bugün
- insanın geçmişinin karanlık olması5
- içtim şarabı12
- akepe neden kültürel hegemonyayı ele geçiremedi8
- kadir inanır22
- herkes eski nikini yazsın bitsin bu eziyet18
- aşure yapan sözlük kızları6
- rakı sevmemek6
- dünya da her insanın bir ismi olması3
- tas kafa traşlı hırt sorunu5
- bik bik'in mutfağına konuk olmak6
- aylık 395 bin tl iyi para mıdır sorunsalı2
- bu sıcakta karpuz tarlasında çalışmak4
- şeriatçıları afganistana sürmek4
- sözlük kızlarını harika yapan detaylar7
- 7 aydır berlinde yaşıyorum soruları alayım7
- iran'ın abd saldırısına karşılık tehdidi5
- yagmurcu3
- hayattaki şans seviyeniz4
- hesabı gizliye almak3
- sözlükteki gizli düşmanım6
- yapay zeka ile flört uygulaması yazmak2
- her insanın bir cini olması5
- portekiz'in dünya kupası kazanma ihtimali3
- anın görüntüsü20
- çok güzel ama manyak kadın7
- kemalist dünya24
- osurdum3
- kaşar5
- mustafa kemal atatürk7
- ye kürküm ye2
- aylık 394 bin tl iyi para mıdır sorunsalı2
- beni seven var mıdır2
- kitabı yazarın mezarına bırakıp gitmek6
- üniversitelerin gereksiz olması16
- içinden canavar çıkan insan4
- barış alper yılmaz2
- ilk sevgiliyle evlenmek4
- true'nun çaylak olması16
- pkk lı doktorlar2
- a milli futbol takımı'nın dünya kupası ndan dönüşü4
- bu sıcakta penisi asfalta sürtmek2
- muşlettin amca4
- trump ara seçimleri kaybederse soruşturma geçirir4
- brad pitt ve edward norton'un türkiye abd maçını i2
- gizem3
- hırt4
- sağlam kafa sağlam vücutta bulunur3
- gizli oylayan yüreksizler2
- nervio5
- velvet28
ateistin ailesinin isteğine göre yapılır, çaktırmadan müslüman gibi namazını kılınabilir, yok biz direk gömecezde denebilir, tabi gömmeyebilirde, isterse yakar, isterse satar, ölenin kemikleri sızlar gibi bir düşünce yoktur sonuçta.
çoğunluk gömülür, hiçbir tanım yoktur, ölene ne yapılır, arkasından ne yapılır,
çoçukları mezarına ziyaretemi gidecek, taş toprak oldu o yoldaş taşımı ziyaret edecez siktiret,ve benzeri konuşmalar geçebilir.
çoğunluk gömülür, hiçbir tanım yoktur, ölene ne yapılır, arkasından ne yapılır,
çoçukları mezarına ziyaretemi gidecek, taş toprak oldu o yoldaş taşımı ziyaret edecez siktiret,ve benzeri konuşmalar geçebilir.
Bir müslümanın, bir zerdüştün ya da bir budistin ölüsüne yapılacak muamelelerin hepsi eşit ve sade olmalıdır. Zira onların hepsi, hayata gelmeden önce de, hayattayken de, öldükten sonra da doğa için konsept olarak aynı değerdelerdir.
şanına yakışır bir tören olmalı.
cami, kilise, havra veya herhangi başka bir ibadethaneden kalkmaması gereken cenazedir. Ayrıca müslüman veya herhangi başka bir dinin mezarlığına da gömülmemelidir.
