bugün

aynı ortak gecmısı, kulturu paylasan ve bırlıkte yasamak konusunda fikir birliği bulunan insan toplulugu
Çoğunlukla aynı topraklar üzerinde yaşayan, aralarında dil, tarih, duygu, ülkü, gelenek ve görenek birliği olan insan topluluğu, ulus. *
ortak bir tarihe, kulture sahip topluluk.
kutsalin belirledigi bir yol ve istikamette, beraber yurumek suretiyle birbirine benzeyen insan toplulugu. *
Sanal bir kavram.
Ayni dili konusan, ortak bir gecmisi olan ve gelecekte birlikte yasama duygusuna sahip olan insan topluluklaridir.
insan toplulukları, çeşitli ırklardan, çeşitli etnik kökenlerden gelirler, ama bu tür ırki ve etnik kimlikler birbiri ile etkileşerek, birbirini eriterek, birbirini yok ederek, birbiriyle birleşerek daha büyük halk topluluklarına dönüşür ki, çağdaş milletler böyle meydana gelir. Millet aşaması, etnik, ırki, kökenlerin tarihsel olarak silindiği bir aşamadır. O nedenle çağdaş milletler bir bütün oluşturur, milletin bütünlüğü ya da tekliği kavramı da buradan türer.

Türkiye açısından baktığımızda ise, binlerce yıldır Türkiye coğrafyasında biraraya gelen çeşitli etnik kavimler, binlerce yıl içinde birleşerek, birbirinin içinde eriyerek tek bir millet oluşturmuştur ki, bunun da adı Türk milletidir. Türk, bir etnik ya da ırki kavram değil, bu yörede yaşayan milletin adıdır. Bu ad, binlerce yıldır kullanılmaktadır ve binlerce yıldır da aynı anlama gelmektedir.

(bkz: gökçe fırat)
fransiz doga sporlari malzemesi ureticisi. ozellikle extreme sartlar icin olaganustu, ileri teknoloji kullanan her kesin pek bilmedigi, birakin herkesi pek cok dagcinin, doga sporcusunun yeni yeni haberdar oldugu markadir. 8000 daglara cikanlarin ayanlarinda gorunen o iri yapili, turuncu renkli botlari da ureten, maliyet-islevsellik dusunuldugunde aslinda pek de pahali olmayan ve turkiye'de (bkz: adventure republic)'in ithal ettigi sevdigim, ozendigim marka.
unutmadan merak edenler icin global web site:
--spoiler--
http://www.millet.fr
--spoiler--
Vatan topraklarında yaşayan bir ırka mensup topluluktur.
hayvanlar için kullanılmayan kavram.
maraşta, çorumda, 16 mart'ta beyazıtta, sivas'ta, gazi mahallesi'inde katledilenlerin de içinde oldukları bir kavramdır.
ing. darı
toplumsal örgütlenme biçimi.
stalin babanız şöylew demiş :
müşterek dil, toprak, ekonomik hayat ve kültür birliğine yol açan gelenek birliğine sahip olarak gelişmiş insan topluluğuna millet denir...
elitlerin alt tabakaları daha kolay sömürmesine olanak sağlayan icat edilmiş geleneklerdir.

(bkz: savaş milleti birleştiren en kuvvetli etkendir/#4914794)
islami literature gore millet; * *
Sözlük anlamında gidilen yol. Bu anlam yolun niteligini belirtmez, hem doğru, hem de yanlış yolu içine alır. islam literatüründe ise din ve şeriat anlamlarını dile getirir. Günümüzde yaygın biçimde kullanıldığı gibi "aynı topraklar üzerinde yasayan, aynı kökten gelen, tarih, töre ve dil ortaklığı bulunan insanların tümü" biçiminde tanımlanan ulus ya da nation kavramlarıyla hiçbir anlam benzerliği taşımaz.

