bugün
- modern kadinin ucuz ve kolay ulasilabilir olmasi11
- diyanet işleri başkanına audi 6 tahsis edilmesi10
- karınıza range rover alır mısınız22
- balayını italyada yapmak isteyen nişanlı9
- kent lokantası niye bedava değil demek16
- anın görüntüsü16
- demet akalın'ın zeka seviyesi12
- ilk buluşmada çorumlu olduğunu ağzından kaçırmak8
- evlilik12
- chp'li o tekin'in öcalan'ın fotosu ile pozu37
- avrupanın yarrağı yemesi yakındır15
- icardi190518
- ali erbaş18
- türkiye işçi partisi11
- çin halk cumhuriyeti8
- ellerim bos gonlum hos9
- arda güler10
- kalbin sadece bir kişiyi seveceği saçmalığı18
- ruh okuzu9
- 31 mart 2024 cumhuriyet halk partisinin zaferi8
- sözlük kızlarının don renkleri14
- aynı dizileri tekrar tekrar izlemek8
- icardi1905 silik olsun kampanyası16
- karımın çok mutlu olacağı gerçeği14
- xdearm9
- boşuna yaşıyorum hissi16
- patiswiss21
- kadınların boşanmış erkeğe bakışı9
- merfulu8
- sözlük kızlarının ayakkabıları18
- 23 nisan ulusal egemenlik ve çocuk bayramı15
- bir kadında ilk baktığınız yer neresi28
- ups boobss nerelerde ramazan da bitti8
- akrep burcu8
- siklememenin getirdiği huzur12
- yakışıklı erkeği çirkin gösterecek şeyler16
- türk kızlarının beğenmediği erkek tipi15
- futbolcu ismiyle nick almak11
- escort fiyatlarının güncellenmesi8
- eloande'ye koca buluyoruz kampanyası10
- her yaptığı yemeği paylaşan kızın amacı10
- murat kurum kurudu gitti8
- haçta iken sevgili ile sevişmek günah mıdır11
- yunanistan bizden çalsa rahatsız olmayacağınız şey11
- akp seçmeni16
- online olup entry girmeyen yazarlar9
- bebek kokusu10
- fenerbahçe'nin bu sene de şampiyon olamaması23
- bülent uygun15
- chp genel merkezi önündeki aşırı üks araçlar10
patrikhane bu sıfatı alırsa tüm ortodoksların merkezi olacaktır.ayrıca patrikhanenin bu sıfatı alması istanbulda vatikanvari bir devlet kurulmasını gerektirir.
(bkz: füniküler)
evrensel manasına gelen sözcük.
insanda minik bir süs köpeğinin ismiymiş intibası bırakan kavram..
- ekümenik gel kuçu kuçu, hey ekümenik işemesene patriğin bacağına!
- ekümenik gel kuçu kuçu, hey ekümenik işemesene patriğin bacağına!
rum ortodoks dünyasının başpiskoposluğu diye tanımlanmaktadır...
ama bu kavram sadece dini liderlik değildir, siyasi bir liderliği de içinde barındıran bir kavramdır...
hristiyan evrenselliği demek daha basit ama iyi anlaşılır bir tanım olur sanırım...
gelecekte türkiye cumhuriyeti'nin başına iş açacaklar listesinde yeri bulunmaktadır...
(bkz: ekumenizm)
ama bu kavram sadece dini liderlik değildir, siyasi bir liderliği de içinde barındıran bir kavramdır...
hristiyan evrenselliği demek daha basit ama iyi anlaşılır bir tanım olur sanırım...
gelecekte türkiye cumhuriyeti'nin başına iş açacaklar listesinde yeri bulunmaktadır...
(bkz: ekumenizm)
türkiye de kaç tane ortodoks vardır ki, sorusunu aklımıza getirir.
diyorum ki, 1400 tane vardır, bunlar mıdır devlet kuracak olan?
alakalı olarak;
(bkz: sekularizm)
(bkz: sinan aygün) *
diyorum ki, 1400 tane vardır, bunlar mıdır devlet kuracak olan?
alakalı olarak;
(bkz: sekularizm)
(bkz: sinan aygün) *
benim de karşı olduğum "vatikanvari", din maneviyatından yoksun maddi bir devletleşme çabaları dışında...
