bugün

iyi çalındığında; yay, sanki tel yerine kılcal damarlarınızda geziniyormuş hissi verir. oturarak dinlemek zor hale gelir , eliniz kolunuz başınız oynar.
keman, aşkı daha naif anlatırken bu hücrelerine kadar acısını bağıra çağıra ağlayarak anlatır. özetle, yüreğini yerinden kopartır.
diğer adının çello olduğunu yeni öğrendiğim harika alet.
milli şef ismet inönü'nün de çaldığı* müzik aleti.
20 yaşına girdin şu ortalamanı yükselt okulunu zamanında bitir diyenlere aldırmayıp öğrenme aşamasında olduğum ve çok sevdiğim sazımdır.

küçüklüğümde korkunç keman maceram nedeniyle yıllarca çalmak isteyip de ancak fırsat bulabildiğim bir anda gaza gelip uğruna fotoğraf makinemi sattığım ve uğruna evde 2 ay daha makarna tantuni ikilisiye yaşayacağım harika enstrümandır.
hoş bir sedası olan yaylı saz.
görsel
görsel
yüksek sadakat - döneceksin diye söz ver parçasında çok güzel kullanılmış müzik enstrümanı. sesinin nazlı olduğunu söylerlerdi, yanık ayrıca.
sabahattin ali'nin değirmen adlı öykü kitabındaki hikayelerden birinin adıdılar. çok güzel bir aşk hikayesini konu eder.
atası viola da gamba olan çalgı. perdelidir. keman, viyola ve kontrbas ile aynı ailenin üyesidir.
kelimenin tam anlaömıyla inleyen nağmeler saçandır. bi şarkıda varsa o şarkıda kopamaz kulak.
Çello çalarken müzisyenin aldığı oturuş pozisyonu nedeniyle, 20. yüzyıldan önce çok az kadın çellist varmış ve o zamanlar enstrümanı dizlerin arasında tutmak, 'zarif olmayan' ve 'bir kadına yakışmayan' şeklinde yorumlanırmış.
görsel
kadının bacak arasına alarak çalıyormu, sevişiyormu ulan bu, dememe neden olan ama apocaliptica yorumu ile budur işte dediğim, son zamanlarda giderek bir enstrüman olarak görülmekten ziyade teoman kliplerinde ve bazı avrupalı şarkıcıların kliplerinde minicik etek giyen hatunun, eteğin minik olması yetmiyormuş gibi koca aleti (viyolonsel) bacaklarının arasına alarak viyolonselin cüssesi nedeni ile frikik verme derdininde olmadığı bri enstrümandır. sanırım artık sadece bir aksesuardır.
sarıldığımda benimle ağlayıp benimle gülen bir sevgili gibi. bir elim saçlarında, bir elim belide... mutluluklarım, hüzünlerim, korkularım, öfkelerim, huzurum, karmaşalıklarım... hep yanımda.
Viyolonsel ya da çello, keman ailesinden dört telli ve bas sesli bir çalgıdır. 16. yüzyılda ilk örnekleri Fransa'da ortaya çıkan bu çalgının şekli kadın vücudunu andırır. Başlangıçta beş telli olarak yapılan bu çalgı, önceleri orkestrada bas sesleri desteklemek için kullanılmıştır.
çello. solo bir enstrümandır. insan sesinin üç türünü de barındıran bir enstrümandır. duyguları en belirgin ortaya çıkaran enstrümandır (insan sesini barındırdığından kaynaklıdır). Gizemli, duygusal, yumuşak, kırgın, içe dönük tınıları seslendirir. yaylı çalgılarda ikinci sırada yer alır.

1. kontrbas
2. viyolonsel
3. viyola
4. keman
kadınların bacaklarının arasına en çok yakışan nesne.
iranlı viyolin üstat farid farjad'ın çaldığı enstruman.
üstadı buradan dinleyebilirsiniz:
http://darvish.net/Albums...tal/FaridFarjadViolon.htm
Tanımlayamayacak kadar beni benden almış ve almaya devam eden enstrumandır...(*)
klasik enstrumanlarin arasinda en muhtesem olanidir. diger enstrumanlardan*** farkli bir havasi vardir
ismi itibarıyla mahsun kırmızıgül ün klibinde oynayan yaşlı teyzeyi hatırlatır...lo lo çelloooo
violonsel'in atası viola de gamba dır ilk zamanlar perdeli 6 telli bir çalgı olarak ortaya çıkmıştır sonra müzikal beklentiler doğrultusunda perdesiz ve 4 telli halini almıştır.
ayrıca perdesiz çalgılardandır.