bugün
- kitapçıya gidip dakikalarca vakit geçiren dallama8
- erkekte en seksi göz rengi hangisidir sorunsalı11
- 5 milyon tl verseler fatih ürekle sevişir misiniz16
- turk kizlarinin rus kizlardan daha guzel olmasi13
- anın görüntüsü19
- hasan can kaya8
- yazarlardan akıl almak23
- kürt kızlarının namuslu olduğu gerçeği9
- gideon reid morgan jj34
- kızlar kilolu erkeklerle seksten zevk alırmı31
- istanbul da yaşayan yazarlara soru10
- bazen ekmek arası salça yiyorum9
- hasan can kaya'nın gözaltına alınması9
- türk kızlarının türk erkeklerinden nefret etmesi20
- arap milliyetçiliği24
- yetkili yapsanız da yeter11
- özgür özel8
- epeydir sozluge fotomu atmamis olmam9
- özge özacar'ın memeleri11
- zall'ın yapacağı sözlüğe sokayım sorunsalı10
- tüm sözlük kölemdir25
- bir kızın sizi sevip sevmediğini anlama yöntemleri13
- memati192324
- manyak olmaya karar verdim12
- erkeklerin çoğunun yalnız olması15
- aydinoglu bombala27
- magnum un 2 tl olduğu yıllar9
- bizi tanrı değil bilim kurtaracak8
- neden fenerbahçeliyim11
- bamya seven insan20
- memati1923'ün gelişiyle başlayan süreç14
- gideon reid morgan jj silik yesin kampanyası14
- tayyip erdoğan gazilik ünvanını nereden aldı12
- siradansiradisibiri12
- yazarlarin orgazm olurken kurduklari cumleler10
- dünyanın en güzel kızlarının olduğu ülkeler17
- travesti ile evlenmenin avantajları10
- ayet ile hadis çelişirse hadisten hüküm alırım14
- jose mourinho39
- artık kadınlardan uzak duruyorum11
- hiç kavga oluyormu sözlükte8
- sözlük yazarlarının kaç flörtü var11
- kel kadın olmaması9
- true'ya vurmak isteyen sözlük erkekleri tam liste8
- dinsiz kitapsız kafir ve küresel ıkınma ilişkisi8
- dolar neden düşmüyor avradnı sikiyim8
- insanlara nasıl faydalı olurum8
- sözlük erkeklerinin fotoğraf atmaması35
- 12 haziran 2024 istanbul sıcağı13
- eşcinsel bir erkeğe küresel'in fotosunu göstermek16
bir Kazım Öz filmi.
çalıntı bilgi;
1990'larda, taşrada yaşayan Cemal, üniversite sınavını kazanıp istanbul'a gelir. Geldiği ilk zamanlarda yalnızlık çekerken sistem karşıtı devrimci bir gruba katılır. Yaşları daha küçük olan bu kişiler dünya düzenini değiştirmenin savaşını veriyorlardır.
Cemal grubun öncülerinden Helin ile çatışma halindedir, ama bu onun kimliğini keşfetmesine yardım eder. Cemal gibi olan Orhan ve Rojda adlı iki genç de Cemal'in geçtiği süreçten geçiyordur. Bu esnada gruplarıyla birlikte eyleme geçme fikri, gençlerin gelişimi gibi gerçeğe dönüşür.
kaynak: götüm yok ya beyazperde.mynet.com
çalıntı bilgi;
1990'larda, taşrada yaşayan Cemal, üniversite sınavını kazanıp istanbul'a gelir. Geldiği ilk zamanlarda yalnızlık çekerken sistem karşıtı devrimci bir gruba katılır. Yaşları daha küçük olan bu kişiler dünya düzenini değiştirmenin savaşını veriyorlardır.
