bugün
- millileri eleştiren kemalistlerin sus pus olması5
- kadir mısıroğlu'nun soyu12
- kemalist dünya7
- macron sabah koşusu yapacak diye park kapatmak4
- aile evinde yaşamak3
- nilsu berfin aktaş3
- 26 haziran 2026 türkiye abd maçı22
- galatasaray lobisi5
- allah5
- nemden nefes alamamak2
- erkeklerin her işi tek elle yapabilmesi5
- saian dan aforizmalar2
- aylık 312 bin lira iyi para mıdır sorunsalı2
- cemevinde hain kemal sloganları2
- arda güler'in 24 yıl sonra dünya kupası golü3
- yavşak bir kardeşe sahip olmak2
- özgür irade yanılsaması ve günlük hayat2
- üniversitelerin gereksiz olması4
- devlet bahçeli3
- kemalistler8
- 85 milyon kişi uludağ sözlük'ü okuyor12
- her haltı atatürkçü olanlar yiyor13
- aşure3
- demet evgar10
- araplar puta taparken türkler tek tanrıya inanırdı6
- 24 haziran 2026 venezuela depremi8
- arda güler2
- en son ne aldınız2
- 25 haziran 2026 ekvador almanya maçı2
- yeni bir kitaba başlama sorunu2
- yazarların imza parfümleri14
- hiranur vakfı'na sahte kemik yaşı davasında hapis3
- uğurcan çakır2
- hızlı para kazanmanın yolları11
- venezuela6
- dinleri masonlar kontrol ediyor5
- akp'ye katılan belediye başkanları11
- 2026 dünya kupası22
- şu an ihtiyacım var dediğin şey6
- türkiye abd maçını izleyecek misiniz8
- kadınların yüzlerine sürekli bir şeyler sürmesi6
- bir insanı sevmek11
- erkekler neden az yaşar10
- 80 yaşına yaklaşmış koltuk sevdalısı siyasiler9
- mehdi hayatta ama herkes tanımıyor7
- falıma bakmak isteyen var mı24
- sözlüğün tadının kaçması4
- futbol17
- türk kızı egosu6
- dünya11
"acaba hangi akp'li iş adamına peşkeş çekmek için akbilleri kaldırıp yerine bu kartları koyuyolar." diye düşündüren kartlardır.
"eski akbiller temmuza kadar geçerliymiş" duyurusundan sonra cüzdanın en dibindeki yerini alan karttır. şimdilik tek güzelliği arkasındaki kız kulesi. *
kredi kartı yerine de kullanılabilcekmiş. vay anasını milleti nasıl çamura çekeriz diye düşünen muhteşem bir belediyemiz var.
(bkz: büyükşehir çalışıyor)
(bkz: büyükşehir çalışıyor)
rfid teknolojisini kullanır.
1 temmuz itibarıyla indirimli akbillere aylık dolum yapılmadığından mecburen kullanılan toplu taşıma karttır.
tanıtımında dünyada ilk kullanılan şehirlerden olduğundan bahsedilerek övülüyor. çok garibime gitmiştir. konya'da 2000 yılından beri tam 10 senedir var. sadece 2.5 tl'ye kartı alıyorsunuz. istanbul'da 10 tl'ye satılacakmış. niye böyle bir fark olduğunu anlamak da zor.
konya'da ilk yıllarında bir banka üretip belediyeye veriyordu. sonra belediye kartı kendisi direk ürettirmeye başladı.
elinizde "elkart" olmadan otobüse binemiyorsunuz. yani başka bir tür bilet yok. tabi birinden sizin yerine göstermesini isteyebilirsiniz. normal ücret sivil için 1.100 tl. birinden göstermesini isterseniz 1 tl verip adama 0.100 tl kazık atmış olursunuz. ama çoğu insan ücret almaz. indirimli kullanacak öğrenci, yaşlı gibiler için resimli kimlik şeklinde olanları var. öğrenci belgesi alıyorsunuz veya okula başvuruyorsunuz, sizin yerinize 2.5 tl'den alıyor. her yıl sizin haberiniz olmadan okulunuzla iletişime geçip süresini uzatıyor. okulunuz bittiğinde elkartınız dolum gişelerinden tekrar doldurulamıyor.
birde elkartı olmayanlar için elektronik bilet denilen geçici kartlar var. 2 veya 5 kez binilebilen bu biletler de 2 lik 2.750 , 5 lik 6,5 tl. içinde kontör bitince çöpe atılıyor.
