bugün
- 24 haziran 2026 venezuela depremi7
- akp aslında yok her şey dekor5
- her haltı atatürkçü olanlar yiyor4
- yazarların imza parfümleri12
- pasportta kürt ve suriyeli etniğini belirtmek3
- akp'ye katılan belediye başkanları9
- lise4
- kıskanmak7
- mutluluğun fark edilmemesi8
- çırılçıplak şekilde ağlayarak ana haber seyretmek3
- sude isimli kızlar2
- bir insanı sevmek11
- erkekler neden az yaşar7
- cristiano ronaldo dos santos aveiro5
- 25 haziran 2026 venezuela depremi5
- devlet gücü6
- çırılçıplak şekilde ağlarken dünya kupası izlemek3
- 26 haziran 2026 türkiye abd maçı13
- üni mezunu kız meslek lisesi mezunu erkek evliliği3
- andriy shevchenko3
- bana karpuzlu soda getir kardeşim diyen erkek3
- chp'nin belediyeleri kaybedecek olması7
- m r e r e c t o5
- haitinin gol atmış olması5
- fakirin sevmesi hak mıdır13
- sevgilinin beni terk etme demesi3
- 2026 dünya kupası23
- oyuncu koltugu4
- çırılçıplak şekilde uyurken yatağa işemek3
- çocuğu olan arkadaşlarla buluşmak2
- anın görüntüsü17
- 80 yaşına yaklaşmış koltuk sevdalısı siyasiler7
- ibadet4
- dünya kupasında başarısız olmamızın tesellisi2
- kılıçdaroğlu tipi louserlık5
- insan5
- aylık 386 bin tl iyi para mıdır sorunsalı3
- atatürk e yahudi diyen oç nin kaynağı3
- çalmak2
- akp seçmeni2
- güney afrika güney kore maçı saat 4 te trt spor da3
- anlamak3
- düşün ki o bunu okuyor16
- my number one3
- lionel messi11
- futbol16
- falıma bakmak isteyen var mı24
- naruto dayi3
- ameliyat olmak8
- dünya8
arapça kökenli bir sözcük. 'Şa ara' dan gelir. sezgi, ilham, ilhama dayali ifade demektir.
Beklemesem olmaz mı güneşin doğmasını
Kullanılmış kafiyeleri yollamak için,
Kapıma gelecek çöpçülerle,
Deniz kenarına?
Şeytan diyor ki: "Aç pencereyi;
Bağır, bağır, bağır; sabaha kadar."
Kullanılmış kafiyeleri yollamak için,
Kapıma gelecek çöpçülerle,
Deniz kenarına?
Şeytan diyor ki: "Aç pencereyi;
Bağır, bağır, bağır; sabaha kadar."
yıllar önce çok çocuksu duygular yaşadığımdan mıdır nedir bildiğin oturup şiir yazardım.
etrafımdaki insanlarda nasıl oluyorsa beğeniyorlardı. sonra düz yazıyı keşfettim ve ne kadar eften püften, şişirilmiş olduğunu öğrendim. yok abi kafiye yarım uyak filan derdini anlatamıyorsun. hep bir şeyler yarım kalıyor istediğin kadar yaz. belki de yüzeysel olduğundan ya da gitgide duygusuzlaşan bir ayı olduğum için böyle geliyor olabilir.
etrafımdaki insanlarda nasıl oluyorsa beğeniyorlardı. sonra düz yazıyı keşfettim ve ne kadar eften püften, şişirilmiş olduğunu öğrendim. yok abi kafiye yarım uyak filan derdini anlatamıyorsun. hep bir şeyler yarım kalıyor istediğin kadar yaz. belki de yüzeysel olduğundan ya da gitgide duygusuzlaşan bir ayı olduğum için böyle geliyor olabilir.
şiir , anlam bükülmesidir. nasıl ki yirminci yüzyılın başında zamanın bükülebilirliği fizik dünyasına einstein tarafından tanıtıldıysa, ikinci yeni ve tüm ikinci yeni şairleri (edip cansever, turgut uyar, cemal süreya, ilhan berk ve diğerleri ) anlam bükülmesini şiire ve türkçeye tanıttı.
bastırılmaya çalışılmış duyguların sanatsal ifade şeklidir kimi zaman.
estetik kaygı taşıyor olması gayet normaldir bu bağlamda. şiirlerini büyük bir haz duyarak okuduğum cemal süreya şahsım için türk tarihinin en büyük şairidir.
estetik kaygı taşıyor olması gayet normaldir bu bağlamda. şiirlerini büyük bir haz duyarak okuduğum cemal süreya şahsım için türk tarihinin en büyük şairidir.
söyleyemediklerini,yaşayamadıklarını,sevemediklerini,özleyemediklerini anlatmaya çalışmaktır.
insanın sadece etten kemikten olmadığını gösterir.duygularını yansıtır şiir.
