bugün
- icardi190545
- magicovento12
- sekse doymuş erkek12
- jose mourinho26
- herkesle iyi geçinmek14
- kendini bir görsel ile anlat12
- hafta içi avm kafelerinde oturan menopoz karılar12
- dünyanın en güzel kızını tarif et10
- kuresel ikinma'nın sevgilisi14
- dem parti'nin tc kürdistan da işgalci açıklaması9
- xdearm9
- gizli samyelin moderatör olması8
- kemalistler 15 temmuzda ne yapıyordu19
- en ilginç bilgiler11
- gizli samyel24
- küresel ıkınma9
- anın görüntüsü14
- dinlilerin dinsizlere sürekli lakap takması12
- namaz kılmayan türk değildir12
- tatvan belediyesinde rte'nin resminin indirilmesi11
- dem parti'nin valiyi ölümle tehdit etmesi8
- dünyanın en güzel kızıyla karşılaşmak8
- albay kemal22
- kadir mısıroğlu mezarı18
- en sevmediğiniz sözlük yazarları10
- meral akşener15
- ankarayı sel aldı25
- haysenin1210
- ey müslümanlar inananlar haydi cumaya allah yoluna8
- eksi ruyalar için diktiğim tulum12
- sarılma ihtiyacı10
- bursa8
- evlendikten sonra çok daha iyisiyle karşılaşmak14
- kocasına kahvaltı hazırlamayan kadın kusurludur13
- uludağ sözlük aktrollerinin uçurulması9
- içinde hiç'a harfi geçmeyen bir cümle yazınü19
- fethullah gülen8
- aşkım ben hiç osurmuyorum bizde genetik diyen kız14
- güçlü kadınların ortak özellikleri22
- yazarların en sevdikleri diziler11
- okula gidiyorum sözlük10
- gay olanları toplum niye sevmiyor12
- yazarların cinsel tercihi15
- hangi sözlükçüyü dövmek istersiniz21
- peygamberlerin yahudi olması9
- zalbert ramstein18
- bugün yaşadığınız en üzücü olay13
- şanlıurfa da damattan istenilenler listesi15
- dini eleştirmeyi dün düşmanlığı ile bir tutmak8
- elini cebine atınca en az 5000 lira olmalı14
Varoluşçu olmayan ama varoluşçu felsefeye oldukça fazla etki eden ve temel sağlayan filozof. Martin heidegger'in varoluşçu olarak anılması artık oldukça klasikleşmiş bir yanılgıdır. heidegger'in ontolojisinde sıkça gördüğümüz "var-oluş" kavramı, onu inceleyen ve etiketleyenlerce (oldukça yüzeysel bir şekilde) heidegger'e varoluşçu demek için yetmiştir. Ne var ki durum böyle değildir.
Heidegger'de varoluş kavramı dasein'ın mevcut-olma olarak değil de bir var-oluşma olarak varoluğunu ifade etmek için kullanılmıştır. Üstadın kendisi de "hümanizmin özü" adlı eserinde kendisinin varoluşçu olmadığını açıkça beyan etmiştir. Yine de başta fransızlar olmak üzere (yanlış anlarlar çoğunlukla) birçok filozof heidegger için varoluşçu demekten geri kalmamıştır. Varoluşçuluk üzerinde sarsılmaz bir yeri olan heidegger'in varoluşçuluk içinde yeri yoktur.
Heidegger'de varoluş kavramı dasein'ın mevcut-olma olarak değil de bir var-oluşma olarak varoluğunu ifade etmek için kullanılmıştır. Üstadın kendisi de "hümanizmin özü" adlı eserinde kendisinin varoluşçu olmadığını açıkça beyan etmiştir. Yine de başta fransızlar olmak üzere (yanlış anlarlar çoğunlukla) birçok filozof heidegger için varoluşçu demekten geri kalmamıştır. Varoluşçuluk üzerinde sarsılmaz bir yeri olan heidegger'in varoluşçuluk içinde yeri yoktur.
Yalama puştun tekiydi rahmetli.
hayatı anlamlı kılan şey ölümdür dedi ve gitti.
"ama artık görülmelidir ki, nesne ontolojisinin izlediği bütün 'ikmal' tedbirleri de prensip itibarı ile descartes'ta gördüğümüz dogmatik zemin üzerinde hareket etmektedir."
Der ve batı metafiziğine "birbirlerinizin yapıları içinde aynı müfredatı başka formlarda tekrar ediyorsunuz" demiş olur, bugün doğum günü olan heidegger.
Der ve batı metafiziğine "birbirlerinizin yapıları içinde aynı müfredatı başka formlarda tekrar ediyorsunuz" demiş olur, bugün doğum günü olan heidegger.
