ramazan ayında, müslümanların imsak vaktinden önce yedikleri yemek, bu yemeğin yendiği zaman dilimi.*
yatmadan önce yemek işini halledelerin kalkmadığı vakittir. bu yıl oruç vaktinin uzun olması hasebi ile kalkılabilirliği artmıştır.
sabahın o saatinde insan midesinin nasıl olupta o kadar yemeği kaldırdığına inanamadığım, ***sabahla gece arası vakit.
midelere yumruk gibi inen yemeklerin yenilip ardından en kral muhabbetlerin yapıldığı imanlı insanlar organizasyonudur. bu organizasyona katılmak için uyanmak ne kadar güçse, dopdolu bir mide ile tekrar yatağa dönmek de o kadar tatlıdır.
yedikten sonra hemen yatmak sağlıksızdır, mideyi yorar. ya sahurdan sonra ayakta kalmak ya da bir gün önce yatmadan 1-2 saat önce yemek gereklidir. şahsen ben iftardan iftara yiyorum ama çok zor oluyor lan.
gece kendinizi tutamayıp ev yapımı sucuk yerseniz, sabah uyandığınızda dilin damağa yapışması deyimini canlı canlı yaşarsınız. o günkü orucunuz da hayatınızın en zor orucu olur.
ramazanda kilo almanin baslica nedenlerindendir. "yahu o kadar oruc tuttum, yine de kilo almisim" diyenlerin dikatine... sahur yemegi yenir yenmez yataga dalis gerceklestigi icin, yenilen yemek size yol, su ve kilo olarak donecektir.
http://www.haberaktuel.co...atleri-haberi-146716.html
yalnız olduğunuzda canınızın pek yemek çekmediği, kalabalık bir aile ortamında ise "yumurta ver, peynir nerde, börekten bana da ayırın" nidalarıyla sofraya saldırılan vakit. *
(bkz: kızarmış ekmek kokusuyla uyanmak)
bu gün itibariyle * başlanacak olan orucun, vakti.
ramazanda iftar vaktinden sonra gelen en guzel ve hayırlı eylemlerden biri.*
sünnettir..
gümbede gümbede davulculardır.
pencere kenarındaki davulcu : sahura kalkmıyo musun ?
yataktaki japon : sahura kalktı abi... ben yakura.
pencere kenarındaki davulcu : noluyo lan...
yataktaki japon : japonuz biz...
pencere kenarındaki davulcu : ha... allah kabul etsin..
yataktaki japon : japonları mı ?

(bkz: yiğit özgür)
an itibariyle olan vakittir, allah tüm oruç tutacakların oruölarını kabul etsindir.
genelde yemeğe iftara kadar son vermek adına gerçekleştirdiğimiz eylemdir.

fakat ne yazıkki dedikodu gırla gider sahur sonrası da...kul hakkının tadına doyum olmaz...güzele bakılır "sevaptır" yaftasıyla...
bazen acı bazen tatlı bir sabah arefesidir.
yarınki oruç için tam vaktidir.
öncesinde de sırasında da birşeyler yiyilip içilmesi gerekendir.
ertesi biraz daha fazla uyunarakta bu sıcak yaz günlerinde oruç kolaylanır.
pc başında vakti gelmesi beklenen, aç olunmadıgı halde tıka basa yenilen ramazan simgesi.
bigün kapıdan geçen genç davulcunun lars ulrich'e dönüştüğünü hayal ederken kendimi gülmekten alamadığım an...ayrıca dinimizdeki zaman kavramı içerisinde başlangıcı ve bitişi bir enstürmanla yapılan tek zaman dilimi...
ramazan ayinin en önemli vaktidir. bazi oruc tutan arkadaslar uyku tatli oldugu icin geceden yemeklerini yer ve sahura kalkmazlar. takva bakimindan bu zayifliktir. sahurda yenen yemek bence en lezzetli yemektir.
ezelden beridir bana bir kendini kandırma ritüeli gibi gelmiştir. hele ki ankara'dan batıda sabah kahvaltısından pek bir farkı yok. sahurdan sonra mesai saati geliyor zaten.
çok yenilmemesi gereken vakittir...
gün içinde uykusuzluğa sebebiyet veren, oruç öncesi hazırlık evresidir. şekerli, yağlı, tuzlu, vb. susatacak gıdalardan kaçınmak gerekir. yazın en sıcak döneminde, açlıktan çok susuzluğun ön planda olduğu unutulmamalıdır.
© copyright 2005 - 2026