Bazı adamlar korkaktır.
Çöker diye sevdanın yüküyle omuzları, sirkelenip sığınırlar bir ayrılığa.
Kızamazsın.
Bazı adamlar çocuktur hala,
Saçlarına dokunamazsın mesela, uyurken öpebilirsin onları.
Çekinirsin.
Bazı adamlar çok gider..
Hiç gelmeden gider, hep gider.
Defalarca kez terkedilirsin bir kez bile bakmadığın yüzünü, bin kez çevirir senden.
Özlersin.
Bazı adamlar yalancıdır,
inanmak istersin.
Her yalan, bir mermidir vurulmak istersin..
ihanet ederler, gözlerini sıkıca yumar kaybolmuş bir kız çocuğu gibi çöker kuytu bir köşeye,
Ağlarsın.
Bazı adamlar cesurdur.
Yanındayken dünyaya sövsen, saçının teline dokunamazlar bilirsin.
O sarıldıkça sana,
Güçlenirsin.
Bazı adamlar yalnızdır.
Parmaklarının arasına sıkıştırdığı bir sigarayla el sallarlar geceye,
Bir kaç duble daha içerler, hiç konuşmadan seninle.
Bir şarkı daha dinlerler, sustukları çoğalır.
Konuşamazsın.
Bir adamı çok seversin,
için çıkacakmış gibi seversin..
Bir kez daha görebilmek için, ölmezsin bazen.
Kutsallaşır dokunduğu tenin,
Konuştuklarını ezberlersin..
Gözlerini kaçırırsın, o hayran olduğun gözlerinden anlayacak diye.
Rakıyı aynı anda yudumlarsın onunla, maçı aynı heyecanla izlersin,
Sigarayı aynı onun gibi içersin bir zaman sonra..
Hani nefes alamıyormuş gibi kollarında.
Uyuyuşunu kazırsın aklına, uyanışını, yürüyüşünü.
Kahkalarını kulaklarına dikersin.
Kokusunun sindiği elbiselerini sahiplenirsin çoçuğun gibi.
Dokunduğu kapı kolunu, adım bastığı kaldırımı, baktığı gökyüzünü sökesin gelir yerinden.
Bir ömür bekle dese, bir ömür bekleyecekmiş gibi hissedersin.
Özlemek ne ulan, yüreğin delinir sanki yanında yoksa.
Adı kurulur, her duana..
Her niyet, her amin ona.
Yastıkların sırılsıklam uyansanda her sabaha, her günaydın yine ona.
Arkandan kuduz köpekler koşuyormuş gibi nefes nefese bıraksada seni gece yarıları bir başına,
Bir tek ona sığınırsın, yine ona..
Korkaksa; seninle korksun istersin.
Çocuksa; sen izle uyurken.
Gidecekse; senden gitsin istersin,
Yalancıysa; seni kandırsın..
Onun için ağlamak istersin, o vursun seni, ona öl.
O sarılsın sana, onunla güçlen.
Ona yenil..
O düşürsün seni isterse, ama yine o kaldırsın ayağa.
O kimsesiz hissettirsin sana, sonra o sahiplensin
Bütün çaresizlikleri yıksa da üzerine, o çare olsun.
Yara bere içinde kalsanda, o tuz bassın yarana sonra o merhem olsun, yine kanatsın, yine acıtsın, yine o sarsın..
Bazı adamlara benzemez onlar,
Bir inanç, bir din, bir tanrı gibi kurulur göğsüne..
Şimdi bazı adamlar çok seviyor beni
Avuçları umut dolu ama dokunamıyorlar sol göğsümün içine.
Ve sen adam !
Teşekkür ederim, beni sevmemek için çok uğraştın diye.
Bağıra bağıra geliyorsun her seferinde..
Çöker diye sevdanın yüküyle omuzları, sirkelenip sığınırlar bir ayrılığa.
Kızamazsın.
Bazı adamlar çocuktur hala,
Saçlarına dokunamazsın mesela, uyurken öpebilirsin onları.
Çekinirsin.
Bazı adamlar çok gider..
Hiç gelmeden gider, hep gider.
Defalarca kez terkedilirsin bir kez bile bakmadığın yüzünü, bin kez çevirir senden.
Özlersin.
Bazı adamlar yalancıdır,
inanmak istersin.
Her yalan, bir mermidir vurulmak istersin..
ihanet ederler, gözlerini sıkıca yumar kaybolmuş bir kız çocuğu gibi çöker kuytu bir köşeye,
Ağlarsın.
Bazı adamlar cesurdur.
