bugün
- meme mutluluk getirir mi getirmez mi sorunsalı15
- gece 23'ten sonra sözlüğe giren erkek10
- klimasız arabayla uzun yol gitmek7
- para mutluluk getirir mi getirmez mi sorunsalı16
- falıma bakmak isteyen var mı7
- müşriklerin esasında putlara tapmaması3
- kadınlar neden aldatır17
- erkek aldatabilir ama kadın aldatamaz14
- chp den akp'ye jet geçiş2
- 23 haziran 2026 portekiz özbekistan maçı12
- manipülasyon nasil önlenir5
- eski uludağ sözlük ortamı7
- erkek erkeğe açık oylaşmak7
- online yazarlar8
- lip balm kullanan erkek6
- sedat pekmez18
- dating app kültürü ve değişen cinsellik algısı6
- devşirmelik makamı13
- burç saçmalığı6
- ben abaza değilim testosteronum yüksek diyen erkek6
- sözlükteki üstü kapalı erkek nefreti11
- aldım kabul ettim6
- allah bu yahudilerin belası versin3
- nofap6
- tarot falına inanan salak8
- üstteki yazar hakkında fikrini söyle27
- 23 haziran 2026 ingiltere gana maçı3
- 1 euro 52 93 tl2
- 0 0 75
- lionel messi11
- gay pornosu izlerken oğlunu gören baba9
- kadıköydeki tuhaf tipler4
- sözlüğe fotoğraf atmayanların özgüvensiz sanılması19
- dont fuck with me tony4
- cut the crap4
- biz arap değiliz biz türk üz8
- instagram çökünce sözlüğe sarmak3
- geceye şarkı bırak3
- gratiste indirim kovalayan erkek3
- 2026 dünya kupası finalini kim oynar20
- kabullenince huzur veren gerçekler9
- her türk kızını türbanlı zanneden gavur8
- diamond bosphoruss denen yazar7
- profiline kendi resmini koyan yazarın asıl amacı8
- toplu taşıma aracı2
- kültür mantarı ve değişen mantar algısı3
- askerlik9
- ismet gurbuz 202418
- 2026 dünya kupası15
- tekerlek kaşar4
askerlerin her sabah yaptıkları.kaçak olup olmadığını öğrenmek için yapılır.genelde sağ baştan sayılır.
lisedeki beden eğitimi dersleri bunun biraz hafifini içerir.
cem etmek (toplamak) kokunden gelen toplanma anlamına gelen arapca kelime
(bkz: Deniz Kuvvetleri)'ne bağlı birliklerde (bkz: tabur) kelimesi kullanılır içtima yerine.
toplanma anlamına gelir. askerlikte toplanma veya yoklama sözcükleri yerine bu sözcüğün kullanılma sebebi, içtima kavramının içinde insanların toplanması yanında eziyet, işkence, rütbelinin dört işlem yapamaması ve baı askerlerin vurdumduymazlığının da bu süreç içinde yer alması olsa gerek.
"sagdan say" komutunun verildigi, sabah, aksam ve gerektiginde gun icinde yapilan askerdeki toplanmanin adidir.
yanyana dizilip sıra sana geldiğinde bağırdığın figüran rolün. başrolse herzaman 26 mevcuduyla emir ve görüşlerinize hazırdır diyen bölükçavuşudur.
arapçada toplanmak manasına gelir, askerliğin en zor kısımlarındandır, tabi olay bölük komutanınızın keyfine bağlıdır. Ankaranın sabah 6:30 ğunda kış mevsiminde eksi 5,6 derecelerde 30 dakika kıpırdamadan 3 ay beklediğimi bilirim, bir kaç kez geç gelip blk komtanının ne yaptığına şahit olmıştum, adam bilgisayar oyunu oynuyordu sıcacık odasında yani asıl amaç sizi bekletmek olaya adapte etmektir, fakat blk komtanı bilmezki o sıralarda çıt çıkarmadan sbt duran o kadar asteğmen adayı dünyanın en orjinal küfürlerini uydurmaktadırlar içlerinden...
(bkz: ictimai)
bölük çavuşluğu yapan kişinin daha çok yaşadığı strestir. nöbetçi çavuş olunan günlerde ise ayrıca fazlasıyla yaşamama sebeb olan askeriye uygulaması olmuştur. sabaha kadar sadece içtima anısı anlatacak kadar eğlenceli ve pislik bir bölüğüm vardı.
