1. 1.
    Miletli Anaksimandros 610'larda doğmuş ve 545'lerde ölmüştür.
    Thales'in öğrencisidir. Anaksimandros da, Thales gibi, şeylerin doğasını açıklamak istiyordu; ancak ona göre ilk öge apeiron'du. Apeiron, sonsuz, belirsiz, gözlenemeyen ve dokunulamayan anlamlarına geliyordu.

    Gnomon kullanmak suretiyle, bazı astronomik ölçümler yapmıştır. Anaksimandros, çevresi okyanusla çevrili olan Yer'in, yassı bir disk veya bir tambur biçiminde olduğunu söylüyordu. Etrafında Güneş, Ay ve diğer gezegenlerin halkaları vardı.

    Çok seyahat yapmış ve bir Dünya haritası çizmiştir. Yunan dünyasını bu haritanın ortasına koymuş, Avrupa ve Asya'yı ise onun çevresine yerleştirmiştir. Anaksimandros'a göre, bütün kara kitlesini okyanus denilen büyük bir deniz kuşatmıştır.
    4 ... cell-im
  2. 2.
    apeiron kavramını ortaya atarak, felsefede ilerleme katedilmesini sağlamış yunanlı filozof.
    1 ... legend of the stranger
  3. 3.
    thales'in çağdaşı ve dostudur. anaksimansros'un doğa üzerine adlı eserinden bize inttikal eden ve bizzat kendisinin ifadesi olduğu söylenen cümleler şunlardır;

    'varolan şeylerin ilkesi, aperion'dur. şeyler ondan meydana gelir ve yine zorunlu olarak onda ortadan kalkarlar; çünkü onlar zamanın sırasına uygun olarak birbirlerine karşı işlemiş oldukları haksızlıkların cezasını öderler.'
    ... doubleyou
  4. 4.
    henüz* elinden özgürlüğü ve saflığı alınmamış tipik bir filozof: "varlıklar, oluştukları yer nereyse, orada son bulmak zorundadırlar, gereğince. çünkü diyet ödemeleri gerekir ve yaptıkları haksızlık için yargılanmak zorundadırlar, devrin düzeni uyarınca."

    anaksimandros, onu yorumlayanların "sonsuzluk ve tükenmezlik" anlayışlarının tam tersine belli ve yok olmaya sürükleyen özelliklerden arınmıştır; bu sebeple de "belirsizlik" adını taşır.. bu ilk varlık, oluşumun da üstünde ve sonsuzluğun kara kutusu adeta. şimdi şu yanakları sıkılası bilmecelerin sahibi, beni, kant'ın ding an sich'ine bkz vermeye zorluyor..
    ... diablerie
  5. 5.
    evrim fikrini belki de ilk kez ortaya atan, yaptığı deneyler sonucunda yıl ve mevsim uzunluklarını hesaplayan iyonyalı düşünür.

    (bkz: anaksimander)
    2 ... dumlu
  6. 6.
    insanın doğum anında ki çaresizliğini gözlemleyen filozof insanın ilk yaratıldığın da bu şekilde olmaması gerektiğine karar verir çünkü diğer canlılar gibi değildir bakıma muhtaçtır. başka bir şeyden değişmiş olması gerekir. canlıların ilk olarak su da oluştuğunu daha sonrada sudan karaya çıktıklarını diğer hayvanların da buradan türediğini söyleyerek fark etmeden de olsa evrim teorisinde ilk adımları atmıştır.
    ... strangerthings
  7. 7.
    canlilar sudan gelmis, insanda baliktan turetmistir demis,
    ( kafasi)guzel bir abimizdir. tales gibi miletlidir.
    yaptigi haritaya baktim.en cok italya dikkatimi cekti.hani boyle bildiginiz cizme gibi degil de..sunnetsiz bir kafir pipisi gibi cizmis ..saygilar abi.
    1 -1 ... hainorkinos
  8. 8.
    birçok kişi tarafından astronominin kurucusu sayılır ve ilk kez kozmoloji ya da dünya üzerinde sistematik felsefe görüşü geliştiren filozoftur.
    2 ... martineden
  9. 9.
    anksimandros üzerinde yaşadığımız dünyanın belirsiz bir şeyden çıkıp sonunda yine o şeye karışan pek çok dünyadan biri olduğunu savunmuştur. belirsiz derken ne kastettğini anlamak zor. ama thales gibi belirli bir maddeyi anlatmadığı kesindir. her şeyin kökeninde bulunan bir şeyin, kendinden çıkan şeylerden tamamıyla farklı olması gerektiğini düşünmüştü belki de.
    ... could you be loved
  10. 10.
    Yunan düşünürü. Thales’in öğrencisidir. O da Thales gibi ilk ilke sorunuyla ilgilenmiş, “var olanların kökeni nedir?” sorusuna “Apiron” yani “sonsuz”dur diye cevap vermiştir. Sıcak-soğuk, kuru-yaş gibi karşıtlıklar Apiron’da belirir ve bunlar sonradan
    tekrar Apiron’da çözülerek yok olur. ilk harita, Güneş ekseninin eğriliği, özellikle güneş saati gibi buluşlar ona mal edilir. Anaksimandros’a göre, insan balıktan gelir; bu bakımdan Anaksimandros evrim kuramlarının öncülerinden
    sayılabilir. Ayrıca tüm canlıların aynı kökenden türemiş olduklarını tasarlamış ve daha yüksek biçimlere doğru geliştiklerini öne sürmüştür.

    Kaynak: http://www.yeniansikloped...ksimandros/#ixzz2OPmKpQ9P
    ... hasmet ibriktaroglu