elkartla ard arda bindiğinizde ilk 15 dakikadan sonra 1 saat içinde indirim uygulanıyor. mesela öğrenci bir yerden bindi 0.78 lira ikinci biniş 0.400 lira. her 15 dakika sonra binişinizde aynı indirim sürekli devam ediyor. aktarmalı güzergahlarda hiç ücret düşmüyor. oldukça sağlam bir kart. yanında verilen pvc kabı ile birlikte kullandığınızda kırılması imkansız gibi bir hale geliyor. isterseniz cüzdana koyabiliyorsunuz. kalın bir cüzdan içinden okuyabiliyor. tabi öğrenci kartıysa resmi şoföre göstermeniz gerektiğinden cüzdanı açarsınız.
canınız istediği kadar, istediğiniz zaman yükleme yaptırabilirsiniz. en az 2 tl doldurmak gerekiyor.
konya'da ilk yıllarında bir banka üretip belediyeye veriyordu. sonra belediye kartı kendisi direk ürettirmeye başladı.
elinizde "elkart" olmadan otobüse binemiyorsunuz. yani başka bir tür bilet yok. tabi birinden sizin yerine göstermesini isteyebilirsiniz. normal ücret sivil için 1.100 tl. birinden göstermesini isterseniz 1 tl verip adama 0.100 tl kazık atmış olursunuz. ama çoğu insan ücret almaz. indirimli kullanacak öğrenci, yaşlı gibiler için resimli kimlik şeklinde olanları var. öğrenci belgesi alıyorsunuz veya okula başvuruyorsunuz, sizin yerinize 2.5 tl'den alıyor. her yıl sizin haberiniz olmadan okulunuzla iletişime geçip süresini uzatıyor. okulunuz bittiğinde elkartınız dolum gişelerinden tekrar doldurulamıyor.
birde elkartı olmayanlar için elektronik bilet denilen geçici kartlar var. 2 veya 5 kez binilebilen bu biletler de 2 lik 2.750 , 5 lik 6,5 tl. içinde kontör bitince çöpe atılıyor.
elkartla ard arda bindiğinizde ilk 15 dakikadan sonra 1 saat içinde indirim uygulanıyor. mesela öğrenci bir yerden bindi 0.78 lira ikinci biniş 0.400 lira. her 15 dakika sonra binişinizde aynı indirim sürekli devam ediyor. aktarmalı güzergahlarda hiç ücret düşmüyor. oldukça sağlam bir kart. yanında verilen pvc kabı ile birlikte kullandığınızda kırılması imkansız gibi bir hale geliyor. isterseniz cüzdana koyabiliyorsunuz. kalın bir cüzdan içinden okuyabiliyor. tabi öğrenci kartıysa resmi şoföre göstermeniz gerektiğinden cüzdanı açarsınız.
canınız istediği kadar, istediğiniz zaman yükleme yaptırabilirsiniz. en az 2 tl doldurmak gerekiyor.
akbilin yerini alacağı söylenen ama akbil'e rakip dahi olamayan iğrenç ulaşım kartı. özellikle indirimli istanbulkart aldıysanız yandınız. hiç bir şekilde ona güvenipte yola çıkmayın. arkadaşlarınızla taksime çift katlı otobüs ile gidemezsiniz. deniz otobüsüne binemezsiniz bunun yanında bir hafta sonu arkadaşlarla adalara gidip tatil yapalım desenizde yapamazsınız. çünkü bu kart aylık 55 tl karşılığında sadece 1.50 tl olan ulaşım araçlarında geçerlidir.1,50tl üstü ulaşım araçlarında hiçbir forsu yoktur. size kırmızı ekrandaki yetersiz bakiye yazısı ile *öt etmektedir.hele birde aktarma yapıp 15 dk içerisinde 2 ulaşım aracı değiştirecekseniz iyice yandınız çünkü kart içerisindeki elektronik çip 15 dk içerisinde ikinci bir ulaşım hakkı tanımamaktadır. sayın topbaş'ın 10tl karşılığı sattığı o muhteşem kart aslında 6 tl'lik akbil yanında hiçtir.
55 tlye 200 binimlik hak tanıdığını duyduğumda sevindiğim ama 1 ay içerisinde kullanmam gerektiğini duyduğumda üzüldüğüm kart sistemidir.zaten belediyeler şartsız bir güzellik yapsa şaşardım.
