bugün
- milli takımı eleştirenleri hapse atma çağrısı7
- 2 buçuk yaşında çocuğuna şarap seçen anne5
- beyaz otomobil satın almak14
- sözlüğe fotoğraf atmayanların özgüvensiz sanılması11
- 2026 dünya kupası finalini kim oynar10
- üstteki yazar hakkında fikrini söyle26
- makarna süzmek5
- messi'nin arjantin'deki heykeli3
- ideal sevgilinin en önemli özelliği13
- yapay zekaya entry yazdıran yazar5
- olmayacak duaya amin dememeyi öğrenmek3
- 22 haziran 2026 fsm'ye amedspor bayrağı asılması4
- uludağ sözlük'ün instagram'a dönmesi10
- cuckold esnasında karınızın belinin kırılması4
- yürüyüş partisi4
- teen slasher filmlerinde ilk olen kisi2
- 22 haziran 2026 keir starmer'ın istifa etmesi3
- 65 şut çekip gol atamamak5
- 48 takım içinde 47 nci olmak6
- tencerede yemek ısıtırken tencereyi yakmak2
- bugün de meme atan olmaması13
- beyaz toros ile son ses mozart dinleyip turlamak2
- salo o le 120 giornate di sodoma yı izleyecek göt2
- güneş2
- bozulmaması ile meşhur olan şeyler3
- günün sözü3
- esra'yı aç esra'yı2
- tgrt2
- kıdemliye hızlı diğerlerine yavaş pc veren it3
- anın görüntüsü15
- şemsiyenin ters dönmesi3
- yazma diyince yazmayan erkek4
- paris te son tango6
- iş kadını yazarlar6
- lucas luthor2
- gelmiş geçmiş en iyi müzik klibi4
- eğilirken eliyle göğüs dekoltesini kapatan kız12
- meloş nerede sorunsalı5
- kaçak çay2
- oyuncu2
- gocu abi2
- yaşlılığınız için insan biriktirin11
- futbol9
- sözlüğe fotoğraf atmış erkekle evlenir misiniz2
- gocu bey meh meh bey birader4
- herkesin her şeye neden demesi gerektiği2
- sözlüğe foto atan erkekler silik yesin2
- hoşgeldin pazartesi7
- çok tanrılı dinlerde somut delil yokluğu6
- aylık 299 bin lira iyi para mıdır sorunsalı2
allah var madem kendi kendine niye dursun kardeşim niçin akıl etmiyorsunuz. ateist olsanız neyse.
deistler bunu açıklasın.
Sistem içinde sistem var bu kendi kendine olamaz biri tasarlamış ve yapmış.
Not deist değilim inanan biriyim
Asıl ateistler gidip kumda oynasın tesadüfmüş sie amk.
Not deist değilim inanan biriyim
Asıl ateistler gidip kumda oynasın tesadüfmüş sie amk.
cevap bir: ille de tanrı olmalı diye düşünmedim. her şeyde tanrının sanatıyla büyülenmek her şeyde tanrıyı görmek kişisel bir tercih olmalı diye düşünüyorum. her deist böyle değildir. ama varlığımızda, şu alemde tanrıya dair izler görmenin normal olduğunu düşünüyorum.
cevap 2: yaratıcı kendini neden gizler? ben gizlediği kanaatinde değilim. ya da gizlemek için çaba harcadığı söylenemez. tabiat kanunlarına tabi olan varlıklarız bizler. bu halimizle bu kanunların dışında bir deneyim yaşamamız mümkün değildir. tanrının da bu kanunları ihlal edebilmesi olasılık dahilinde gibi gözükmemektedir. kısacası tanrının bir kuluyla iletişime geçip onun vasıtasıyla insanlığa mesajlar ulaştırması imkansızdır. varlığını bildirmesi şart olsa idi bu fiziki alemde bizim için bir yaşam tasarlayıp hayata geçirmezdi diye düşünebiliriz. yani düzeni başka yaratırdı.
cevap 3: tek tanrı inancını benimsemiş olmanın tek tanrılı inanç kültürünün içinden gelmekle bağlantılı olabileceğini söyleyebiliriz. bu açıdan dinlerin rolü yadsınamaz. genel olarak kimse bu hususta fazla kafa patlatmamakta zaten.
cevap5: yaratıcı unsurların oluşum evresi yani tanrı nasıl tanrı oldu mevzusu dinlerde mantık dışı bir biçimde anlatılmakta ezeli ve ebedi olduğu inancıyla. onun ezeli ve ebedi oluşunun nedeni nedir? nedensiz bir düzen, nedensiz bir mahiyet, özellik vb olamaz. bu nedenin bilgisine ulaşma çabam olmadı. daha doğrusu bir teoriyle karşılaşmadım, ilgilenmedim.