409 kişiyi 6 farklı insanın sayması ve bunun 1 saati aşkın bir zaman zarfına tekabül etmesi gibi örnekleri olan sayım işlemi. *
genelde yemekhaneye girerken ve yemekhaneden çıktıktan sonra yapılır.asker için eğitimden daha fazla eziyetli birşeydir.takım yazıcıları ve nöb.çvş lara ayrı bir işkencedir.
iştimanın doğru yazılışı ve okunuşudur. daha düne göre bilmiyordum o ayrı. evet hayvanım ve askerliğimi yapmadım.
- yorgun asker! komik asker! efkarlı asker! salak asker! ruh hastası asker! kullanılmış asker! köle asker! maymun asker! günaydın!
- sağoool!
- hiç uyuyamadın değil mi? hep kabus gördün değil mi? dönemeyeceğini düşündün değil mi? koynunda taşıdığın resimlere çıkarıp çıkarıp baktın değil mi hanım evladı gibi? basit olduğunu, sana "kahraman" diyerek parmağımızda oynattığımızı yine anlayamadın değil mi? sana y.ğımızdaki kıl kadar değer vermediğimizi çakamadın değil mi? aslında bizlerin korkak, senin cesur olmanın düzenin işine geldiğini farkedemedin değil mi? nasılsın?
- sağolll!
- siz de sağolun. çünkü ölmek için bize lazımsınız!
(bkz: küçük iskender)
(bkz: it cazı)
- sağoool!
- hiç uyuyamadın değil mi? hep kabus gördün değil mi? dönemeyeceğini düşündün değil mi? koynunda taşıdığın resimlere çıkarıp çıkarıp baktın değil mi hanım evladı gibi? basit olduğunu, sana "kahraman" diyerek parmağımızda oynattığımızı yine anlayamadın değil mi? sana y.ğımızdaki kıl kadar değer vermediğimizi çakamadın değil mi? aslında bizlerin korkak, senin cesur olmanın düzenin işine geldiğini farkedemedin değil mi? nasılsın?
- sağolll!
- siz de sağolun. çünkü ölmek için bize lazımsınız!
(bkz: küçük iskender)
(bkz: it cazı)
askerliğin ibadeti gibidir. sabah-akşam-öğle ve yat içtimaları diye genelde 4'e ayrılsa da, ani gelen gayrısız olanından tutun da yemekhane içtiması versiyonuna kadar uzar gider aslında.
en riskli ortamdır içtima, bir adamın yaptığı ya da yapacağı yanlış tüm bölüğe fatura edilebilir, bir an önce kazasız belasız bitmesinde fayda vardır,velhasıl içtima asla sadece içtima değildir.
al sana bi içtima örneği kapı gibi...
yazar vakti zamanında takım komutanı bir asteğmendir ve üsteğmen izinli olduğu için o sabah bölük komutanı yüzbaşısına tekmili kendisi verecektir.
bölük kıdemlisi asteğmen adayı, yavruları koyun gibi teker teker sayar ve asteğmene yoklama kağıdını uzatarak tekmili verir. 72 asteğmen adayı...
yüzbaşı her zamanki gibi geç geleceğinden, asteğmen adayı yavrulara 5-10 dakika boyunca o günkü eğitimin ne olacağı,kimin ne yapması gerektiği,tabur komutanının nelere dikkat ettiği gibi konularda yüzbaşıdan habersiz tüyolar verir ve ufak bi geyik yapılır.
ve yüzbaşı gözükür. "rahat,hazır ol,rahat,hazır ol!,tüfek aas,selaaam dur,"... vs klişeleri sonrası gelen "dikkaaaaat" komutuyla beraber yüzbaşıya dönülür:
_ 2.asteğmen adayı kurs bölüğü sabah içtimasında 1 subay,1 astsubay ve 72 asteğmen adayı öğrenciyle görüş ve emirlerinize hazırdır komutanım!
_ teşekkür ederim.
_sooooll!
_bölük günaydın!
_sağol!
_çağatay, bunlar nası sağol diyo lan böyle?
_emredin komutanım???
_ne biçim sağol oğlum bu? ibneler gibi...
_valla nası uygun görürseniz komutanım, bir daha bağırsınlar isterseniz.
_iyi, söyle birşey.
_naber bölük? (hssktr durumu, naber denir mi lan hiç?)