Millet kelimesinin islam literatüründeki anlamını Kur'an belirler. Sözgelimi: "Kendini bilmez beyinsizden başka kim ibrahim'in milletinden yüz çevirir?" (el-Bakara, 2/130). "De ki: Hayır, biz batılı bırakıp Hakk'a yönelen ibrahim'in milletine uyarız" (el-Bakara, 2/135), ''De ki: Allah doğru söyledi. Öyleyse Hakk'a yönelen ibrahim'in milletine tabi olun" (Alu imran, 3/95) ve "iyilik yaparak kendisini Allah 'a teslim eden veiIbrahim'in hanif milletine tabi olandan millet bakimindan daha iyi kim olabilir?" (en-Nisa, 4/125) anlamındaki ayetlerde geçen millet kelimesi din ve seriat karşılığında kullanılmıştır.

Kelimenin Kur'an'daki kullanılışından yola çıkan islam bilginlerine göre millet, din ve şeriat aynı anlamı dile getirir. Bununla birlikte aynı olgunun farklı yönlerini öne çıkarırlar. Aynı olgu inanç yönüyle din, amel yönüyle şeriat, bir toplanma zemini olması yönüyle de millet adını alır. Baska bir deyisle millet, dinin toplumsal yönünü belirtir. Ne var ki toplumu değil, toplumun üzerinde toplandığı dini ifade eder. Ünlü hadis izlenerek söylenirse, islam bir millet, küfür de bir millettir. Ancak kelimenin bu asıl anlamıyla müslümanlara ya da kafirlere millet denilemez. Bir dine, millete uyarak bir araya gelen, toplanan insanlara topluluk anlamında kavim, cemaat, ümmet, ehl-i millet, sahib-i millet denilir.

Millet kelimesi zaman zaman mecazi anlamda ehl-i millet, sahib-i millet yerine, gerçek anlamdaki millete uyan insan toplulugu karşılığında da kullanılır. Ama bu kullanılışta da ulus ya da nation kavramları ile ilişkilendirilemez. Mecazi kullanışta, doğal olarak, belirleyici öge ulus kavramında olduğu gibi soy, tarih, dil vb. değil, dindir. Bu nedenle sözgelimi islam milleti deyimi gerçek anlamıyla islam dinini, mecazi anlamıyla da müslüman olan tüm uluslar toplamını ifade eder. Buna karşılık millet kelimesi ne gerçek, ne de mecazi anlamıyla Arap milleti ya da Türk milleti biçiminde kullanılamaz. Çünkü Arap ya da Türk adları bir dini değil, bir soyu belirtir.

Millet kavramı ile ulus kavramının karıştırılmasına yol açtığı önemli bir yanlışlık da millet ile ümmetin anlamda, sayılması ya da ümmetin milletten daha genis bir anlamda düşünülmesidir Topluluk anlamndaki mecazi kullanılışıyla millet, tarihin belli bir döneminde ortaya çıkan insanları değil, belli bir inanca bağlı tüm insanları dile getirir. Bu nedenle islam milleti, yalnız Hz. Peygamber (s.a.s)'e inanan müslümanları değil, ilk peygamberden bu yana yaşamış tüm müslümanları belirtir. Oysa ümmet belli bir peygamberin izleyicisi müslümanlara verilen addır.

alıntı:ahmet ozalp
(bkz: ahali)
belirli bir tarihi birikime sahip, aynı kültürden, gelenekten ve ırktan gelen insanların oluşturduğu topluluk.