Yanındayken dünyaya sövsen, saçının teline dokunamazlar bilirsin.
O sarıldıkça sana,
Güçlenirsin.
Bazı adamlar yalnızdır.
Parmaklarının arasına sıkıştırdığı bir sigarayla el sallarlar geceye,
Bir kaç duble daha içerler, hiç konuşmadan seninle.
Bir şarkı daha dinlerler, sustukları çoğalır.
Konuşamazsın.
Bir adamı çok seversin,
için çıkacakmış gibi seversin..
Bir kez daha görebilmek için, ölmezsin bazen.
Kutsallaşır dokunduğu tenin,
Konuştuklarını ezberlersin..
Gözlerini kaçırırsın, o hayran olduğun gözlerinden anlayacak diye.
Rakıyı aynı anda yudumlarsın onunla, maçı aynı heyecanla izlersin,
Sigarayı aynı onun gibi içersin bir zaman sonra..
Hani nefes alamıyormuş gibi kollarında.
Uyuyuşunu kazırsın aklına, uyanışını, yürüyüşünü.
Kahkalarını kulaklarına dikersin.
Kokusunun sindiği elbiselerini sahiplenirsin çoçuğun gibi.
Dokunduğu kapı kolunu, adım bastığı kaldırımı, baktığı gökyüzünü sökesin gelir yerinden.
Bir ömür bekle dese, bir ömür bekleyecekmiş gibi hissedersin.
Özlemek ne ulan, yüreğin delinir sanki yanında yoksa.
Adı kurulur, her duana..
Her niyet, her amin ona.
Yastıkların sırılsıklam uyansanda her sabaha, her günaydın yine ona.
Arkandan kuduz köpekler koşuyormuş gibi nefes nefese bıraksada seni gece yarıları bir başına,
Bir tek ona sığınırsın, yine ona..
Korkaksa; seninle korksun istersin.
Çocuksa; sen izle uyurken.
Gidecekse; senden gitsin istersin,
Yalancıysa; seni kandırsın..
Onun için ağlamak istersin, o vursun seni, ona öl.
O sarılsın sana, onunla güçlen.
Ona yenil..
O düşürsün seni isterse, ama yine o kaldırsın ayağa.
O kimsesiz hissettirsin sana, sonra o sahiplensin
Bütün çaresizlikleri yıksa da üzerine, o çare olsun.
Yara bere içinde kalsanda, o tuz bassın yarana sonra o merhem olsun, yine kanatsın, yine acıtsın, yine o sarsın..
Bazı adamlara benzemez onlar,
Bir inanç, bir din, bir tanrı gibi kurulur göğsüne..
Şimdi bazı adamlar çok seviyor beni
Avuçları umut dolu ama dokunamıyorlar sol göğsümün içine.
Ve sen adam !
Teşekkür ederim, beni sevmemek için çok uğraştın diye.
Bağıra bağıra geliyorsun her seferinde..
bir alıntı:
"yazık ki, şiir üzerine sarfedebileceğim çok cümlem yok! yazacaklarım başkalarının söylemlerine karşı biriktirdiğim antitezler toplamı olur, ki bu da negatif bir söylemin (felsefenin) ötesine gidemez. elbet bu durum, antitez ürettiğim şairleri de değersiz kılmıyor. aksine, ismini kant'tan daha çok duyduğumuz felsefecilerin kant'a karşı tezlerle yola çıktıklarını unutmamak gerekir. sanatın herhangi bir dalı adına dibine kadar düştüğüm görüngübilim (fenomenoloji) kuyusu, zannederim beni karanlığına ikna etmiş durumda. saltık manalar üzerine çoğumuz aynı umutsuzluğu paylaşıyoruz. umutsuzluk diyorum çünkü, hepimizi saran "şey"lere karşı ani geliştirdiğimiz merak, kanımca tam da bu anlam kaygısını güdüyor. idrakımız kapsamındaki herşeye anlam yüklemekle otomatizeyiz. lakin benim gözlemlediğim; anlamların karşılığı olarak ortaya serpiştirdiğimiz kavramlar yazık ki bu anlamları karşılamıyor. şiir (kim bilir?) belki de tam bu sıra doğuyor. yani karmaşamıza kimi zaman bir teselli, bir yol gösterici olarak... umutsuzluğumuzu unutturuyor. belki de üzerimize dünyanın çöktürdüğü "yabansı dil", ancak şiirle kendine bir karşılık buluyor. dışını karalara boyamış ve bu sayede bütün renkleri soğuran kalın bir dış "duvar"ı, içine akların tünediği ve bu sayede de bütün renkleri yansıtabilen bir iç "yapı"sı olduğunu düşünüyorum şiirin. bu kadarı bile benim için fazlaca iddialı."
