bugün
- sözlükteki üstü kapalı erkek nefreti8
- spora vakit ayıramayan erkek oje sürsün6
- eski sevgilinin 1 haftada yeni sevgili yapması8
- performans sanatçısı3
- karı hoplatmak3
- gocu yla bilek güreşi yapmak6
- modern sanatın duvara muz bantlamak olması3
- sen benim kim oldugumu biliyo musun2
- sürekli esnemek2
- selahattin demirtaş cilalı apo dur3
- sözlük erkekleri aranıyor mu6
- cebinde parası olmayan fakir erkek3
- sözlük yazarlarının bileklikleri6
- yagmurcu ile revani yemek4
- sedat pekmez12
- agresif süs köpeği3
- sevgili yapınca her şeyden elini ayağını çekmek3
- kabullenince huzur veren gerçekler5
- sözlüğe fotoğraf atmayanların özgüvensiz sanılması19
- z kuşağının metal dinlememesi2
- akp'nin cumhurbaşkanı adayının erdoğan olması8
- türk siyasetçiliği yapan araplar2
- askerlik4
- hiç ölmeyecek gibi yaşamak2
- türkiye'nin asla düzelemeyecek olmasının sebebi15
- dut ağacı4
- red pill2
- muşlettin amca4
- bir kadını araba park ederken izlemek5
- kadında güzellik aramayan erkek2
- utanmadan şort giyen erkek7
- 2026 dünya kupası finalini kim oynar20
- yaş ilerledikçe katlanılması zor şeyler3
- artık pek kullanılmayan kelimeler2
- bir çiçek fotoğrafı bırak5
- haziran 2026 arnavutluk protestoları2
- pantolon cebinde lahmacun taşımak3
- elimde goruntuleriniz var4
- ne yapıyorsunuz yakışıklı ve güzel dostlarım4
- ismet gurbuz 202418
- bozulmaması ile meşhur olan şeyler10
- yazarlara gelen son mesaj4
- evli çiftlerde tv kumandası kimde olur6
- suv araç sayısının binek araçları geçmesi5
- sofra adabı2
- aylık 375 bin tl iyi para mıdır sorunsalı4
- küfreden kız iticiliği8
- bakire kızla evlenmeyi savunmak7
- uludağ sözlük ün kokusu2
- diamond bosphoruss denen yazar2
(bkz: rhytm and poem)
her ne kadar bazı kesimler tarafından sanat kapsamına alınmasada, çok açıktır ki; yazılan sözlerle ve altyapılarıyla sanatın dibi denilebilir.
her ne kadar bazı kesimler tarafından sanat kapsamına alınmasada, çok açıktır ki; yazılan sözlerle ve altyapılarıyla sanatın dibi denilebilir.
Şunu dinlemekten asla zevk alamadım; o ne öyle bir kere güftesi yok, o yüzden sanat kapsamına alınmamalı.
Git son osmanlı türküleri, müslüm, ferdi, neşet baba dinle.
Git son osmanlı türküleri, müslüm, ferdi, neşet baba dinle.
https://www.youtube.com/watch?v=lv7oVnOHhJg böyle şarkılar varken ölmez bu kültür.
bence en iyi müzik türü. ama bazı orosbu cocukları salak salak aşk sözleri yazıp kendine repci diyor. adam şiir okuyor kendini rapcı sanıyor. ustasından olmadıkca rap dinlenmez bu ülkede.
dım çak dım çak
hey dostum
o ye kamon
gülümse zenci gülümse
falan felan o ye.
gereksiz müzik türü. popçular gibi azalarak bitmeniz dileğiyle.
edit: gülümse zenci lafıyla işim yok bir zamanlar no 1 diye bir gerizekalıdan duymuştum örnek veremeyince yazdım.
hey dostum
o ye kamon
gülümse zenci gülümse
falan felan o ye.
gereksiz müzik türü. popçular gibi azalarak bitmeniz dileğiyle.
edit: gülümse zenci lafıyla işim yok bir zamanlar no 1 diye bir gerizekalıdan duymuştum örnek veremeyince yazdım.