(bkz: türk milleti)
Millet kelimesi Arapça da koşmak, hızlı yürümek (melv), genişlemek, uzanmak, genleşmek (muluv), yazdırmak, dikte ettirmek (imla), gece ve gündüz (melevân), uzunca zaman (meliyy) kelimelerinin türetildiği (MLY) kökünden gelir.
Asıl anlamı girilen/yürünen yol dur. Bu eğri bir yol da olabilir, doğru bir yol da. Bundan dolayı millet terimi din, ümmet ve şeriat anlamında da kullanılmaktadır.
Türklerde binlerce yıllık tarihleri boyunca milletleşme, devletleşme ve imparatorluk süreçleri yaşamış, başka ırk, millet, kültür ve dinlerle sürekli kaynaşmış ve bugünkü durumlarına ulaşmışlardır. Aslında bu oluşum süreci halen de devam etmektedir. Çünkü milletleşme ve devletleşme süreçleri dinmeksizin süren bir değişim ve oluşum sürecidir. Günümüzde bu sürecin küreselleşmeyle son bulacağı düşünülmektedir. oysa hala devam eden çalışmalar bizlerin önünde uzun uzun yıllar olduğunu ne yazık ki göstermektedir.
Ziya Gökalp e göre millet aynı dili konuşan, aynı terbiyeyi gören ve aynı ahlaki, dini, bedii ülkülere bağlanan insanların meydana getirdiği cemiyettir.
ancak bu tanımın çok büyük aksaklıkları olduğunu biraz araştırma yapınca hemen anlamak mümkün.
mesela soy bilinci ya da dil milleti meydana getiren unsurlardan biri gökalpe göre. ama aynı gökalp Yunus Emre yi, Mevlana Celaleddin Rumiyi ibni Sina yı coşkuyla övüyor. Ama bu üç isimden Yunus, Türkçe; Mevlâna, Farsça; Sina ise Arapça kullanıyor. demek ki dil o kadar da önemli bir unsur değil millet için.
arapçadan dilimize geçen sözcük. anlamı "ümmet" kavramına denk gelmektedir. "ümmet" ise aynı dine mensup olanlar için kullanılır. bu kargaşayı önlemek için "millet" yerine "budun" sözcüğünü kullanmak lâzım gelir ama ağza daha yatkın olacağından "ulus" sözcüğünü kullanmamız uygundur.

bir de "milet" vardır ama o ayrıdır.
kanada'nın güneybatısında yer alan alberta eyaletinde bir kasaba. kasabanın yüzölçümü 3.5 km², nüfusu ise yaklaşık 2 bin 100.

eyaletin ve ülkenin tüm yerleşim birimleri için:

(bkz: alberta/#8798176)
(bkz: kanada/#8794084)

(government of canada)
(hometowncanada)
ortak dil, ırk, adet, gelenek görenek ve dine sahip köklü insan topluluğuna verilen isim.
millet, ortak bir geçmişi ve geleceği olan, ortak bir kültürün ürünü, gelecek konusunda ortak hayalleri ve gerçekleri olan, beden, ruh ve fikir birliği içindeki insanların oluşturduğu devasa ve güçlü bir ailedir.
bu tanım bile aslında millet olma kavramını tam olarak açıklamamaktadır.
çünkü tanımı yapan kişi reel gerçeklik algısının bir sonucu olarak, bu ailenin fertlerini sadece kendi zaman algısıyla sınırlar.
sadece milletinin köklerini tarif ederken zamanı aşan yanına vurgu yapar.
milletlerin fertleri zamansız bir geçmiş, bugün ve gelecek bütünüdür.
şu an nefes alan türkiye cumhuriyeti vatandaşları, türk milleti tanımının tam karşılığı değildir. bizler ancak türk halkı tanımının karşılığı olabiliriz.
türk milleti dendiğinde, insanlığın ortak atası olan hz. ademden başlamak kaydı ile, millet şuuru ile yaşayıp, sahneyi yaşayacak olanlara teslim etmiş, yaşayan ve yaşayacak olan tüm türk bireyleri yapılacak olan tanımın bir parçası olur.
millet iradesi kavramının gerçek anlamı dışında belli maksatlarla, sadece bugün nefes alan türk halkının, çoğunluğu oluşturan belirli bir kısmına atfedilmesi son derece büyük bir cehalet ya da türk milletine yapılacak en büyük ihanettir.