"yazık ki, şiir üzerine sarfedebileceğim çok cümlem yok! yazacaklarım başkalarının söylemlerine karşı biriktirdiğim antitezler toplamı olur, ki bu da negatif bir söylemin (felsefenin) ötesine gidemez. elbet bu durum, antitez ürettiğim şairleri de değersiz kılmıyor. aksine, ismini kant'tan daha çok duyduğumuz felsefecilerin kant'a karşı tezlerle yola çıktıklarını unutmamak gerekir. sanatın herhangi bir dalı adına dibine kadar düştüğüm görüngübilim (fenomenoloji) kuyusu, zannederim beni karanlığına ikna etmiş durumda. saltık manalar üzerine çoğumuz aynı umutsuzluğu paylaşıyoruz. umutsuzluk diyorum çünkü, hepimizi saran "şey"lere karşı ani geliştirdiğimiz merak, kanımca tam da bu anlam kaygısını güdüyor. idrakımız kapsamındaki herşeye anlam yüklemekle otomatizeyiz. lakin benim gözlemlediğim; anlamların karşılığı olarak ortaya serpiştirdiğimiz kavramlar yazık ki bu anlamları karşılamıyor. şiir (kim bilir?) belki de tam bu sıra doğuyor. yani karmaşamıza kimi zaman bir teselli, bir yol gösterici olarak... umutsuzluğumuzu unutturuyor. belki de üzerimize dünyanın çöktürdüğü "yabansı dil", ancak şiirle kendine bir karşılık buluyor. dışını karalara boyamış ve bu sayede bütün renkleri soğuran kalın bir dış "duvar"ı, içine akların tünediği ve bu sayede de bütün renkleri yansıtabilen bir iç "yapı"sı olduğunu düşünüyorum şiirin. bu kadarı bile benim için fazlaca iddialı."
çok cahil olduğum konudur , dinleme , okuma tavsiyelerinizi tüm kalbimle bekliyorum.
gerçekte hissedilmeyecek kadar abartı olan duyguları içeren, Yapmacıklar bütünü.
Şiirlerin genelinde abartı hakim.
Asla ama asla hissedilmeyecek abartı duygular vardır ya hani, işte şiirler bu duyguların cümleye aktarılmış hali.
Yani yalan.
Şiirler yalan duygularla oluşturuluyor.
Bakıyorsun şair kusursuz yazmış.
Ama olayın aslına bakınca imkansızlıklar hakim.
Farkındalık önemli; imkansızlıklar kesin.
Meşhur şairleri boş verin bir süre, kıyıda köşede kalmış şiirler de değerli olabiliyor.
Şiirlerin genelinde abartı hakim.
Asla ama asla hissedilmeyecek abartı duygular vardır ya hani, işte şiirler bu duyguların cümleye aktarılmış hali.
Yani yalan.
Şiirler yalan duygularla oluşturuluyor.
Bakıyorsun şair kusursuz yazmış.
Ama olayın aslına bakınca imkansızlıklar hakim.
Farkındalık önemli; imkansızlıklar kesin.
Meşhur şairleri boş verin bir süre, kıyıda köşede kalmış şiirler de değerli olabiliyor.
(bkz: önlük dergisi)
Bu şiiri bir tuhaf yazarınız cengiz yazmıştır.
Eylül
VAZGEÇMEK KOLAYDIR, DiRENMEK ZOR.
iNANMIYORSAN SEVGiME, GÖNLÜME SOR.
YÜZÜN, AYDINLIK OLABiLiR; KALBiN KOR.
HOŞLANMIŞ OLABiLiRiM ALDANIP, RUHUM TOY.
ELLERiM BUZ GiBi, NEFSiM DE TUZ GiBi.
SEVGiM BÜYÜK FAKAT NEFRETiM DE TOZ GiBi.
SENi SEVMEK FIRTINA, BENDE SEL GiBi.
OYNANMIŞ TÜM OYUNLAR BiTTi, BENiM GALiBi.
DOSTLUĞUM, YAZIN ORTASINDA YAĞAN BiR KAR GiBi.
POSTLUĞUM, KIŞIN ORTASINDA ISITAN SEN GiBi.
TANIMIYORSUN HENÜZ, GEL Ki; BiL!
SENi ARAR, SENi SORAR BiNLERCE DiL.
OSMANLI TOPRAĞINDASIN, KIYMET BiL.
KOKUSUNU ÇEK iÇiNE YEMYEŞiL ORMANIN, DÜNYA KiR.
iNSANOĞLU NANKÖRDÜR, TANRI BiR!
SENi ANLATMAYA KALKSAM KAĞIDA, KALEMiM TÜKENiR.
SIRRIMI, ŞU CiHAN ALEMiNDE BiR DOSTUM BiLiR.