_sağol!(bir iki ibne sırıtır ve iyidir der,gözden kaçmaz)
bölük komutanı çıldırır:
_ne naberi lan,ne naberi,ne sağolu olm; ne karı gibi bağırıyosunuz,adam gibi bağırın lan!şınav vaziyeti al,"soooll" diyerek başlaaa!!!
_ sağol!sağool,sooooll!,......................
_ben odama geçiyorum, odamdan duyacam bunu, sesiniz kısılana kadar bağırın, çağatay kimse yerinden kalkmayacak,bozana komando dansı yaptır.
_emredersiniz komutanım!
yaklaşık 15-20 dakika boyunca şınav çekilmiştir,kollar bitmiştir. o gün o çocuklar sadece bir kaç saniye dinlenmelerle belki de 200 civarında şınav çekmiştir. yapamayanlar komando dansı denen o boktan şeyi yapmışlardır.
asteğmen artık acımıştır, yüzbaşıya gider:
_komutanım devam edecekler mi daha?
_şınavı bıraksınlar,silahlığı açtır, tam teçhizat 3000 koştur. (oysa günlük eğitim programında yoktur.)
_emredersiniz komutanım!
en riskli ortamdır içtima, bir adamın yaptığı ya da yapacağı yanlış tüm bölüğe fatura edilebilir, bir an önce kazasız belasız bitmesinde fayda vardır,velhasıl içtima asla sadece içtima değildir.
al sana bi içtima örneği kapı gibi...
yazar vakti zamanında takım komutanı bir asteğmendir ve üsteğmen izinli olduğu için o sabah bölük komutanı yüzbaşısına tekmili kendisi verecektir.
bölük kıdemlisi asteğmen adayı, yavruları koyun gibi teker teker sayar ve asteğmene yoklama kağıdını uzatarak tekmili verir. 72 asteğmen adayı...
yüzbaşı her zamanki gibi geç geleceğinden, asteğmen adayı yavrulara 5-10 dakika boyunca o günkü eğitimin ne olacağı,kimin ne yapması gerektiği,tabur komutanının nelere dikkat ettiği gibi konularda yüzbaşıdan habersiz tüyolar verir ve ufak bi geyik yapılır.
ve yüzbaşı gözükür. "rahat,hazır ol,rahat,hazır ol!,tüfek aas,selaaam dur,"... vs klişeleri sonrası gelen "dikkaaaaat" komutuyla beraber yüzbaşıya dönülür:
_ 2.asteğmen adayı kurs bölüğü sabah içtimasında 1 subay,1 astsubay ve 72 asteğmen adayı öğrenciyle görüş ve emirlerinize hazırdır komutanım!
_ teşekkür ederim.
_sooooll!
_bölük günaydın!
_sağol!
_çağatay, bunlar nası sağol diyo lan böyle?
_emredin komutanım???
_ne biçim sağol oğlum bu? ibneler gibi...
_valla nası uygun görürseniz komutanım, bir daha bağırsınlar isterseniz.
_iyi, söyle birşey.
_naber bölük? (hssktr durumu, naber denir mi lan hiç?)
_sağol!(bir iki ibne sırıtır ve iyidir der,gözden kaçmaz)
bölük komutanı çıldırır:
_ne naberi lan,ne naberi,ne sağolu olm; ne karı gibi bağırıyosunuz,adam gibi bağırın lan!şınav vaziyeti al,"soooll" diyerek başlaaa!!!
_ sağol!sağool,sooooll!,......................
_ben odama geçiyorum, odamdan duyacam bunu, sesiniz kısılana kadar bağırın, çağatay kimse yerinden kalkmayacak,bozana komando dansı yaptır.
_emredersiniz komutanım!
yaklaşık 15-20 dakika boyunca şınav çekilmiştir,kollar bitmiştir. o gün o çocuklar sadece bir kaç saniye dinlenmelerle belki de 200 civarında şınav çekmiştir. yapamayanlar komando dansı denen o boktan şeyi yapmışlardır.
asteğmen artık acımıştır, yüzbaşıya gider:
_komutanım devam edecekler mi daha?
_şınavı bıraksınlar,silahlığı açtır, tam teçhizat 3000 koştur. (oysa günlük eğitim programında yoktur.)