Cemal grubun öncülerinden Helin ile çatışma halindedir, ama bu onun kimliğini keşfetmesine yardım eder. Cemal gibi olan Orhan ve Rojda adlı iki genç de Cemal'in geçtiği süreçten geçiyordur. Bu esnada gruplarıyla birlikte eyleme geçme fikri, gençlerin gelişimi gibi gerçeğe dönüşür.
kaynak: götüm yok ya beyazperde.mynet.com
gün itibariyle beyazperdedeki yerini almış filmdir. cuma akşamını feda etmeye değmesini bekleyerekten akşamı beklemekteyiz.
insana türkiye gerçeklerini oldukça derin ve etkili bir yöntemle anlatan film. öyle ki 90-98 arasında az da olsa devrimci yapılarda yer almış bireylere oldukça duygusal anlar yaşatmaktadır.
harika bir film.*1990 lı yılların politik üniversite gençliğini ve keyfi baskılar nedeniyle dağa cıkan gençliği anlatan bir film. realist bir film.
izmirde gösterimi kaldırıldığı için izleme imkanı yakalayamadığımız film.
bursa'da, ipek yolu film festivali sayesinde izleme fırsatı bulduğum ve oldukça başarılı olduğunu düşündüğüm film.
özellikle bekle bizi istanbul parçasının yeni düzenlemesi ve filmdeki sahnelerle uyumu, tüyleri diken diken etmeye yetecek düzeydeydi.
fakat filmin birçok şehirde gösterime girmemiş olması, birçok kişinin filmi izlemesine engel olmaktadır.*
kısacası gidilip, izlenmesi gereken bir filmdir.
özellikle bekle bizi istanbul parçasının yeni düzenlemesi ve filmdeki sahnelerle uyumu, tüyleri diken diken etmeye yetecek düzeydeydi.
fakat filmin birçok şehirde gösterime girmemiş olması, birçok kişinin filmi izlemesine engel olmaktadır.*
kısacası gidilip, izlenmesi gereken bir filmdir.
üniversitelerdeki kürt yurtsever öğrenci hareketini anlatan çok başarılı bir film. 90'ların başındaki yurtsever öğrenci hareketini çok iyi yansıttığı söyleniyor , kesinlikle izlenmeli.
şu anda ankara da tek sinemada oyanayan film. izleme fırsatı buldum, gayet güzel bir film olmuş. filme gösterilen ilgiyle, filmin kalitesi bir o kadar tezat durumda. 90 lar özal döneminde geçiyor film ve o dönem okul-yurt-öğrenci evleri ekseninde örgütlenen sol öğrenci hareketlerini başarıyla bizlere aktarıyor. cesur sahneler-söylemler fazlasıyla var. şu an 2000 lerin başında olsak bile bu film o zamanki zihniyetle kesin yasaklanırdı. eğer bulunduğunuz şehirde hala gösterimde ise vakit kaybetmeden izlemenizi tavsiye ederim.
izlenmesi gereken hoş bir film. Büyük bütçeler ile çekilmemiştir o yüzden çok büyük beklentiler içerisinde izlenmemesi gerekmektedir. Öncelikle Dersim'den sahneler çok hoş ve güzeldi. Cemal'in okulun ilk dönemlerindeki bilinçsizliği ve devamında okuyarak kimliğinin farkına varması güzel özetlenmişti. Yapılan eylem sonrası gözaltılar, sorgular ve işkencelerin ardından dağılan grubun peşine düşen cemal'in küba kantininde deniz gezmis fotoğrafının karşısında, bekle bizi istanbul parçası eşliğinde gözlerinin gülümsediği sahne ayrıca etkileyiciydi..
ipek yolu dışında bursada gösterimde mi? çok merak ettiğim yazık ki kaçırdığım çok beğeneceğime emin olduğum hatta vizyona ilk girdiği gün istanbula gidip izleme planları yaptığım kazım öz imzalı film BAHOZ/fırtına...
hem kürt gençlerinin abilerinin geçtiği yolların öğrenip bundan ders çıkarmaları hem de türklerin izleyip yav demek böyle sıkıntılar çekiyormuş bu kürt gençleri diyebileceği kazım öz'ün elinden geçmiş hayli dokunaklı bir film.
