bugün
- göğsüne dilan polat yazdıran başörtülü bacı8
- eğilirken eliyle göğüs dekoltesini kapatan kız9
- ilişkilerde yapılan en büyük hatalar2
- bugün de meme atan olmaması7
- netflix yasaklanmalıdır3
- 2026 trans onur yürüyüşü3
- cuckold erkek5
- hoşgeldin pazartesi3
- beyaz otomobil satın almak3
- kulak arkasını keselemek2
- benim kemiklerim iri2
- 22 yaşında kız 41 yaşında erkek ilişkisi4
- pazar günü aktiviteleri2
- 21 haziran 2026 belçika iran maçı5
- iş yerinde yapması zevkli şeyler4
- lahmacunu elle yiyen kız18
- femboy erkeklere yürüyen dayılar3
- morkstar2
- 20 haziran 2026 türkiye paraguay maçı47
- seksten sonra bira içmek5
- olduğundan genç göstermek9
- ona bir şey söyle16
- 120 kilo olup 1 2 opel corsa'ya binmek7
- 22 haziran 2026 uruguay yeşil burun adaları maçı3
- 2026 dünya kupası14
- kapalılar imha edilsin diyen kadına gözaltı6
- 21 haziran 2026 ispanya suudi arabistan maçı7
- sezen aksu abartılmış bir şarkıcıdır7
- sınava geç girenlere yönelik yapılan eleştiriler2
- ez te hezdikim6
- ciddi ilişki istemiyorum takılalım diyen kadın11
- evlilikteki en büyük sorun4
- sözlük kadınları5
- yaşlılığınız için insan biriktirin9
- balkonu camla kaplatmak7
- dünya kupasından banane diyen erkek6
- sevgilisinin kedisine işkence yapan adam2
- bir insana sonradan öğretilebilecek en zor şey9
- istanbul trafiğini bir cümleyle anlatmak6
- milli takımımızın balonu patladı7
- yazarların en sevdiği meyve9
- citroen in volkswagen den daha pahalı olması4
- akıllarını erkek analiziyle yitiren sözlük kızları4
- alevilerde muhammed ismi5
- türkiye'deki yakışıklı erkek kıtlığı16
- 29 yaşında erkek 41 yaşında kadın ilişkisi8
- 21 haziran 2026 türkiye çin voleybol maçı2
- istanbul6
- güne bir şarkı bırak18
- köyde gece tuvalete gitmek7
grup yorum un ileri albümünde seslendirdiği ileri anlamını taşıyan kürt halk şarkısı.
bırayên delal hun werın kurdıno
bıhışta welat em herın merdıno
eger hun nayên vane keç em meşin
bese koletî serfıraz her bijîn
herne peş herne peş dewr û dem ya meye
welat çav lı rê bendewarê meye
keçên nûgihan em dıxwazın xebat
me canê cıwan dani rêka welat
dılê mejpola gurçık bûne hesın
bo ala rengîn hun werın em besın
[ileri]
güzel kürt kardeşlerim gelin
ülkemizin ardına gidelim
eğen siz gelmezseniz biz kızlar yeteriz
haydi ileri dönem bizim dönemimiz
ülkemizde mücadele bizi bekliyor
yeni kuşağın genç kızları biz de çalışmak istiyoruz
biz bu genç canımızı ülkemizin yoluna koyduk
yüreklerimiz çelikleşti artık
haydi kızıl bayrak için hep beraber gidelim
bırayên delal hun werın kurdıno
bıhışta welat em herın merdıno
eger hun nayên vane keç em meşin
bese koletî serfıraz her bijîn
herne peş herne peş dewr û dem ya meye
welat çav lı rê bendewarê meye
keçên nûgihan em dıxwazın xebat
me canê cıwan dani rêka welat
dılê mejpola gurçık bûne hesın
bo ala rengîn hun werın em besın
[ileri]
güzel kürt kardeşlerim gelin
ülkemizin ardına gidelim
eğen siz gelmezseniz biz kızlar yeteriz
haydi ileri dönem bizim dönemimiz
ülkemizde mücadele bizi bekliyor
yeni kuşağın genç kızları biz de çalışmak istiyoruz
biz bu genç canımızı ülkemizin yoluna koyduk
yüreklerimiz çelikleşti artık
haydi kızıl bayrak için hep beraber gidelim
irdelenmesi gereken şarkı(imiş).