BiR DE KUZEY'iN EN DiBiNDE, AYGÜN BiLiR.
PES ETMEK NE ZAMANDIR SUÇ?
GÖK, YÜZÜ SUYU HÜRMETiNE EY MARTI; SEVGiME UÇ!
Eylül
VAZGEÇMEK KOLAYDIR, DiRENMEK ZOR.
iNANMIYORSAN SEVGiME, GÖNLÜME SOR.
YÜZÜN, AYDINLIK OLABiLiR; KALBiN KOR.
HOŞLANMIŞ OLABiLiRiM ALDANIP, RUHUM TOY.
ELLERiM BUZ GiBi, NEFSiM DE TUZ GiBi.
SEVGiM BÜYÜK FAKAT NEFRETiM DE TOZ GiBi.
SENi SEVMEK FIRTINA, BENDE SEL GiBi.
OYNANMIŞ TÜM OYUNLAR BiTTi, BENiM GALiBi.
DOSTLUĞUM, YAZIN ORTASINDA YAĞAN BiR KAR GiBi.
POSTLUĞUM, KIŞIN ORTASINDA ISITAN SEN GiBi.
TANIMIYORSUN HENÜZ, GEL Ki; BiL!
SENi ARAR, SENi SORAR BiNLERCE DiL.
OSMANLI TOPRAĞINDASIN, KIYMET BiL.
KOKUSUNU ÇEK iÇiNE YEMYEŞiL ORMANIN, DÜNYA KiR.
iNSANOĞLU NANKÖRDÜR, TANRI BiR!
SENi ANLATMAYA KALKSAM KAĞIDA, KALEMiM TÜKENiR.
SIRRIMI, ŞU CiHAN ALEMiNDE BiR DOSTUM BiLiR.
BiR DE KUZEY'iN EN DiBiNDE, AYGÜN BiLiR.
PES ETMEK NE ZAMANDIR SUÇ?
GÖK, YÜZÜ SUYU HÜRMETiNE EY MARTI; SEVGiME UÇ!
aralık
MERHABA KADIN, BEN UMUDUN SESi.
BAZEN MUTLULUĞUN BAZEN HÜZNÜNÜN SiMGESi.
VE YALAN DEĞiL GÖNLÜMÜN KÖTÜ NiYETi SEZMESi.
SUSTURMAYA ÇALIŞMA ANLATMALIYIM HER ŞEYi.
AYIRT ETMESi ZORDUR SAHTESi iLE GERÇEĞi.
SANA DOĞRU SÖYLÜYORUM, BEN GERÇEĞiM.
BiR GECEDE MAHVETTiĞiN BU ADAMA,
GERi DÖNMEK iÇiN ŞANSIN VAR, GEÇ DEĞiL!
GÜMÜŞ MÜ DEĞERLi, ALTIN MI?
ÖZENEREK ALDIĞIM SON HEDiYEMi SAHiDEN, UMARSIZCA ATTIN MI?
BENi BIRAKIP GiTTiN PEKi;
GiTTiĞiN O YERDE iSTEDiĞiNi ALDIN MI?
ZAMAN ZAMAN ADINI ANIYORUM.
ANDIKÇA TiKSiNiP, GERiYE ATIYORUM.
''GEÇMiŞi BOŞVER'' DEMEK, SENiN iÇiN KOLAYDIR.
PEKALA KADIN; GEÇMiŞi OLMAYANIN GELECEĞi NE DENLi MATTIR?
ÜZÜLDÜKÇE YAZARIM, ŞiiR BiR MEZAR OLSA;
ÜŞENMEDEN KAZARIM!
GÖNLÜNÜN RÜZGARINA ESEN,
GARiP BiR HAZANIM.
BU YIL HASAT ERKEN GELDi,
AŞK DENEN TOPRAĞINDAN, MAHSULÜMÜ TOPLARIM.
KALENDER BiR KALEMiM.
BEN SADECE SAYFALARCA YAZARIM.
MERHABA KADIN, BEN UMUDUN SESi.
BAZEN MUTLULUĞUN BAZEN HÜZNÜNÜN SiMGESi.
VE YALAN DEĞiL GÖNLÜMÜN KÖTÜ NiYETi SEZMESi.
SUSTURMAYA ÇALIŞMA ANLATMALIYIM HER ŞEYi.
AYIRT ETMESi ZORDUR SAHTESi iLE GERÇEĞi.
SANA DOĞRU SÖYLÜYORUM, BEN GERÇEĞiM.
BiR GECEDE MAHVETTiĞiN BU ADAMA,
GERi DÖNMEK iÇiN ŞANSIN VAR, GEÇ DEĞiL!
