bugün
- 1 m dolara bu bebeğe sertçe tokat atar mısınız10
- cumaya gidenlerin çok azalması16
- aleyna tilki'nin en seksi fotoğrafı8
- alınan en güzel iltifat11
- bir kadının yemek ısmarlaması14
- ideal duş alma sıklığı14
- 170 boyunda olduğum için hep reddedildim11
- türkiyede çok abartılan arabalar15
- futbolcu ismiyle nick almak10
- sözlük erkeklerinin bugünkü kombinleri16
- diyanet işleri başkanına audi 6 tahsis edilmesi15
- vatandaşlık farkı alan otel15
- arkadaşlar sizden bir şey rica edebilir miyim8
- icardi190524
- artificialintelligence15
- icardi1905 silik olsun kampanyası28
- bik bik'in balona binmesi26
- kız mı erkek mi belli olmayan yazarlar8
- adanada polisin saldırganın ayağına sıkması14
- icardiyi tokat manyağı yapmak12
- yol bitimindeki kuytu mekan8
- anın görüntüsü18
- kanınıza rengini verir misiniz11
- abır nerede sorunsalı8
- suriyeliler suriye'ye dönsün9
- erkeğe ne hediye alınır31
- sırtınızı bir sözlük kızına dayar mısınız17
- uzağı göremeyen insan15
- millet açsa neden kafeler tıklım tıklım28
- 27 nisan 2024 fenerbahçe beşiktaş maçı24
- integralin müfredettan kaldırılması15
- 26 nisan 2024 adana demirspor galatasaray maçı45
- kültürlü entelektüel alçak gönüllü güzel kadın13
- kekeme olan biri doktor olurmu11
- arkadaşlar cumaya neden gelmediniz14
- nickini google da aratınca çıkan ilk görsel16
- seni seviyoruz insan olmaya çeyrek kala8
- bik bik moderatör olunca bana kız ayarlar mı10
- antalya'ya abartılmış şehir diyen göt11
- istanbul suriyenin başkentidir12
- nervio'nun ellerinde cenneti koklamak9
- pahalılıktan dolayı suriyeye dönen kadın8
- azerileri çok seviyorum ne yapmalıyım13
- genç kızlıktan teyzeliğe geçiş9
patrikhane bu sıfatı alırsa tüm ortodoksların merkezi olacaktır.ayrıca patrikhanenin bu sıfatı alması istanbulda vatikanvari bir devlet kurulmasını gerektirir.
ekümenik hristiyanlıkta ökümenik denen bir kelime ve bizde darül islam(islama ait topraklar) manasına gelmektedir.fener rum patrikhanesininde ökümenik olma isteği var.bu verildiği takdirde hem türkiyedeki hemde balkanlardaki ortodokslara egemen olma daha rahat olacaktır.anlamasız bi karşı cıkma yerine alternatif bir proje uretme daha anlamlı olacaktır
türkiye ve islam alemi için tehlikeli bir durumdur.
fenber rum patrikhanesinin ekümenikliğinin tanınması ve vatikan ile ortaklaşa bu işi yürütmesi hristiyanlık dışındaki tüm dünya ülkerleri için bir tehlikedir.
ortodoks ve katolik kilisesi tarih boyunca 3 kez anlaşabilmişlerdir ve bu 3 dönemde dünya tarihinde kara sayfalar bölümünde yer almaktadır.
(bkz: haçlı seferleri)
fenber rum patrikhanesinin ekümenikliğinin tanınması ve vatikan ile ortaklaşa bu işi yürütmesi hristiyanlık dışındaki tüm dünya ülkerleri için bir tehlikedir.
ortodoks ve katolik kilisesi tarih boyunca 3 kez anlaşabilmişlerdir ve bu 3 dönemde dünya tarihinde kara sayfalar bölümünde yer almaktadır.
(bkz: haçlı seferleri)
türkiye de kaç tane ortodoks vardır ki, sorusunu aklımıza getirir.
diyorum ki, 1400 tane vardır, bunlar mıdır devlet kuracak olan?
alakalı olarak;
(bkz: sekularizm)
(bkz: sinan aygün) *
diyorum ki, 1400 tane vardır, bunlar mıdır devlet kuracak olan?
alakalı olarak;
(bkz: sekularizm)
(bkz: sinan aygün) *
Ekümeniklik tartışması bugününün işi oysa dün böyle bir sorun yoktu. Hatta sorun olmamasından da öte Osmanlı Devleti patrikhanenin ekümenik kimliğinin güvencesiydi.