-ülkemizin ardına gidelim--burası neresi acaba?
-ülkemizde mücadele bizi bekliyor--kimle mücadale edecekler?
vs vs vs...
-ülkemizin ardına gidelim--burası neresi acaba?
-ülkemizde mücadele bizi bekliyor--kimle mücadale edecekler?
vs vs vs...
şarkının bir benzer versiyonu "güzel türk kardeşlerim..." diye başlasaydı ve mesela milli mücadele dönemi yıllarında söylenseydi falan şimdi bir çoğu buna "müthiş bir marştır.... yüce bir marştır.... süperdir..." diyecekti.
gel gör ki şarkı "güzel kürt kardeşlerim..." diye başlayarak hem kürtlerin bağımsızlığını, "eğer siz gelmezseniz biz kadınlar yeteriz" diye başlayarak kadın özgürlüğünü, "haydi kızıl bayrak için hep beraber gidelim " diyerek de sosyalizmi amaçladığı için tu kaka ilan ediliyor, hain damgası yiyor.
evet bu şarkıda "ülkemiz" derken bence de kürdistan'dan bahsediliyor. evet, bu noktada fikirler yarışabilir, isteyen "hayır bence kürtlerin ayrı devleti olmayabilir" ya da "bence kürtlerin ayrı devleti olabilir" tartışmasını yürütebilir, argümanlarını sıralayabilir (kendi adıma türkiye sınırları içerisinde, halkların kardeşçe yaşadığı, sadece türklerin değil kürt-ermeni ve diğer halkların da anayasada yer aldığı demokratik biz çözüm en güzelidir). ve fakat bu şarkıya "faşizm", "etnik milliyetçilik" savlarıyla yaklaşmak da ne oluyor? hangi mantığın ürünü? birisi söyleyebilir mi bana bu marşın neresinde faşizm olduğunu? kürtlere bağımsızlık istiyor diye mi faşizm? var mı böyle bir faşizm türü!
gel gör ki şarkı "güzel kürt kardeşlerim..." diye başlayarak hem kürtlerin bağımsızlığını, "eğer siz gelmezseniz biz kadınlar yeteriz" diye başlayarak kadın özgürlüğünü, "haydi kızıl bayrak için hep beraber gidelim " diyerek de sosyalizmi amaçladığı için tu kaka ilan ediliyor, hain damgası yiyor.
evet bu şarkıda "ülkemiz" derken bence de kürdistan'dan bahsediliyor. evet, bu noktada fikirler yarışabilir, isteyen "hayır bence kürtlerin ayrı devleti olmayabilir" ya da "bence kürtlerin ayrı devleti olabilir" tartışmasını yürütebilir, argümanlarını sıralayabilir (kendi adıma türkiye sınırları içerisinde, halkların kardeşçe yaşadığı, sadece türklerin değil kürt-ermeni ve diğer halkların da anayasada yer aldığı demokratik biz çözüm en güzelidir). ve fakat bu şarkıya "faşizm", "etnik milliyetçilik" savlarıyla yaklaşmak da ne oluyor? hangi mantığın ürünü? birisi söyleyebilir mi bana bu marşın neresinde faşizm olduğunu? kürtlere bağımsızlık istiyor diye mi faşizm? var mı böyle bir faşizm türü!
anlamlı bir kürt halk ezgisidir. şivan perver'in sesinden ayrı bir güzeldir.
coşkulu ,umut aşılayan ,neşeli ezgi. üç dört cümle haricinde kürtçe bilmeyen benim bile hoşuma gitmiştir.
keşke bizim kızlarımız, bizim oğlanlarımızda bu kadar inançlı olsa. devrim o zaman güzel ve uzak bir düş değil hakikat olurdu.
herne peş!