mahsum, hiç bir şeyin farkında olmayan hatta filmlerdeki diyaloglardan birinde kendisine kürtlük bilincini aşılamak isteyen yurtseverlere; hem kürt olsam ne olur olmasam ne olur şeklinde tepki verebilen cemal*'den dağa çıkan bir insana dönüşümün aşamalarını görüyorsunuz.
bir fırtına* sahnesiyle başlayıp, cemal'in dağa çıkmasıyla biten filmde; fırtınanın film boyunca şiddetinin artıp azaldığını görüyoruz. öğrenci evlerinin basılmalarını, gözaltında işkenceler, polis fişlemeleri gibi sahneler bize bu sahnelerin hafızamızın uzak yerlerinde olmadığını hissettiriyor.
filmin bir hahnesinde kürt aydını musa anter'in bir kürt kurumunun açılışına geldikten birkaç gün sonra öldürüldüğü haberi o döneme ilişkim önemi ipuçlarından birini oluşturuyor. 9o'lı yılların başında ölümün hayattan daha çok cümle içinde geçtiği günler olarak hatırlanır. bu günlerde pkk itirafçısı abdulkadir aygan'ın musa anter'in öldürülmesi olayı jitem'in işidir demesi bize onca yıl korkularla ve uslu durmazsak başımıza geleceklerle ilgili yaşadıklarımızın anlamsızlığını birkez daha gözler önüne sürüyor.
filmin hoşuma giden güzel bir özelliği de ergenekon olayının harıl harıl tartışıldığı, yerlerin kazılıp cephaneliklerin bulunduğu, o dönem güney doğu'da görev yapmış önemli askerlerin şu an ergenekon olayından dolayı göz altına alındığı bir zamana denk gelmesidir. filmi izlerken o döneme gidip yaşananların anlamsızlığını ve gerçeklikle olan ilişkilerini gözlemleyebilmeniz için bugün yaşananlar önemli başvuru kaynağı niteliğindedir. iyi seyirler
mahsum, hiç bir şeyin farkında olmayan hatta filmlerdeki diyaloglardan birinde kendisine kürtlük bilincini aşılamak isteyen yurtseverlere; hem kürt olsam ne olur olmasam ne olur şeklinde tepki verebilen cemal*'den dağa çıkan bir insana dönüşümün aşamalarını görüyorsunuz.
bir fırtına* sahnesiyle başlayıp, cemal'in dağa çıkmasıyla biten filmde; fırtınanın film boyunca şiddetinin artıp azaldığını görüyoruz. öğrenci evlerinin basılmalarını, gözaltında işkenceler, polis fişlemeleri gibi sahneler bize bu sahnelerin hafızamızın uzak yerlerinde olmadığını hissettiriyor.
filmin bir hahnesinde kürt aydını musa anter'in bir kürt kurumunun açılışına geldikten birkaç gün sonra öldürüldüğü haberi o döneme ilişkim önemi ipuçlarından birini oluşturuyor. 9o'lı yılların başında ölümün hayattan daha çok cümle içinde geçtiği günler olarak hatırlanır. bu günlerde pkk itirafçısı abdulkadir aygan'ın musa anter'in öldürülmesi olayı jitem'in işidir demesi bize onca yıl korkularla ve uslu durmazsak başımıza geleceklerle ilgili yaşadıklarımızın anlamsızlığını birkez daha gözler önüne sürüyor.
filmin hoşuma giden güzel bir özelliği de ergenekon olayının harıl harıl tartışıldığı, yerlerin kazılıp cephaneliklerin bulunduğu, o dönem güney doğu'da görev yapmış önemli askerlerin şu an ergenekon olayından dolayı göz altına alındığı bir zamana denk gelmesidir. filmi izlerken o döneme gidip yaşananların anlamsızlığını ve gerçeklikle olan ilişkilerini gözlemleyebilmeniz için bugün yaşananlar önemli başvuru kaynağı niteliğindedir. iyi seyirler
15 Ocak tan 15 Şubat a kadar 10:45, 13:30, 16:15, 19:00 saatlerinde beksav'da gösterimde olacak kazım öz filmi.
gerçekten güzel ve etkileyici bir film.
