bugün
- akepe neden kültürel hegemonyayı ele geçiremedi19
- öldükten sonra bana ne olacak5
- imamoğlu sağcıların kendini solcu diye satmasıdır2
- sözlüğün kırbacı3
- tamar tanrıyar'ın berat albayrak'ı tehdit etmesi3
- giresun da otobüs durağında bekleyen turist kız7
- arşivlenmesi gereken resimler2
- cristiano ronaldo'nun gençleşmesi2
- herkes eski nikini yazsın bitsin bu eziyet19
- erkekler neden erken ölür4
- drone uçurmanın yasak olduğu ülke2
- anın görüntüsü22
- sophia osako3
- sözlükteki gizli düşmanım10
- insanın geçmişinin karanlık olması9
- içtim şarabı13
- tamar tanrıyar2
- şafak çak4
- türbanlı kızların diğerlerinden güzel olması4
- sözlük kızlarını harika yapan detaylar9
- 1 kilometrelik gökdelen2
- kadir inanır22
- her insanın bir cini olması8
- ilişkilerde fizik mi kimya mı önemlidir sorgusu6
- owner of a lonely heart2
- bik bik'in mutfağına konuk olmak7
- enjoy im vaccinated3
- her kadın güzeldir3
- rakı sevmemek7
- günün şiiri6
- uzun zaman sonra sözlüğe girmek3
- kemalist dünya24
- aşure yapan sözlük kızları7
- cilveli dişi yazar botu2
- ellerim bos gonlum hos2
- genç görünmeye çalışmak3
- 7 aydır berlinde yaşıyorum soruları alayım7
- true'nun çaylak olması16
- düşün ki o bunu okuyor16
- hayalet gibi bir insan olmak3
- muhtarlıkların kapatılması gerekliliği3
- üniversitelerin gereksiz olması16
- uzun bir süre sonra entry girmek2
- çift katlı otobüs3
- venezuella depremi3
- sözlükte neden atatürk ve türk bayrağı resmi yok3
- çok güzel ama manyak kadın7
- tas kafa traşlı hırt sorunu5
- daha relax3
- mustafa kemal atatürk7
Bugün;Hz.Ömer Yadigârı,1092'de Vatan Toprağımız olan MUSULun,3.i.inönü Hükumetince,Sterlin Karşılığında ingiltereye verilişinin 87.Yılıdır.
Kerkük ile birlikte misakı milliden verilen tavizdir. zaten ingiltere en başından beri musul petrollerini istiyordu ve aldı da.
ama bir şartla. 1926 yılında yapılan istanbul antlaşmasına göre Misakı Milli sınırları içinde kalan Musul ve Kerkük'ün toprak bütünlüğü sağlanacaktı.
Şu anda Musul ve Kerkük yasadışı örgütlerin elinde. Türkiye yapılan bu antlaşmaya göre Kerkük ve Musul'daki haklarını geri alabilir ve bu durum ingiltere'yi fazlasıyla rahatsız edebilir.
ama bir şartla. 1926 yılında yapılan istanbul antlaşmasına göre Misakı Milli sınırları içinde kalan Musul ve Kerkük'ün toprak bütünlüğü sağlanacaktı.
Şu anda Musul ve Kerkük yasadışı örgütlerin elinde. Türkiye yapılan bu antlaşmaya göre Kerkük ve Musul'daki haklarını geri alabilir ve bu durum ingiltere'yi fazlasıyla rahatsız edebilir.
ışid tarafından tek bir kurşun sıkılmadan ele geçirilmiştir. yıllardır musul'a plaka takan milliyetçiler şimdi ne düşünüyordur acaba.
--spoiler--
Mısak-ı Milli sınırları içinde kalan Kerkük ve Musul, 1926 yılında yapılan istanbul anlaşması ile birlikte toprak bütünlüğü sağlanması şartıyla terk edilmişti. Irak'ın toprak bütünlüğü esas alınarak yapılan istanbul anlaşmasına göre, bugün bölünmüş yapısı ve bölgenin illegal örgütlerin kontrolüne geçmesi Türkiye'nin haklarını gündeme getirir
--spoiler--
Mısak-ı Milli sınırları içinde kalan Kerkük ve Musul, 1926 yılında yapılan istanbul anlaşması ile birlikte toprak bütünlüğü sağlanması şartıyla terk edilmişti. Irak'ın toprak bütünlüğü esas alınarak yapılan istanbul anlaşmasına göre, bugün bölünmüş yapısı ve bölgenin illegal örgütlerin kontrolüne geçmesi Türkiye'nin haklarını gündeme getirir
--spoiler--
misak-ı milli sınırlarımızda olmasına rağmen 1926 ankara antlaşmasıyla peşkeş çekilen vatan toprağı.
