bugün
- uzağı göremeyen insan8
- aristoteles'in orta yolu10
- azerileri çok seviyorum ne yapmalıyım8
- arkadaşlar cumaya neden gelmediniz12
- 26 nisan 2024 adana demirspor galatasaray maçı28
- kanınıza rengini verir misiniz13
- anın görüntüsü15
- bir sözlük kızı ile yakınlaşmak16
- manyak olmaya karar verdim silik olsun kampanyası14
- ak partiliyi çok fena döven chp belediye başkanı19
- akrep burcu9
- sözlük erkeklerinin bugünkü kombinleri16
- türkiyede çok abartılan arabalar10
- bik bik moderatör olsun15
- 22 şubat 2024 sparta prag galatasaray maçı14
- birini donuzlayarak ceza vermek9
- patiswiss16
- kalbin sadece bir kişiyi seveceği saçmalığı10
- arkadaşlar biri var18
- karınıza range rover alır mısınız25
- kent lokantası niye bedava değil demek22
- boşuna yaşıyorum hissi18
- avrupanın yarrağı yemesi yakındır19
- evlilik17
- akp seçmeni9
- ali erbaş17
- escort fiyatlarının güncellenmesi12
- diyanet işleri başkanına audi 6 tahsis edilmesi11
- modern kadinin ucuz ve kolay ulasilabilir olmasi17
- icardi1905 silik olsun kampanyası27
- nervio'ya aşık olmak10
- balayını italyada yapmak isteyen nişanlı14
- futbolcu ismiyle nick almak14
- chp'li o tekin'in öcalan'ın fotosu ile pozu37
- demet akalın'ın zeka seviyesi12
- gina carano9
- icardi19059
- türkiye işçi partisi9
- çin halk cumhuriyeti8
- ellerim bos gonlum hos9
- bir kadında ilk baktığınız yer neresi12
- 31 mart 2024 cumhuriyet halk partisinin zaferi8
- sözlük kızlarının don renkleri14
- aynı dizileri tekrar tekrar izlemek8
- karımın çok mutlu olacağı gerçeği13
- kadınların boşanmış erkeğe bakışı9
- merfulu8
- sözlük kızlarının ayakkabıları18
- yakışıklı erkeği çirkin gösterecek şeyler15
- eloande'ye koca buluyoruz kampanyası8
gün olarak gazetede haberini okuduğum merak ettiğim oyundur. Eraslan Sağlam yönetiminde iyi bir oyun sergileyeceklerini düşünüyorum.
Tiyatro Dehliz2 in ilk oyunu 9 şubat cumartesi saat 20:30 beyoğlu oyuncular' da...
bay kolpert;
konusu
kaos araştırmacısı ralf droht ve sevgilisi sarah dreher heyecanda son noktayı
aramaktadırlar. yemeğe davet ettikleri bastian ve edith moleye işlemiş oldukları
bir cinayet hikâyesi anlatarak belki de boş yere eziyet etmeye başlarlar. kurban
olduğunu iddia ettikleri kişi ise, sarah ve edithin iş yerinde çalışan bay kolperttir.
droht, cesedin odadaki sandıkta olduğunu söyler. bunun bir şaka olduğunu
düşünmelerine rağmen, sandıktan gelen sesle mole çifti bu hikâyeye inanmaya
başlarlar. edith, bay kolpertle iş yerinde bir ilişki yaşadığını anlatır. oyunun hilesi,
sürekli hikâyelerin değişmesidir, böylece kimse bir diğerinin doğruyu söyleyip
söylemediğini anlayamaz. zavallı bir pizzacı da bu garip partinin kurbanı olur.
oyun üzerine notlar
david gieselmann, bay kolpertte, bir tiyatro ve sinema klasiği olan ipte (rope) hafif
alayla karışık anlatılan olaya çılgın bir biçimde yaklaşıyor. bay kolpert konformizmin
uyuşturduğu günümüz toplumunun insanlığını hissetmek için şiddete başvurmasını
ve insanlıktan çıkmasını komedinin renkli diliyle anlatıyor. oyun oldukça farklı kültürel
yaklaşımları ortaya koyarken, öyküsel bir şüphe uyandırıp, bazı sosyo-politik hatta
sosyo-dini yorumlar doğurabilmekte.
oyunun diğer özel yanı hem geleneksel hem de post modern olmasıdır. david
gieselmann, bilinçli bir ahlakçıdan öte, insanların yitirdikleri duygularını yeniden
bulabilmeleri için, onları uçlara iten ve duygularının ölümüne sebep olan şeyin şehir
yaşamı olduğunu söyler.
