bugün
- velvet27
- eski sevgilinin dolgun göğüslerini özlemek6
- uludağ sözlük kızları tam bir sazandır5
- kemalistlerin sanki biraz şey olması10
- dincilerin ingiltere sevdası5
- dinci insanlar efkarlandığında ne içiyor sorunsalı6
- kemalist dünya19
- canımın sürekli hamburger çekmesi7
- maklube4
- sözlük yazarlarının yemek menüleri4
- şeyh olup milleti söğüşleme işi3
- sözlük yazarlarının kombinleri10
- bir gecede cahil kaldık5
- herzevekil'in biraz şey olması5
- aylık 315 bin lira iyi para mıdır sorunsalı3
- ingiliz aksanı3
- merhabalar biraderler3
- galatasaray lobisi10
- hoşlanılan kızla ağaçtan erik yemek3
- üniversitelerin gereksiz olması10
- aile evinde yaşamak8
- hızlı para kazanmanın yolları14
- 26 haziran 2026 türkiye abd maçı29
- sözlüğün en şey yazarı2
- erkeklerin her işi tek elle yapabilmesi11
- etliye sütlüye karışmayan yazarlar3
- akplilerin akpye oy verme nedenleri3
- çomar putu2
- sedat pekmez14
- birader yazar olmak13
- nato zirvesini takip izni verilmeyen türk medyası7
- midas2
- kadir mısıroğlu'nun soyu18
- ayağımla nah çekebilme yeteneğim5
- işe uykusuz gitmek2
- yazarların ilk kedileri2
- fight club2
- allah9
- kahve içmek2
- sıcaktan ağlamak2
- dilovası katliamı konuşulurken akp'lilerin gülmesi6
- bakir erkek istiyoruz kampanyası4
- chp kemalist değil sosyal demokrat bir partidir2
- türkiyede açık hava genelevi gibi6
- cemevinde hain kemal sloganları8
- duş almak2
- adana kızları2
- özelden bir hanım yazar tarafından zorbalanmak2
- evlenene kadar sadece anal yapan kız3
- 2026 dünya kupası24
"Bu Mesnevi bir müddet gecikti.
Kanın süt olması için bir zaman lazımdır."
her insanın hayatında mutlaka bir kez içinden geçmesi gerektiğine inandığım kitap. o kadar bilgelik dolu, o kadar yükseklerde bir yerlerde ve o kadar etkileyici ki...
içindeki benzetmelere, derin cümlelere, bilgeliğe hayran kalmamak mümkün değil. en zor, en ümitsiz anlarınızda açın, okuyun ve gerisini ona bırakın. tabi günümüz türkçesi'yle yazılanlarda bile aynı cümleyi 10-15 kez okuma sabrını göstermeniz gerekecek bazen tabi. *
Kanın süt olması için bir zaman lazımdır."
her insanın hayatında mutlaka bir kez içinden geçmesi gerektiğine inandığım kitap. o kadar bilgelik dolu, o kadar yükseklerde bir yerlerde ve o kadar etkileyici ki...
içindeki benzetmelere, derin cümlelere, bilgeliğe hayran kalmamak mümkün değil. en zor, en ümitsiz anlarınızda açın, okuyun ve gerisini ona bırakın. tabi günümüz türkçesi'yle yazılanlarda bile aynı cümleyi 10-15 kez okuma sabrını göstermeniz gerekecek bazen tabi. *
sonlandırılmamıştır.
öyle bir roman gibi değil de baş ucu olarak okunulacak kitap. her gece iki, üç dize gibi. muhteşem bir eser.
oluşmasından yüz yıllar sonra brezilyada yaşayan bir yazara ilham verip dünyanın en çok okunan kitaplarından birinin yazılmasnı sağlamış eserdir.
(bkz: paulo coelho)
(bkz: simyacı)
http://altinisikmurat.blo...imyac-paulo-coelho_7.html
(bkz: paulo coelho)
(bkz: simyacı)
http://altinisikmurat.blo...imyac-paulo-coelho_7.html
edebi anlamda mükemmel bir eser. ama edebi anlamda.
mesnevi itikattan kopup gelen bir varsayımdır. bana kalırsa hindu kaynaklı spiritualist şeyler.
evet insana umudu aşılıyor, tıpkı hindu tanrısı şiva'nın yaptığı gibi (onların inancına göre) ya da bhagavat gita'nın önerdiği gibi.
ilginç değil mi?