20 yüzyılın tartışmasın en etkili filozofudur. ortaya koyduğu bilgiler çığır açar konumdadır.
nazi destekçisi olması ve yahudi olan öğrencisi ve sevgilisine yaptıklarını tasvip etmesemde etkin bir dehadır.
nazi destekçisi olması ve yahudi olan öğrencisi ve sevgilisine yaptıklarını tasvip etmesemde etkin bir dehadır.
Heidegger'in el yazısı. Twitter'da rastladım. "Nietzsche" eserinden bir bölüme ait. O ellerini öpmek gerek.
görsel
görsel
Bana, onu okuduğum ve düşündüğüm her saniyede beyin orgazmı yaşatan tek şey.
Sanat üzerine düşünceleri ise tahrik edici boyutta. Ona göre sanat hakikatin (aletheia) açığa-vuruluşu (tekhne) ve Phusis olarak açılma'dan farklı olarak kökensel-sanatsal (poetik) bir açılma/açığa vuruluş. Harik'ul-ade.
Sanat üzerine düşünceleri ise tahrik edici boyutta. Ona göre sanat hakikatin (aletheia) açığa-vuruluşu (tekhne) ve Phusis olarak açılma'dan farklı olarak kökensel-sanatsal (poetik) bir açılma/açığa vuruluş. Harik'ul-ade.
"wie das werden der 'schein' des seins, so ist der 'schein' als 'erscheinen' ein werden des seins."
Yani;
"Nasıl ki oluş varlığın 'görünüş'ü ise, 'görünme' olarak 'görünüş' de varlığın oluş halidir."
Diyerek varlık, oluş; görünme, görünüş ilişkisini ifade etmiş ve batı metafiziğine ponçirik bir atom bombası atmıştır.
Yani;
"Nasıl ki oluş varlığın 'görünüş'ü ise, 'görünme' olarak 'görünüş' de varlığın oluş halidir."
Diyerek varlık, oluş; görünme, görünüş ilişkisini ifade etmiş ve batı metafiziğine ponçirik bir atom bombası atmıştır.
kolay kolay anlaşılmayan filozoflardandır. üst bir dili vardır, hele birde konuştuğu konuda üst bir konu olunca anlaması iyice zorlaşır.
Zatının evvelinin; galatının, idlâllerinin ve kubhunun lübbünü - usûl üzere- zahir kılan HAYRÜ'N-Felâsife.
görsel
görsel
Alman düşünür. kolay kolay anlaşılmayan filozoflardandır. üst bir dili vardır, hele birde konuştuğu konuda üst bir konu olunca anlaması iyice zorlaşır.
Düşünmek ne demektir adlı kitabını en azından düşünmenin ne olduğu hakkında kafa yorup sorgulamak isteyenler için öneririm diğer kitaplarından daha hafif.
Düşünmek ne demektir adlı kitabını en azından düşünmenin ne olduğu hakkında kafa yorup sorgulamak isteyenler için öneririm diğer kitaplarından daha hafif.
Aşığım. Net.
Kiminin ciddiye alıp,vaktini kendisini anlamak için uğraştığı bir f*lozoftur.
eski filozoflardan birisidir.
Filozofların en hayırlısı, düşüncenin tecessümü ve zamanın bekçisi.
Yine sensiz bir yıl. Men sensiz gelen senelerin hamının içine soxum. Daha men neler deyebilerem. adamın üreyini işleyir sensizlik.
Men bele veziyyetin içine soxum...
Edit: 2017'nin ilk entrysidir.
Yine sensiz bir yıl. Men sensiz gelen senelerin hamının içine soxum. Daha men neler deyebilerem. adamın üreyini işleyir sensizlik.
Men bele veziyyetin içine soxum...
Edit: 2017'nin ilk entrysidir.
Felsefe için düşünen düşünce ve bilim için hesaplayan düşünce diyerek avuçlarımıza büyük bir ayrım bırakan filozof. Hesaplayan düşünceye karşı olmadığını fakat insanların artık düşünen düşünceden bu hesaplayıcı düşünce ile koparak düşünme anlamında düşünmeden yoksun kalacağını ifade etmiştir.
Onun deyimiyle "kaç" sorusu artık zihnimizde yegane soru haline gelmekte. Bu yalnızca ekonomik anlamda bir "kaç?" değil. dünyayı ve tüm varlık alemini hesaplanacak ve kendisinden bir şeyler (t)üretilecek şey olarak gören insan, bu, her şeyin bu yolla el-altında-hazır-bulunuşu ile "ilgi"sini kaybedecek ve düşünmeyi bırakacak.
Heidegger'in burada gördüğü tehlike ahlaki ya da sosyolojik açıdan bir tehlike değildir yani insanoğlu düşünmeyi bırakarak düzenin bozulmasına ya da ahlaki problemlerin baş göstermesine neden olacak demiyor, bu elbette buradan çıkarılabilir ama onun gördüğü tehlike daha başkadır, o bunu insanın kendi varlığını tamamen unutması, ilgilenme ve düşünme yetisini kaybetmesi veya en azından bu yetiyi kullanmaması tehlikesi olarak görür. Bu ön-görülerinde haksız olduğunu söyleyemeyiz, bunu bugün görmek mümkün.
