bugün

/37
görsel
bana şiiri sevdiren koca şair. daha iyisi yok bende, daha özeli yok.

edip cansever'in ismi her geçtiğinde, ahmet hamdi tanpınar'la olan anısı dolanır zihnimde.
edip cansever'in 17 yaşında yazdığı şiirlerini okuyan ahmet hamdi'nin "bunlar çok güzeller ama şiir değiller" demesi ve cansever'in hissettiği o burukluk.. sonrasında birlikte baktıkları resimler, bahsettikleri müzikler.
çok özel bir şair edip cansever.
her sabah takım elbisesini giyip tıraşını olmadan, çalışma masasına oturmazmış şiire duyduğu saygıdan.

ben bugün ilk kez sesini duydum edip cansever'in. bu kadar yıl nasıl dinlemedim ben seni?
titrek ve heyecanlı nefesini, huzur dolu sesini nasıl hiç duymadım?
bugün çok mutluyum bu sesi duyduğum için.
kabıma sığamıyorum.

"sen buzul mavi, sen kaç yılın aynalı dolapları
kırılan bardakları elbiselerin ve çocukları
lekesiz gözleriyle ne kadar maviyse o kadar hiç konuşmadıkları
sen buzul, sen devamlı, sen..."

gökanlam iii
https://youtu.be/bYJbbSabrIs
Kentli insanın yazgısını anlatan en güzel şair. Sevdiğim şairler içinde yeri en özel olanı. Kurduğu oteller kentinde yerimi ayırttım bekliyorum. Selam olsun dizelere.
Her şey o kadar dokunaklı ki!
Eylülsem, istemeden kırılıyorsam bazen,
Dağınık, renksiz bir mozayık gibiysem,
Üstelik yalnızsam, bir de -telefonda kuş sesleri-
Aynalardan duvarlara bir üzünç akıntısı,
Bu dünyada çekingen olmak çok iyi bir şeydir baylar.
"unutulmuş gibiyim ben
Ve insan bir bakıma unutulmuş gibidir.
Bilmem ki nasıl anlatmalı
Yalnız bile değilim..."
her yerde karşımıza çıkan kişidir aslında sevince güzel sevmişler işte daha ne olsun.
Bahçeme gelip bahçemi büyütüyor
Uzanıyor gölgesine ağaçlarımın
Görüyorum onu geceyle gündüzün ötesinde
Kuşkum yok Pan değil bu.

Bateri çalıyor havuzun dibindeki kadın
Belirsiz bir güne yaslanmış
Mağaralarından geçiyor balık sürüleri
Yetmiyor mu ki
Düşlerine ödünç veriyor kendini üstelik.

Bir tabak buzlu çileği şiire yerleştiriyorum bense
Gizli kalmasın diye belirsizlik.
Bazen arkana bile bakmadan gitmek istersin. Öyle herşeyi bırakmana felan da gerek yok. Anıları bırakabilsen yeter.
muhasebeci ne anlar şiirden miirden?
büyük şair.
ben sana uyandım yine,
sen başkalarıyla uyurken.
Ha ne çıkar?
görsel
Yeşil ipek gömleğinin yakası büyük zamana düşen şair...
Sıkıntı var
Boğuntu var
Tedirginlik var
Çirkinlik, yalan her şey var
Ama hep umut var her şeyin içinde.
Yedi hececi dicekmişim amk xd.

ikinci yeniler’den bir edebiyatçı.
görsel

Adını edeb(iyat)ımıza ve gönüllerimize şahsına münhasır bu sözleriyle kazımıştır.
imgelerin babası . yerden göğe , kaldırımdan tuğlaya kadar her türlü hede ile imge yaratabilen .
"Öyle bi çık ki karşıma 'Her baktığımda ilk defa görüyormuşum gibi, az kalsın ölüyormuşum gibi' hissedeyim seni."
Başım dönüyor ikimizden. En sevdiğim dizesidir şairin.
Bazı dizeleri Facebook entellerinin cümleleri gibi, ama adı var, yani eleştirilemez görülür.. bir de Cemal Süreya var böyle. O daha da kötü..
Hafızasızlaşmanın, belleksizleşmenin çağında belleğin direncini sergileyen şair. Edip cansever şiirlerinde geçmiş bir yazım biçimi olan tragedyayı kullanmıştır. Bu tavrı ile unutmaya, geçmişe dair tavrını da sergiler. Çünkü Edip Cansever'e göre - elbette bana göre- neyi yaşadığın değil ona yaklaşım biçimin belirleyicidir.
görsel
görsel

Peki ama neden acı çekilmeden sevişilmez, sevişilmez , sevişilmez ki... (Mayakovski)

Öyle ya kim sevişirdi acıları olmasa
(Edip Cansever)
büyük şair.
Şiir tarzını en beğendiğim şairlerdendir. Edip can. Turgut Uyar. Cahit Zarifoğlu.
görsel

Tek ihtiyacım neydi biliyor musun?
Bir papatya yaprağı daha...
"Sormayın artık her gün 'nasılsın' diye..! Nasılsa adet olmuş iyiyim demek. Kötüyüm ben hem de çok..! Kime ne?”
© copyright 2005 - 2026