... saatli maarif takvimleri ayrı coğrafyalarda aynı saatleri işaret ediyordu: dünya
can sıkıntısından insan öldürme saati. bir yılın bitimi insan öldürme serbestisiyle
kutlanıp kutsanıyordu. bunun makuliyeti tüketme zaruriyetindeydi. tüketmek ihtiyaçtı!
ve tüketilenler sona ermişti... can sıkıntısını def etmek sırayı insana getirmişti.
pizza markaları, içecek markaları, kahve markaları, dar alanlara çoklu mekanları
sıkıştırma yeteneğiyle övünen markalar hızımızı kesmiyordu. sıra sana bana, dileke,
ramazana, kübraya, alicana, meriçe, özge'ye, mügeye, serhata, hakan'a, ezgiye,
cihana, ismaile gelmişti. ve nihayet bay kolperte...
yazan :david gieselmann
çevirmen: sibel arslan yeşilay
yöneten: eraslan sağlam
oyuncular:
alican bayhan
özge oneill
müge koçak
serhat yıldız
hakan kocadağ
dilek tora
yönetmen yardımcısı: dilek tora
işık tasarım: ramazan zengin
sahne tasarım :cihan aşar
hareket tasarım: müge koçak
reji asistanı: kübra ayçiçek
bay kolpert;
konusu
kaos araştırmacısı ralf droht ve sevgilisi sarah dreher heyecanda son noktayı
aramaktadırlar. yemeğe davet ettikleri bastian ve edith moleye işlemiş oldukları
bir cinayet hikâyesi anlatarak belki de boş yere eziyet etmeye başlarlar. kurban
olduğunu iddia ettikleri kişi ise, sarah ve edithin iş yerinde çalışan bay kolperttir.
droht, cesedin odadaki sandıkta olduğunu söyler. bunun bir şaka olduğunu
düşünmelerine rağmen, sandıktan gelen sesle mole çifti bu hikâyeye inanmaya
başlarlar. edith, bay kolpertle iş yerinde bir ilişki yaşadığını anlatır. oyunun hilesi,
sürekli hikâyelerin değişmesidir, böylece kimse bir diğerinin doğruyu söyleyip
söylemediğini anlayamaz. zavallı bir pizzacı da bu garip partinin kurbanı olur.
oyun üzerine notlar
david gieselmann, bay kolpertte, bir tiyatro ve sinema klasiği olan ipte (rope) hafif
alayla karışık anlatılan olaya çılgın bir biçimde yaklaşıyor. bay kolpert konformizmin
uyuşturduğu günümüz toplumunun insanlığını hissetmek için şiddete başvurmasını
ve insanlıktan çıkmasını komedinin renkli diliyle anlatıyor. oyun oldukça farklı kültürel
yaklaşımları ortaya koyarken, öyküsel bir şüphe uyandırıp, bazı sosyo-politik hatta
sosyo-dini yorumlar doğurabilmekte.
oyunun diğer özel yanı hem geleneksel hem de post modern olmasıdır. david
gieselmann, bilinçli bir ahlakçıdan öte, insanların yitirdikleri duygularını yeniden
bulabilmeleri için, onları uçlara iten ve duygularının ölümüne sebep olan şeyin şehir
yaşamı olduğunu söyler.
... saatli maarif takvimleri ayrı coğrafyalarda aynı saatleri işaret ediyordu: dünya
can sıkıntısından insan öldürme saati. bir yılın bitimi insan öldürme serbestisiyle
kutlanıp kutsanıyordu. bunun makuliyeti tüketme zaruriyetindeydi. tüketmek ihtiyaçtı!
ve tüketilenler sona ermişti... can sıkıntısını def etmek sırayı insana getirmişti.
pizza markaları, içecek markaları, kahve markaları, dar alanlara çoklu mekanları
sıkıştırma yeteneğiyle övünen markalar hızımızı kesmiyordu. sıra sana bana, dileke,
ramazana, kübraya, alicana, meriçe, özge'ye, mügeye, serhata, hakan'a, ezgiye,
cihana, ismaile gelmişti. ve nihayet bay kolperte...
yazan :david gieselmann
çevirmen: sibel arslan yeşilay
yöneten: eraslan sağlam
oyuncular:
alican bayhan
özge oneill
müge koçak
serhat yıldız
hakan kocadağ
dilek tora
yönetmen yardımcısı: dilek tora
işık tasarım: ramazan zengin
sahne tasarım :cihan aşar
hareket tasarım: müge koçak
reji asistanı: kübra ayçiçek
2013 sezonu için yepyeni bir tiyatro grubu tarafından (bkz: Eraslan Sağlam)yönetiminde sahnelenecek...bekleyin efendim
bu sezon eskişehir büyükşehir belediyesi şehir tiyatroları'nda mehmet ergen'in yönetmenliğinde sahneye konan kara komedi. televizyon seyircilerinin umutsuz ev kadınları'ndan tanıyabileceği devrim özder akın ve mor menekşeler dizisinden hatırlayacağı sermet yeşil'in yanısıra Özlem Baykara, Ecren Can Serim, Yalçın Özen ve Onur Demirkoparan da oyunda rol almakta.
David Gieselmann'ın yazdığı tiyatro oyunu. Avrupa'nın bir çok ülkesinde sahnelenen oyunun sonunda oyuncuların soyunarak çıplak kaldıkları, tartışmalara yol açan kara komedi.
güncel Önemli Başlıklar