Rap ; bir müzik değil aynı zamanda bir yaşam tarzıdır. Rap müziği kulağınızla değil kalbinizle dinlemeniz gerekir anlamanız için. anlamayanlarda zaten saçma deyip geçer. Bundan 10 sene önce Sagopa, Ceza, Fuchs , Fuat gibi isimler bize türkçe rap i sevdirmiştir. günümüzde fazla albüm çıkarmadıkları için isimleri duyulmuyor. Canfeza Taladro Sancak gibi isimler zirvede 1. sırada. hayatında hiç rap dinlemeyip bir keresinde Arsız Bela gibi salak bi adamı dinleyip rap saçma diyenlerde var . rap saçma değil o adamın yaptığı müzik saçma . rap yapmıyor o adam anırıyor resmen
En kötüsünün Türkiye'de yapıldığı müzik türü.
bu müziğin bazı şarkıcıları, diğer müzik gruplarından farklı olarak birbirleriyle saçma salak kavga etmeleriyle( diss, miss, osuruk bok püsür şeklinde) bilinirler. hele ki türk ise.
modern rap müziğinin kökeni afrikanın eski dönemlerindeki ritm ve müzik eşliğinde hikaye anlatma geleneğine dayanmaktadır.
az önce tarif etmek için yazdığım kısa parça:
rap benim için oyuncak,
siz gelin rapi bana sorun bak!
rap için kendimi banlatacağım!
ben hakikati sizlere anlatacağım.. yee
rap nedir? acıyı sevmek midir?
sana diss atanı yermek midir?
hayır bebeğim, rap hiçbiri değil!
ince mesajlar vermek midir?
rap benim için oyuncak,
siz gelin rapi bana sorun bak!
rap için kendimi banlatacağım!
ben hakikati sizlere anlatacağım.. yee
rap nedir? acıyı sevmek midir?
sana diss atanı yermek midir?
hayır bebeğim, rap hiçbiri değil!
ince mesajlar vermek midir?
Hakkında hiçbir şey bilmeyenlerin sabah akşam salladığı müzik türü.
mc ne demek desem bilmez, dj desem elektronik müzikten bahseder, sampling olayını bilmez, turntablingi hayatında duymamıştır, block party, jam, battle bilmez, old school desem pin up karıları gözünde canlanır.
storytellingden bihaberdir, political rap dinlememiştir, gangsta rapi karı kız muhabbeti sanar, hardcoredan anladığı pornodur.
beat jugglingmiş, needle dropmuş, fadingmiş zaten girmiyorum bile.
illmaticin adını dahi duymamıştır, big daddy desem pizzadan ağzı sulanır, run dmcyi aerosmithle olan çalışmasından tanır rock yapıyolar zanneder, native tongues, zulu nation, diggin in the crates crew, juice crew falan hayatında duymamıştır ve duymayacaktır da. gang starr gibi, fugees gibi, pharcyde gibi kült gruplardan haberdar değildir.
ama iş sallamaya geldiğinde, televizyonda gördükleri kıçıkırık heriflere bağlı kalarak atıp tutmayı çok iyi bilirler. fifty cent dinleyip "müzik mi bu yea" demeyi, T.I. gibi sikiklerden yola çıkarak rap ile edm'yi birbirine karıştırmayı çok iyi bilirler.
ha bi de amına kodumun öküzleri, flex rapin bir alt türüdür. rapin kendisi değildir. ben çıkıp "rakçılar bağırıyo ya anırıyo öf o ne öyle be" diye zırlasam bana gülersin değil mi? işte ben de sana aynı şekilde gülüyorum.
mc ne demek desem bilmez, dj desem elektronik müzikten bahseder, sampling olayını bilmez, turntablingi hayatında duymamıştır, block party, jam, battle bilmez, old school desem pin up karıları gözünde canlanır.
storytellingden bihaberdir, political rap dinlememiştir, gangsta rapi karı kız muhabbeti sanar, hardcoredan anladığı pornodur.
beat jugglingmiş, needle dropmuş, fadingmiş zaten girmiyorum bile.