GÜMÜŞ MÜ DEĞERLi, ALTIN MI?
ÖZENEREK ALDIĞIM SON HEDiYEMi SAHiDEN, UMARSIZCA ATTIN MI?
BENi BIRAKIP GiTTiN PEKi;
GiTTiĞiN O YERDE iSTEDiĞiNi ALDIN MI?
ZAMAN ZAMAN ADINI ANIYORUM.
ANDIKÇA TiKSiNiP, GERiYE ATIYORUM.
''GEÇMiŞi BOŞVER'' DEMEK, SENiN iÇiN KOLAYDIR.
PEKALA KADIN; GEÇMiŞi OLMAYANIN GELECEĞi NE DENLi MATTIR?
ÜZÜLDÜKÇE YAZARIM, ŞiiR BiR MEZAR OLSA;
ÜŞENMEDEN KAZARIM!
GÖNLÜNÜN RÜZGARINA ESEN,
GARiP BiR HAZANIM.
BU YIL HASAT ERKEN GELDi,
AŞK DENEN TOPRAĞINDAN, MAHSULÜMÜ TOPLARIM.
KALENDER BiR KALEMiM.
BEN SADECE SAYFALARCA YAZARIM.
Şiir çocuklukta saçma bulunan biraz büyüdükçe ilgi duyulan ve akıl ermeye başladıkça sevilen bir edebiyat tarıçasıdır. Birçok kişi şiir yazar, ama herkes iyi şiir yazamaz. Bana kalırsa dünya'yı iki satırla anlatma sanatıdır. Uzun uzun yazılanlara ya destan demek gerek ya da satırları alt alta yazılmış köşe yazısı. Öyle ki köşe yazılarını şiir diye yutturuyorlar satırlaştırarak.
Örn : Cinnet Moder. Bir türlü sevemedim.
Orhan Veli'dir esas şair ve Nazım Hikmet'tir en büyüğümüz.
ilgilenen olursa: http://surromantizm.tumblr.com adresinde benim de paylaşımlar yaptığım olur.
Örn : Cinnet Moder. Bir türlü sevemedim.
Orhan Veli'dir esas şair ve Nazım Hikmet'tir en büyüğümüz.
ilgilenen olursa: http://surromantizm.tumblr.com adresinde benim de paylaşımlar yaptığım olur.
B'Aşk'a
SENi TANIYAN BURSA, ŞAHiT OLSUN AŞK'A!
ÖNCEKiLER GiBi DEĞiL BU; BAŞKA!
GÖZLERiNLE DEĞiL; KALBiNLE BAKMALISIN AŞK'A!
RUHUM BiR AĞAÇ OLSUN SEN, BALTA!
BENi BiR KERECiK OLSUN ELiNE AL DA.
SAATLERCE, GÜNLERCE BAKIP, DENiZE ATMA.
GÖNÜL YANGINIMA DAVETLiSiN KADIN,
DiKKAT ET TEHLiKELiDiR ORALAR, SAKIN YANMA.
TÜKENMEZ KALEMLERiM TÜKENDi, YAZAMADIM.
GÖZ GÖZE GELDiK YiNE; TUTULDUM, BAKAMADIM.
HER ZAMAN ŞAKIYAN DiLiM KiLiTLENDi CANIM.
BU MÜBAREK GÜNDE MAALESEF, ADINI ANAMADIM.
YEMYEŞiL YA GÖZLERiN HEYECANLANDIM.
GÜNÜM GÜNÜNE UYMADIĞINDAN SORAMADIM;
BUGÜNÜN GÜZEL PEKi; NASIL OLACAK YARIN?
SENSiZ BU ADAM TAM DEĞiL; ANCA YARIM.
SENi TANIYAN BURSA, ŞAHiT OLSUN AŞK'A!
ÖNCEKiLER GiBi DEĞiL BU; BAŞKA!
GÖZLERiNLE DEĞiL; KALBiNLE BAKMALISIN AŞK'A!
RUHUM BiR AĞAÇ OLSUN SEN, BALTA!
BENi BiR KERECiK OLSUN ELiNE AL DA.
SAATLERCE, GÜNLERCE BAKIP, DENiZE ATMA.
GÖNÜL YANGINIMA DAVETLiSiN KADIN,
DiKKAT ET TEHLiKELiDiR ORALAR, SAKIN YANMA.
TÜKENMEZ KALEMLERiM TÜKENDi, YAZAMADIM.
GÖZ GÖZE GELDiK YiNE; TUTULDUM, BAKAMADIM.
HER ZAMAN ŞAKIYAN DiLiM KiLiTLENDi CANIM.
BU MÜBAREK GÜNDE MAALESEF, ADINI ANAMADIM.
