bugün

yaklaşık bir kaç sene evvel televizyonlarımızı ele geçirmiş etkisi halen sürmekte olan televizyon yapıtlarıdır.asmalı konakla başlayıp zerda ,kırık ayna ve kınalı kar gibi o dönemdeki rakipleri devam etmişlerdir.ancak en başarı örneği kesinlikle asmalı konaktır.
güneydogu anadolu ve dogu anadoluda çekilen dizilerdir. genellikle namus, töre konularinin islenerek ve her karakterin aglamasiyla devam eden, insanlarin içlerini karartan dizilerdir bunlar. bazilarinda ise agalik düzenini öven ve bunlari izleyen gençler göz önünde bulundurulacak olunursa kesinlikle yayindan kaldirilmasi gereken fakat bunun yerine gittikçe artan, günün her saati izlemek zorunda birakilan dizilerdir.
Özellikle Kemal sunal ve şener şenin oynadığı filmlerle yıllar süren bir uğraşla yıkılmış * ağalık sistemini çok güzel bir sistemmiş gibi gösteren dizilerdir. önce kaldırmak için filmler çektik. Şimdi getirmek için dizi çekiyoruz.
toplumumuzdaki sürü psikolojisini tetikleyen dizilerdir. bunu izleyen doğulu vatandaşlarımız eğer kendilerini ağa olarak tanımlayacak refah düzeyinde değil iseler kendilerini manipüle edecek varlıklı birilerini ararlar. ve onların yol göstermeleri ile yaşamlarını şekillendirirler. refah düzeyi biraz yüksek kimseler ise o dizilerden beğendikleri ağa karakterlerinden birini seçip ona benzemeye çalışırlar. sonra sokaklar gümüş taş yüzüklü, takım elbise, paltolu, jöleli saçlı ve kirli sakallı aç kabadayı boran ağalar, seymen ağalar, baran ağalar erkan ağalar bülent ağalarla dolup taşar. geçilmez olur. ondan sonra bizde sorarız kendimize: "nerden çıktı bu kadar kıro diye"
sıla,asmalı konak,beyaz gelincik tarzı dizilerdir.
olmayan birşeyi getirmez ancak olan, fakat değişmesi gereken şeyleri değiştirmek yerine normalleştirmeye çalışan bir tür siyasi oyundur. aşiret, ağa, kadını ezikliği vs.
olmayan birşeyi getirmez ancak olan, fakat değişmesi gereken şeyleri değiştirmek yerine normalleştirmeye çalışan bir tür siyasi oyundur. aşiret, ağa, kadının ezikliği vs.
Yarı feodal bir erkek karakterle modern bir kadın karakterin aşkı ekseninde bizlere sunulmuş dizilerdir. Dizilerde gelenekçilik ve feodalizm şişirilir. Kadın karakter tüm modern ve özgürlükçü tavrına rağmen erkeğe teslim olur. Türk halkı da oturup bunları izler.
artık kusunduruk seviyeye ulaşan dizilerdir. zaten tvlerde biri bişey başlattığı an diğerleri de aynı şeyi yapmakla zorunlu hissederler kendilerini. iyi ki bi kanal ajdar a program yaptırmıyor mazallah tüm bakırköy ruh ve sinir hastalıklarındaki en umutsuz vakalar tv kanallarını doldurur.
asmalı konak'la birlikte başlamış daha sonraları zerda, beyaz gelincik, sıla gibi dizilerle devam etmiştir. sözlükte kötülenmesine rağmen nedense yüksek reytingli diziler genelde bu tür yapımlardan çıkar.
dünyada senaryo öznesi olacak başka veri kalmadığından mıdır nedir bütün televizyonlara virüs gibi yayıldı bu illet. x aga, y hanım aga. doğu batı'yı kısmende olsa işgal etti. artık modern batı kiyafetleri bir kenara dursun. dogu adetleri şehirleri halka halka kuşattı. boyle bir senaryo muhteviyatı olan dizi yapmak zor olmasa gerek. en az 1 manken, bir adet esmer adam. gerisi geliyor. köylü, köylü konuşmalar, giyinmeler.
(bkz: arabesk/#40324476)
Ellerinde tesbih dolanıp racon kesen, kara sakallı tiplerin ve üzerlerindeki aile baskısına rağmen erkeğiyle kaçamak buluşmayı başarabilen genç kadınların ana fonda sergilendiği olaylar bütünü.