutluk2
- gün gelecek dün olacak5
- türk moğol kardeştir3
- aşk her şeyi affeder mi4
- okullarda zorunlu din dersi meselesi5
- kemal kılıçdaroğlu18
- ona bir şey söyle10
- kılıçdaroğlu cemaati4
- eskiden sevilen kızı görünce gelen mide bulantısı4
Çünkü bıktık, hem biz, hem de okuyucu. Yetti gayrı.
Bugün politika yok. Oyunu kime vereceğini hâlâ bilemeyen varsa, türlü çeşitli amigolara takılsın. Bizden kesik.
Bizim konumuz TIME dergisi. Ülkemizde bunu taym değil de, Türkçe okunduğu gibi, time şeklinde telaffuz edenler çoktur.
Türk kamuoyu, özellikle de basın, her ne hikmetse, biz kendimizi bildik bileli, bu derginin bokunda boncuk bulmuştur.
Oysa dünyanın en sıkıcı dergilerinden biridir.
Newsweek ondan azıcık daha hareketlidir, o kadar. Fransız basınında bile koskoca Le Nouvel Observateur’ün hiçbir tadı tuzu kalmamış, L'Express ve Le Point zaten uzun süredir keyifsiz, Le Figaro Magazine falan da iyice magazine ve kadın okura yatmış durumdadırlar. Ara ki, Louis Pauwels'in yönetimindeki o içi dopdolu FM'i bulasın. Ara ki, Jean-Jacques Servan-Schreiber ile Françoise Giroud devrindeki o kavgacı Express'i bulasın.
Sol bitince Fransız dergiciliği de bitmiştir. Der Spiegel özel dosyalarla, kapsamlı araştırmalarla Almanya'da direnebiliyor. Amerikan dergileri de, ortalamanın üzerindeki Amerikalı'ya, haftanın yurt ve dünya olaylarını topluca, kısa ve öz şekilde sunarlar, azıcık yorum da katarlar. (Ortalama Amerikalı’ya bu bile ağır gelir.)
Türkiye, bu TIME dergisine bir tür kutsal kitap gibi bakmış, otoritesini asla sorgulamamıştır.
Öyle ki, zaman zaman bir Türk'ün orada kapak olması, burada sevinç çığlıklarıyla karşılanmış, ''TIME dergisi gibi yüce bir yayın organı bizi adam yerine koydu'' yaklaşımıyla en zavallı aşağılık duyguları dışa vurulmuştur.
Örneğin bu derginin ünlü Mustafa Kemal Paşa kapağı, seksen beş yıldır bizim için iftihar vesilesi sayılmıştır. (Aynı derginin Adnan Menderes'i de kapak yapmış olduğu istemeye istemeye hatırlanıyor.)
Bu dergi şimdi de türbanlı bir Türk kızını kapak yapınca kıyamet koptu...
Çünkü gâvur eşektir ve ancak bizim işimize gelen konuları kapak yapmakla yükümlüdür!...
Gâvur o kadar eşektir ki, ülkemizde toplasan toplasan alt tarafı bin sekiz yüz adet satan derginin anketine biz buradan yetmiş bin oy göndeririz ve Atatürk'ü 'yüzyılın en büyük adamı' seçtirmeye çalışırız! Bunu gazete köşelerinden yönetir, ingilizce bilmeyene oraya gönderilmek üzere 'matbu mektup' dağıtır, ''vatandaş seçimde mutlaka oyunu kullan'' kampanyasını ''vatandaş TIME dergisinin anketinde mutlaka oyunu kullan''a çeviririz.
Çünkü bu dergi dünyanın en bilmemne dergisidir, yücedir, büyüktür, hiçbir satırı tartışılamaz ve de her türlü hokkabazlık, saçmalık ve şark kurnazlığıyla Atatürk'ü bir seçtirsek, meydan muharebesi kazanmış gibi olacağız...
Gâvur bizim sandığımız kadar eşek olmadığını gösterip oylarımızı çöpe atar, Atatürk'ü de listeden çıkarınca da, çok bozuluruz.
Şimdi de kapağına başı bağlı kız koydu diye bozuluyoruz.
