bugün
- herkes eski nikini yazsın bitsin bu eziyet12
- kadir inanır16
- true'nun çaylak olması16
- velvet28
- üniversitelerin gereksiz olması13
- türk soyu ve arap soyu birdir7
- israil6
- kemalist dünya19
- 26 haziran 2026 türkiye abd maçı29
- arkadaşlar uyudunuz mu6
- dinci insanlar efkarlandığında ne içiyor sorunsalı10
- aile evinde yaşamak13
- 2026 dünya kupası27
- sedat pekmez21
- a milli futbol takımı'nın dünya kupası ndan dönüşü2
- sözlüğü bırakmak istemek8
- yazarların iyi olduğu konular9
- kadir mısıroğlu'nun soyu18
- salak erkek neden bu kadar çok8
- kemalistlerin sanki biraz şey olması10
- futbol21
- galatasaray lobisi11
- barda şişenin üstüne oturmuş kız görmek5
- seri gizli artı oy veren melek7
- memesi güzel olan bir kadını alıp çıkacağım4
- birader yazar olmak13
- anın görüntüsü17
- sözlük yazarlarının kombinleri9
- erkeklerin her işi tek elle yapabilmesi11
- eski sevgilinin dolgun göğüslerini özlemek7
- yeni tanışılan kızdan istemek5
- arapça okuyabilen yazarlar3
- hiçbir şey yapmadığınız halde aşık olan erkekler2
- pringles 12 tl oldu kimsenin umrunda değil4
- özlü sözler5
- 85 milyon kişi uludağ sözlük'ü okuyor14
- 26 haziran 20266
- hızlı para kazanmanın yolları14
- türklere devşirme diye laf atan kürt5
- kürtçülerin algıları5
- tüm mahlukatın cenneti yaşayacak olması3
- kürtçülük5
- canımın sürekli hamburger çekmesi7
- ayağımla nah çekebilme yeteneğim6
- ingiliz aksanı6
- aylık 317 bin lira iyi para mıdır sorunsalı5
- ktç abinin çaylak olması5
- herzevekil'in biraz şey olması6
- nato zirvesini takip izni verilmeyen türk medyası7
- cemevinde hain kemal sloganları8
şu sıralar kilosu 4,5 tl den satılan yaz meyvesi.
çok geleneksel bir şey bu. merak ediyorum aklına karpuz yerken bir icat gelen biri var mı? ya da sevgilisine şiir okuyan?
karpuz bütün romantizmin ve yaratıcılığın anasını siker. iki kere iki dört. ama seviyoruz tabii ki. hastasıyız!
karpuz bütün romantizmin ve yaratıcılığın anasını siker. iki kere iki dört. ama seviyoruz tabii ki. hastasıyız!
ağaoğlunun reklamlarında kullanılan meyvedir. o değil de harbiden en güzel yerini veriyorlar lan pespembe ve çekirdeksiz. uuuu..
3/4 su olan cennet meyvesi.
Yazın en sevdiğim tarafıdır. Yanına da beyaz peynir. Öğün budur.
türklükle adeta yan yana duran meyvedir. bir meyve bu kadar ırsı olabilir mi? içinin al bayrak gibi kıpkırmızı olması da işin tuzu biberidir.
güzel meyvedir. iyi olanını anlamanın en basit yolu ise şudur. dışındaki beyaz çizgiler ne kadar derin ise karpuz o kadar güzeldir, içi kırmızıdır.
artık tadı tuzu kalmamış olan meyvedir. kendi ülkemizde kendi karpuz tohumlarımızı üretemez de israil den alırsak olacağı budur.
" Karpuz adanada bir grafiti grubudur ve benim idolüm onun dışında karpuz peynirin ve çeşiti kahvaltılık yiyeceklerin yanında çok güzel gider. "
dilimlenip hayvani bir içgüdüyle haşır huşur yenmesi epey zevkli olan meyvedir.
bir süre insanlıktan çıkılır, ağız burun dağılır. güzeldir nitekim.
bir süre insanlıktan çıkılır, ağız burun dağılır. güzeldir nitekim.
yaz zamanlarının vazgeçilmezidir. hele ki ortadaki kısmı devasa bir şekilde güzeldir.
ekmek ve peynirin kankası.
canım sıkıldı. hakkında özlü söz, şiir ve sair var mıdır acaba? diye düşünüp , google amcaya bi sorayım, dedim.(evet böyle garip şeyler geliyor aklıma.) ve açtım googleı taradım, aradım. ve şöyle şeyler buldum :
nolacak şimdi
karpuz kestim kankırmızı
temmuzun bilmem kaçı
içim yandı gecenin bir vakti
hava sıcak
karpuz sıcaktı
böyle de yenmez ki
soğusun diye koydum dolaba
uyku galip geldi
unuttum gitti
buz tutmuş garibim
taş gibi
yenmez ki
ama benim canım karpuz istiyor...
-----
karpuzname
tarlada görüp de miskindir sanma,
alçak yere gönül vermiştir karpuz.
toprağa yüz sürmüş haline kanma,
güneşle halvette derviştir karpuz.
çilesi tohumken başlar ocakta,
bir zaman zorlanır sarı sıcakta,
hamlıktan çözülür tavlı kucakta,
toprağın sırrına ermiştir karpuz.
suyunu çoraktan zahmetle çeker,
kol atar kökünden uzağa düşer,
kan dolar içine,hasretlik yeter;
acıdan şerbete varmıştır karpuz.
alınır satılır yok pahasına,
öğün olur nice halk sofrasına,
içini oy yanmaz,bıçak yarasına;
olmamayı zillet saymıştır karpuz!