(bkz: sen yenisin galiba)
artisliğini yapanlar var bunun. özellikle kızlar, cüzdandan çıkarmadan falan yaklaştırıyorlar alete bitiyorum orada. ne yani biz de s.kimizi mi doğrultalım alete doğru, cepten de görür ?
bir rant ürünüdür. üzerinde zıp zıp zıplasan bile hiçbir şey olmayan canım akbili bırakıp kullanılmaya başlanan, en ufak bir çatlakta bozulan sikindirik kere sikindirik bir zımbırtıdır.
kırıldığında iptal arkadaşlar benden söylemesi yanar sonra aylık akbiliniz dikkatli olunuz!
akbil gişelerinden 2 saat bekleme neticesi kartın bitmesi nedeniyle satın alınamayan karttır.
öğrenciler için indirimli olan kartlar iett işletme şefliklerinden anında temin edilebilir.
Ankaradaki ego kartı gibidir
bir türlü bulunamayan kart.
önce, artık para geçmiyor kart alın, eylül ayına kadar 6 tl dediler. tamam alırım, dedim, gittim almaya. cama kocaman harflerle ''istanbulkart kalmadı'' yazmışsınız. bunu bi de eylül ayına kadar asılı tutmuşsunuz. sırf 10 tl ye satabilmek için saklamışsınız kartları. bak ben işin para kısmında değilim küçük esnaf! (yalnız küçük esnaf düşüncesi falan değil bu. 6 tl ye satmayıp, kurnazlık edip saklayıp eylül'de 10 tl den satıyorsunuz)
ben otobüslerde çektiğim eziyete, sıralarda beklediğim zamana acırım. nice koç yiğitler, cengaverler kaybettik bu uğurda!
otobüse biniyorum. ''artık para geçmiyor. istanbul kart bulun'' diyorsunuz, burada senin paran geçmez edasıyla. tamam, yeni sistem falan ama kart yok hiçbir yerde, fuck the system falan artık!
neyse işte utana sıkıla otobüsteki yolculardan buluyorum kartı, basıyorum. tam parasını vereceğim, ''yok, tamam. önemli değil'' diyorlar, kabul etmiyorlar falan. o da bambaşka bi dert.
yani canım acayip sıkıldı. ben ta sizin otobüsünüze akbil basayım, ibneler!
ekleme:
dört bir yana tez haber saldım, eski kulağı kesiklere sordum; nerede satıldığını buldum. hazır olun, bugün yarın otobüsünüze istanbulkart basmaya geliyorum!
önce, artık para geçmiyor kart alın, eylül ayına kadar 6 tl dediler. tamam alırım, dedim, gittim almaya. cama kocaman harflerle ''istanbulkart kalmadı'' yazmışsınız. bunu bi de eylül ayına kadar asılı tutmuşsunuz. sırf 10 tl ye satabilmek için saklamışsınız kartları. bak ben işin para kısmında değilim küçük esnaf! (yalnız küçük esnaf düşüncesi falan değil bu. 6 tl ye satmayıp, kurnazlık edip saklayıp eylül'de 10 tl den satıyorsunuz)
ben otobüslerde çektiğim eziyete, sıralarda beklediğim zamana acırım. nice koç yiğitler, cengaverler kaybettik bu uğurda!
otobüse biniyorum. ''artık para geçmiyor. istanbul kart bulun'' diyorsunuz, burada senin paran geçmez edasıyla. tamam, yeni sistem falan ama kart yok hiçbir yerde, fuck the system falan artık!
neyse işte utana sıkıla otobüsteki yolculardan buluyorum kartı, basıyorum. tam parasını vereceğim, ''yok, tamam. önemli değil'' diyorlar, kabul etmiyorlar falan. o da bambaşka bi dert.
yani canım acayip sıkıldı. ben ta sizin otobüsünüze akbil basayım, ibneler!
ekleme:
dört bir yana tez haber saldım, eski kulağı kesiklere sordum; nerede satıldığını buldum. hazır olun, bugün yarın otobüsünüze istanbulkart basmaya geliyorum!
akbil dolum fişinde yazan istanbul kart alın uyarsından sonra edindiğim kart. şimdi de akbil uygulaması devam ediyor deniliyor. yapacağınız işi ben seveyim!
bu kartın en önemli özelliği kuyruğunun olmasıdır tıpkı ekmek kuyruğu, tüp kuyruğu vs vs gibi ...
su siralar kendisinden ziyade saklama kaplarinin satildigi karttir. ne de olsa her seyi dusunen belediyemiz, herkese zorunlu kostugu bu karti il nufusu kadar uretememistir. cogunluk 1.75.-TL ye gidecegi yolu tek bilet almak zorunda kalarak 3.-TL ye gitmetedir.
kentkart çakmasıdır. istanbul denince akbil bozulmaması gerek bi simgedir.
Gündemdeki Haberler
Güncel Önemli Başlıklar