Bilim ile arasındaki bu genelde kötü görülen diyalog, onun bilim ve Teknik karşılığından değil; insanların buna olan bağlılığı ve bağımlılığı ile kendi varlığını unutma tehlikesinden ötürüdür. "bilim, düşünmez." dediğinde bilime bir hakaret etmek amacında olmadığını sadece onun düşünen düşünce değil de "hesaplayan" düşünce olduğunu ifade eder; daha geniş anlamda onun ontik yönüne işaret eder.
Onun deyimiyle "kaç" sorusu artık zihnimizde yegane soru haline gelmekte. Bu yalnızca ekonomik anlamda bir "kaç?" değil. dünyayı ve tüm varlık alemini hesaplanacak ve kendisinden bir şeyler (t)üretilecek şey olarak gören insan, bu, her şeyin bu yolla el-altında-hazır-bulunuşu ile "ilgi"sini kaybedecek ve düşünmeyi bırakacak.
Heidegger'in burada gördüğü tehlike ahlaki ya da sosyolojik açıdan bir tehlike değildir yani insanoğlu düşünmeyi bırakarak düzenin bozulmasına ya da ahlaki problemlerin baş göstermesine neden olacak demiyor, bu elbette buradan çıkarılabilir ama onun gördüğü tehlike daha başkadır, o bunu insanın kendi varlığını tamamen unutması, ilgilenme ve düşünme yetisini kaybetmesi veya en azından bu yetiyi kullanmaması tehlikesi olarak görür. Bu ön-görülerinde haksız olduğunu söyleyemeyiz, bunu bugün görmek mümkün.
Bilim ile arasındaki bu genelde kötü görülen diyalog, onun bilim ve Teknik karşılığından değil; insanların buna olan bağlılığı ve bağımlılığı ile kendi varlığını unutma tehlikesinden ötürüdür. "bilim, düşünmez." dediğinde bilime bir hakaret etmek amacında olmadığını sadece onun düşünen düşünce değil de "hesaplayan" düşünce olduğunu ifade eder; daha geniş anlamda onun ontik yönüne işaret eder.
Uludağ sözlüğün dilinden düşmeyen filozoflardan yalnızca biri. Geçen bunun ismi lazım değil kitabını okurken yaklaşık 50 birim ıq kaybettim. Yazık.
iyi geceler dilediğim filozof. Huzur, senin içinde uyusun, üstad-ı azam. Çok özlüyorum seni.
Ahmet hamdi Tanpınar'ın bir şiirinden bir parça ile iyi geceler. Benli, affedersin tatlı rüyalar.
"Niçin sen yaratmadın bu dünyayı?
Ellerinin mesut işaretlerinden
Daha güzel doğardı eşya!
Daha zengin olurdu aydınlık
Kendi karanlığından çağırsaydı sesin,
Sular başka türlü akardı
Sert kayalardan göklere doğru
Büyük, mavi, aydınlık sular! "
Ahmet hamdi Tanpınar'ın bir şiirinden bir parça ile iyi geceler. Benli, affedersin tatlı rüyalar.
"Niçin sen yaratmadın bu dünyayı?
Ellerinin mesut işaretlerinden
Daha güzel doğardı eşya!
Daha zengin olurdu aydınlık
Kendi karanlığından çağırsaydı sesin,
Sular başka türlü akardı
Sert kayalardan göklere doğru
Büyük, mavi, aydınlık sular! "
Uyumadan önce iyi geceler dileklerimi sunduğum filozof. varlık ve zaman'dan birkaç sayfa okuyup bugün de konuştum seninle uykudan evvel. Baktığın yerde olmayı dilerdim. Bu gece yokluğunu Hölderlin'den bir kısım ile anıyorum. Sen seversin.
görsel
"Yok şimdi, beni yetiştiren, doyuran;
Yok şimdi o genç dünya,
'Bu, bir zamanlar yeri, göğü dolduran bağır,
Ölü ve cılız bir anızlık gibi;'
Ah! Bahar benim derdimi okuyor
Hâlâ eskisi gibi, şen, teselli edici bir türkü...
Ama yok artık hayatımın sabahı,
Kalbimin baharı soldu benim."
iyi geceler.
görsel
"Yok şimdi, beni yetiştiren, doyuran;
Yok şimdi o genç dünya,
'Bu, bir zamanlar yeri, göğü dolduran bağır,
Ölü ve cılız bir anızlık gibi;'
Ah! Bahar benim derdimi okuyor
Hâlâ eskisi gibi, şen, teselli edici bir türkü...
Ama yok artık hayatımın sabahı,
Kalbimin baharı soldu benim."
iyi geceler.
güncel Önemli Başlıklar