Edit : Affınıza sığınarak soruyorum. Bu entry 3 tane eksi oy almış. Şimdi Bunu eksileyenlerin inanan insalar ( herhangi bir dine) olduğunu zannetmiyorum. Çünkü onlarla ilgili bir şey yok. Eğere ateistler eksilediyse söylediğimde ne kötülük var, Hiç bir dine inanmıyorsun ki, cenazenin bir ibadethaneden mi kalkmasını istiyorsun, ben ateist olsam müslüman mezarlığına gömülmekte istemem, kapısında ayet var en başta, her tarafında kuran okunuyor. Arkadaşlarım mezarıma gelip mezarıma alkol falan dökmek gibi bir eylem yapamaz mesela, ya da şarkı söyleyemez mezarımın başında dayak yerler. Benim burada bahsettiğim, inanmayanlar için ayrı bir mezarlık olması idi. KEsinlikle taraflı, alay eden ya da kötüleyici bir entry değildi. SAdece olması gerekeni yazdım. bir ateistin dini kurallarla cenazsinin kalkması hem inanları hem de o ateisti ve ateistin çevresini rahatsız edecektir.
Edit : Affınıza sığınarak soruyorum. Bu entry 3 tane eksi oy almış. Şimdi Bunu eksileyenlerin inanan insalar ( herhangi bir dine) olduğunu zannetmiyorum. Çünkü onlarla ilgili bir şey yok. Eğere ateistler eksilediyse söylediğimde ne kötülük var, Hiç bir dine inanmıyorsun ki, cenazenin bir ibadethaneden mi kalkmasını istiyorsun, ben ateist olsam müslüman mezarlığına gömülmekte istemem, kapısında ayet var en başta, her tarafında kuran okunuyor. Arkadaşlarım mezarıma gelip mezarıma alkol falan dökmek gibi bir eylem yapamaz mesela, ya da şarkı söyleyemez mezarımın başında dayak yerler. Benim burada bahsettiğim, inanmayanlar için ayrı bir mezarlık olması idi. KEsinlikle taraflı, alay eden ya da kötüleyici bir entry değildi. SAdece olması gerekeni yazdım. bir ateistin dini kurallarla cenazsinin kalkması hem inanları hem de o ateisti ve ateistin çevresini rahatsız edecektir.
imam sorar iyi bir müslüman olduğuna şahitlik edermisiniz. diye eğer ateist olduğunu biliyorsanız şahitlik etmezsiniz olay biter, zaten müslüman adamın ateist cenazesine gittiği görülmemiştir.
ateist kişi bir de sanatçıysa, bol alkışlı olur.
konuyla alakalı olmayanların, yazan yerlerinin coşacağı bir başlıkla karşı karşıyayız. nitekim şevk ile yazıp sallamışlar. ben bir ateist olarak, bir müslüman veya herhangi başka dine mensup kişinin cenazesinin nasıl kaldırılması konusuyla ilgilenmem. bana ne?.. benim cenazem mi, size ne?.. yaşarken beni yok sayanların, cenazemle ne işleri ola ki?..
ailesinin gömüldüğü yere gömülür. yani ailesi hangi dine mensupsa o da oraya gömülür.
ateist de olsa insan insandır. ateist diye yok çukura atılsın, yok maymun mezarlığına gömülsün diyenler dini allaha yaranma; bir nevi göt yalayarak cenneti garantileme aracı olarak kullananlardır.
-dalgınlıkla ellerini kaldıranlar döverek uzaklaştırılır.
-imam olmadığı için gelirler, gömerler, giderler.
-tabuta bile gerek yoktur.
-belki makarna dökebilirler.
-imam olmadığı için gelirler, gömerler, giderler.
-tabuta bile gerek yoktur.
-belki makarna dökebilirler.
ateistin ailesinin isteğine göre yapılır, çaktırmadan müslüman gibi namazını kılınabilir, yok biz direk gömecezde denebilir, tabi gömmeyebilirde, isterse yakar, isterse satar, ölenin kemikleri sızlar gibi bir düşünce yoktur sonuçta.
çoğunluk gömülür, hiçbir tanım yoktur, ölene ne yapılır, arkasından ne yapılır,
çoçukları mezarına ziyaretemi gidecek, taş toprak oldu o yoldaş taşımı ziyaret edecez siktiret,ve benzeri konuşmalar geçebilir.
çoğunluk gömülür, hiçbir tanım yoktur, ölene ne yapılır, arkasından ne yapılır,
çoçukları mezarına ziyaretemi gidecek, taş toprak oldu o yoldaş taşımı ziyaret edecez siktiret,ve benzeri konuşmalar geçebilir.