itikadi boyuttan bakarsanız müşrikliğin kitabıdır mesnevi. ontolojik karşılığı olmayan aforizmalardır.
sadece edebi bir eser ancak bunu itikadı boyuta taşıyanları da var. onlar ise ahmaktırlar.
mesnevi itikattan kopup gelen bir varsayımdır. bana kalırsa hindu kaynaklı spiritualist şeyler.
evet insana umudu aşılıyor, tıpkı hindu tanrısı şiva'nın yaptığı gibi (onların inancına göre) ya da bhagavat gita'nın önerdiği gibi.
ilginç değil mi?
itikadi boyuttan bakarsanız müşrikliğin kitabıdır mesnevi. ontolojik karşılığı olmayan aforizmalardır.
sadece edebi bir eser ancak bunu itikadı boyuta taşıyanları da var. onlar ise ahmaktırlar.
ayrıntı yayınlarınca 2 cilt halinde basımı yapılmıştır http://ayrintiyayinlari.c...8-mesnevi-cilt-1-2-3.html
öyle hadi bakalım, aldım okuyayım aydınlanayım havasında okumaya başlarsanız havanızı alırsınız. birincisi kafanızın çok rahat olması ve kitaba ciddi odaklanmanız gerekiyor. ikinsi ise içerisindeki her terimi bilmek algılamak mümkün değil. mutlaka yardımcı kitaplarla okumak gerekiyor. 3 yardımcı kitapla birlikte okuyorum. öyle haldır haldır okunmuyor yani. yine de insana ciddi bir felsefe kattığı aşikar.
yazarının adı gibi kitabın içeriğide şirk ve sapıklık doludur, o kitabı okumadan meth edildiğini düşünüyorum, zira okuyupta halen bunun islam ile bir uyuşan tarafı olduğuna kanaat getiren ve onu savunabilen kişiler kendilerine bir öz eleştiri yapmalılar.
Öğüt verici bir olayı anlatan.uzun şiirlerdir.
Sivan edebiyatında bir bakıma günümüz roman ve hikayenin yerini tutmustur.
Her beyit kendi arasında kafiyelidir.
aruzun kısa kalıpları ile yazılır. Kelime anlamı iki)li, ikişer ikişerdir.
Sivan edebiyatında bir bakıma günümüz roman ve hikayenin yerini tutmustur.
Her beyit kendi arasında kafiyelidir.
aruzun kısa kalıpları ile yazılır. Kelime anlamı iki)li, ikişer ikişerdir.
mevlana'nın yazdığı 26.000 beyitlik eserdir. eserin asıl adı mesnevi-î ma'nevi'dir. didaktiktir. hikaye ve fabl'lar vardır.
divan edebiyatında en çok kullanılan aruz ölçüsüyle yazılan divan edebiyatı şiir biçimidir. şairlerin beş mesneviden oluşan eserlerine de hamse denilmiştir.
açıp bir satırını okumamış adamların 'sözlük mesnevî'yi elif şafak`'tan öğreniyor hebele hübele' diyerek caka sattıkları kitaptır. kutsal kitap değildir, muhafazakârlarımızın zannettiği gibi bir kitap hiç değildir. hikmetmişte, derinlikmişte, okumayan anlamazmışta... sanki kurân'dan bahsediyor pezevenk.
Yunan mitolojisinden şamanizmden hinduizmden arakladıklarıyla yazılıp sonra yunus emre bunlar arak deyince ortak aklı insanlara sunuyorum diyen etekli dönen kişinin eseri.
Divan edebiyatinin en uzun nazim seklidir.
iran edebiyatindan alinmistir.
Hikaye ederek anlatmak en onemli ozelligidir.
Fuzuli, seyh galib, nabi, seyhî suleyman celebi, ahmedî ve mevlana edebiyatimizin en unlu mesnevilerini yazmislardir.
iran edebiyatindan alinmistir.
Hikaye ederek anlatmak en onemli ozelligidir.
Fuzuli, seyh galib, nabi, seyhî suleyman celebi, ahmedî ve mevlana edebiyatimizin en unlu mesnevilerini yazmislardir.
-kimin aşka meyli yoksa o kanatsız bir kuş gibidir, vah ona!
-senin güzel aynan allah'ın güzelliğini niçin haber vermiyor, bilir misin? yüzünden tozu, pası silinmemişte ondan!
-dünyaya olan bağını çöz, özgür ol. ne zamana kadar gümüş altın esiri olacaksın?
