bugün
- galatasaray12
- türk kızları neden gülümsemiyor9
- arkadaşlar damatlık bakıyorum da sizce bu nasıl19
- rusların en iyi olduğu şeyler24
- icardi190536
- sokak hayvanları uyutulacak20
- bir galatasaraylının kulağına fred diye fısıldamak12
- fenerbahçe büyüklüğü11
- akp'nin fenerbahçe ve beşiktaş düşmanlığı14
- bir şarkı sözü der ki12
- ankarayı öven tip14
- erkeklerin hep fotoğraf istemesi19
- bugün üike olarak resmi yastayız8
- insanlara olan inancınızı ne zaman kaybettiniz17
- icardi1905'i silip atmak20
- afganistan yardımlaşma derneği başkanı15
- akpnin hala bedava kek vaadini tutmaması13
- spor salonuna gitsem erkekler popoma bakar mı15
- sevgilinin kız arkadaş lobisi10
- escort ile evlenmek11
- şişmanlar ölünce nereye gider9
- ellerim bos gonlum hos12
- kitap okumanın zararlı ve gereksiz olması12
- karınızla gratise gider misiniz10
- kilo almak için bik bikle evlenmek11
- alex de souza vs fred10
- cumhrbaşkanm sizi dünya yenemedi ben nasıl yeneyim15
- cehennemde türkçe konuşulur8
- 19 mayıs 2024 fenerbahçenin bütün oyunları bozması16
- iran'ın depremde yas ilan etmemesi9
- dondurma yalarken erkeklerin sürekli bakması8
- jayden oosterwolde11
- fenerbahçe'nin attığı golde faul olması17
- anın görüntüsü11
- karınız olsa döver misiniz9
- fenerbahçe15
- yeşil gözlü erkek olmak10
- hani u19 gelecekti ühühühühühühü10
- fulya öztürk9
- iran cumhurbaşkanının helikopter kazası43
- maldivlere gitmek varken eminönü nde takılan martı10
- dursun özbek19
- yazarların bugün içtiği sigara sayısı12
- 19 mayıs 2024 galatasaray fenerbahçe maçı102
- izmir sıcağı9
- fethullah gülen şu an ne yapıyordur17
- karıya kıza doymuş erkek8
- mert hakan yandaş31
- ibrahim reisi13
- siz türkler şerefsizsiniz müslüman değilsiniz13
ölümle kıyamet arasındaki zaman dilimidir.
ölen kişilerin ruhlarının kıyamet gününe kadar toplandığı, ruh toplama ve dinlenme merkezi.
madde ile mana arasındaki çizgi : kabir hayatı.. ruhun, kıyamet için bekletildiği lobi.
alakalı olarak (bkz: araf)
kıstak için kullanılan tanımlayıcı ifadelerdendir.
alem-i berzah diğer iki alem arasında yer alır: alem-i ecsad (madde alemi) ve alem-i ervah (ruhlar alemi).
kız ismi olarak da kullanılır(mış). *
kabir alemi...
yer ile gök arasyında bi yerdedir.
maşerde bedenine tekrar girmek için beklenen yer.*
yer ile gök arasyında bi yerdedir.
maşerde bedenine tekrar girmek için beklenen yer.*
can ile tenin birleştiği yer...
Şu anda yeryüzünde 7 milyar civarında insan yaşıyor. Peki bu gezegende yaşayıp - ölmüş; yani gelmiş - geçmiş insan sayısı kaçtır? Elbette kesin bir RAKAM yok: Bu konuda "bilimsel tahmin" yapanların ulaştığı rakam ise böyle: 98 MiLYAR. Yani şu ana kadar yeryüzünde 98 milyar insan yaşadı... (Bu rakama islami bir yorum getirirsek: Berzah aleminde cennet ve cehennem için kıyamet gününü bekleyen 98 milyar adet RUH var.)
Set, engel, iki şey arasındaki perdedir. Istılahî anlamıyla berzah; madde âlemi ile mana âlemi (ruhlar âlemi), ruhlar âlemi yani ölümden sonra ruhların kıyamete kadar kalacakları âlem, ya da kabir âleminin adıdır.
(es-Seyyit eş-Şerif el-Cürcanî, et-Târifat, Kahire 1938, s. 38; Râgıb el-Isfahânî, el-Müfredât s. 56).
(es-Seyyit eş-Şerif el-Cürcanî, et-Târifat, Kahire 1938, s. 38; Râgıb el-Isfahânî, el-Müfredât s. 56).