van'daki bütün sinemalarda yoğun bir şekilde gösterildikten ve gösterim bittikten birkaç hafta sonra "yoğun istek üzerine" bir daha gösterilmeye başlanan film.
ankara'da kızılırmak sineması'nda 1750 ve 2050 seanslarında gösterilen muhteşem bir film. sadece üniversitedeki kürt hareketini değil, sosyalist, komünist hareketleri, halkın içindeki gündelik gerilimleri de nüanslarında yakalayabildiğimiz, birçok ünlü ismin de kastında bulunduğu bir filmdir ayrıca.
televizyonda kürtlerin olmadığından bahseden program ertürk yöndem'in trt1'de yıllarca devlet söylemini kafalarımıza kazıdığı, küçükken beni de kürtlere karşı dolduran perde arkası isimli programdır.
kantinde televizyondaki bu sözü duyan orhan (cemal'in okuldaki dönemdaşı olan kürt çocuk) kürtçe olarak "madem kürtçe yok diyorsun ben sana kürtçe söyleyeyim şerefsiz" demiştir, ve üzerine bir kavga kopmuştur. filmin çok vurucu sahnelerinden birisidir bu.
televizyonda kürtlerin olmadığından bahseden program ertürk yöndem'in trt1'de yıllarca devlet söylemini kafalarımıza kazıdığı, küçükken beni de kürtlere karşı dolduran perde arkası isimli programdır.
kantinde televizyondaki bu sözü duyan orhan (cemal'in okuldaki dönemdaşı olan kürt çocuk) kürtçe olarak "madem kürtçe yok diyorsun ben sana kürtçe söyleyeyim şerefsiz" demiştir, ve üzerine bir kavga kopmuştur. filmin çok vurucu sahnelerinden birisidir bu.
Kürtçe Fırtına anlamına gelmekte
Pkk'nin savaş komutanı Fehman Hüseyinin kod adı "dr bahoz"
Pkk'nin savaş komutanı Fehman Hüseyinin kod adı "dr bahoz"
istediğiniz kadar izleyin asla sıkmayan güzel, sıcak film. Müzikleri, oyuncuların içtenliği, duygusal sahneleri, gençlerin verdiği mücadele, cemal karakterinin okuyarak, yaşayarak, görerek bir şeylerin bilincine varması, arkadaşlar arasındaki sıkı dostluk hepsi defalarca izlenilmeye değer.
senaristliğini ve yönetmenliğini kemal öz'ün yaptığı ve 14.11.2008 de galası yapılarak türkiyede sadece birkaç şehirde gösterime giren bir film,bahoz-fırtına.
yıllarca edip akbayram'dan dinlemeye alıştığımız "bekle bizi istanbul" kardeş türküler den vedat yıldırımın sesiyle filmin müziği olmuş. hem kürtçe hem de türkçe repliklerin bulunduğu filmi geçen sene yaz aylarında seyretme şansını buldum. kürt sinemasının son filmlerinden olduğu ifade edilen bahoz-fırtına için farklı sitelere göz attığınızda bunun büyük bir zafer olduğu, kürtlerin çektiklerinin en sonunda beyaz perdeye yansıtılabildiği, pkk nın girdiği faaliyetlerin -ki bana göre insanlık dışı ve hiçbir haklılığı yok- ne kadar haklı olduğu gibi ve benzeri yorumları alt alta okuyabiliyorsunuz.
evet, bahoz filminde "devrimci" olarak ifade edilen insanları ve 1990'ların devrim hareketlerini anlatıyor.