Bu yaklaşım, çarşaflı kadın ya da hamal fotoğrafı çeken turiste ''ne güzel yerlerimiz var, niçin tutup da bunları çekiyorlar'' diye kızma ve bunun arkasında mutlaka bir düşmanlık arama yaklaşımıdır. Yani, işine gelmeyen gerçekliği yoksayma, başını devekuşu gibi kuma gömme ve de birileri o gerçekliğin farkına varınca, görüp gösterince de huysuzlanma yaklaşımıdır.
Bu yaklaşım son günlerde ''AKP'nin seçimi gene kazanacağını, CHP'nin gene nal toplayacağını anlayınca hırçınlaşma ve dellenme'' şeklinde basınımızda yeniden sergileniyor.
iri kalçalı, kıt eğitimli ve kıt akıllı kenar mahalle karılarımıza yakışır ama basınımızın da onlardan farkı yokmuş.
Bre budalalar, başı bağlı kız, Türkiye'nin gerçeğidir. Eee, başı açık kız? O da Türkiye'nin gerçeğidir.
Fakat denge sağlamak ya da bizi memnun etmek için kapak yapsalar, ortaya 'mesleki açıdan' sakil bir görüntü, başarısız bir “dizayn” çıkar. Yıllarca dergicilik yaptım, bana kapak öğretmeyin.
Ayrıca bizi memnun etmeye niçin çalışsınlar? Adama bu ilginç gelmiş, bunu çekmiş ve bunu kullanmış. Amerika'da ''Atatürk ilke ve inkılaplarına uymak'' diye bir zorunluluk da yok ki! Onlar 'George Washington ilke ve inkılaplarını' tanırlar! Onun temelinde de eşitlik, ayrıca inanç ve düşünce özgürlüğü yatar.
Peki ne yapacağız? Bu dergiyi lanetleyecek miyiz? ''Atatürk'ü kapak yaparsa televizyonun üstüne koyun, Recep Tayyip Erdoğan'ı kapağa çıkarırsa yakın' kampanyası mı düzenleyeceğiz? Yoksa yasak yayınlar listesine mi sokacağız?
Yooo, okuyup gülüp geçeceğiz, o kadar.
engin ardıç
Bugün politika yok. Oyunu kime vereceğini hâlâ bilemeyen varsa, türlü çeşitli amigolara takılsın. Bizden kesik.
Bizim konumuz TIME dergisi. Ülkemizde bunu taym değil de, Türkçe okunduğu gibi, time şeklinde telaffuz edenler çoktur.
Türk kamuoyu, özellikle de basın, her ne hikmetse, biz kendimizi bildik bileli, bu derginin bokunda boncuk bulmuştur.
Oysa dünyanın en sıkıcı dergilerinden biridir.
Newsweek ondan azıcık daha hareketlidir, o kadar. Fransız basınında bile koskoca Le Nouvel Observateur’ün hiçbir tadı tuzu kalmamış, L'Express ve Le Point zaten uzun süredir keyifsiz, Le Figaro Magazine falan da iyice magazine ve kadın okura yatmış durumdadırlar. Ara ki, Louis Pauwels'in yönetimindeki o içi dopdolu FM'i bulasın. Ara ki, Jean-Jacques Servan-Schreiber ile Françoise Giroud devrindeki o kavgacı Express'i bulasın.
Sol bitince Fransız dergiciliği de bitmiştir. Der Spiegel özel dosyalarla, kapsamlı araştırmalarla Almanya'da direnebiliyor. Amerikan dergileri de, ortalamanın üzerindeki Amerikalı'ya, haftanın yurt ve dünya olaylarını topluca, kısa ve öz şekilde sunarlar, azıcık yorum da katarlar. (Ortalama Amerikalı’ya bu bile ağır gelir.)
Türkiye, bu TIME dergisine bir tür kutsal kitap gibi bakmış, otoritesini asla sorgulamamıştır.
Öyle ki, zaman zaman bir Türk'ün orada kapak olması, burada sevinç çığlıklarıyla karşılanmış, ''TIME dergisi gibi yüce bir yayın organı bizi adam yerine koydu'' yaklaşımıyla en zavallı aşağılık duyguları dışa vurulmuştur.
