bugün

18. yy da yasamış meşhur türk minyatür sanatcısı. asil adi abdülcelil celebi dir.
lale devrinin en önemli minyatür sanatçılarından biri olan, döneme damgasını vurmuş, matrakçı nasuh'tan daha renkli çalışan sanatçı.
Her şeyin bir rengi vardır bilirsiniz
Özgürlüğün rengini bilir misiniz ya umudun
Korkuya boyanmasın yüzünüz
Bulaşmasın yılgınlığın karası üstünüze

Sevincin rengini hatırlayın bir
Hatırlayın çocukluğun şeker pembesini
Delikanlı günlerin nar çiçeğini
Hayata ısındığımız turuncuyu ve şehveti

Sonra kızılın hüzne karıştığı yer
Şimdi uzak bir ülkedir nefti hiç gidilmeyen
Sarı sarhoştur daima ve yılgındır hep
Durmadan tükenmenin şarkısını söyler

Eski bir sevda yaşar limonküfünde
incecik bir sızı yayılır damarlara
Sessizce sezersiniz haki ölümün rengidir

Hüznün rengini biliriz zulmün rengini
Kahrın rengini biliriz adımız gibi
Adımız gibi biliriz inancın rengini *
osmanlı dönemi minyatür sanatçısıdır.dönem hakkında bilgi edinmek için en geçerli ve gerçekçi minyatürleri yapmıştır. abdülcelil çelebi gerçek ismidir fakat eserlerini levni rumuzyla imzalamıştır.
türk resim tarihinde ayrı bir yeri olan levni' nin eserlerinde çizgi ve şekil güzelliği ile o zaman kadar görülmeyen bir renk ahengi mevcuttur. en önemli minyatürleri arasında 3. ahmet' in çocukları için yapılan sünnet düğünlerini anlatan surname adlı eseri sayılabilir. o dönem kıyafetleri ve sosyal hayatı hakkındada buradan bilgi edinilebilir.
yaptığı işlerde renkleri çok iyi kullanmasıyla bilinir. bu yüzden "levni" (renklerle uğraşan) ünvanını almıştır.

eserlerinin birçoğu da zaten topkapı sarayı'ndadır. bizzat gidip görülebilir. dönemin gelenek ve detaylarına dair belge niteliğinde eserleri vardır.

bakarken o dönemi yaşarmış gibi hissedersiniz.
6.nesil yuksek i.q ya evsahipligi yapan hafif asabi, agir * yazar.
tabiki hosgelmistir.
ruhi su'nun seslendirdiği tekerleme adlı parçanın şairi.

çiçeğe arı, arıya asel
aptala boru, boruya gazel
şaire türkü, türküye güzel
güzele gerdan ne güzel uymuş

kavuğa sarık, sarığa sümbül
köçeğe yanak, yanağa kakül
bahçeye güllük, güllüğe bülbül
bülbüle efgan, ne güzel uymuş

kediye fare, fareye kovuk
meclise kelam, kelama doruk
hastaya çorba, çorbaya koruk
koruğa havan ne güzel uymuş

yemeğe sahan, sahana kalay
fakire kibar, kibara saray
hünkara vezir, vezire alay
alaya kaftan ne güzel uymuş

kapıya kilid, kilide miftah
dervişe hırka, hırkaya külah
kahveye yaran, yarana meddah
meddaha yalan ne güzel uymuş

yayana atlı, atlıya koşu
dallıya kuşak, kuşağa poşu
sohbete helva, helvaya turşu
turşuya soğan ne güzel uymuş

yağlıya nakış, nakışa ipek
üstada hüner, hünere emek
levni ye güzel, güzele döşek
döşeğe yorgan ne güzel uymuş
gül irepoğlu'nun gölgemi bıraktım lale bahçelerinde adlı romanında eşcinsel olarak gösterilen ünlü minyatür sanatçısı.
seçilebilecek en güzel nicklerden birini seçmiş yazar. hepimize örnek olsundur.
kayseride bir çerçeveci. okulumuza atatürk portresi hediye ederek saygımı kazanmıştır üstelik.
o zamanlar fotoğraf makinesi olmadığı için gelecek nesillere olan biteni anlatmak için çizim yapmış büyük usta.
surname'de yer alan bir minyatüründe geçit töreni yapan elemanların bazıları bildiğiniz süt kardeşler filmindeki gulyabani tadında dev bir manken taşımaktadırlar. yalnız mankenin başı yarısı bir yöne bakan erkek kafası, yarısı öbür yöne bakan kadın kafası şeklindedir.
lale devri nin en ünlü minyatürcüsüdür. (bkz: http://www.nakkas.net/wp-...uploads/2012/09/levni.jpg)
nakkaş osman ile birlikte türk tarihinin en önemli minyatürcülerinden biri.
bir halk ozanı olmasına rağmen ününü daha çok ressamlığı ile kazanan halk şairidir. edebiyatımızda bedri rahmi eyüboğlu ile birlikte ressamlığı ile tanınan şairlerimizdendir.
8. yüzyıl başlarında kendini göstermeye başlayan yeni eğilimlerin, yeni yönelimlerin sanatsal uzantısıdır. Levni’nin kişiliği ve sanatsal yeteneğiyle dönemin özel koşulları, birbirini karşılıklı olarak etkilemiş. Osmanlı sanatında yeni bir betimleme anlayışına yol açmıştır. Ancak Levni, hiçbir zaman bilinçli olarak Batı sanatını taklit etmemiş.