Fatih'in istanbul'dan önceki Fetih sürecini uzun uzadıya anlatmaya gerek yok. Bizans ve Roma kiliselerinin ayrılmasından sonra Papalık istanbul'u hedef alan Katolik ordularını destekleyegelmiş, Bizans imparatoru'nun her an başlamasını beklediği Türk Saldırısından kurtulmak için destek istemesini de fırsat olarak değerlendirip Ortodoks Kilisesi'nin Roma'nın üstünlüğünü kabul edip Katolik inancını benimsediğini açıklamasını da şart koşmuştu.
imparator Constantin bunu kabul edip vaftiz oldu ancak istanbul halkının tepki göstereceğini düşündüğü için papa V. Nicolas'tan kudretli bir adamının kendisiyle birlikte Bizans'a gelmesine izin vermesini istemişti. Papa imparatorun isteğini kabul edip Kiev Ortodoks Kilisesi Metropoliti iken Roma'ya gidip Katolik inancına geçmiş olan Kardinal isidor'u ve Midilli Başpiskoposunu görevlendirdi. Kafile istanbul'a vardığında halkın tepkisi kendini göstermekte gecikmedi ama Vatikan'ın para gücü karşısında Ortodoks Kilisesi'nin önde gelenlerinin bir kısmı 12 Aralık 1452'de Ayasofya'da yapılan ayine katıldılar ve Katolikliği kabul ettiler. Tepkili halk bu anlaşmayı onaylamayan din adamı Gennadios ve başvekil Notaras'ın çevresinde toplandı. Gerisi malum...
Bizanslı tarihçi Kritovulos'a göre fetihten sonra 2. Mehmed önceden hakkında bilgi sahibi olduğu Gennadios'u arattı. edirne yakınlarında bir manastıra çekilmiş olan din adamı padişahın davetini ileten muhafızlarla birlikte istanbul'a döndü. Fatih'in Ortodoks Kilisesi'nin bu önemli ismini merasimle karşıladığını, onu kiliseler birleştiği için varlığı bile ortadan kalkmış olan patriklik makamına atadığını biliyoruz. Bizans'ın şaşaalı günlerinde olduğu gibi görkemli bir tören ve ayinle görevine başladıkta sonra Gennadios'u saraya davet eden padişahın patriğe bir sürprizi vardı. Mücevhercilere kıymetli taşlarla bezeli bir patriklik asası yaptırtmıştı Fatih. Kendi ahırında seçip hazırlattığı ata kadar Gennadios'a refakat eden padişah, onu vezirlerin ve kumandanların iştirak ettiği tantanalı bir merasimle Patrikhaneye uğurlamıştı.
Ermeni, Musevi ve Katolik inancındaki halkın kendi arasındaki ihtilafların halline Patrikhaneyi yetkili kılan ferman bir kaç gün sonra ulaştırıldı Gennadios'a. Bu kadarla da kalmadı Fatih, cemaati azalan kiliseyi güçlendirmek için Ulahlı esirleri Rum köylerine yerleşmeleri ve kiliseye bağlı kalmaları şartıyla serbest bıraktı. Uzun yıllar değişmedi bu bakış. Patrikler 19. Yüzyıla ladar Osmanlı Protokolunda şeyhülislamdan sonra geldiler.
(Radikal,22 Haziran 2008, Avni Özgürel, Syf.13)
Fatih'in yeni fethettiği bu şehrin insanlarının kalbini kazanmak için kullandığu üstün zekasına hayran olmamak, hoşgörüsüne gıpta etmemek ve atamız olduğu için öğünmemek imkansız herhalde. Nasıl ve ne zaman kayboldu bu hoşgörü bilinmez. Korkularımız bir çok şeyin önüne geçmiş ama aslına bakılacak olursa bugün yaşadığımız ekümeniklik sorununun kaynağı Fatih'in ta kendisi. Oysa kendisi bu durumu kendi lehine geliştirmeyi o gencecik yaşında becermiş mükemmel bir siyaset örneği sergilemiş.