YEMYEŞiL YA GÖZLERiN HEYECANLANDIM.
GÜNÜM GÜNÜNE UYMADIĞINDAN SORAMADIM;
BUGÜNÜN GÜZEL PEKi; NASIL OLACAK YARIN?
SENSiZ BU ADAM TAM DEĞiL; ANCA YARIM.
modları duygusallaştırıp çaylaklık süremi düşürtmek için yazmışdım, yazacağım şiire sokayım.
**DJ ÇAYLAK**
yazardım yazdım
beğendim artıladım
beğenmedim eksiledim
çaylaktım sustum
2 ay çaylaklıktan çıkamadım sustum
nedir suçum desem
noktalama işareti dersin
durum dewam derse
dayak yersin
yazdıklarım mizahi
entry bunun izahı
mazluma hak tanımayana
hangi kul hak tanır
sorsan sözlüğe
beni herkes tanır
söz uçar yazı kalır
burası için söylenmis
çaylak olduk
nick altımız yargısız infaz
herşey bir hatıraymıs
yazıldıktan sonrasına
kalbim pamuktan iplik
bir iple bağlıyım buraya
bisey karalarım
izi sadece banadır
lo bu nasil cezadır
anladıklarımı anlatamadım
entry bir adım
ben koşamadım
yazarlar usain bolt
kalabalık içinde yalnızım
dedim işte hersey hatıradır
kelimemiz hazinemiz
kötüye cewabımız
sinemiz
baktık olnuyo
s.ederiz
(bkz: yaz modum 18 yıl çaylaklığa mahkum edilmesine)
**DJ ÇAYLAK**
yazardım yazdım
beğendim artıladım
beğenmedim eksiledim
çaylaktım sustum
2 ay çaylaklıktan çıkamadım sustum
nedir suçum desem
noktalama işareti dersin
durum dewam derse
dayak yersin
yazdıklarım mizahi
entry bunun izahı
mazluma hak tanımayana
hangi kul hak tanır
sorsan sözlüğe
beni herkes tanır
söz uçar yazı kalır
burası için söylenmis
çaylak olduk
nick altımız yargısız infaz
herşey bir hatıraymıs
yazıldıktan sonrasına
kalbim pamuktan iplik
bir iple bağlıyım buraya
bisey karalarım
izi sadece banadır
lo bu nasil cezadır
anladıklarımı anlatamadım
entry bir adım
ben koşamadım
yazarlar usain bolt
kalabalık içinde yalnızım
dedim işte hersey hatıradır
kelimemiz hazinemiz
kötüye cewabımız
sinemiz
baktık olnuyo
s.ederiz
(bkz: yaz modum 18 yıl çaylaklığa mahkum edilmesine)
şiir de anlam aramak; bir serçeyi eti için boğazlamaya benzer...
ahmed haşim
ahmed haşim
seninle aramıza insanlar değil şiirler girmeliydi.
hazirandı..
kısık gözlerinin kıyısına vuran
sarı bir yakamozdu
ellerimden kayıp
denize düşen..
bir hırsız gibi
gizlice oltamı atıp
peşime iki de polis takıp
çaldım seni ey yıldız
karanlık bir geceden..
hazirandı,
aylardan dolunay..
kısık gözlerinin kıyısına vuran
sarı bir yakamozdu
ellerimden kayıp
denize düşen..
bir hırsız gibi
gizlice oltamı atıp
peşime iki de polis takıp
çaldım seni ey yıldız
karanlık bir geceden..
hazirandı,
aylardan dolunay..
tiril tiril zamanlardı bir zamanlar
- seni seviyorum..
- sus.. böyle söyleme.. yoksa diline biber sürerim..
- neden.. ?
- çünkü ben, acı severim..
ve öper kadınını..
saçaklar, yağmur sızdırırken..
- seni seviyorum..
- sus.. böyle söyleme.. yoksa diline biber sürerim..
- neden.. ?
- çünkü ben, acı severim..
ve öper kadınını..
saçaklar, yağmur sızdırırken..
ebedî sürecek bu edebî dizeler birleşecek derin anlamlar taşıyacak kimini yaralayacak kimini gülümsetmeyi bilecek şiirde kendini bulacak insan okumaya başlayınca kopamayacak şiirden hüzne boğulmaktan bıkmayacak hep sevecek hep okuyacak bu hazzı alabilenler...
Uyuyan yaprakların çatısı altında
Ve ağaçlar rüyalara daldığında
Ormanlar yeşil ve serinken
Ve rüzgar batıdayken
Geri dön bana
Geri dön bana
Ve de ki En güzeli senin ülken
güzel bir ent şiiri.