80 yıldır şener şen gibi "alırız haa" dediğimiz ama bizden önce bir terör örgütünün aldığı.. bir saniye ne diyorum lan ben. şimdi aklıma geldi de orada petrol var. amerika bırakmaz hacı. işid mişid öper atar.
Türk adının silinmesine duyarsızlaştırıldığımız, eskiden vali gönderdiğimiz ama şimdi sefir-i kebiri devlet görevlilerimizi ve kendi vatandaşlarımızı alamadığımız her gün bize kin nefret lanet okuyan, Türkmen kanı kusan topraklar.
Yine sokakları ölüm koktu, yine öldü çocuklar feryat figan içinde.
Öyle bir ölsem Öyle bir ölsem çocuklar Size hiç ölüm kalmasa..
Öyle bir ölsem Öyle bir ölsem çocuklar Size hiç ölüm kalmasa..
Aslanlar gibi cesurca ingilizler'e teslim edilmiştir. Heeeyt beaa ecdad böyle olur.
Lozan Barış Antlaşmasında ismet Paşa'dan bütün Suriye toprakları karşılığında Musul'un ingilizlerde kalması istenmiştir. Fakat kendisi cesurca musulu vermem diyerek miki almıştır.
2013 yılında etnik yapısı aşağıdaki haritadaki gibidir:
http://gulf2000.columbia..../Iraq_Mosul_Ethnic_lg.png
kendi araştırmalarım sonucu etnik yapısı aşağıdaki gibidir:
%55 arap (%50 sünni, %5 şii)
%25 kürt (%20 sünni, %5 şabak* ve çok az sayıda yezidi)
%15 türkmen (%10 sünni, %5 şii)
%10 süryani
edit: eksileyenler bana eksileme sebebini özelden söyleyebilir mi ? sadece şehir hakkında bilgi vermeye çalıştım, yanlışım varsa söyleyin öğreneyim.
http://gulf2000.columbia..../Iraq_Mosul_Ethnic_lg.png
kendi araştırmalarım sonucu etnik yapısı aşağıdaki gibidir:
%55 arap (%50 sünni, %5 şii)
%25 kürt (%20 sünni, %5 şabak* ve çok az sayıda yezidi)
%15 türkmen (%10 sünni, %5 şii)
%10 süryani
edit: eksileyenler bana eksileme sebebini özelden söyleyebilir mi ? sadece şehir hakkında bilgi vermeye çalıştım, yanlışım varsa söyleyin öğreneyim.
Osmanlı padişahlarının kendi mülküdür.
Işidin elindeki ırak'ın en büyük kenti eğer ambarı alabilseydiler bu yaz çok büyük bir savaşa ev sahipliği yapacaktı. Bu yaz da alınacakmış gibi durmuyor. Allah oradaki insanlara sabır versin.
Askeri takviyesi yapılan şehirdir. yıllardan beri pkk'ya ses çıkarmayan bir kürt yönetimi var. sen de kalkmış işid için destek veriyoruz diyorsunuz. Hâlâ kabile toplumunu muhatap alıyorsunuz. adamların elinde amerika'yla öldürdükleri milyonlarca ıraklı'nın kanı var. ırak'ın bu hale gelmesinin sebebi bu. sonra işid çıktı kurtarın bizi. Bu kürtler suriye'ye el attı. türkiye'yle de uğraşıyorlar. bizimkiler de muhatap kabul ediyor.
Halkı Dün ilk defa işid'e karşı ayaklanmıştır. Ağır baskıdan, haraçtan bezen halk bildiğin çatışmaya girmiş, ilk önce orospu çocukları kaçmış sonra takviye birliklerle geri dönmüştür. iki taraftan da bayağı ölü var gibi.
Umarız birkaç mahalleyle sınırlı kalmaz; işid yalamalarını da biraz korku sarar belki.
