1. ?.
    David Gieselmann'ın yazdığı tiyatro oyunu. Avrupa'nın bir çok ülkesinde sahnelenen oyunun sonunda oyuncuların soyunarak çıplak kaldıkları, tartışmalara yol açan kara komedi.
    ... seriousconcerns
  2. ?.
    bu sezon eskişehir büyükşehir belediyesi şehir tiyatroları'nda mehmet ergen'in yönetmenliğinde sahneye konan kara komedi. televizyon seyircilerinin umutsuz ev kadınları'ndan tanıyabileceği devrim özder akın ve mor menekşeler dizisinden hatırlayacağı sermet yeşil'in yanısıra Özlem Baykara, Ecren Can Serim, Yalçın Özen ve Onur Demirkoparan da oyunda rol almakta.
    ... akrep23
  3. 1.
    2013 sezonu için yepyeni bir tiyatro grubu tarafından (bkz: Eraslan Sağlam)yönetiminde sahnelenecek...bekleyin efendim
    ... syrah
  4. 2.
    Tiyatro Dehliz2 in ilk oyunu 9 şubat cumartesi saat 20:30 beyoğlu oyuncular' da...

    bay kolpert;

    konusu

    kaos araştırmacısı ralf droht ve sevgilisi sarah dreher heyecanda son noktayı
    aramaktadırlar. yemeğe davet ettikleri bastian ve edith mole’ye işlemiş oldukları
    bir cinayet hikâyesi anlatarak belki de boş yere eziyet etmeye başlarlar. kurban
    olduğunu iddia ettikleri kişi ise, sarah ve edith’in iş yerinde çalışan bay kolpert’tir.
    droht, cesedin odadaki sandıkta olduğunu söyler. bunun bir şaka olduğunu
    düşünmelerine rağmen, sandıktan gelen sesle mole çifti bu hikâyeye inanmaya
    başlarlar. edith, bay kolpert’le iş yerinde bir ilişki yaşadığını anlatır. oyunun hilesi,
    sürekli hikâyelerin değişmesidir, böylece kimse bir diğerinin doğruyu söyleyip
    söylemediğini anlayamaz. zavallı bir pizzacı da bu garip partinin kurbanı olur.

    oyun üzerine notlar

    david gieselmann, bay kolpert’te, bir tiyatro ve sinema klasiği olan ip’te (rope) hafif
    alayla karışık anlatılan olaya çılgın bir biçimde yaklaşıyor. bay kolpert konformizmin
    uyuşturduğu günümüz toplumunun “insanlığını hissetmek için” şiddete başvurmasını
    ve insanlıktan çıkmasını komedinin renkli diliyle anlatıyor. oyun oldukça farklı kültürel
    yaklaşımları ortaya koyarken, öyküsel bir şüphe uyandırıp, bazı sosyo-politik hatta
    sosyo-dini yorumlar doğurabilmekte.

    oyunun diğer özel yanı hem geleneksel hem de post modern olmasıdır. david
    gieselmann, bilinçli bir ahlakçıdan öte, insanların yitirdikleri duygularını yeniden
    bulabilmeleri için, onları uçlara iten ve duygularının ölümüne sebep olan şeyin şehir
    yaşamı olduğunu söyler.

    “... saatli maarif takvimleri ayrı coğrafyalarda aynı saatleri işaret ediyordu: “dünya
    can sıkıntısından insan öldürme saati”. bir yılın bitimi insan öldürme serbestisiyle
    kutlanıp kutsanıyordu. bunun makuliyeti tüketme zaruriyetindeydi. tüketmek ihtiyaçtı!
    ve tüketilenler sona ermişti... can sıkıntısını def etmek sırayı insana getirmişti.
    pizza markaları, içecek markaları, kahve markaları, dar alanlara çoklu mekanları
    sıkıştırma yeteneğiyle övünen markalar hızımızı kesmiyordu. sıra sana bana, dilek’e,
    ramazan’a, kübra’ya, alican’a, meriç’e, özge'ye, müge’ye, serhat’a, hakan'a, ezgi’ye,
    cihan’a, ismail’e gelmişti. ve nihayet bay kolpert’e...”

    yazan :david gieselmann
    çevirmen: sibel arslan yeşilay
    yöneten: eraslan sağlam

    oyuncular:
    alican bayhan
    özge o’neill
    müge koçak
    serhat yıldız
    hakan kocadağ
    dilek tora

    yönetmen yardımcısı: dilek tora
    işık tasarım: ramazan zengin
    sahne tasarım :cihan aşar
    hareket tasarım: müge koçak
    reji asistanı: kübra ayçiçek
    ... syrah
  5. 3.
    gün olarak gazetede haberini okuduğum merak ettiğim oyundur. Eraslan Sağlam yönetiminde iyi bir oyun sergileyeceklerini düşünüyorum.
    ... mynameisnobody