keşke bizim kızlarımız, bizim oğlanlarımızda bu kadar inançlı olsa. devrim o zaman güzel ve uzak bir düş değil hakikat olurdu.
herne peş!
benim bildiğim kadarıyla sözleri;
bırayên delal hun werın kurdıno
bıhışta welat em herın merdıno
eger hun nayên vane keç em meşin
bese koletî serfıraz her bijîn
vara vara, devlet bize yardım etsin (koro halinde)
herne peş herne peş dewr û dem ya meye
welat çav lı rê bendewarê meye
vara vara, devlet bize yardım etsin (koro halinde)
keçên nûgihan em dıxwazın xebat
me canê cıwan dani rêka welat
dılê mejpola gurçık bûne hesın
bo ala rengîn hun werın em besın
vara vara, devlet bize yardım etsin (koro halinde)
(bkz: biz öyle duyduk)
bırayên delal hun werın kurdıno
bıhışta welat em herın merdıno
eger hun nayên vane keç em meşin
bese koletî serfıraz her bijîn
vara vara, devlet bize yardım etsin (koro halinde)
herne peş herne peş dewr û dem ya meye
welat çav lı rê bendewarê meye
vara vara, devlet bize yardım etsin (koro halinde)
keçên nûgihan em dıxwazın xebat
me canê cıwan dani rêka welat
dılê mejpola gurçık bûne hesın
bo ala rengîn hun werın em besın
vara vara, devlet bize yardım etsin (koro halinde)
(bkz: biz öyle duyduk)
kürt şair cegerxwin'e ait bir şiirdir. grup yorum ve şıvan perwer de albümlerinde bu parçaya yer vermişlerdir. Şıvan'a saygımız sonsuz olsa da grup yorum çok daha güzel yorumlamıştır. dinlerken eşlik etmemek mümkün değil.
https://www.youtube.com/watch?v=39p9PYm9M0Y
https://www.youtube.com/watch?v=39p9PYm9M0Y
kürtçe ileri anlamına gelen marşın ismi. artık nasıl duymak istiyorsanız. hatta kulağınızı da kapatabilirsiniz. seçim sizin.
sözleri hiç bir boka benzemeyen marş. *
gayet hoş bir ritme sahip güzel bir marş.
her ne kadar pkk ile ilişkilendirilse bile bu şiir yazıldığı zaman henüz pkk kurulmamıştır ve bu şiirde ne pkk ne de apo geçmemektedir.şarkı yapılmıştır daha sonra.şiwan perwer ve grup yorum söylemişlerdir.
grup yorumdan ilginç bir yaklaşım.
(bkz: pkk nın marşı ya lan bu)
ezgisi hoş sosyalist bir marştır, isteyen istediği gibi yorumlayabilir; buna müsaittir.lakin sözleri biraz fazla sosyalisttir.tunus milli marşı'ndan çalıntı olduğunu düşünmekteyim.
http://www.youtube.com/watch?v=a3eiddnfgmg
http://www.youtube.com/watch?v=a3eiddnfgmg
kürt dağlarında söylenmeyeli, eksikliği ziyadesiyle hissedilen marş.
bucaspor taraftarları tarafından bir marş olarak söylenen parçaydı. geçen hafta yasaklama kararı aldılar çünkü kürt marşı olduklarını bilmiyordular.
ankaragücü 90'lı yılların iki senesini "lalay laylalay lalaya laylay" diye bu marşı söyleyen taraftarının karşısında oynamıştır. nasıl yayılmışsa dillerine taraftarın, aslını öğrendiklerinde renkten renge girişlerini görmek isterdim.
KÜRDiSTAN devrim marşıdır. sonu şöyle biter.
.......................
biz bu genç canımızı ülkemizin yoluna koyduk,
yüreklerimiz çelikleşti artık,
haydi kızıl bayrak için hep beraber gidelim.
.......................
biz bu genç canımızı ülkemizin yoluna koyduk,
yüreklerimiz çelikleşti artık,
haydi kızıl bayrak için hep beraber gidelim.
Gündemdeki Haberler
Güncel Önemli Başlıklar