----- spoiler -----
film, küçük taşra kasabasında yaşayan cemal'in, üniversiteyi kazanarak geldiği istanbul'da yaşadığı yalnızlığın ardından tanıştığı arkadaşlarla sistem karşıtı bir devrimci olması ve kimliğini keşfetmeye yönelik arayışını ve yaşadıklarını konu alıyor.
----- spoiler -----
bahoz-fırtına filmini seyrettiğim zaman neler mi hissettim?
edindiğim bilgilerden, okuduğum bazı dökümanlardan ve yaşanılan bazı olaylardan bildiğim kadarıyla filme konu alınan istanbul üniversitesinde gerçekten "hemşericilk" yaklaşımıyla dağa yada kentsel faaliyetlerde kullanılmak üzere yandaş toplamakta olan bir grup hala bulunmakta.
cemil karakteri ile birlikte, aslında bu taraklarda hiç bezi olmayan, ana dili kürtçe olup da devrim,pkk gibi unsurları ve faaliyetlerini doğru bulmayan bir gencin, gerek eğitim aldığı üniversitede konuşmasındaki aksan ve hareket ve tavırlarındaki memleketçilik ile bizler tarafından hemşeri muhabbeti yapılan gruba nasıl itildiğini, gerekse doğunun batısında yaşayan halkın önyargıları ve bunu hareketlerine yansıtmasıyla kürtçe konuşan her kişiyi pkk lı olarak değerlendirip davranıp, kişinin içinde yüreğinde isyan tohumlarını serpiştirildiğini gördüm.
atatürk resmi ile başlayan filmde, serüvenin nasıl dağda sonuçlandığını farkettim.
ben türküm diyen herkesin mutlaka, mutlaka ve mutlaka seyretmesi gereken bir film olduğunu düşünüyorum, ancak at gözlüklerini çıkararak...
insan hatalarından her zaman ders almalıdır. bu nedenle kemal öz'ü yürekten kutluyorum ki, bize hatalarımızı görme fırsatı verdiği için bahoz'u çekerek....
ben seyrettim,yorumladım,dersimi çıkardım...bunları yapabildim çünkü ezberleri ve önyargıları bir kenara bıraktım...
yıllarca edip akbayram'dan dinlemeye alıştığımız "bekle bizi istanbul" kardeş türküler den vedat yıldırımın sesiyle filmin müziği olmuş. hem kürtçe hem de türkçe repliklerin bulunduğu filmi geçen sene yaz aylarında seyretme şansını buldum. kürt sinemasının son filmlerinden olduğu ifade edilen bahoz-fırtına için farklı sitelere göz attığınızda bunun büyük bir zafer olduğu, kürtlerin çektiklerinin en sonunda beyaz perdeye yansıtılabildiği, pkk nın girdiği faaliyetlerin -ki bana göre insanlık dışı ve hiçbir haklılığı yok- ne kadar haklı olduğu gibi ve benzeri yorumları alt alta okuyabiliyorsunuz.
evet, bahoz filminde "devrimci" olarak ifade edilen insanları ve 1990'ların devrim hareketlerini anlatıyor.
----- spoiler -----
film, küçük taşra kasabasında yaşayan cemal'in, üniversiteyi kazanarak geldiği istanbul'da yaşadığı yalnızlığın ardından tanıştığı arkadaşlarla sistem karşıtı bir devrimci olması ve kimliğini keşfetmeye yönelik arayışını ve yaşadıklarını konu alıyor.
----- spoiler -----
bahoz-fırtına filmini seyrettiğim zaman neler mi hissettim?
edindiğim bilgilerden, okuduğum bazı dökümanlardan ve yaşanılan bazı olaylardan bildiğim kadarıyla filme konu alınan istanbul üniversitesinde gerçekten "hemşericilk" yaklaşımıyla dağa yada kentsel faaliyetlerde kullanılmak üzere yandaş toplamakta olan bir grup hala bulunmakta.
