bugün

çok anlamlı bir sezen aksu şarkısıdır.
hele bir de eski sevgiliniz tarafından size yollanmış bir parça ise, etkisi iyice artar.
mümkünse şarkı eşliğinde okunması tavsiye edilir. *

Kan ter içinde uykularından uyanıyorsan eğer her gece
Yalnızlık sevgili gibi boylu boyunca uzanıyorsa koynuna
Olur olmaz yere ıslanıyorsa kirpiklerin artık herşeye
Anneni daha sık anımsıyorsan hatta anlıyorsan

Kalbini bir mektup gibi buruşturulup fırlatılmış
Kendini kimsesiz ve erken unutulmuş hissediyorsan
içindeki çocuğa sarıl
Sana insanı anlatır

Eller günahkar
Diller günahkar
Bir çağ yangını bu
Bütün dünya günahkar

Eller günahkar
Diller günahkar
Bir çağ yangını bu
Bütün dünya günahkar

Masum değiliz hiçbirimiz
Masum değiliz hiçbirimiz

Kan ter içinde uykularından uyanıyorsan eğer her gece
Yalnızlık sevgili gibi boylu boyunca uzanıyorsa koynuna
Olur olmaz yere ıslanıyorsa kirpiklerin artık herşeye
Anneni daha sık anımsıyorsan hatta anlıyorsan

Kalbini bir mektup gibi buruşturulup fırlatılmış
Kendini kimsesiz ve erken unutulmuş hissediyorsan
içindeki çocuğa sarıl
Sana insanı anlatır

Eller günahkar
Diller günahkar
Bir çağ yangını bu
Bütün dünya günahkar

Eller günahkar
Diller günahkar
Bir çağ yangını bu
Bütün dünya günahkar

Masum değiliz hiçbirimiz
Masum değiliz hiçbirimiz
grup 84 un cover ladığı bir parçadır aynı zamanda
grup 84'ün ağzından dinlenilmesi gereken şarkı. introsu manyak olmuş..
(#1006836)
uyumadan hemen once dinlenmesi durumunda yastigin giderayak islanmasina sebep olan sarki.
seksendört ün içine sıçtığı muhteşem sezen aksu şarkısı.
insanların maskelerinin arkasındaki yüzlerini gördükce daha da anlamlı hale gelen sezen aksu sarkısı.
eller günahkar diller günahkar..
olur olmaz yere ıslanıyorsa kirpiklerin artık her şeye... şarkının bütün manasını kavrayan tek dizedir...
(bkz: depresyon belirtileri)
(bkz: suçsuzluğu ispatlanana kadar herkes suçludur)
güldünya şarkıları albümünde, şebnem ferah'ın mükemmel çığlıklarıyla süslediği sezen aksu klasiği. şebnem yorumu da enfes olmuş.
seksendörtün gereksiz yorumundan sonra, şebnem ferahla kendini bulan sezen aksu parçası.
sezen aksuya neden hayran olunur açıklayan parçalardan sadece biri.
mehmet erdem ve cihan güçlü'nün sınıf adlı dizide seslendirdiği şahane şarkıdır.
şebnem ferah'ın okuduğu ikinci Sezen Aksu harikası. bir diğeri için.
(bkz: ünzile)
sezen aksu' nun muhteşem şarkısı olmasının yanısıra hakkı yalçın' ın sitemkar bir yazısıdır.

MASUM DEĞiLiZ

Çocuklarımıza kundaklarında bile dadanan sefalet, neden işadamlarına adanan nimetlere dönüşür?
Ve neden bu toplum kendisini hep masum görür de, sadece kaderi suçlar?

***

Sade vatandaş için musalla taşı olan kaldırım taşları, neden belediyelerin lüks cipleri için "aracı kurumdur"!
Sökülür de sökülür...
Ve herkes bu taşların sırrını bilir de neden susar?

***

Hak ve özgürlük için dili kesilen, yolu kesilen bir toplum, partileri kurtaracak referandumlar için neden ilaç gibi görülür?
Seçimlerden önce halkına kurban olanlar, seçimlerden sonra neden Amerika'ya kurban olurlar?
Hafızasında, sadece maç sonuçları mı yer eder bir toplumun?

***

insanlık yere düşerken kılını kıpırdatmayanlar, neden dolar yükselirken, "Demokrasi ve istikrar elden gidiyor" çığlıkları atar?
Ve yabancı yatırımcılar, bir ülkenin geleceği hakkında, nerede bu kadar etkili olabilir?
Türkiye'den başka?

***

Yabancı yatırımcı kaçarmış.
Vallahi kovsanız gitmez!
Ayrıca yabancı yatırımcı ne yaptı bu ülkede?
Parasını borsaya yatırıp, dünyada hiçbir ülkede kazanamayacağı parayı cebine indirmekten başka...
Hazır ve tıkır tıkır işleyen kurumlarımızın sahibi olmaktan başka...
Bizim insanlarımız için fabrikalar kurup üretimi mi kışkırttı?
Kredi kartlarıyla, tüketim toplumunun geleceğini mi satın aldı?

***

Yoo susmayın.
Hiçbir gerçek nedensiz değildir.
Ve hiçbirimiz masum değiliz!
Yanlışları desteklemek de toplumun işlediği bir suçtur.

HAKKI YALÇIN
ermenilerin kendi kendilerine gizliden gizliye küçük harflerle söyledikleri cümle.
doğrudur.
şebnem ferah'ın olağanüstü söylediği ve baştan yarattığı şarkı.sezen aksunun yorumundan bin kat daha iyidir.bu sayede şarkının nakarat dışındaki bölümlerini de öğrenmiş oldum.
(bkz: sezen aksunun söylediklerinden hiçbir şey anlamamak)
uzun bir aradan sonra dinlemiş oldum tekrardan ve tekrar tekrar şebnem ferah yorumuna bittiğim bir parçadır.
sezen aksu'nun suratta tokat gibi patlayan duru ama şahane yorumunun ardından ''aşk şarkısı'' edasıyla 4yüz tarafından seslendirilen şarkı. hem de uzay heparı anısına yapılan bir albüme girebilmiş bir yorum, nasıl diyeyim kısaca korkunç olmuş.
nakaratından bir sözü "bir çağ yangını bu bücür" olarak anlayıp kendime "lan bu sezen aksu çok mütavazi kadın, kendiyle bile dalga geçebiliyor. ne güzel!" dediğim şarkı. yamulduğumu yeni anladım.
şebnem ferah'ın neredeyse baştan yarattığı sezen aksu başyapıtı.
Dünyanın hiçbir yerinde kalamam.
Hissettiğim her yeni iklimde özlem çektim,
daha önce buralara alışkın olduğumdan.
Ve hep bir yabancı olarak ayrıldım.
Doğdum, yalnızca yaşanmış zamanlardan geri döndüm.
Bir an için başlangıç yaşamının tadına varmak,
Masum bir ülke arıyorum..
(bkz: Guisseppe Ungaretti)
Kifayetsiz kalan tüm duyguları barındıran şarkı.
dinleyince hangimiz masum ulan diye düşündüren şarkı. hatta şarkı değil başka bir şey. sezen aksu işte.