illmaticin adını dahi duymamıştır, big daddy desem pizzadan ağzı sulanır, run dmcyi aerosmithle olan çalışmasından tanır rock yapıyolar zanneder, native tongues, zulu nation, diggin in the crates crew, juice crew falan hayatında duymamıştır ve duymayacaktır da. gang starr gibi, fugees gibi, pharcyde gibi kült gruplardan haberdar değildir.
ama iş sallamaya geldiğinde, televizyonda gördükleri kıçıkırık heriflere bağlı kalarak atıp tutmayı çok iyi bilirler. fifty cent dinleyip "müzik mi bu yea" demeyi, T.I. gibi sikiklerden yola çıkarak rap ile edm'yi birbirine karıştırmayı çok iyi bilirler.
ha bi de amına kodumun öküzleri, flex rapin bir alt türüdür. rapin kendisi değildir. ben çıkıp "rakçılar bağırıyo ya anırıyo öf o ne öyle be" diye zırlasam bana gülersin değil mi? işte ben de sana aynı şekilde gülüyorum.
bazen bir kitabın anlatamadığını bir cümleyle anlatabilendir.
sert adam duygusallığı mı istiyorsun?
"küfürlü laflar ettim kemancı, hüzünlü çalma. eskiler gözümde canlandı(joker)"
arkadaşlık mı istiyorsun?
"Sığınak olur korktuğunuzda gölgem. Sizin varlığınızla doğmadım yokluğunuzla ölmem. Doğrunun kıymeti zaten çok zor anlaşılandır. Farkına varacaksın kolumdan tutup kovduğunuzda köyden(joker)"
mesleğin insana etkisini mi istiyorsun?
"kadavrayla şakalaşan doktorlara yalvar(no.1)"
felsefe mi istiyorsun?
"denize mavi desen de şeffaftır ya aslında, yarını beklemekte benim için bu kadar saçma(ados)"
yalnızlık mi istiyorsun?
"kim kazanmış yalnızlık denen şu bahsi? göğsüm hep kaçak avlanmış bir hayvanın şansı. bir savaş başlatacaksak şuan tam vakti. kör kurşuna dizilmekteyim miğdem bulandı(ados)"
yorgunluk mu istiyorsun?
"yoruldum, bu genç yaşımda bir teselli buldum. gereksizce sordum, kader dedim ve sustum. günde üç defa gülümseyip nihayetinde amacı olmayan hayat için biraz da kan da kustum(önder şahin)"
siyaset mi istiyorsun?
"istanbul, eskişehir, adana, rize, samsun, çanakkale, tunceli, manisa, niğde, van, muş. her tarafı cennet olduğu için mi uyuruz? uyanmamız için n'olur yağdır mevlam su. boğulalım gerekirse, belki de tek şans budur ilelebet uykuda kalmamak için mahsur. çünkü şuanda fanusta mahkum, yiyip içip pislemeye razı yedi milyar mahluk(contra)"*
kendi kararlarını veremeyen yurdum gencinin serzenişini mi istiyorsun?
"ben; bu gibi, o gibi olamadım ama gene büyüdüm. bulamadım ama yürüdüm, hepsini onlar istediler(u.l.a.ş)"
yoksa biraz hiciv mi istiyorsun?
"her kalktığında donu yıpratsa, ayşe teyze gelse onu zıplatsa. faydalan sen de tabi fırsattan külot ıslatmam bak. elde değil tırlatmak, gerçekleri bi kenara fırlatmak. ve zor gelebilir rejim yapmak, ilaç satmak için zayıflatmak. rapin tek isteği var anlatmak, iyi gör diye lambayı parlatmak. ders yapmak ya da kaynatmak, kolejde parayla hoca oynatmak gibi(eypio)"
haram kazanca gösterilen tepkiden mi istiyorsun?
"al işte sana bak kanlı maaşlar. kin dalı ve de ellerinde taşla yıktı. bıraktığı geriye savaş ve ağladı gözlerim yok mu telaş lan? uyuma sonucu bu, dile bi kilidi vur, oyunun kuralı bu, önüne geleni vur... bir gün ya da her gün dönen yalan, başında patlar bak uyan bi an(anti)"
ağır bir sorgulama süreci mi istiyorsun?