Umarız birkaç mahalleyle sınırlı kalmaz; işid yalamalarını da biraz korku sarar belki.
Her gün 2 den fazla tankın imha edildiği şehir. Ayrıca bombalı araç saldırısı olmazsa olmaz. Bugünde 2 tank imha edildi ve bombalı araç saldırısı yapıldı. Cehennem gibi.
Türk şehri.
sanırım operasyona başlanılmış şehirdir.
allah kısmet ederse kerkukle birlikte nufusuzumuza alacağız.
allah kısmet ederse kerkukle birlikte nufusuzumuza alacağız.
Bu sabah amerika tarafından bombalanmış olan şehir. Son günlerde türkiyenin musula gireceği dedikodusunu duymuş olacak ki siz kimsiniz lan biz varken borunuz ötmez mesajı vermiştir.
Öz toprağımız, Mutlaka geri alacağız.
Belki yarın belki yarından da yakın.
Belki yarın belki yarından da yakın.
yahudi tohumlarının sübhane teala'nın kendilerine -haşa- gün vaad ettiği iddiasıyla göz diktikleri ırak kenti.
hoşt ulan !
hoşt ulan !
Misak ı milli sınırları içiinde yer alan kadım Ortadoğu şehridir. Allah'ın Türk milletine armağanı olan Recep Tayyip Erdoğan tarafından geri alınması muhtemeldir.
inşallah alırız o toprakları geri dediğimiz durum.
--spoiler--
ingiliz Guardian gazetesi bugün Musul’da bulunanların tanıklıklarına yer verdi. 2 yıldır IŞiD kontrolündeki kentte yaşayan Ebu Muhammed, herkesin evlerinde oturduğunu söyledi. Öte yandan, Uluslararası Göç Örgütü (IOM) çatışmalarda IŞiD’in kimyasal silah kullanabileceği endişesiyle gaz maskesi siparişi verdiğini açıkladı.
Aslen Şii olan fakat korktuğu için Sünni olduğunu söyleyen Muhammed, IŞiD militanlarının şehirde motosikletle gezdiğini ve silahlarının bulunduğunu anlattı.
Hava saldırılarında hedeflerin tam isabetle vurulduğunu söyleyen Muhammed, IŞiD'lilerin sivillerin yaşadığı evlere girdiğini ve yerel nüfusla karıştığını ifade etti.
35 yaşındaki Muhammed, “insanlar Musul'da canlarından bezdi. Çoğunluk mümkün olduğunca kısa bir süre içinde IŞiD'in gitmesini, Irak ordusu ve Peşmerge'nin şehre girmesini istiyor” dedi.
“Çok kafa kesme vakası, kafeslerde boğulan insanlar, binaların tepelerinden atılan insanlar gördük” diyen Muhammed, “Valilik Binası'nın yanındaki bir binadan atılan bir adam gördüm üç ay önce. Sonrasında haftalarca uyuyamadım” şeklinde konuştu.
Irak şimdiye kadar savaş uçaklarından IŞiD kontrolünde bulunan 16 bölgede toplam 17 milyon broşür attığını açıkladı.
Söz konusu bildirilerde, kent sakinlerine kalabalık bölgelerden uzak durmaları ve daha sonra açıklanacak zamanda IŞiD'e karşı ayaklanmaları çağrısı yapılıyor.
Öte yandan, DHA’nın haberine göre; Uluslararası Göç Örgütü (IOM) çatışmalarda IŞiD’in kimyasal silah kullanabileceği endişesiyle gaz maskesi siparişi verdiğini açıkladı.
BEYAZ SARAY’DAN UYARI GELMiŞTi
Beyaz Saray Sözcüsü Josh Earnest basın bilgilendirme toplantısında operasyonların ne zaman sonuçlanacağına ilişkin herhangi bir zaman çizelgesinin bulunmadığı belirtmişti.
Earnest, kentin örgüt için önemine dikkat çekerek, şöyle konuşmuştu:
“Musul IŞiD için sembolik bir ehemmiyete sahipken onları buradaki yerlerinden etmek önemli bir stratejik oyun. Musul büyük bir şehir olduğu için IŞiD de son iki yıldır burayı savunmak adına kazılar yapıyor. Şehri korumak için masum insanların hayatlarını tehlikeye atmakta tereddüt etmeyeceklerini biliyoruz. Kenti ellerinde tutmak için son derece ahlak dışı ve tehlikeli taktiklere başvurabilirler.”
