bugün
- eğilirken eliyle göğüs dekoltesini kapatan kız12
- hoşgeldin pazartesi5
- göğsüne dilan polat yazdıran başörtülü bacı8
- ideal sevgilinin en önemli özelliği2
- ilişkilerde yapılan en büyük hatalar3
- üç harfli bir mandalinanın anıları2
- netflix yasaklanmalıdır4
- 2026 dünya kupasında tutulan takım2
- yasa dışı bahis şebekesine operasyon2
- yer çekimine küsmek2
- park etmek sanatı2
- bugün de meme atan olmaması7
- ai analiz2
- 2026 trans onur yürüyüşü3
- cuckold erkek5
- her sabah simit poğaça ile kahvaltı yapan insan5
- beyaz otomobil satın almak3
- 22 yaşında kız 41 yaşında erkek ilişkisi4
- kulak arkasını keselemek2
- benim kemiklerim iri2
- 21 haziran 2026 belçika iran maçı5
- pazar günü aktiviteleri2
- lahmacunu elle yiyen kız18
- iş yerinde yapması zevkli şeyler4
- 20 haziran 2026 türkiye paraguay maçı47
- femboy erkeklere yürüyen dayılar3
- olduğundan genç göstermek9
- 120 kilo olup 1 2 opel corsa'ya binmek7
- seksten sonra bira içmek5
- morkstar2
- ona bir şey söyle16
- 22 haziran 2026 uruguay yeşil burun adaları maçı3
- kapalılar imha edilsin diyen kadına gözaltı6
- 2026 dünya kupası14
- 21 haziran 2026 ispanya suudi arabistan maçı7
- sezen aksu abartılmış bir şarkıcıdır7
- ciddi ilişki istemiyorum takılalım diyen kadın11
- ez te hezdikim6
- yaşlılığınız için insan biriktirin9
- sözlük kadınları5
- evlilikteki en büyük sorun4
- balkonu camla kaplatmak7
- dünya kupasından banane diyen erkek6
- sınava geç girenlere yönelik yapılan eleştiriler2
- bir insana sonradan öğretilebilecek en zor şey9
- milli takımımızın balonu patladı7
- yazarların en sevdiği meyve9
- türkiye'deki yakışıklı erkek kıtlığı16
- citroen in volkswagen den daha pahalı olması4
- 29 yaşında erkek 41 yaşında kadın ilişkisi8
meslekteyken ne yazık ki bizzat deneme şansım olmadı, ayrıldığım için olmaz da bu saatten sonra ama yorumuna ve tecrübesine güvendiğim, sat birliğinde görevli bir arkadaşımın anlattığı kadarıyla reklamı yapıldığı kadar iyi olmayan milli tüfeğimiz. öncelikle bir çok kullanıcının belirttiği gibi o da tüfeğin gerektiğinden fazla olan ağırlığından şikayetçi, artı olarak kullanılan malzeme kalitesinin özellikle polimer kısımların kullandıkları diğer yabancı menşeili muadil silahlara göre kötü olduğundan dem vurdu ve son olarak benim de mutabık olduğum 7.62 mm mühimmat kullanımı mevzusu. sahada görev tecrübesi bulunan ve aktif olarak silah kullanan bir personelin 5.56 nın avantajları varken 7.62 mm mühimmat kullanan bir silah taşımak isteyeceğine ihtimal vermiyorum. ki bu tüfek türk ordusunun standart hizmet tüfeği olarak ortaya çıktı, bunun farklı versiyonlarını piyadeler, jandarma erleri vs ordunun büyük bölümü kullanacak. Çoğu kişinin 6 veya 9 mermi atarak askerliğini bitirdiği bir ordu sisteminde, 5.56 zaten etkisizdi, vurduğunu devirmiyordu diye saçma bahanelerle 7.62 nin seçilmesi anlamsız bir tercihti. siz personelinize önce hedefi vurmayı öğretin, bakın ondan sonra 5.56 hedefi deviriyor mu? devirmiyor mu? ana silah 5.56 kalibresinde olsaydı, komando birlikleri gibi özel birlikler için karbin, 7.62 marksman gibi farklı modelleri üretilseydi daha iyi olurdu diye düşünüyorum. tabi zaman içinde gelecek geri dönüşlere göre belki bu tarz güncellemeler yapılacaktır ama mkek bu işin başındayken açıkçası o konuda da çok umutlu değilim.