cevap6: insan psikolojik olarak zafiyetleri olan bir mahluk olduğuçün sığınacak bir güç aradığı söylenebilir. inanmak isteği en temelde psikolojik bir hadisedir. tanrıya inanmak inanmamak kişinin işine yaraması bakımından iyidir. gerisi zaten önemsizdir.
cevap7: yaratıcıların bir şeye karışmadığı düşüncesine içinde yaşamakta olduğumuz sistemin işleyiş düzenini göz önünde bulundurarak ulaştım. yani tanrı mucize yaratmak isteyecek olsa idi demin de dediğim gibi bizi böyle bir sistemin içinde yaratmak istemezdi.
cevap8: dünyada işlenen suçları cezasız bırakan tanrı değildir. insanlıktır. ahiretin olmaması tanrının adaletsizliğini göstermez. zira adaletin önündeki engel tanrı değildir. insana adaleti uygulatmayan tanrı değildir.
bazı soruları yanıtsız bıraktım. ahiret inancı olan deistlere sorulmuş sorulardı bunlar zira.
ben ille de tanrı vardır diyenlerden olmadığım için geçiştirdim genel olarak.
cevap 2: yaratıcı kendini neden gizler? ben gizlediği kanaatinde değilim. ya da gizlemek için çaba harcadığı söylenemez. tabiat kanunlarına tabi olan varlıklarız bizler. bu halimizle bu kanunların dışında bir deneyim yaşamamız mümkün değildir. tanrının da bu kanunları ihlal edebilmesi olasılık dahilinde gibi gözükmemektedir. kısacası tanrının bir kuluyla iletişime geçip onun vasıtasıyla insanlığa mesajlar ulaştırması imkansızdır. varlığını bildirmesi şart olsa idi bu fiziki alemde bizim için bir yaşam tasarlayıp hayata geçirmezdi diye düşünebiliriz. yani düzeni başka yaratırdı.
cevap 3: tek tanrı inancını benimsemiş olmanın tek tanrılı inanç kültürünün içinden gelmekle bağlantılı olabileceğini söyleyebiliriz. bu açıdan dinlerin rolü yadsınamaz. genel olarak kimse bu hususta fazla kafa patlatmamakta zaten.
cevap5: yaratıcı unsurların oluşum evresi yani tanrı nasıl tanrı oldu mevzusu dinlerde mantık dışı bir biçimde anlatılmakta ezeli ve ebedi olduğu inancıyla. onun ezeli ve ebedi oluşunun nedeni nedir? nedensiz bir düzen, nedensiz bir mahiyet, özellik vb olamaz. bu nedenin bilgisine ulaşma çabam olmadı. daha doğrusu bir teoriyle karşılaşmadım, ilgilenmedim.
cevap6: insan psikolojik olarak zafiyetleri olan bir mahluk olduğuçün sığınacak bir güç aradığı söylenebilir. inanmak isteği en temelde psikolojik bir hadisedir. tanrıya inanmak inanmamak kişinin işine yaraması bakımından iyidir. gerisi zaten önemsizdir.
cevap7: yaratıcıların bir şeye karışmadığı düşüncesine içinde yaşamakta olduğumuz sistemin işleyiş düzenini göz önünde bulundurarak ulaştım. yani tanrı mucize yaratmak isteyecek olsa idi demin de dediğim gibi bizi böyle bir sistemin içinde yaratmak istemezdi.
cevap8: dünyada işlenen suçları cezasız bırakan tanrı değildir. insanlıktır. ahiretin olmaması tanrının adaletsizliğini göstermez. zira adaletin önündeki engel tanrı değildir. insana adaleti uygulatmayan tanrı değildir.
bazı soruları yanıtsız bıraktım. ahiret inancı olan deistlere sorulmuş sorulardı bunlar zira.
ben ille de tanrı vardır diyenlerden olmadığım için geçiştirdim genel olarak.