Fatih'in istanbul'dan önceki Fetih sürecini uzun uzadıya anlatmaya gerek yok. Bizans ve Roma kiliselerinin ayrılmasından sonra Papalık istanbul'u hedef alan Katolik ordularını destekleyegelmiş, Bizans imparatoru'nun her an başlamasını beklediği Türk Saldırısından kurtulmak için destek istemesini de fırsat olarak değerlendirip Ortodoks Kilisesi'nin Roma'nın üstünlüğünü kabul edip Katolik inancını benimsediğini açıklamasını da şart koşmuştu.
imparator Constantin bunu kabul edip vaftiz oldu ancak istanbul halkının tepki göstereceğini düşündüğü için papa V. Nicolas'tan kudretli bir adamının kendisiyle birlikte Bizans'a gelmesine izin vermesini istemişti. Papa imparatorun isteğini kabul edip Kiev Ortodoks Kilisesi Metropoliti iken Roma'ya gidip Katolik inancına geçmiş olan Kardinal isidor'u ve Midilli Başpiskoposunu görevlendirdi. Kafile istanbul'a vardığında halkın tepkisi kendini göstermekte gecikmedi ama Vatikan'ın para gücü karşısında Ortodoks Kilisesi'nin önde gelenlerinin bir kısmı 12 Aralık 1452'de Ayasofya'da yapılan ayine katıldılar ve Katolikliği kabul ettiler. Tepkili halk bu anlaşmayı onaylamayan din adamı Gennadios ve başvekil Notaras'ın çevresinde toplandı. Gerisi malum...
Bizanslı tarihçi Kritovulos'a göre fetihten sonra 2. Mehmed önceden hakkında bilgi sahibi olduğu Gennadios'u arattı. edirne yakınlarında bir manastıra çekilmiş olan din adamı padişahın davetini ileten muhafızlarla birlikte istanbul'a döndü. Fatih'in Ortodoks Kilisesi'nin bu önemli ismini merasimle karşıladığını, onu kiliseler birleştiği için varlığı bile ortadan kalkmış olan patriklik makamına atadığını biliyoruz. Bizans'ın şaşaalı günlerinde olduğu gibi görkemli bir tören ve ayinle görevine başladıkta sonra Gennadios'u saraya davet eden padişahın patriğe bir sürprizi vardı. Mücevhercilere kıymetli taşlarla bezeli bir patriklik asası yaptırtmıştı Fatih. Kendi ahırında seçip hazırlattığı ata kadar Gennadios'a refakat eden padişah, onu vezirlerin ve kumandanların iştirak ettiği tantanalı bir merasimle Patrikhaneye uğurlamıştı.
Ermeni, Musevi ve Katolik inancındaki halkın kendi arasındaki ihtilafların halline Patrikhaneyi yetkili kılan ferman bir kaç gün sonra ulaştırıldı Gennadios'a. Bu kadarla da kalmadı Fatih, cemaati azalan kiliseyi güçlendirmek için Ulahlı esirleri Rum köylerine yerleşmeleri ve kiliseye bağlı kalmaları şartıyla serbest bıraktı. Uzun yıllar değişmedi bu bakış. Patrikler 19. Yüzyıla ladar Osmanlı Protokolunda şeyhülislamdan sonra geldiler.
(Radikal,22 Haziran 2008, Avni Özgürel, Syf.13)
Fatih'in yeni fethettiği bu şehrin insanlarının kalbini kazanmak için kullandığu üstün zekasına hayran olmamak, hoşgörüsüne gıpta etmemek ve atamız olduğu için öğünmemek imkansız herhalde. Nasıl ve ne zaman kayboldu bu hoşgörü bilinmez. Korkularımız bir çok şeyin önüne geçmiş ama aslına bakılacak olursa bugün yaşadığımız ekümeniklik sorununun kaynağı Fatih'in ta kendisi. Oysa kendisi bu durumu kendi lehine geliştirmeyi o gencecik yaşında becermiş mükemmel bir siyaset örneği sergilemiş.
(bkz: füniküler)
sayın başbakan'ı rahatsız etmeyecek olan kavramdır
ekümenik sıfatını bizim kabul etmemizden çok, rusya'nın kabul edip etmemesi önemli olsa gerektir. ortodoks nüfusun büyük çoğunluğunu barındıran rusya, ab, abd ve vatikan destekli fener rum patrikhanesinin böyle bir statüye sahip olmasını haliyle hoş görmeyecek ve engellemeye çalışacaktır. kişisel fikrimce, ruhani bağlamda osuruktan teyyare mevzulardır bunlar, ismin ya da kuruluşun önüne zart zurt gelmiş ne farkeder. ama demek ki insanlar dikkate alıyorlar. ayrıca olay sadece ruhani boyutla ilgili gibi görünmüyor pek, birileri düşman coğrafyasına yayılıp söz sahibi olmak istiyor elbette.
benim de karşı olduğum "vatikanvari", din maneviyatından yoksun maddi bir devletleşme çabaları dışında...
