bugün
- balayını italyada yapmak isteyen nişanlı15
- nervio'ya aşık olmak9
- kent lokantası niye bedava değil demek19
- escort fiyatlarının güncellenmesi11
- icardi1905 silik olsun kampanyası25
- karınıza range rover alır mısınız23
- evlilik13
- modern kadinin ucuz ve kolay ulasilabilir olmasi13
- avrupanın yarrağı yemesi yakındır17
- chp'li o tekin'in öcalan'ın fotosu ile pozu38
- diyanet işleri başkanına audi 6 tahsis edilmesi10
- anın görüntüsü16
- demet akalın'ın zeka seviyesi12
- ilk buluşmada çorumlu olduğunu ağzından kaçırmak8
- icardi190518
- ali erbaş18
- türkiye işçi partisi11
- futbolcu ismiyle nick almak15
- çin halk cumhuriyeti8
- ellerim bos gonlum hos9
- kalbin sadece bir kişiyi seveceği saçmalığı18
- ruh okuzu9
- 31 mart 2024 cumhuriyet halk partisinin zaferi8
- sözlük kızlarının don renkleri14
- aynı dizileri tekrar tekrar izlemek8
- karımın çok mutlu olacağı gerçeği14
- xdearm9
- boşuna yaşıyorum hissi16
- patiswiss21
- kadınların boşanmış erkeğe bakışı9
- merfulu8
- sözlük kızlarının ayakkabıları18
- 23 nisan ulusal egemenlik ve çocuk bayramı15
- bir kadında ilk baktığınız yer neresi28
- ups boobss nerelerde ramazan da bitti8
- akrep burcu8
- siklememenin getirdiği huzur12
- yakışıklı erkeği çirkin gösterecek şeyler16
- türk kızlarının beğenmediği erkek tipi15
- eloande'ye koca buluyoruz kampanyası10
- her yaptığı yemeği paylaşan kızın amacı10
- murat kurum kurudu gitti8
- haçta iken sevgili ile sevişmek günah mıdır11
- yunanistan bizden çalsa rahatsız olmayacağınız şey11
- akp seçmeni16
- online olup entry girmeyen yazarlar9
- bebek kokusu10
- fenerbahçe'nin bu sene de şampiyon olamaması23
- bülent uygun15
- chp genel merkezi önündeki aşırı üks araçlar10
Klasik tanımlamasında,yüceltilmiş sözlerle konuşulan, yüceltilmiş bir kahramanın iyi bir durumdan kötü bir duruma düşmesiyle seyircinin korku ve acıma duygularına yönelmesi ve böylece entelektüel arınmaya gittiği oyun türü.Çağdaş tanımı için da, sırdan bir kişinin gerçekçi bir çevre içinde toplumsal çelişkilerini hissetmesiyle ortaya çıkan bir oyun türü.
konusunu mitolojiden alan , kahramanları soylular , krallar , kraliçeler olan , uslubu ve dili ağır olan , sahnede vurma yaralama gibi çirkin olaylar gösterilmeyen , 5 perdeden oluşan , manzum olarak üç birlik kuralına uyularak yazılan tiyatro eseri.
edit : ayrıca en önemli klasik tragedya yazarları aiskhylos , sophokles , euripides , ennius , corneille ve racine dir.
edit : ayrıca en önemli klasik tragedya yazarları aiskhylos , sophokles , euripides , ennius , corneille ve racine dir.
(bkz: antik tragedya)
roma, eski yunan'ı esir alınca köleler halkın önünde oyunun içinde öldürüldü. korkunun olmadığı yerde acıma olmaz misyonu ile hareket eden tragedyacılar tragedyalarında acıyı ön plana çıkararak insanlara acının ve korkunun dehşetini anlatırlar. ve insanlar da acıdan ve dehşetten uzak durmaya çalışırlar.
kuralları:
- kendine has bir dili vardır. (asil bir konu işlediğinden)
- 3 1'lik kuralına uyar; zaman-mekan-konu birliği
- olaylar ahlaki yönden ciddidir.
- amaç anlatmak değil oynamaktır.
- sonunda arınma vardır.
- her şey sahnede oynanır ama kanlı sahnelerle, ölüm sahneleri haberci vasıtası ile izleyiciye aktarılır.
kuralları:
- kendine has bir dili vardır. (asil bir konu işlediğinden)
- 3 1'lik kuralına uyar; zaman-mekan-konu birliği
- olaylar ahlaki yönden ciddidir.
- amaç anlatmak değil oynamaktır.
- sonunda arınma vardır.
- her şey sahnede oynanır ama kanlı sahnelerle, ölüm sahneleri haberci vasıtası ile izleyiciye aktarılır.
trajedi. soylu kişilerin yaşadığı yıkımları seyircide korku, acıma, yücelik duyguları oluşturacak biçimde işleyen klasik tiyatro türü. tragedya, insanların tanrıların ya da birbiriyle çatışmasına, tutkuların yarattığı vahim sonuçlarının sergilenmesine dayanır.
tragedyalarda kahraman, yaşamını etkileyecek büyük bir olaylar karşılaşır. verdiği kararlarla tutkularını gerçekleştirmeye, alın yazısını yenmeye çalışır. sonunda genellikle mücadeleyi kaybeder. bu yüzden tragedyaların çoğunun sonunda kahramanlar ölür. burada önemli olan, kişinin yaptığı seçim ve bu seçimin yarattığı durumların sorumluluğunu alması, bedel ödemesidir.
tragedyalarda kahraman, yaşamını etkileyecek büyük bir olaylar karşılaşır. verdiği kararlarla tutkularını gerçekleştirmeye, alın yazısını yenmeye çalışır. sonunda genellikle mücadeleyi kaybeder. bu yüzden tragedyaların çoğunun sonunda kahramanlar ölür. burada önemli olan, kişinin yaptığı seçim ve bu seçimin yarattığı durumların sorumluluğunu alması, bedel ödemesidir.
yaşamın acıklı yönlerini kendine özgü kurallarla sahnede yansıtmak için yazılmış, acıklı ve ciddi konuları işleyen manzum tiyatro türü. izleyicide korku, heyecan, acındırma duyguları uyandırarak ders vermeyi amaçlar.
konu tarih ya da mitolojiden seçilir.
kişiler tanrılar/tanrıçalar ya da soylu kişilerdir.
olay yüksek tabakadan insanlar arasında geçer; halkın yaşantısıyla alakalı değildir.
üç birlik kuralı'na uyulur.
kişiler arasında geçen korkunç ve çirkin olaylar sahnede gösterilmez.
erdem ve ahlâk her şeyin üstündedir.
manzum olarak yazılır.
perde yoktur ve bölüm sayısı beştir.
türünün önemli isimlerine aiskhylos, sophokles, euripides, pierre corneille ve jean racine örnek gösterilebilir.
konu tarih ya da mitolojiden seçilir.
kişiler tanrılar/tanrıçalar ya da soylu kişilerdir.
olay yüksek tabakadan insanlar arasında geçer; halkın yaşantısıyla alakalı değildir.
üç birlik kuralı'na uyulur.
kişiler arasında geçen korkunç ve çirkin olaylar sahnede gösterilmez.
erdem ve ahlâk her şeyin üstündedir.
manzum olarak yazılır.
perde yoktur ve bölüm sayısı beştir.
türünün önemli isimlerine aiskhylos, sophokles, euripides, pierre corneille ve jean racine örnek gösterilebilir.
güncel Önemli Başlıklar