Ve ağaçlar rüyalara daldığında
Ormanlar yeşil ve serinken
Ve rüzgar batıdayken
Geri dön bana
Geri dön bana
Ve de ki En güzeli senin ülken
güzel bir ent şiiri.
gizli bir sevda yürüyor içimde
o iç ki tarifi ne mümkün
duruyor bir ömür gizemli biçimde
gamları ağırlıyor bazen, çakırkeyif
bazen salına salına giriyor içeri sevinç
çatkapı girenler kırıp döküp
un ufak ediyorlar her şeyi
bu kaçıncı gece, kaçıncı gün
bir his var ki henüz çekip gitmiş değil
sürgülüyor kapıyı, kimseleri almıyor içeriye
gardenyalar yetiştiriyor saksılarda
şiirler fısıldıyor, ısıtıyor içimi
geride tek bir iz bırakmadan
tane tane topluyor döküntülerimi
ardından bir cümbüştür başlıyor
kırmızı bayraklar asılıyor yanaklarıma
balonlar, güvercinler, kandiller salınıyor gökyüzüme
bütün alkışlar bana
beni gösteriyor parmaklar
kimyası değişiyor bedenimin
etrafıma toplanıp tapmaya başlıyorlar bana
artık tüm umutların hakimi benim
dur desem duracak dünya
sön desem eriyecek güneş, akacak avuçlarıma
öl desem kainat serilecek önüme boylu boyunca
ama sadece kal diyorum içimde ki mucizeye
oysa sırt çevirip haykırışıma
süzülüyor yanaklarımdan
kapıma abanan hisler içeriye doluşuyorlar
öfkeli güruh yağmalıyor huzurumu
akabinde ruhumda bir telaş
hangi hisse dokunsam yanıyorum
üzerime felaketler yağıyor
yılan başı dalgalarla boğuşuyorum
çürük bir çarşaf gibi yırtıyorum geceleri
o hissi arıyorum ardında
sancılar dolduruyor bütün uzuvlarımı
kördüğüm oluyorum
kurumuş bir kuyunun hiçliği siniyor ruhuma
terkedilmiş murdar şölen alanında
sararmış bayraklar acıyor ıssızlığıma
itilip kakılıyorum, kovuluyorum içimden
ve bekleyeni olmayan bir yolcu gibi
yüklenip hasretlerimi hangi bana gitsem
sarılıyorum başka bir yalnızlığa
gizli bir sevda ölüyor içimde
o iç ki tarifi ne mümkün
duruyor bir ömür gizemli biçimde
o iç ki tarifi ne mümkün
duruyor bir ömür gizemli biçimde
gamları ağırlıyor bazen, çakırkeyif
bazen salına salına giriyor içeri sevinç
çatkapı girenler kırıp döküp
un ufak ediyorlar her şeyi
bu kaçıncı gece, kaçıncı gün
bir his var ki henüz çekip gitmiş değil
sürgülüyor kapıyı, kimseleri almıyor içeriye
gardenyalar yetiştiriyor saksılarda
şiirler fısıldıyor, ısıtıyor içimi
geride tek bir iz bırakmadan
tane tane topluyor döküntülerimi
ardından bir cümbüştür başlıyor
kırmızı bayraklar asılıyor yanaklarıma
balonlar, güvercinler, kandiller salınıyor gökyüzüme
bütün alkışlar bana
beni gösteriyor parmaklar
kimyası değişiyor bedenimin
etrafıma toplanıp tapmaya başlıyorlar bana
artık tüm umutların hakimi benim
dur desem duracak dünya
sön desem eriyecek güneş, akacak avuçlarıma
öl desem kainat serilecek önüme boylu boyunca
ama sadece kal diyorum içimde ki mucizeye
oysa sırt çevirip haykırışıma
süzülüyor yanaklarımdan
kapıma abanan hisler içeriye doluşuyorlar
öfkeli güruh yağmalıyor huzurumu
akabinde ruhumda bir telaş
hangi hisse dokunsam yanıyorum
üzerime felaketler yağıyor
yılan başı dalgalarla boğuşuyorum
çürük bir çarşaf gibi yırtıyorum geceleri
o hissi arıyorum ardında
sancılar dolduruyor bütün uzuvlarımı
kördüğüm oluyorum
kurumuş bir kuyunun hiçliği siniyor ruhuma
terkedilmiş murdar şölen alanında
sararmış bayraklar acıyor ıssızlığıma
itilip kakılıyorum, kovuluyorum içimden
ve bekleyeni olmayan bir yolcu gibi
yüklenip hasretlerimi hangi bana gitsem
sarılıyorum başka bir yalnızlığa
gizli bir sevda ölüyor içimde
o iç ki tarifi ne mümkün
duruyor bir ömür gizemli biçimde
Gündemdeki Haberler
Güncel Önemli Başlıklar