"kurtulurken akla taktığım kelepçeden, bütün mesafeler tek ve baki olana olmalıydı(can tekin)"
ceza'nın, allame'nin, hayki'nin ve daha bir sürü ismin söylediği çok değerli sözler de vardır.
ayrıca hidra doğu türkistan
"filistin'den fazla şiddet var ve üstü çizildi. tam bi günde 250 türk kurşuna dizildi. sen anlamadın aynı yerde defalarca ezildin. neden perde çektin araya o memleket bizimdi"
sert adam duygusallığı mı istiyorsun?
"küfürlü laflar ettim kemancı, hüzünlü çalma. eskiler gözümde canlandı(joker)"
arkadaşlık mı istiyorsun?
"Sığınak olur korktuğunuzda gölgem. Sizin varlığınızla doğmadım yokluğunuzla ölmem. Doğrunun kıymeti zaten çok zor anlaşılandır. Farkına varacaksın kolumdan tutup kovduğunuzda köyden(joker)"
mesleğin insana etkisini mi istiyorsun?
"kadavrayla şakalaşan doktorlara yalvar(no.1)"
felsefe mi istiyorsun?
"denize mavi desen de şeffaftır ya aslında, yarını beklemekte benim için bu kadar saçma(ados)"
yalnızlık mi istiyorsun?
"kim kazanmış yalnızlık denen şu bahsi? göğsüm hep kaçak avlanmış bir hayvanın şansı. bir savaş başlatacaksak şuan tam vakti. kör kurşuna dizilmekteyim miğdem bulandı(ados)"
yorgunluk mu istiyorsun?
"yoruldum, bu genç yaşımda bir teselli buldum. gereksizce sordum, kader dedim ve sustum. günde üç defa gülümseyip nihayetinde amacı olmayan hayat için biraz da kan da kustum(önder şahin)"
siyaset mi istiyorsun?
"istanbul, eskişehir, adana, rize, samsun, çanakkale, tunceli, manisa, niğde, van, muş. her tarafı cennet olduğu için mi uyuruz? uyanmamız için n'olur yağdır mevlam su. boğulalım gerekirse, belki de tek şans budur ilelebet uykuda kalmamak için mahsur. çünkü şuanda fanusta mahkum, yiyip içip pislemeye razı yedi milyar mahluk(contra)"*
kendi kararlarını veremeyen yurdum gencinin serzenişini mi istiyorsun?
"ben; bu gibi, o gibi olamadım ama gene büyüdüm. bulamadım ama yürüdüm, hepsini onlar istediler(u.l.a.ş)"
yoksa biraz hiciv mi istiyorsun?
"her kalktığında donu yıpratsa, ayşe teyze gelse onu zıplatsa. faydalan sen de tabi fırsattan külot ıslatmam bak. elde değil tırlatmak, gerçekleri bi kenara fırlatmak. ve zor gelebilir rejim yapmak, ilaç satmak için zayıflatmak. rapin tek isteği var anlatmak, iyi gör diye lambayı parlatmak. ders yapmak ya da kaynatmak, kolejde parayla hoca oynatmak gibi(eypio)"
haram kazanca gösterilen tepkiden mi istiyorsun?
"al işte sana bak kanlı maaşlar. kin dalı ve de ellerinde taşla yıktı. bıraktığı geriye savaş ve ağladı gözlerim yok mu telaş lan? uyuma sonucu bu, dile bi kilidi vur, oyunun kuralı bu, önüne geleni vur... bir gün ya da her gün dönen yalan, başında patlar bak uyan bi an(anti)"
ağır bir sorgulama süreci mi istiyorsun?
"kurtulurken akla taktığım kelepçeden, bütün mesafeler tek ve baki olana olmalıydı(can tekin)"
ceza'nın, allame'nin, hayki'nin ve daha bir sürü ismin söylediği çok değerli sözler de vardır.
ayrıca hidra doğu türkistan
"filistin'den fazla şiddet var ve üstü çizildi. tam bi günde 250 türk kurşuna dizildi. sen anlamadın aynı yerde defalarca ezildin. neden perde çektin araya o memleket bizimdi"
trap türü alt yapılarla gelecekte daha da güzelleşecek olan müzik türüdür.