"acaba türkiye de, kendilerinin, tüm ortodoksların manevi lideri olduğunu kabul etse ne kaybederiz?" diye düşündürendir ekumenik sıfatı.
bırakalım "manevi lider" olduklarını ilan etsinler, türkiye'nin uluslararası imajının nasıl yükseldiğini görürüz, "politika gereği" benzer bir uygulamayı yunanistan tarafından batı trakya türkleri için de isteyip arkamıza uluslararası desteği de alabiliriz.
ayrıca o bizden "çok başka", "çok uzak" ve bize "çok düşman" rumları ve liderlerini her şeye rağmen türkiye'ye bağlı, türkiye'de ve türkiye ile iyi ilişkiler içinde gösterebiliriz.
neden korkuyoruz? onların bir "hainlik" yapmasından mı yoksa bizim onları "kontrol" edemeyecek kadar aciz olduğumuzdan mı?
veya ikisi de değil, eğitim ortalamamız %5'in altında hayata komplo teorisi sayfalarından bakıyoruz.
"acaba türkiye de, kendilerinin, tüm ortodoksların manevi lideri olduğunu kabul etse ne kaybederiz?" diye düşündürendir ekumenik sıfatı.
bırakalım "manevi lider" olduklarını ilan etsinler, türkiye'nin uluslararası imajının nasıl yükseldiğini görürüz, "politika gereği" benzer bir uygulamayı yunanistan tarafından batı trakya türkleri için de isteyip arkamıza uluslararası desteği de alabiliriz.
ayrıca o bizden "çok başka", "çok uzak" ve bize "çok düşman" rumları ve liderlerini her şeye rağmen türkiye'ye bağlı, türkiye'de ve türkiye ile iyi ilişkiler içinde gösterebiliriz.
neden korkuyoruz? onların bir "hainlik" yapmasından mı yoksa bizim onları "kontrol" edemeyecek kadar aciz olduğumuzdan mı?
veya ikisi de değil, eğitim ortalamamız %5'in altında hayata komplo teorisi sayfalarından bakıyoruz.
insanda minik bir süs köpeğinin ismiymiş intibası bırakan kavram..
- ekümenik gel kuçu kuçu, hey ekümenik işemesene patriğin bacağına!
- ekümenik gel kuçu kuçu, hey ekümenik işemesene patriğin bacağına!
evrensel anlamına gelir.
istanbul rum patrikhanesinin (fener rum patrikhanesi denmez) ekümenikliği tamamen ortodoksların dini bir sorunudur. türkiye devleti daha resmi olarak tanımadığı bir kurumun sıfatına karışacak durumda kesinlikle değildir. kendi fikrimce bu patrikhane ekümenik değildir ancak bunun sebepleri ortodokslukla ilgilidir, komplo teorileriyle alakası yok. inanın 2000 rum'un gücü yetmez istanbul'u vatikan yapmaya... ve hiç de öyle bir niyetleri yok.
istanbul rum patrikhanesinin (fener rum patrikhanesi denmez) ekümenikliği tamamen ortodoksların dini bir sorunudur. türkiye devleti daha resmi olarak tanımadığı bir kurumun sıfatına karışacak durumda kesinlikle değildir. kendi fikrimce bu patrikhane ekümenik değildir ancak bunun sebepleri ortodokslukla ilgilidir, komplo teorileriyle alakası yok. inanın 2000 rum'un gücü yetmez istanbul'u vatikan yapmaya... ve hiç de öyle bir niyetleri yok.
rum ortodoks dünyasının başpiskoposluğu diye tanımlanmaktadır...
ama bu kavram sadece dini liderlik değildir, siyasi bir liderliği de içinde barındıran bir kavramdır...
hristiyan evrenselliği demek daha basit ama iyi anlaşılır bir tanım olur sanırım...
gelecekte türkiye cumhuriyeti'nin başına iş açacaklar listesinde yeri bulunmaktadır...
(bkz: ekumenizm)
ama bu kavram sadece dini liderlik değildir, siyasi bir liderliği de içinde barındıran bir kavramdır...
hristiyan evrenselliği demek daha basit ama iyi anlaşılır bir tanım olur sanırım...
gelecekte türkiye cumhuriyeti'nin başına iş açacaklar listesinde yeri bulunmaktadır...
(bkz: ekumenizm)
evrensel manasına gelen sözcük.
Gündemdeki Haberler
güncel Önemli Başlıklar