----
hakikat böyle
bir karpuz çekirdeği için
hançer, hürriyet demektir...
----
karpuz kabuğu
içini yiyip seni de
denize atıverdiler değil mi?
yalnız sen değilsin
böyle atılmış
kendi hâline bırakılmış.
hasret,acı ve aşk bitirdi
bir sevgili bıraktı beni
tıpkı seni bırakanlar gibi
kendi dertlerimle başbaşa.
ikimiz de şuna sevinelim karpuz kabuğu,
başıboş,serbest,almış başımızı
gidiyoruz kendimizin de bilmediği bir yere.
karpuz kabuğu, senin için boş ama
ben insanım ne de olsa
içim dolmağa meyilli,
artık şimdiden sonra
zannımca gerek hep dert dolsa.
karpuz kabuğu, senin içini
tam tavında yediler
ondan çıkarmazsın sesini.
vakitsiz içimi yedi hasret...
daha ben şu yaşımda
hasretliğe dayanacak tavda mıydım sanki?
aşk dersen işte ona bir şey diyemem...
çünkü aşk ne çağ dinler ne tav.
her neyse gidiyoruz işte böyle
senin batman bir dalga elinden
benim can alıcım azrail.
karpuz kabuğu,deniz üstünde
ne de hoşuma gittin yüzerken...
aga ne güzel bi şeymiş bu karpuz oysaki. ne aşkmış arkadaş....
nolacak şimdi
karpuz kestim kankırmızı
temmuzun bilmem kaçı
içim yandı gecenin bir vakti
hava sıcak
karpuz sıcaktı
böyle de yenmez ki
soğusun diye koydum dolaba
uyku galip geldi
unuttum gitti
buz tutmuş garibim
taş gibi
yenmez ki
ama benim canım karpuz istiyor...
-----
karpuzname
tarlada görüp de miskindir sanma,
alçak yere gönül vermiştir karpuz.
toprağa yüz sürmüş haline kanma,
güneşle halvette derviştir karpuz.
çilesi tohumken başlar ocakta,
bir zaman zorlanır sarı sıcakta,
hamlıktan çözülür tavlı kucakta,
toprağın sırrına ermiştir karpuz.
suyunu çoraktan zahmetle çeker,
kol atar kökünden uzağa düşer,
kan dolar içine,hasretlik yeter;
acıdan şerbete varmıştır karpuz.
alınır satılır yok pahasına,
öğün olur nice halk sofrasına,
içini oy yanmaz,bıçak yarasına;
olmamayı zillet saymıştır karpuz!
----
hakikat böyle
bir karpuz çekirdeği için
hançer, hürriyet demektir...
----
karpuz kabuğu
içini yiyip seni de
denize atıverdiler değil mi?
yalnız sen değilsin
böyle atılmış
kendi hâline bırakılmış.
hasret,acı ve aşk bitirdi
bir sevgili bıraktı beni
tıpkı seni bırakanlar gibi
kendi dertlerimle başbaşa.
ikimiz de şuna sevinelim karpuz kabuğu,
başıboş,serbest,almış başımızı
gidiyoruz kendimizin de bilmediği bir yere.
karpuz kabuğu, senin için boş ama
ben insanım ne de olsa
içim dolmağa meyilli,
artık şimdiden sonra
zannımca gerek hep dert dolsa.
karpuz kabuğu, senin içini
tam tavında yediler
ondan çıkarmazsın sesini.
vakitsiz içimi yedi hasret...
daha ben şu yaşımda
hasretliğe dayanacak tavda mıydım sanki?
aşk dersen işte ona bir şey diyemem...
çünkü aşk ne çağ dinler ne tav.
her neyse gidiyoruz işte böyle
senin batman bir dalga elinden
benim can alıcım azrail.
karpuz kabuğu,deniz üstünde
ne de hoşuma gittin yüzerken...
aga ne güzel bi şeymiş bu karpuz oysaki. ne aşkmış arkadaş....
Adana ve Karpuz:
Garpuzu gırakta yiyelim ama gırılan garpuzlar garpuz değil gabak sanki vay amk.
Garpuzu gırakta yiyelim ama gırılan garpuzlar garpuz değil gabak sanki vay amk.
içeriğinin %90'ı su olan bol vitamin ve mineralli hoş aromalı bir meyvedir.
hamilelerin aşerme meyvesi.
kalori, protein, lif, fosfor, kalsiyum, demir, potasyum, A vitamini ve C vitamini içerir.
palmolive'nın el sabununda kullandığı müthiş güzel kokan meyvadır.
yaz aylarının vazgeçilmez meyvesi yiyebilirsiniz. suyunu sıkanlar da vardır. hatta turşusu bile yapılır. ekşimsi tatlımsı tadı olan garip bir turşusu vardır.
olsa da yesek denilen meyve.
aslında meyve veya sebze olmasının tartışmalı olduğu yiyecek.
çocukken döke saça çekirdeklerini tükürerek yerken alınan zevki şimdilerde çekirdek yutarak çatalla yiyerek alamadığımız meyve. *
Peynirle birlikte sabah karşı serinlikte ne gider azizim. çıksa da yesek...
Gündemdeki Haberler
Güncel Önemli Başlıklar