Rap ve Rock müziğin kökeninde Protest tavır vardır Nedense bizim yerli model rock dinleyicileri bunu görmezden gelip rap'i küçümser.
rap en gercek muziktir. hayata dair hersey bukadar durust anlatilabilir. saklayacak hicbirseyi olmayan gercekleri yasayan insanlar icindir. gercek hikayeler hic anlatilmayanlardir. rap o anlatilmayan hikayeleri anlatir.
Aç gibi rap yapıyor https://www.youtube.com/watch?v=zO6-NvPc1d4 / LA DiYEZ
sanırım en sağlam sığınagım. Başka bişey olamaz . Belki uykusuz kaldıgında , biriyle atıştıgında , ümitsiz kaldıgında tek yapman gereken kulaklıgı takıp kafanı biyere yaslamaktır bazen.
Tanım yapmak gerekirse ne derdin olursa olsu sıgınabilicegin bi limandır.
Tanım yapmak gerekirse ne derdin olursa olsu sıgınabilicegin bi limandır.
rap nedir ne değildir gibi bir açıklama yapmayacağım. herkes zaten kafasında bir şeyler kurmuş ve kurduğu şeylerin dışına çıkamıyor. şunu belirteyim ilk yazdığım cümleye ters düşerek: rap popüler kültürün bi eseri değildir. herkes dinlesin herkes sevsin demiyorum ama herkes saygı duymalı. kimseye benim hayatımda rap in önemini anlatamam anlatsamda anlamazlar. yeri geldi ben.bu müzikle ayağa kalktım yeri geldi bu müzik beni mahvetti. genelleme yapıyormuş denyo. bir genellemede ben yapayım o zaman. rap müzik dinleyen şöyledir böyledir diyenlerin alayı saygısız ve karaktersizdir benim için.
türkçe rap şarlatanlıktan başka bişey değil.
rap ne ya ahahahah diye dalgaya alınası akım harbi rap dinlemek nedir ya eminem dersin tamam derim ama 50 centmiş yada cezaymış sagopaymış sadece gürültü azizim bunlar.
edit: neden eksilendim anlamadım müzik konusunda milliyetçi olmayın benim rap dinleyen arkadaşlarımda var ahahahha
edit;haklısınız ya resmen sıçmışım eksileyin amk.
edit: neden eksilendim anlamadım müzik konusunda milliyetçi olmayın benim rap dinleyen arkadaşlarımda var ahahahha
edit;haklısınız ya resmen sıçmışım eksileyin amk.
(bkz: 2pac)
adamın yaptığı şarkılardaki müzikal altyapı kafaya oynar. ayrıca elektrogitarlarla ses çıkarmak çok zor değil. he o kadar sese ve tınıya önem veriyorum diyenler erkan oğur üstadı ve dünyaca tanınan perdesiz gitarını bilmez. müziğe saygı veee son olarak;
rap siyah adamların isyanıdır, metal beyaz adamların isyanıdır ve sadece ırkçılar renge göre ayrımcılık yapar.
adamın yaptığı şarkılardaki müzikal altyapı kafaya oynar. ayrıca elektrogitarlarla ses çıkarmak çok zor değil. he o kadar sese ve tınıya önem veriyorum diyenler erkan oğur üstadı ve dünyaca tanınan perdesiz gitarını bilmez. müziğe saygı veee son olarak;
rap siyah adamların isyanıdır, metal beyaz adamların isyanıdır ve sadece ırkçılar renge göre ayrımcılık yapar.
Rap'in doğuş hikayesi isyandır. Çekilen sıkıntılardır. Var olan sistemde görülen saçmalıkları haykırmaktır. Müzik anlamında kaliteli mi değil mi tartışılır fakat lirik bakımından oldukça zengin yapılabilme potansiyeli vardır. Ben bu kısmına hayranım. Rap ön yargıların kurbanı olmuştur. Rap başlı başına bir kültürdür.
