bugün
- kemalist dünya17
- sözlük yazarlarının kombinleri5
- birader yazar olmak13
- 26 haziran 2026 türkiye abd maçı28
- dilovası katliamı konuşulurken akp'lilerin gülmesi5
- velvet15
- kadir mısıroğlu'nun soyu18
- bakir erkek istiyoruz kampanyası3
- allah8
- canımın sürekli hamburger çekmesi4
- galatasaray lobisi9
- nato zirvesini takip izni verilmeyen türk medyası5
- evlenene kadar sadece anal yapan kız3
- cik cik vs bik bik3
- türkiyede açık hava genelevi gibi6
- cemevinde hain kemal sloganları8
- ayağımla nah çekebilme yeteneğim3
- erkeklerin her işi tek elle yapabilmesi8
- egay sucukcu birader2
- do do do do do do do do do do do do do do do3
- seri gizli artı oy veren melek3
- aile evinde yaşamak6
- sigmund freud'un koltuğu4
- 26 haziran 20264
- ona bir şey söyle9
- üniversitelerin gereksiz olması8
- devletin her şeye karışması3
- millileri eleştiren kemalistlerin sus pus olması6
- macron sabah koşusu yapacak diye park kapatmak6
- karınızın adını asfalta yazar mısınız2
- 85 milyon kişi uludağ sözlük'ü okuyor14
- biraderilli del biraderiye2
- arda güler4
- lahmacunu elle yiyen kız20
- araplar puta taparken türkler tek tanrıya inanırdı8
- atilla olgaç2
- kemalistler9
- sözlüğü bırakmak istemek3
- arda güler'in 24 yıl sonra dünya kupası golü4
- aylık 312 bin lira iyi para mıdır sorunsalı3
- okulların kapanması3
- fakirin sevmesi hak mıdır13
- 2026 dünya kupası23
- nilsu berfin aktaş3
- her haltı atatürkçü olanlar yiyor13
- gönüllü moderatörlük2
- 25 haziran 2026 ekvador almanya maçı3
- futbol18
- demet evgar10
- pforzheim şu an 34 derece2
herhangi bir ortama dahil olan kişinin, bunu çevresindekilere duyurma amaçlı kullandığı söz öbeği.
sözlükten uzun süre ayrı kalan er uuserin geri dönüş haykırışı. gidişim iyiydi dönüşüm fevkalade olacak...
genelde okuldan dönen çocuğun,anne kişisinin olası "geldin mi" karşılamasını bertaraf edecek cümle.
-ben geldim
+beni niye beklemedin?
-he yo ben geldim işte!
+ya bi siktir git şimdi hadi.
+beni niye beklemedin?
-he yo ben geldim işte!
+ya bi siktir git şimdi hadi.
- ben geldim.
+ ne zaman gidicen?
+ ne zaman gidicen?
o anda dikkatleri üstüne çekmek içinde kullanılır. ve genelde yüzde tatlı bir gülümseme bırakılır.
- ben geldim.
- bok mu var geldin.
- evet, ben kuburcuyum.
- sana zahmet su tıkanan kuburu ac bakalim usta.
- bok mu var geldin.
- evet, ben kuburcuyum.
- sana zahmet su tıkanan kuburu ac bakalim usta.
kays aşkından çöllere düşüp mecnun ismini aldıktan sonra, leyla yanına gelir...
-ben geldim
mecnun 'ben' kelimesine kızar...
-ben ne demek? sen, ben değilsen ben kimim?
-ben geldim
mecnun 'ben' kelimesine kızar...
-ben ne demek? sen, ben değilsen ben kimim?
sen mi geldin sorusunun cevabı. bir de süper bir şarkı;
kimseye sormadım yolu kendim buldum geldim
simsiyahların içinden sana kar beyaz geldim.
kimseye sormadım yolu kendim buldum geldim
simsiyahların içinden sana kar beyaz geldim.
burun ucunu sızlatan şarkı.
herşeyi boşvermişliğin aynı zamanda herseye göğüs germişliğin şarkısı. acı dolu, caresizlik dolu aşk dolu bir şarkı.
sözlerine tekrar bi bakıldıgında, "acaba hangisi etkiledi beni bu kadar?, hangiside döküldü bu sakladıgım gözyaşı?" dendiğinde cevabı bulamadıgınız, tekrar tekrar dinlediginizde her seferinde kalbinizin baska yerini acıtan, baska bi yaranın kabugunu kanatan...
herşeyi boşvermişliğin aynı zamanda herseye göğüs germişliğin şarkısı. acı dolu, caresizlik dolu aşk dolu bir şarkı.
sözlerine tekrar bi bakıldıgında, "acaba hangisi etkiledi beni bu kadar?, hangiside döküldü bu sakladıgım gözyaşı?" dendiğinde cevabı bulamadıgınız, tekrar tekrar dinlediginizde her seferinde kalbinizin baska yerini acıtan, baska bi yaranın kabugunu kanatan...
güzel cümle aslında. (bkz: nerdeydin)
cem adrian'ın ikinci albümünde yer alan şarkı. şöyle bir cümlesi vardır ki dinleyeni transa sokar; ''beni tanrıya tekrar inandırabilir misin?''.