BERZAH: iki âlemin arası. Kabir. Dünya ile âhiret arası. * Perde. * Sıkıntılı yer. * iki yer arasındaki geçit. * Mani'a, engel, (Bak: Sırat köprüsü). Ölen insanların ruhları kıyamete kadar berzah âleminde bulunurlar. Berzah büyük ve mânevi bir âlemdir. Dindar olup cennetlik olanlar, berzah âleminde sevdikleri kimselerle ve iyi insanlarla görüşürler ve çok zevkli yaşarlar. Kıyamet kopunca Allah bütün ruhları haşir meydanında cesetleri ile diriltip toplayacaktır.
berzah –bütün dalların birleştiği kök’e-
mütefekkir salih mirzabeyoğlu'nun 2006 yılında yayınlanan eseridir… “berzah” islâm hikemiyatının önemli kavramlarından biridir.
ibda külliyatında yeri geldikçe işlenmiş bir mevzudur ve bu eserde husûsen ele alınmıştır.
salih mirzabeyoğlu bu eserine necip fazıl’ın “perdeler” isimli şiiri ile başlar.
ve eser boyunca bu şiiri şerh eder diyebiliriz.
“perdeler her yerdeler” ve “berzah” manâsı eser boyunca, biyolojiden fiziğe, dilden şuura çeşitli meseleler içinde görünür.
bu eserde özellikle “irca” bahsi ve “ratk ve fatk” kavramları ve “bing bang teorisi” üzerine müthiş tesbit ve tevil ve teşhisleri vardır. “ezber bozan” dedikleri cinsten. bilhassa biyoloji hususundaki görüşleri, darwin “düşmanları” ve “sevenleri” için oldukça çarpıcıdır ve yol göstericidir.
görsel
mütefekkir salih mirzabeyoğlu'nun 2006 yılında yayınlanan eseridir… “berzah” islâm hikemiyatının önemli kavramlarından biridir.
ibda külliyatında yeri geldikçe işlenmiş bir mevzudur ve bu eserde husûsen ele alınmıştır.
salih mirzabeyoğlu bu eserine necip fazıl’ın “perdeler” isimli şiiri ile başlar.
ve eser boyunca bu şiiri şerh eder diyebiliriz.
“perdeler her yerdeler” ve “berzah” manâsı eser boyunca, biyolojiden fiziğe, dilden şuura çeşitli meseleler içinde görünür.
bu eserde özellikle “irca” bahsi ve “ratk ve fatk” kavramları ve “bing bang teorisi” üzerine müthiş tesbit ve tevil ve teşhisleri vardır. “ezber bozan” dedikleri cinsten. bilhassa biyoloji hususundaki görüşleri, darwin “düşmanları” ve “sevenleri” için oldukça çarpıcıdır ve yol göstericidir.
görsel
düşünen cevher ruh'tur. ruh, fikirleri idrak ederek, zekâ onları meydana getirerek irade olur. idrak eden ruh olduğuna göre, ruhu idrak etmek düşünülemez.
bundan şu netice çıkıyor ki, ruh üstüne bizim hiçbir fikrimiz olamaz.
salih mirzabeyoğlu - berzah
bundan şu netice çıkıyor ki, ruh üstüne bizim hiçbir fikrimiz olamaz.
salih mirzabeyoğlu - berzah
mümin veya kafir, aydın olma iddasındaysan önce tombalacı kafanı değiştir!
salih mirzabeyoğlu - berzah sf: 185
salih mirzabeyoğlu - berzah sf: 185
Dinî inanışlara göre ölenlerin ruhlarının kıyamete kadar bulunduğu yer.
bilmeyi bilseydin, allah resûlü’nün sünnet ve hadîslerini, “o’nun ölümünün üzerinden 200-300 sene geçtikten sonra birileri toplamış!” diye fare kafası ve kenef ağzıyla reddetmezdin.
salih mirzabeyoğlu- berzah sf: 137
salih mirzabeyoğlu- berzah sf: 137
“misâl” yerine “örneğin”, “cevab” yerine “çaput” vezninde “yanıt” derken, bunların iştikak alâkası içinde neler kaybettiğini biliyor musun?
evvelâ, lisânın hafızasına yüklü binlerce yıllık bir bilgi birikimini kaybettiğini (...)?
salih mirzabeyoğlu- berzah
evvelâ, lisânın hafızasına yüklü binlerce yıllık bir bilgi birikimini kaybettiğini (...)?
salih mirzabeyoğlu- berzah
''müebbedten 7 çıkarsa ne kalır?'' aldığım cezaya nisbet yaptığım bu espri, müebbedin her sayının ötesinden başladığını da gösteriyor.
sayılar sonsuz gider ve ebed onun hep ötesinde.
salih mirzabeyoğlu - berzah sf:349
sayılar sonsuz gider ve ebed onun hep ötesinde.
salih mirzabeyoğlu - berzah sf:349
güncel Önemli Başlıklar