---tüm suçlardan haberdar olamıyoruz,delilleri çok iyi gizleyen suçlular oluyor, bu durumda her suçun cezasını veremeyeceğimiz için dünyada adalet tam olarak uygulanamaz. bunun cezasını ahirette vermeyen tanrı kötü olmaz mı ?---
tanrılar belki de bu dünyada cezasını çekmemiş suçlular için özel olarak bir ceza mekanizması işletirler. yani insanlığın toptan bir ödül ve ceza alacağı bir başka alem başka hayat yerine sadece sınırlı sayıda insanın cezasını çekeceği bir canlandırma olabilir bilemiyorum... böyle bir şey olmayacaksa da tanrıların da eksik tarafları olabileceğini söyleyebiliriz.
yani tanrıyı kusursuzlaştırmak zorundan değilizdir belki de kim bilir?
bencesi, tanrı yoktur demek de tanrı vardır demek de çok önemli çok değerli değil. yanı bunun kavgasını vermek yanlış.
ama kendimizi tanrıdan tanrı düşüncesinden koparabildiğimiz ölçüde tanrıyı dışlayabildiğimiz ölçüde yükselebileceğimiz gerçeğini de görmekten yanayım. bu kimseyi ateist yapmaz. ya da tanrının yokluğunu anlatmak zorunda bırakmaz. zaten bi bakıma yokluğuyla sınanmıyor muyuz tanrının?
o halde ona ulaşmak çılgınlığı yerine ondan kopmak daha akıllıca. yapabilen için tabi.
tanrılar belki de bu dünyada cezasını çekmemiş suçlular için özel olarak bir ceza mekanizması işletirler. yani insanlığın toptan bir ödül ve ceza alacağı bir başka alem başka hayat yerine sadece sınırlı sayıda insanın cezasını çekeceği bir canlandırma olabilir bilemiyorum... böyle bir şey olmayacaksa da tanrıların da eksik tarafları olabileceğini söyleyebiliriz.
yani tanrıyı kusursuzlaştırmak zorundan değilizdir belki de kim bilir?
bencesi, tanrı yoktur demek de tanrı vardır demek de çok önemli çok değerli değil. yanı bunun kavgasını vermek yanlış.
ama kendimizi tanrıdan tanrı düşüncesinden koparabildiğimiz ölçüde tanrıyı dışlayabildiğimiz ölçüde yükselebileceğimiz gerçeğini de görmekten yanayım. bu kimseyi ateist yapmaz. ya da tanrının yokluğunu anlatmak zorunda bırakmaz. zaten bi bakıma yokluğuyla sınanmıyor muyuz tanrının?
o halde ona ulaşmak çılgınlığı yerine ondan kopmak daha akıllıca. yapabilen için tabi.
---4) söz konusu yaratıcı unsurlar nasıl oluştu, temeli nedir? allah önce nurunu yarattı sonra ise o nurdan ruhları ve tüm evreni. ilk yaratılan varık resulullahın ruhu idi---
yaratıcı unsurun en temeli olan tanrı nasıl oluştu? oluşmadan nasıl var oldu? zamandan bağımsız ise tanrı, yani zamanın da veyahut zamansızlığın da bir yaratıcısı olmalı değil midir? veya onun zamandan münezzeh oluşunun sebebi de kendisi mi? daha evvel zamandan münezzeh değil miydi? zamanı, zamansızlığı yarattıktan sonra mı münezzeh oldu? yok o da değilse onun sahip olduğu vasıfların belirleyicisi ne idi?
tanrı kendini rastlantı eseri mi tanrı olarak buldu? tanrıyı tanrı yapan şey tanrının gücü mü? öyleyse o bu gücü nereden kimden almakta. nasıl almakta?
tanrı kendisini tanrı yapan şartların sebebi olabilir mi? öyleyse bu nasıl bir mantıktır. paydos.
yaratıcı unsurun en temeli olan tanrı nasıl oluştu? oluşmadan nasıl var oldu? zamandan bağımsız ise tanrı, yani zamanın da veyahut zamansızlığın da bir yaratıcısı olmalı değil midir? veya onun zamandan münezzeh oluşunun sebebi de kendisi mi? daha evvel zamandan münezzeh değil miydi? zamanı, zamansızlığı yarattıktan sonra mı münezzeh oldu? yok o da değilse onun sahip olduğu vasıfların belirleyicisi ne idi?
tanrı kendini rastlantı eseri mi tanrı olarak buldu? tanrıyı tanrı yapan şey tanrının gücü mü? öyleyse o bu gücü nereden kimden almakta. nasıl almakta?
tanrı kendisini tanrı yapan şartların sebebi olabilir mi? öyleyse bu nasıl bir mantıktır. paydos.
nasıl gidiyor gençler...
her deist ateist olacaktır. Deistlik bir geçiştir. bir dine bağlı olmanın verdiği korkuları henüz yenememiştir. 1 yıl deistlikten sonra ateitliğe doğru geçiş yapmıştım. Çünkü deistlik çok ara bir düşünce.
allah varsa bu, bildiğimiz dinler gerçek olmadığı için kendi kendine durduğunu göstermez. bir yerlerde birileri gerçek tanrının dinine inanıyor olabilir. bu konuda bir araştırma yapan var mı?
Gündemdeki Haberler
Güncel Önemli Başlıklar