"acaba türkiye de, kendilerinin, tüm ortodoksların manevi lideri olduğunu kabul etse ne kaybederiz?" diye düşündürendir ekumenik sıfatı.
bırakalım "manevi lider" olduklarını ilan etsinler, türkiye'nin uluslararası imajının nasıl yükseldiğini görürüz, "politika gereği" benzer bir uygulamayı yunanistan tarafından batı trakya türkleri için de isteyip arkamıza uluslararası desteği de alabiliriz.
ayrıca o bizden "çok başka", "çok uzak" ve bize "çok düşman" rumları ve liderlerini her şeye rağmen türkiye'ye bağlı, türkiye'de ve türkiye ile iyi ilişkiler içinde gösterebiliriz.
neden korkuyoruz? onların bir "hainlik" yapmasından mı yoksa bizim onları "kontrol" edemeyecek kadar aciz olduğumuzdan mı?
veya ikisi de değil, eğitim ortalamamız %5'in altında hayata komplo teorisi sayfalarından bakıyoruz.
"acaba türkiye de, kendilerinin, tüm ortodoksların manevi lideri olduğunu kabul etse ne kaybederiz?" diye düşündürendir ekumenik sıfatı.
bırakalım "manevi lider" olduklarını ilan etsinler, türkiye'nin uluslararası imajının nasıl yükseldiğini görürüz, "politika gereği" benzer bir uygulamayı yunanistan tarafından batı trakya türkleri için de isteyip arkamıza uluslararası desteği de alabiliriz.
ayrıca o bizden "çok başka", "çok uzak" ve bize "çok düşman" rumları ve liderlerini her şeye rağmen türkiye'ye bağlı, türkiye'de ve türkiye ile iyi ilişkiler içinde gösterebiliriz.
neden korkuyoruz? onların bir "hainlik" yapmasından mı yoksa bizim onları "kontrol" edemeyecek kadar aciz olduğumuzdan mı?
veya ikisi de değil, eğitim ortalamamız %5'in altında hayata komplo teorisi sayfalarından bakıyoruz.
ekümenik sıfatını bizim kabul etmemizden çok, rusya'nın kabul edip etmemesi önemli olsa gerektir. ortodoks nüfusun büyük çoğunluğunu barındıran rusya, ab, abd ve vatikan destekli fener rum patrikhanesinin böyle bir statüye sahip olmasını haliyle hoş görmeyecek ve engellemeye çalışacaktır. kişisel fikrimce, ruhani bağlamda osuruktan teyyare mevzulardır bunlar, ismin ya da kuruluşun önüne zart zurt gelmiş ne farkeder. ama demek ki insanlar dikkate alıyorlar. ayrıca olay sadece ruhani boyutla ilgili gibi görünmüyor pek, birileri düşman coğrafyasına yayılıp söz sahibi olmak istiyor elbette.
Ekümeniklik tartışması bugününün işi oysa dün böyle bir sorun yoktu. Hatta sorun olmamasından da öte Osmanlı Devleti patrikhanenin ekümenik kimliğinin güvencesiydi.
Fatih'in istanbul'dan önceki Fetih sürecini uzun uzadıya anlatmaya gerek yok. Bizans ve Roma kiliselerinin ayrılmasından sonra Papalık istanbul'u hedef alan Katolik ordularını destekleyegelmiş, Bizans imparatoru'nun her an başlamasını beklediği Türk Saldırısından kurtulmak için destek istemesini de fırsat olarak değerlendirip Ortodoks Kilisesi'nin Roma'nın üstünlüğünü kabul edip Katolik inancını benimsediğini açıklamasını da şart koşmuştu.
imparator Constantin bunu kabul edip vaftiz oldu ancak istanbul halkının tepki göstereceğini düşündüğü için papa V. Nicolas'tan kudretli bir adamının kendisiyle birlikte Bizans'a gelmesine izin vermesini istemişti. Papa imparatorun isteğini kabul edip Kiev Ortodoks Kilisesi Metropoliti iken Roma'ya gidip Katolik inancına geçmiş olan Kardinal isidor'u ve Midilli Başpiskoposunu görevlendirdi. Kafile istanbul'a vardığında halkın tepkisi kendini göstermekte gecikmedi ama Vatikan'ın para gücü karşısında Ortodoks Kilisesi'nin önde gelenlerinin bir kısmı 12 Aralık 1452'de Ayasofya'da yapılan ayine katıldılar ve Katolikliği kabul ettiler. Tepkili halk bu anlaşmayı onaylamayan din adamı Gennadios ve başvekil Notaras'ın çevresinde toplandı. Gerisi malum...