IRAK’TAN SiViLLERE KRiTiK ÇAĞRI
Bugün Irak tarafından önemli bir açıklama geldi. Irak ordusu, şimdiye kadar savaş uçaklarından IŞiD kontrolünde bulunan 16 bölgede toplam 17 milyon broşür atıldığını açıkladı.
Söz konusu bildirilerde, kent sakinlerine kalabalık bölgelerden uzak durmaları ve daha sonra açıklanacak zamanda IŞiD'e karşı ayaklanmaları çağrısı yapılıyor.
--spoiler--
ingiliz Guardian gazetesi bugün Musul’da bulunanların tanıklıklarına yer verdi. 2 yıldır IŞiD kontrolündeki kentte yaşayan Ebu Muhammed, herkesin evlerinde oturduğunu söyledi. Öte yandan, Uluslararası Göç Örgütü (IOM) çatışmalarda IŞiD’in kimyasal silah kullanabileceği endişesiyle gaz maskesi siparişi verdiğini açıkladı.
Aslen Şii olan fakat korktuğu için Sünni olduğunu söyleyen Muhammed, IŞiD militanlarının şehirde motosikletle gezdiğini ve silahlarının bulunduğunu anlattı.
Hava saldırılarında hedeflerin tam isabetle vurulduğunu söyleyen Muhammed, IŞiD'lilerin sivillerin yaşadığı evlere girdiğini ve yerel nüfusla karıştığını ifade etti.
35 yaşındaki Muhammed, “insanlar Musul'da canlarından bezdi. Çoğunluk mümkün olduğunca kısa bir süre içinde IŞiD'in gitmesini, Irak ordusu ve Peşmerge'nin şehre girmesini istiyor” dedi.
“Çok kafa kesme vakası, kafeslerde boğulan insanlar, binaların tepelerinden atılan insanlar gördük” diyen Muhammed, “Valilik Binası'nın yanındaki bir binadan atılan bir adam gördüm üç ay önce. Sonrasında haftalarca uyuyamadım” şeklinde konuştu.
Irak şimdiye kadar savaş uçaklarından IŞiD kontrolünde bulunan 16 bölgede toplam 17 milyon broşür attığını açıkladı.
Söz konusu bildirilerde, kent sakinlerine kalabalık bölgelerden uzak durmaları ve daha sonra açıklanacak zamanda IŞiD'e karşı ayaklanmaları çağrısı yapılıyor.
Öte yandan, DHA’nın haberine göre; Uluslararası Göç Örgütü (IOM) çatışmalarda IŞiD’in kimyasal silah kullanabileceği endişesiyle gaz maskesi siparişi verdiğini açıkladı.
BEYAZ SARAY’DAN UYARI GELMiŞTi
Beyaz Saray Sözcüsü Josh Earnest basın bilgilendirme toplantısında operasyonların ne zaman sonuçlanacağına ilişkin herhangi bir zaman çizelgesinin bulunmadığı belirtmişti.
Earnest, kentin örgüt için önemine dikkat çekerek, şöyle konuşmuştu:
“Musul IŞiD için sembolik bir ehemmiyete sahipken onları buradaki yerlerinden etmek önemli bir stratejik oyun. Musul büyük bir şehir olduğu için IŞiD de son iki yıldır burayı savunmak adına kazılar yapıyor. Şehri korumak için masum insanların hayatlarını tehlikeye atmakta tereddüt etmeyeceklerini biliyoruz. Kenti ellerinde tutmak için son derece ahlak dışı ve tehlikeli taktiklere başvurabilirler.”
IRAK’TAN SiViLLERE KRiTiK ÇAĞRI
Bugün Irak tarafından önemli bir açıklama geldi. Irak ordusu, şimdiye kadar savaş uçaklarından IŞiD kontrolünde bulunan 16 bölgede toplam 17 milyon broşür atıldığını açıkladı.
Söz konusu bildirilerde, kent sakinlerine kalabalık bölgelerden uzak durmaları ve daha sonra açıklanacak zamanda IŞiD'e karşı ayaklanmaları çağrısı yapılıyor.
--spoiler--
Gündemdeki Haberler
Güncel Önemli Başlıklar