1. 1.
    film çekerken tuttuğu kısa notlarını "sinematograf üzerine notlar" isimli bir kitaba çevirmiş ve 14 uzun metraj filmi olan yazar-yönetmen. filmlerinin çoğunun senaryosu kendisine aittir. sinamatografın özelliklerini filmlerinde çok iyi kullanır.

    -sesler müziğe dönüşmeli

    -çekim. beklenmedik şeylerin hepsini sen gizlice bekliyor olmalısın

    -sen olmasan belkide asla görülemeyecek olan şeyi ortaya çıkar

    sözleriyle bana yön vermiştir. pickpocket filmi izlenmelidir.
    1 ... amoresperros
  2. 2.
    1999 yılında hayata veda eden, sinema anlayışı günümüzde birçok yönetmene ilham veren minimalist sinemacı.
    1 ... thomhead
  3. 3.
    gelmiş geçmiş en iyi yönetmenlerden biri. aynı zamanda türkiyede vcd si dvd bulunmayan da biri.
    ... sonrabirgun
  4. 4.
    bir çok büyük fransız yönetmeni gibi-başta renoir olmak üzere- tiyatro temelli bir yönetmendir. katolisizmden tutun filmlerindeki alışılmadık kurguları ile oldukça dikkate değer bir bakış açısı vardır. lakin türkiye'de "Festival seyircilerinin tanıyageldiği bir yönetmen" olmaktan kurtulamamıştır.
    (bkz: au hasard balthazar)
    (bkz: oksuzler)*
    (bkz: Au Hasard Fıstık) * * * *
    2 ... calderon de la barca
  5. 5.
    Erdem, masumiyet ve suç, ölüm- özellikle intihar -, tinsel açıdan yeniden yaradılış ve çürüyüş temalarını beyaz perdeye tertemiz bir fotoğraf karesi şeklinde aktarmış fransız sinemasının idol yönetmenlerinden.

    pickpocket (yankesici) filmini suç teması üzerine kurmuştur.filimde paris metrosunu karış karış gezip usta tekniklerle yankesicilik yapan bir adamın öyküsü anlatılır:metroda okuduğu gazetenin altından yolcuların kol saatlerini çalacak usta bir yankesicinin öyküsü.sonra bir kadın girer hayatına, kaçınılmaz dramatik son...tam robert bresson luk bir senaryo.

    belli başlı uzun metrajlı filimleri:

    (bkz: pickpocket)

    (bkz: au hasard balthazar)

    (bkz: l argent)

    (bkz: lancelot du lac)

    (bkz: mouchette)

    (bkz: une femme douce)

    (bkz: Journal d un curé de campagne)

    (bkz: Les dames du Bois de Boulogne)

    (bkz: Les Anges du péché)

    (bkz: Les affaires publiques)
    1 ... brell
  6. 6.
    sinematograf üzerine notlar adlı farklı zamanlarda aldığı notlarını içeren bir kitabı vardır.
    'seyirci ne istediğini bilmez,kendi isteklerini zevklerini kabul ettir ona.'
    1 ... tuhafseyler
  7. 7.
    bir noktada oyuncunu klişesini kırmış yönetmendir. onu parçalılığı tahmin edilemez. bu hem dini anlamda hem de cinematographic analmda kendisini gelmiş geçmiş en heretik yönetmen kılar. mouchette'i hala çözmeye çalışabilirsiniz, pickpocket'i de öyle. [hapishane metaforu ve tersyüz edilmiş özgürlük metaforu olarak görebiliriz pickpocket de kahramanın özgürlüğü hapiste bulmasını. bu yeterince sorunlu ve heretik kılmıyor mu bresson'u?] kendisi dünyanın en karamsar tahmin edilemezidir, minimalizmi öldürmektedir.
    ... calderon de la barca
  8. 8.
    "iki tür film vardır: Tiyatronun öğelerini kullananlar (aktörler, mizansen vs) ve sinematografinin olanaklarına başvurup, kamerayı sadece yaratmak amacıyla kullananlar"
    yıldızlı 10.
    ... senorita gaga
  9. 9.
    tarkovsky'nin en beğendiği yönetmen.
    ... cousin bette
  10. 10.
    25 Eylül 1901'de Fransa'da, Auvergne'de doğdu. Aslında ressam ve fotoğrafçı olan yönetmen, 30'lu yıllarda film alanında bazı deneyimler kazandı. ilk konulu film denemesini 1943 yılında gerçekleştirdi. Kendi özgün üslubunu, o gün bu yana çevirdiği çoğu edebiyat uyarlaması filmlerle oluşturdu. Erdem, masumiyet ve suç, ölüm - özellikle intihar -, tinsel açıdan yeniden yaradılış ve çürüyüş temalarında tutkulu ısrarı, pek çok ödüle sahip bu sinema ustasını, saygı duyulan, ancak popüler olmayan bir yönetmen konumuna getirdi.18 Aralık 1999' da öldü.

    http://tr.wikipedia.org/wiki/Robert_Bresson
    ... hasmet ibriktaroglu