Metalci bir arkadaşımla girdiğim tartışmada bana metal şarkılarda bir gitar telinin sesini dinleterek '' Bu sesi çıkarmak için ne kadar uğraşmak gerekiyor haberin var mı senin? müzik budur o rap saçmalığı değil. Bilgisayardan bir kaç programla beat yapıp döşemek kadar kolay bir şey yok.'' dedi. Haksız mı? elbette haklı yönleri var. Ona cevabım yaklaşık olarak şu şekilde olmuştu.
'' Ben müzikte sadece tıngırtı değil bir anlamda ararım. Namık kemalin tiyatroyu bir eğitim amacı olarak görmesi gibi sadece haz almak için değildir bana göre müzik. Sen aksini düşünmekte özgürsün bunlar tartışmaya açık konular. Kolay yapılıyordur haklısın pek bilgim yok o konularda fakat herkes yapabilir olması iyi veya kötü, insanların kendilerini açıklamasına imkan veriyor olmasıdır benim için. Kendini açıklamak için illa rap yapmak zorunda değilsin. Senin düşüncelerin doğrultusunda rap yapan birisi varsa onu dinleyerek, anlayarak ta yaptığın aynı şey söz konusu. Dinlediğin metal müziklerin Türkçe anlamlarına baktın mı hiç merak ettim doğrusu. Gerek yok anlamına haz alıyorum diyorsan eğer Kuran'ı kerimi arapça okuyan müslümanlara ettiğin laflarla çelişiyorsun demektir.Belki onlarda haz alıyorlar arapça okumaktan onun tınısından. Her neyse bunlar ucu açık konular. Dinlediğim müziğe laf etme başka bir şey istemiyorum senden.''
Tek anlamlı müzik türü raptir gibi bir iddiam yok. Bu arada her dilden dinlerim rapi. Anlamlı olsun yeter. Tavsiye varsa atın dinlerim.
https://www.youtube.com/watch?v=ebgwCZgqhNk
Metalci bir arkadaşımla girdiğim tartışmada bana metal şarkılarda bir gitar telinin sesini dinleterek '' Bu sesi çıkarmak için ne kadar uğraşmak gerekiyor haberin var mı senin? müzik budur o rap saçmalığı değil. Bilgisayardan bir kaç programla beat yapıp döşemek kadar kolay bir şey yok.'' dedi. Haksız mı? elbette haklı yönleri var. Ona cevabım yaklaşık olarak şu şekilde olmuştu.
'' Ben müzikte sadece tıngırtı değil bir anlamda ararım. Namık kemalin tiyatroyu bir eğitim amacı olarak görmesi gibi sadece haz almak için değildir bana göre müzik. Sen aksini düşünmekte özgürsün bunlar tartışmaya açık konular. Kolay yapılıyordur haklısın pek bilgim yok o konularda fakat herkes yapabilir olması iyi veya kötü, insanların kendilerini açıklamasına imkan veriyor olmasıdır benim için. Kendini açıklamak için illa rap yapmak zorunda değilsin. Senin düşüncelerin doğrultusunda rap yapan birisi varsa onu dinleyerek, anlayarak ta yaptığın aynı şey söz konusu. Dinlediğin metal müziklerin Türkçe anlamlarına baktın mı hiç merak ettim doğrusu. Gerek yok anlamına haz alıyorum diyorsan eğer Kuran'ı kerimi arapça okuyan müslümanlara ettiğin laflarla çelişiyorsun demektir.Belki onlarda haz alıyorlar arapça okumaktan onun tınısından. Her neyse bunlar ucu açık konular. Dinlediğim müziğe laf etme başka bir şey istemiyorum senden.''
Tek anlamlı müzik türü raptir gibi bir iddiam yok. Bu arada her dilden dinlerim rapi. Anlamlı olsun yeter. Tavsiye varsa atın dinlerim.
https://www.youtube.com/watch?v=ebgwCZgqhNk
Kültürsüz insanların dinlediği müzik(!) Türü.
Rap dinleyen adam dinlediği müzik için kendinden utanmalı. Zira müzik kültür işidir ve rap müzik değildir.
Rap dinleyen adam dinlediği müzik için kendinden utanmalı. Zira müzik kültür işidir ve rap müzik değildir.
Eminemden öğrenilen müzik türü.
Gündemdeki Haberler
Güncel Önemli Başlıklar