-denizi bir testiye dökecek olsan ne alır? bir günün kısmetini. ama harislerin göz testisi dolmadı. sedef, kanaatkar olduğundan inci ile doldu.
-balıktan başka herşey suya kandı, rızkı olmayana günler uzadı. ham, pişkinin halinden anlamaz, öyle ise söz kısa kesilmelidir vesselam...
-senin güzel aynan allah'ın güzelliğini niçin haber vermiyor, bilir misin? yüzünden tozu, pası silinmemişte ondan!
-dünyaya olan bağını çöz, özgür ol. ne zamana kadar gümüş altın esiri olacaksın?
-denizi bir testiye dökecek olsan ne alır? bir günün kısmetini. ama harislerin göz testisi dolmadı. sedef, kanaatkar olduğundan inci ile doldu.
-balıktan başka herşey suya kandı, rızkı olmayana günler uzadı. ham, pişkinin halinden anlamaz, öyle ise söz kısa kesilmelidir vesselam...
Hümanizmle nasıl kız tavlanır?
okumaktan büyük zevk aldığım değeri büyük bir kitap.
2006'da yeni şafak gazetesi orjinal basımından hediye etmişti bana. arada açar okurum. içeriği bütünleyici. sivri dilli olması sanırım eleştiri alıyor ama sivri dil olmazsa insan nasıl hırpalasın hayatı?...
2006'da yeni şafak gazetesi orjinal basımından hediye etmişti bana. arada açar okurum. içeriği bütünleyici. sivri dilli olması sanırım eleştiri alıyor ama sivri dil olmazsa insan nasıl hırpalasın hayatı?...
şu an okuyorum mesela. muhteşem gerçekten!
ilk okuyuşta anlıyorum sandığım,
ikinci okuyusta yok artıkla devam edip, lan bu ben allah'ım mi diyor burda diyerek sonlandırdıgım
ve hala anlayamadığım, anladığim kadarıyla da mevlana hakkında hic iyi şeyler düşünmedigim eser...
ikinci okuyusta yok artıkla devam edip, lan bu ben allah'ım mi diyor burda diyerek sonlandırdıgım
ve hala anlayamadığım, anladığim kadarıyla da mevlana hakkında hic iyi şeyler düşünmedigim eser...
"Her şey mâşuktur, âşık bir perdedir. Yaşayan mâşuktur, âşık bir ölüdür.
Kimin aşka meyli yoksa o kanatsız bir kuş gibidir, vah ona!"
Kimin aşka meyli yoksa o kanatsız bir kuş gibidir, vah ona!"
Mevlana'nın Ölümsüz Eseri.Özellikle Yahudi Vezirin,Hristiyanlara Ektiği Fitne tohumu konulu hikayesi çok iyidir.
"Her şey maşuktur. Aşık bir perdedir. Yaşayan maşuktur, aşık bir ölüdür.
Kimin aşka meyli yoksa o kanatsız bir kuş gibidir, vah ona!
Sevgilimin nuru önde, artta olmadıkça ben nasıl önü, sonu idrak edebilirim? Aşk, bu sözün dışarı çıkıp yazılmasını ister; ayna gammaz olmaz da nolur?
Senin güzel aynan allah'ın güzelliğini niçin haber vermiyor, bilir misin?
Yüzünden tozu, pası silinmemiş de ondan!"
Kimin aşka meyli yoksa o kanatsız bir kuş gibidir, vah ona!
Sevgilimin nuru önde, artta olmadıkça ben nasıl önü, sonu idrak edebilirim? Aşk, bu sözün dışarı çıkıp yazılmasını ister; ayna gammaz olmaz da nolur?
Senin güzel aynan allah'ın güzelliğini niçin haber vermiyor, bilir misin?
Yüzünden tozu, pası silinmemiş de ondan!"
Eşeğin sikinden şehit olan kadının hikayesini içeren oğlancı sevişme tasvirleri detaylı anlatan sapık kitap. Muadili için
(bkz: yüz fırça darbesi)
(bkz: yüz fırça darbesi)
"Gönüldeşinden ayrı düşen, yüz türlü nağmesi olsa bile dilsizdir.
Gül solup mevsim geçince artık bülbülden maceralar işitemezsin."
Gül solup mevsim geçince artık bülbülden maceralar işitemezsin."
Gündemdeki Haberler
Güncel Önemli Başlıklar