Yürüdüm yürüdüm çok yollardan geçtim inan çok büyüdüm..
Düşündüm düşündüm sebebini bulamadım neden neden neden çok üzüldüm?..
Aç kapını lütfen,çünkü ben geldim
Çok üşüdüm, çok soğuk yerden geldim
Bana bana biraz gülümser misin?
Kimseye sormadım, yolu kendim buldum geldim
Simsiyahların içinden sana karbeyaz geldim
Beni biraz sever misin? Ben geldim!..
Üstüm biraz tozlu, yolda çok düştüm geldim
Ellerim çizik üzgünüm, dikenliklerden geldim
Kalbim paramparça ama sana topladım geldim
Bir bilsen neler yazdım, hepsini yaktım geldim
Annemi bıraktım sana, kimsesiz geldim
Çocukluğumun söküklerini dikebilir misin?
izin ver de oturayım lütfen, bacaklarımı çok yordum geldim
Kusura bakma üstüm ıslak, büyük yağmurlardan geldim
Anlatsam herşeyi, dinler misin?
Yanıma para almadım, beş kuruşsuz geldim
Yolda biraz acıktım ama sana,dayandım geldim
Hiç yokken hep olmak nedir, bilir misin?
Kendime.. devdim! devdim! devrildim geldim
Kardım, buzdum eridim, erittim geldim
Aşkı sırtıma aldım, taşıdım, evladım dedim
Açtım, soldum, sarardım geldim
Yandım, söndüm, kül oldum geldim
Ellerinle ellerime su dökebilir misin?
Yüzüme vurdu rüzgar yağmuru, daha çok dedim
Yağmur çarptı kendini bana, "bu yetmez" dedim
Kırılmış kanatlarıma birkez dokunabilir misin?
Taştım, dağdım, kum oldum geldim
Camdım,kayaydım, tuz buz oldum geldim.
Beni tanrı'ya tekrar inandırabilir misin?
Bin kere öldüysem, bin kere dirildim geldim
Canımdan can, kan verdim ama adını yaşattım geldim
Yedi kat yerin dibinden beni duyabilir misin?
Kimse inanmadı sana, bir ben taptım geldim
Dönecek yerim kalmadı, herşeyi mahvettim geldim
Şimdi beni biraz sever misin?
Ben geldim!
cem adrian
Düşündüm düşündüm sebebini bulamadım neden neden neden çok üzüldüm?..
Aç kapını lütfen,çünkü ben geldim
Çok üşüdüm, çok soğuk yerden geldim
Bana bana biraz gülümser misin?
Kimseye sormadım, yolu kendim buldum geldim
Simsiyahların içinden sana karbeyaz geldim
Beni biraz sever misin? Ben geldim!..
Üstüm biraz tozlu, yolda çok düştüm geldim
Ellerim çizik üzgünüm, dikenliklerden geldim
Kalbim paramparça ama sana topladım geldim
Bir bilsen neler yazdım, hepsini yaktım geldim
Annemi bıraktım sana, kimsesiz geldim
Çocukluğumun söküklerini dikebilir misin?
izin ver de oturayım lütfen, bacaklarımı çok yordum geldim
Kusura bakma üstüm ıslak, büyük yağmurlardan geldim
Anlatsam herşeyi, dinler misin?
Yanıma para almadım, beş kuruşsuz geldim
Yolda biraz acıktım ama sana,dayandım geldim
Hiç yokken hep olmak nedir, bilir misin?
Kendime.. devdim! devdim! devrildim geldim
Kardım, buzdum eridim, erittim geldim
Aşkı sırtıma aldım, taşıdım, evladım dedim
Açtım, soldum, sarardım geldim
Yandım, söndüm, kül oldum geldim
Ellerinle ellerime su dökebilir misin?
Yüzüme vurdu rüzgar yağmuru, daha çok dedim
Yağmur çarptı kendini bana, "bu yetmez" dedim
Kırılmış kanatlarıma birkez dokunabilir misin?
Taştım, dağdım, kum oldum geldim
Camdım,kayaydım, tuz buz oldum geldim.
Beni tanrı'ya tekrar inandırabilir misin?
Bin kere öldüysem, bin kere dirildim geldim
Canımdan can, kan verdim ama adını yaşattım geldim
Yedi kat yerin dibinden beni duyabilir misin?
Kimse inanmadı sana, bir ben taptım geldim
Dönecek yerim kalmadı, herşeyi mahvettim geldim
Şimdi beni biraz sever misin?
Ben geldim!
cem adrian
(bkz: selam)
bulunma halidir.
ben geldim şehrime, hoşgeldim hatta.
ben geldim şehrime, hoşgeldim hatta.
cem adrian ı sevme nedenlerinden biri.
"aç kapını lütfen çünkü ben geldim.."
"aç kapını lütfen çünkü ben geldim.."
(bkz: şimdi ne yapmamız lazım)
nakaratları hariç tam 25 kere "geldim" dediğinde artık "ulan hoşgeldin tamam" dedirten bir cem adrian şarkısı. ama güzel.
- ben geldim.
- anlamak zor olmadı.
- anlamak zor olmadı.
Gündemdeki Haberler
Güncel Önemli Başlıklar