Öleceğine inanmıyordu nereye gittiğini merak eden yoktur herhalde tarzından bir çok konusmaya vesile olmsutur.
bir ateistin bu konudaki ricası için: (bkz: ölünce beni yakın ve küllerimi toparlayıp sultanahmete koyun ki, sağlığımda gitmediğim o güzel mekanda gidenler için güzel bir ibret olsun.)
inanç mastürbasyonu yapmak isteyenlerin bakıp rahat rahat asılabilecekleri cenazedir.
onun dışında, insan cenazesidir.
onun dışında, insan cenazesidir.
Merak ettiğim cenaze stilidir. çukur aç, at içine, göm. nasıl olsa saprofit bakterilere yem olacak merhum. *
Ateistler birliği konseyi toplanır ve en uygun cenaze törenine karar verilir nerede nasıl olduğu önemli değildir. Önemli olan hayatın son bulmasıdır. Dipnot: Ateistler birliği konseyi tamamen sallama bir kurum yani figurative.
alkış tutan ateist arkadaşlarının arasında bir yığın tezek gibi yol alan cenazedir.
aziz nesin törensiz ve konuşmasız bir şekilde gizlice oğulları tarafından nesin vakfının bahçesine gömülmüştü.
inanmayan insanın cenaze namazını kılmak aptallıktır hak bile helal edilmez. nolacak şimdi.
Ateistin yanlialikla musluman olarak olmesini saglayan olaydir. Birakin gebersin aq.
o kadar ki 3 dakikadır ateist eczanesi diye okuduğum başlıktır. *
neyse efendim vasiyet verilir ve namaz gibi ne bileyim mevlid gibi gereksiz ve saçma ritüellere girilmez.
neyse efendim vasiyet verilir ve namaz gibi ne bileyim mevlid gibi gereksiz ve saçma ritüellere girilmez.
Leş gibi birşeydir.
Bir tanıdığım insan vardı. Akrabam. Genç yaşta öldü. Atesitti.
Hoca adamın atesit olduğunu bilmediği için cenaze namazını bile kıldırdı.
Mezarlığa gittik. Ey allah ım. Tabuttan bunu çıkardılar. Tabutun içinde 2 yılan. Adamlar birden geri durdular. Bağırmaya başladı birçok kişi.
Sonra birisi yılanları kovdu. Bunu tabuttan aldılar. Mezara koydular. O anda mezarın içinden bir sürü yılan çıkıp kefene sarılmaya başladı.
Allah dedim. Hoca örtün hemen dedi.
Sonra hocaya sordum. Hocam bu ne iştir dedim.
Bu inkar eden birisi dedi. Ve zamanında kuran a fiziksel anlamda büyük saygısızlık yapmış. Bana neden inkar ettiğini söylemediniz dedi.
Bir tanıdığım insan vardı. Akrabam. Genç yaşta öldü. Atesitti.
Hoca adamın atesit olduğunu bilmediği için cenaze namazını bile kıldırdı.
Mezarlığa gittik. Ey allah ım. Tabuttan bunu çıkardılar. Tabutun içinde 2 yılan. Adamlar birden geri durdular. Bağırmaya başladı birçok kişi.
Sonra birisi yılanları kovdu. Bunu tabuttan aldılar. Mezara koydular. O anda mezarın içinden bir sürü yılan çıkıp kefene sarılmaya başladı.
Allah dedim. Hoca örtün hemen dedi.
Sonra hocaya sordum. Hocam bu ne iştir dedim.
Bu inkar eden birisi dedi. Ve zamanında kuran a fiziksel anlamda büyük saygısızlık yapmış. Bana neden inkar ettiğini söylemediniz dedi.
bi sefer birilerinin zoruyla teşrif ettiğim müslümanlığına şahadet etmediğim tabutu kaldırdıktan sonra zırh gibi ağır olmasından dolayı hemencecik bıraktığım cenazedir.
Gündemdeki Haberler
Güncel Önemli Başlıklar