cemil karakteri ile birlikte, aslında bu taraklarda hiç bezi olmayan, ana dili kürtçe olup da devrim,pkk gibi unsurları ve faaliyetlerini doğru bulmayan bir gencin, gerek eğitim aldığı üniversitede konuşmasındaki aksan ve hareket ve tavırlarındaki memleketçilik ile bizler tarafından hemşeri muhabbeti yapılan gruba nasıl itildiğini, gerekse doğunun batısında yaşayan halkın önyargıları ve bunu hareketlerine yansıtmasıyla kürtçe konuşan her kişiyi pkk lı olarak değerlendirip davranıp, kişinin içinde yüreğinde isyan tohumlarını serpiştirildiğini gördüm.
atatürk resmi ile başlayan filmde, serüvenin nasıl dağda sonuçlandığını farkettim.
ben türküm diyen herkesin mutlaka, mutlaka ve mutlaka seyretmesi gereken bir film olduğunu düşünüyorum, ancak at gözlüklerini çıkararak...
insan hatalarından her zaman ders almalıdır. bu nedenle kemal öz'ü yürekten kutluyorum ki, bize hatalarımızı görme fırsatı verdiği için bahoz'u çekerek....
ben seyrettim,yorumladım,dersimi çıkardım...bunları yapabildim çünkü ezberleri ve önyargıları bir kenara bıraktım...
tamam iyi film hoş filmde, biraz dikkatli bakınca tam da zamane etkilerinden nasibini aldığı belli oluyor. yönetmenini tanımıyorum, senaristide öyle ama sanki bi masa başına oturmuşlar, bak abi böyle bişeler oldu türkiyede gel bi film yapalım, ama kimsenin kalbi kırılmasın başımıza dert açmayalm diye yapılmış bi film.
türkçesi fırtına demek olan 20. ankara film festivalinde yarışan ancak sadece başrol oyuncusunun küçük bir ödül alabildiği 170 küsur dakikalık izlenilesi güzeller güzeli filmdir.
çok doğal ve içten bir film ayrıca denildiği gibi kürt siyasi hareketinin propagandası yapılmıyor.
film olarak güzel bir film deee... lakin anlattığı ????? kürtlerin yüzde yetmişinden bihaber bir film. muhafazkar dindar kürtlere kör bir film. sanki soğuk savaş kalıntılarının türkiyedeki uzantısı. hatta biraz daha zorlarsa kemalizmle laiklik biraderliğinde buluşacabilecek, bu minvalde kanat çırpan kucak açan ; lakin hakkını teslim babında da sanatında ödün vermeyen;
hülasa sanatı kabulum lakin mesajı asla.
hülasa sanatı kabulum lakin mesajı asla.
bir insanın klişeşmiş bir tabirle devletine milletine bağlı iken nasıl bir pkk militanına dönüşür, onu çok güzel işleyen film. tuncelili alevi ve kürt vatandaş cemal üniversite okumak için istanbul a gelir. istanbul a gelişinden kısa süre sonra yarı legal konumda iş gören yck** nin istanbul üniversitesi ndeki elemanları olan bugünkü dyg nin temelini oluşturan insanlar cemal i kendi saflarına çekmeye çalışıyorlar, ona kürtlüğünü hatırlatmaya çalışıyorlar. fakat cemal bunu kesinlikle reddediyor ama bu insanlarla arkadaşlık ilişkileri sürüyor. sonra otobüste kürtçe konuştuğu için atılan yolcuları görünce bu insanlarla ilişkisi arkadaşlık ilişkisinden öteye gidiyor ve cemal resmen bu harekete katılıyor. iki defa göz altına alınıyor falan. yanındaki arkadaşı orhan kürtçe yoktur diyen spikere kürtçe sövdüğü için çıkan kavga sonrasında bu ikili yurttan atılıyor. 1992 nevruz unda gözaltına alınıp hapse giren ve okuldan kovulan cemal devletine bağlı bir genç olarak geldiği istanbul dan bir pkk militanı olarak ayrılıyor ve film böylece bitiyor. görüp ibret alınması gereken film.
Gündemdeki Haberler
güncel Önemli Başlıklar