Örneğin bu derginin ünlü Mustafa Kemal Paşa kapağı, seksen beş yıldır bizim için iftihar vesilesi sayılmıştır. (Aynı derginin Adnan Menderes'i de kapak yapmış olduğu istemeye istemeye hatırlanıyor.)
Bu dergi şimdi de türbanlı bir Türk kızını kapak yapınca kıyamet koptu...
Çünkü gâvur eşektir ve ancak bizim işimize gelen konuları kapak yapmakla yükümlüdür!...
Gâvur o kadar eşektir ki, ülkemizde toplasan toplasan alt tarafı bin sekiz yüz adet satan derginin anketine biz buradan yetmiş bin oy göndeririz ve Atatürk'ü 'yüzyılın en büyük adamı' seçtirmeye çalışırız! Bunu gazete köşelerinden yönetir, ingilizce bilmeyene oraya gönderilmek üzere 'matbu mektup' dağıtır, ''vatandaş seçimde mutlaka oyunu kullan'' kampanyasını ''vatandaş TIME dergisinin anketinde mutlaka oyunu kullan''a çeviririz.
Çünkü bu dergi dünyanın en bilmemne dergisidir, yücedir, büyüktür, hiçbir satırı tartışılamaz ve de her türlü hokkabazlık, saçmalık ve şark kurnazlığıyla Atatürk'ü bir seçtirsek, meydan muharebesi kazanmış gibi olacağız...
Gâvur bizim sandığımız kadar eşek olmadığını gösterip oylarımızı çöpe atar, Atatürk'ü de listeden çıkarınca da, çok bozuluruz.
Şimdi de kapağına başı bağlı kız koydu diye bozuluyoruz.
Bu yaklaşım, çarşaflı kadın ya da hamal fotoğrafı çeken turiste ''ne güzel yerlerimiz var, niçin tutup da bunları çekiyorlar'' diye kızma ve bunun arkasında mutlaka bir düşmanlık arama yaklaşımıdır. Yani, işine gelmeyen gerçekliği yoksayma, başını devekuşu gibi kuma gömme ve de birileri o gerçekliğin farkına varınca, görüp gösterince de huysuzlanma yaklaşımıdır.
Bu yaklaşım son günlerde ''AKP'nin seçimi gene kazanacağını, CHP'nin gene nal toplayacağını anlayınca hırçınlaşma ve dellenme'' şeklinde basınımızda yeniden sergileniyor.
iri kalçalı, kıt eğitimli ve kıt akıllı kenar mahalle karılarımıza yakışır ama basınımızın da onlardan farkı yokmuş.
Bre budalalar, başı bağlı kız, Türkiye'nin gerçeğidir. Eee, başı açık kız? O da Türkiye'nin gerçeğidir.
Fakat denge sağlamak ya da bizi memnun etmek için kapak yapsalar, ortaya 'mesleki açıdan' sakil bir görüntü, başarısız bir “dizayn” çıkar. Yıllarca dergicilik yaptım, bana kapak öğretmeyin.
Ayrıca bizi memnun etmeye niçin çalışsınlar? Adama bu ilginç gelmiş, bunu çekmiş ve bunu kullanmış. Amerika'da ''Atatürk ilke ve inkılaplarına uymak'' diye bir zorunluluk da yok ki! Onlar 'George Washington ilke ve inkılaplarını' tanırlar! Onun temelinde de eşitlik, ayrıca inanç ve düşünce özgürlüğü yatar.
Peki ne yapacağız? Bu dergiyi lanetleyecek miyiz? ''Atatürk'ü kapak yaparsa televizyonun üstüne koyun, Recep Tayyip Erdoğan'ı kapağa çıkarırsa yakın' kampanyası mı düzenleyeceğiz? Yoksa yasak yayınlar listesine mi sokacağız?