Bizanslı tarihçi Kritovulos'a göre fetihten sonra 2. Mehmed önceden hakkında bilgi sahibi olduğu Gennadios'u arattı. edirne yakınlarında bir manastıra çekilmiş olan din adamı padişahın davetini ileten muhafızlarla birlikte istanbul'a döndü. Fatih'in Ortodoks Kilisesi'nin bu önemli ismini merasimle karşıladığını, onu kiliseler birleştiği için varlığı bile ortadan kalkmış olan patriklik makamına atadığını biliyoruz. Bizans'ın şaşaalı günlerinde olduğu gibi görkemli bir tören ve ayinle görevine başladıkta sonra Gennadios'u saraya davet eden padişahın patriğe bir sürprizi vardı. Mücevhercilere kıymetli taşlarla bezeli bir patriklik asası yaptırtmıştı Fatih. Kendi ahırında seçip hazırlattığı ata kadar Gennadios'a refakat eden padişah, onu vezirlerin ve kumandanların iştirak ettiği tantanalı bir merasimle Patrikhaneye uğurlamıştı.
Ermeni, Musevi ve Katolik inancındaki halkın kendi arasındaki ihtilafların halline Patrikhaneyi yetkili kılan ferman bir kaç gün sonra ulaştırıldı Gennadios'a. Bu kadarla da kalmadı Fatih, cemaati azalan kiliseyi güçlendirmek için Ulahlı esirleri Rum köylerine yerleşmeleri ve kiliseye bağlı kalmaları şartıyla serbest bıraktı. Uzun yıllar değişmedi bu bakış. Patrikler 19. Yüzyıla ladar Osmanlı Protokolunda şeyhülislamdan sonra geldiler.
(Radikal,22 Haziran 2008, Avni Özgürel, Syf.13)
Fatih'in yeni fethettiği bu şehrin insanlarının kalbini kazanmak için kullandığu üstün zekasına hayran olmamak, hoşgörüsüne gıpta etmemek ve atamız olduğu için öğünmemek imkansız herhalde. Nasıl ve ne zaman kayboldu bu hoşgörü bilinmez. Korkularımız bir çok şeyin önüne geçmiş ama aslına bakılacak olursa bugün yaşadığımız ekümeniklik sorununun kaynağı Fatih'in ta kendisi. Oysa kendisi bu durumu kendi lehine geliştirmeyi o gencecik yaşında becermiş mükemmel bir siyaset örneği sergilemiş.
Fatih'in istanbul'dan önceki Fetih sürecini uzun uzadıya anlatmaya gerek yok. Bizans ve Roma kiliselerinin ayrılmasından sonra Papalık istanbul'u hedef alan Katolik ordularını destekleyegelmiş, Bizans imparatoru'nun her an başlamasını beklediği Türk Saldırısından kurtulmak için destek istemesini de fırsat olarak değerlendirip Ortodoks Kilisesi'nin Roma'nın üstünlüğünü kabul edip Katolik inancını benimsediğini açıklamasını da şart koşmuştu.
imparator Constantin bunu kabul edip vaftiz oldu ancak istanbul halkının tepki göstereceğini düşündüğü için papa V. Nicolas'tan kudretli bir adamının kendisiyle birlikte Bizans'a gelmesine izin vermesini istemişti. Papa imparatorun isteğini kabul edip Kiev Ortodoks Kilisesi Metropoliti iken Roma'ya gidip Katolik inancına geçmiş olan Kardinal isidor'u ve Midilli Başpiskoposunu görevlendirdi. Kafile istanbul'a vardığında halkın tepkisi kendini göstermekte gecikmedi ama Vatikan'ın para gücü karşısında Ortodoks Kilisesi'nin önde gelenlerinin bir kısmı 12 Aralık 1452'de Ayasofya'da yapılan ayine katıldılar ve Katolikliği kabul ettiler. Tepkili halk bu anlaşmayı onaylamayan din adamı Gennadios ve başvekil Notaras'ın çevresinde toplandı. Gerisi malum...
Bizanslı tarihçi Kritovulos'a göre fetihten sonra 2. Mehmed önceden hakkında bilgi sahibi olduğu Gennadios'u arattı. edirne yakınlarında bir manastıra çekilmiş olan din adamı padişahın davetini ileten muhafızlarla birlikte istanbul'a döndü. Fatih'in Ortodoks Kilisesi'nin bu önemli ismini merasimle karşıladığını, onu kiliseler birleştiği için varlığı bile ortadan kalkmış olan patriklik makamına atadığını biliyoruz. Bizans'ın şaşaalı günlerinde olduğu gibi görkemli bir tören ve ayinle görevine başladıkta sonra Gennadios'u saraya davet eden padişahın patriğe bir sürprizi vardı. Mücevhercilere kıymetli taşlarla bezeli bir patriklik asası yaptırtmıştı Fatih. Kendi ahırında seçip hazırlattığı ata kadar Gennadios'a refakat eden padişah, onu vezirlerin ve kumandanların iştirak ettiği tantanalı bir merasimle Patrikhaneye uğurlamıştı.