Senede yirmibin sayısı çok az. Bu gidişle 15 sene sonra anca toplar orduyu. Güzel silahtır. Ne cahil adamsınız.
türk özel kuvvetlerinin şu anda kullandığı silah mke yapımıdır
h&k 417 replikası yerli milli piyade tüfeği yersen.
H&k 417, 7.62 x 51 mm Nato mühimmat kullanan bir tüfek. Bu anlamda benzetilecekse h&k 416 ya benzetilmeli. Bu tüfeğin 5.56 x 45 mm mühimmat kullanacak şekilde dizayn edildikten sonra 7.62 lik mühimmat kullanacak şekilde yeniden düzenlendiğini okumuştum.
H&k 416 tüfeği m-16 tüfeğinin Almanlar tarafından revize edilmesiyle ortaya çıkan bir tüfek. Yani tamamen yerli ve milli tasarım diye bir kavram hiçbir ülke için bana mümkün gelmiyor.
Almanlar seri kullanımda çok ısınan m-16 tüfeklerinde bu problemi gidererek bayrağı bir adım ileri götürmüştür. Önemli olan da budur.
H&k 416 tüfeği m-16 tüfeğinin Almanlar tarafından revize edilmesiyle ortaya çıkan bir tüfek. Yani tamamen yerli ve milli tasarım diye bir kavram hiçbir ülke için bana mümkün gelmiyor.
Almanlar seri kullanımda çok ısınan m-16 tüfeklerinde bu problemi gidererek bayrağı bir adım ileri götürmüştür. Önemli olan da budur.
tasarımında hk- 417 den esinlenilmiştir.
Her 2 mermide bir tutukluk yapan oyuncak.
--spoiler--
Savunma Sanayii Başkanlığı, milli piyade tüfeği 'MPT-76'nın 50 bin adet sözleşmesinin yapıldığını duyurdu. 42 testten geçen milli silah NATO standartlarının tamamını karşılıyor ve yurt dışından hiç destek almadan üretildi. 4.1 kilogram ağırlığında gövde yapısına sahip olan tüfek, 600 metreye kadar etkili bir menzile sahip.
https://tr.sputniknews.co...pt-76-icin-yeni-sozlesme/
--spoiler--
Savunma Sanayii Başkanlığı, milli piyade tüfeği 'MPT-76'nın 50 bin adet sözleşmesinin yapıldığını duyurdu. 42 testten geçen milli silah NATO standartlarının tamamını karşılıyor ve yurt dışından hiç destek almadan üretildi. 4.1 kilogram ağırlığında gövde yapısına sahip olan tüfek, 600 metreye kadar etkili bir menzile sahip.
https://tr.sputniknews.co...pt-76-icin-yeni-sozlesme/
--spoiler--
ben bu silaha bayır gülü diyorum.
bayırda çok işe yarar.
bayırda çok işe yarar.
görsel
Önceki modelleri en alttaki mühimmatı kullanıyordu. 76 modeli ortadaki mühimmatı kullanıyor.
Vietnam savaşında görülmüş ki en üstte olan ak 47 mühimmatı en altta olan ar 15 mühimmatının delemedigi ağaçları delip askerlere saplanmış. Bizim de 5.56 dan 7.62 ye yeniden dönme sebebimiz.
Önceki modelleri en alttaki mühimmatı kullanıyordu. 76 modeli ortadaki mühimmatı kullanıyor.
Vietnam savaşında görülmüş ki en üstte olan ak 47 mühimmatı en altta olan ar 15 mühimmatının delemedigi ağaçları delip askerlere saplanmış. Bizim de 5.56 dan 7.62 ye yeniden dönme sebebimiz.
Yapılan eleştirilerin hepsini reddetiyorum. Tamamen yerli ve oldukça başarılı bir canavardır. Sesine aşık olduğum kullanırken dünyanın en mutlu insanı olarak hissettiğim doğrudur.
2015 te askerlik yaparken bu silahta seri üretime geçileceği ve g3 lerin yerini alacağı söyleniyordu. son durum nedir bilemiyorum.
Bir tankı bile durdurabilecek güçteki yerli ve milli piyade tüfeğimiz, kim yaptı? Tabiki reis yaptı.
Gündemdeki Haberler
Güncel Önemli Başlıklar