_emredersiniz komutanım!
başçavuşumuzun ''memo nerde layynn?!?'' diyerek bağırdığı ve memo'nun ''emret komutanım'' dedikten sonra; ''tamam ulan cendermeler içtima bitti, herkes görevine ziktirsin gitsin'' deyip 15 saniyede alınan sayımdır.
akşam'da aynısı olur. memo ordaysa herkes ordadır. memo yoksa gider onu ararız.
ulan topu topu 25 kişiyiz zaten döt kadar karakolda, memo olsada olmasada asayiş işleri gayet güzel ilerliyodu.
nerden geldi şimdi bu konu aklıma bilmiyorum. hatay'lı askerlerin enkaz oluşundan mı? yoksa kırşehir'li başçavuşların kırık olmasından mı? bahsedecektim.
asker arkadaşlarımın beni unutmasından mı yakınacaktım?
ozamanlar ordan oraya kartal gibi uçarken, şimdi kıçımı koltuktan kaldıramamamdan mı dert yanacaktım?
lafın özeti; kimse benden artık sigara istemiyor sözlük, kimse karı-kız muhabbetide yapmıyor.
yolda giderken kimse beni durdurup, yardım istemiyor.
en önemlisi kimse içtimamı almıyor sözlük... 10 gün eve uğramasam kimse yokluğumu farketmiyor, 2 ay sözlüğe girmesem kimse ''bu eleman öldümü? kaldımı? açmı? tokmu?'' diye sormuyor.
(bkz: yaşlandım galiba)
(bkz: depresyondayım galiba)
akşam'da aynısı olur. memo ordaysa herkes ordadır. memo yoksa gider onu ararız.
ulan topu topu 25 kişiyiz zaten döt kadar karakolda, memo olsada olmasada asayiş işleri gayet güzel ilerliyodu.
nerden geldi şimdi bu konu aklıma bilmiyorum. hatay'lı askerlerin enkaz oluşundan mı? yoksa kırşehir'li başçavuşların kırık olmasından mı? bahsedecektim.
asker arkadaşlarımın beni unutmasından mı yakınacaktım?
ozamanlar ordan oraya kartal gibi uçarken, şimdi kıçımı koltuktan kaldıramamamdan mı dert yanacaktım?
lafın özeti; kimse benden artık sigara istemiyor sözlük, kimse karı-kız muhabbetide yapmıyor.
yolda giderken kimse beni durdurup, yardım istemiyor.
en önemlisi kimse içtimamı almıyor sözlük... 10 gün eve uğramasam kimse yokluğumu farketmiyor, 2 ay sözlüğe girmesem kimse ''bu eleman öldümü? kaldımı? açmı? tokmu?'' diye sormuyor.
(bkz: yaşlandım galiba)
(bkz: depresyondayım galiba)
son derece nalet bir şey.
acemi birliğinin ilk iki haftası günde 38 defa yapılan sayım.
çünkü yemin etmemiş bir asker birliğinden firar ettiğinde askeri mahkeme askeri kanunlara dayanarak ceza veremezdi. şimdi ne oldu bilmiyorum.
çünkü yemin etmemiş bir asker birliğinden firar ettiğinde askeri mahkeme askeri kanunlara dayanarak ceza veremezdi. şimdi ne oldu bilmiyorum.
askeri personelin sayımı. yemin, resmi bir eylem değildir, adettendir.
işin bokunu çıkartan rütbeliler vardır.sağdan sayar yetmez tek tek sayar onar onar sayar tim tim sayar takım takım sayar sayar da sayar bi bitmez o içtimalar.
beyinsiz tayfanın karıştırarak komutanın gelmesine 2 dakika kala içtimayı bağlasana diye geldiği olay,
15 ay ikiye bölündüğünde askerliğin yarısı içtimada geçer.
15 ay ikiye bölündüğünde askerliğin yarısı içtimada geçer.
6 aylık abonelik kazandığım zaytung dergisi. artık sıkılmak yok.
http://www.zaytung.com/dergi.asp?drgid=169&pg=4
http://www.zaytung.com/dergi.asp?drgid=169&pg=4
komutanın şeyinin keyfine göre yapılan durumun gerçeğe akıbetii.
okulumuzda toplanma işine verilen ad.
ben de daha bu kelimenin içtima olduğunu yeni öğreniyorum.
ben de daha bu kelimenin içtima olduğunu yeni öğreniyorum.
Gündemdeki Haberler
Güncel Önemli Başlıklar