Yooo, okuyup gülüp geçeceğiz, o kadar.
engin ardıç
ırak savaşından dolayı 2003'te amerika ordusunu 2004'te bush'u yılın adamı seçmiş, emperyalizmin sözcüsü olan bir dergidir. tayyip kapak oldu diye seviniyorlar bir de, emperyalist uşağısınız deyince alınıyorlar. ne kadar aşağılık kompleksli insanlarmışsınız ki bir dergiye kapak oldu diye, azıcık ilgi gördü diye göbek atıyorsunuz.
vakti zamanında bush u yılın adamı seçmiş olan dergidir.
bu kapak ne peki?
http://www.time.com/time/.../0,16641,19230324,00.html
mustafa kemal değil mi bu?
tersten bakınca nasıl da değişik oldu değilmi? demek ki bush sadece tayyip erdoğan ile denk değilmiş aynı zamanda mustafa kemal ile de denkmiş öylemi?
time yalnızca dünyaya yön veren , güçlü kişileri kapak yapar.
bu kapak ne peki?
http://www.time.com/time/.../0,16641,19230324,00.html
mustafa kemal değil mi bu?
tersten bakınca nasıl da değişik oldu değilmi? demek ki bush sadece tayyip erdoğan ile denk değilmiş aynı zamanda mustafa kemal ile de denkmiş öylemi?
time yalnızca dünyaya yön veren , güçlü kişileri kapak yapar.
zamanında atatürkü de seçtiğinden haberi olmayan bazı insanların tayyip kapak oldu diye emperyalizmin temsilcisi kabul ettiği gazete. atatürk seçildiğinde neyin temsilcisiydi acaba diye düşünmekteyim.
nazi liderlerini de kapak yapmıştır zamanında. takdir şekilleri değişmemiş gibi.
en etkili 100 kişi arasına öcalan'ı alan dergi. iyi güzel ama bu dünyada katil olabilmek için ne yapmak gerekiyor ?
http://time100.time.com/2...00/slide/abdullah-ocalan/
http://time100.time.com/2...00/slide/fethullah-gulen/
tam olarak böyledir... akape, pekeke, bedepe, cemaat... oh ülke mis, kalkınıyoruz, wooo hooo.
http://time100.time.com/2...00/slide/fethullah-gulen/
tam olarak böyledir... akape, pekeke, bedepe, cemaat... oh ülke mis, kalkınıyoruz, wooo hooo.
çok güzel mecmua.
dünkü sayısında,'' türkiye ışid yerine kürt isyancıları vurmayı tercih etti''' şeklinde haber geçen dergi.
türkiye hükümeti iyice alay konusu oldu artık. yabancı forumlarda bile dalga geçiyor ve dış polikamızı eleştiriyorlar.
yazık.
http://time.com/3507187/t...-rebels-pkk-isis-kobrani/
türkiye hükümeti iyice alay konusu oldu artık. yabancı forumlarda bile dalga geçiyor ve dış polikamızı eleştiriyorlar.
yazık.
http://time.com/3507187/t...-rebels-pkk-isis-kobrani/
93 yıl önce bugün mustafa kemal paşa'yı kapağı yapan dergi.
görsel
Resmin altında ingiliz Tarihçi Toynbee'nin "Mustafa Kemal Paşa hiç şüphesiz ki, çağdaş tarihin en önemli isimlerinden biridir." yazısı bulunmaktadır.
Bu adamlar atatürk dönemine canlı tanıklık etmişler, hem de düşman devlet olarak. Ancak saygı duymaktan başka çareleri kalmamış. Şimdiki boş konuşan çok bilmiş andavallara da kapak olmuştur derginin bu sayısı.
görsel
Resmin altında ingiliz Tarihçi Toynbee'nin "Mustafa Kemal Paşa hiç şüphesiz ki, çağdaş tarihin en önemli isimlerinden biridir." yazısı bulunmaktadır.
Bu adamlar atatürk dönemine canlı tanıklık etmişler, hem de düşman devlet olarak. Ancak saygı duymaktan başka çareleri kalmamış. Şimdiki boş konuşan çok bilmiş andavallara da kapak olmuştur derginin bu sayısı.
elon muskI yılın kişisi seçmiş dergi.
Gündemdeki Haberler
Güncel Önemli Başlıklar