Ermeni, Musevi ve Katolik inancındaki halkın kendi arasındaki ihtilafların halline Patrikhaneyi yetkili kılan ferman bir kaç gün sonra ulaştırıldı Gennadios'a. Bu kadarla da kalmadı Fatih, cemaati azalan kiliseyi güçlendirmek için Ulahlı esirleri Rum köylerine yerleşmeleri ve kiliseye bağlı kalmaları şartıyla serbest bıraktı. Uzun yıllar değişmedi bu bakış. Patrikler 19. Yüzyıla ladar Osmanlı Protokolunda şeyhülislamdan sonra geldiler.
(Radikal,22 Haziran 2008, Avni Özgürel, Syf.13)
Fatih'in yeni fethettiği bu şehrin insanlarının kalbini kazanmak için kullandığu üstün zekasına hayran olmamak, hoşgörüsüne gıpta etmemek ve atamız olduğu için öğünmemek imkansız herhalde. Nasıl ve ne zaman kayboldu bu hoşgörü bilinmez. Korkularımız bir çok şeyin önüne geçmiş ama aslına bakılacak olursa bugün yaşadığımız ekümeniklik sorununun kaynağı Fatih'in ta kendisi. Oysa kendisi bu durumu kendi lehine geliştirmeyi o gencecik yaşında becermiş mükemmel bir siyaset örneği sergilemiş.
evrensel anlamına gelir.
istanbul rum patrikhanesinin (fener rum patrikhanesi denmez) ekümenikliği tamamen ortodoksların dini bir sorunudur. türkiye devleti daha resmi olarak tanımadığı bir kurumun sıfatına karışacak durumda kesinlikle değildir. kendi fikrimce bu patrikhane ekümenik değildir ancak bunun sebepleri ortodokslukla ilgilidir, komplo teorileriyle alakası yok. inanın 2000 rum'un gücü yetmez istanbul'u vatikan yapmaya... ve hiç de öyle bir niyetleri yok.
istanbul rum patrikhanesinin (fener rum patrikhanesi denmez) ekümenikliği tamamen ortodoksların dini bir sorunudur. türkiye devleti daha resmi olarak tanımadığı bir kurumun sıfatına karışacak durumda kesinlikle değildir. kendi fikrimce bu patrikhane ekümenik değildir ancak bunun sebepleri ortodokslukla ilgilidir, komplo teorileriyle alakası yok. inanın 2000 rum'un gücü yetmez istanbul'u vatikan yapmaya... ve hiç de öyle bir niyetleri yok.
türkiye ve islam alemi için tehlikeli bir durumdur.
fenber rum patrikhanesinin ekümenikliğinin tanınması ve vatikan ile ortaklaşa bu işi yürütmesi hristiyanlık dışındaki tüm dünya ülkerleri için bir tehlikedir.
ortodoks ve katolik kilisesi tarih boyunca 3 kez anlaşabilmişlerdir ve bu 3 dönemde dünya tarihinde kara sayfalar bölümünde yer almaktadır.
(bkz: haçlı seferleri)
fenber rum patrikhanesinin ekümenikliğinin tanınması ve vatikan ile ortaklaşa bu işi yürütmesi hristiyanlık dışındaki tüm dünya ülkerleri için bir tehlikedir.
ortodoks ve katolik kilisesi tarih boyunca 3 kez anlaşabilmişlerdir ve bu 3 dönemde dünya tarihinde kara sayfalar bölümünde yer almaktadır.
(bkz: haçlı seferleri)
ekümenik hristiyanlıkta ökümenik denen bir kelime ve bizde darül islam(islama ait topraklar) manasına gelmektedir.fener rum patrikhanesininde ökümenik olma isteği var.bu verildiği takdirde hem türkiyedeki hemde balkanlardaki ortodokslara egemen olma daha rahat olacaktır.anlamasız bi karşı cıkma yerine alternatif bir proje uretme daha anlamlı olacaktır
sayın başbakan'ı rahatsız etmeyecek olan kavramdır
güncel Önemli Başlıklar