bugün
- sözlükte ateist gibi takılan yahudiler9
- 170 boyunda olduğum için hep reddedildim21
- ağaç gövdesi gibi bacakları olan kadın9
- sözlük kızından gelin olmaz9
- vatandaşlık farkı alan otel20
- cumaya gidenlerin çok azalması23
- ayça tilki9
- bik bik'in balona binmesi34
- anın görüntüsü16
- 1 m dolara bu bebeğe sertçe tokat atar mısınız11
- aleyna tilki'nin en seksi fotoğrafı8
- alınan en güzel iltifat11
- bir kadının yemek ısmarlaması14
- ideal duş alma sıklığı14
- türkiyede çok abartılan arabalar9
- futbolcu ismiyle nick almak10
- diyanet işleri başkanına audi 6 tahsis edilmesi15
- arkadaşlar sizden bir şey rica edebilir miyim8
- icardi190524
- artificialintelligence15
- icardi1905 silik olsun kampanyası25
- kız mı erkek mi belli olmayan yazarlar8
- adanada polisin saldırganın ayağına sıkması14
- icardiyi tokat manyağı yapmak12
- yol bitimindeki kuytu mekan8
- suriyeliler suriye'ye dönsün9
- erkeğe ne hediye alınır31
- sırtınızı bir sözlük kızına dayar mısınız17
- uzağı göremeyen insan10
- millet açsa neden kafeler tıklım tıklım23
- 27 nisan 2024 fenerbahçe beşiktaş maçı24
- integralin müfredettan kaldırılması15
- 26 nisan 2024 adana demirspor galatasaray maçı16
- kültürlü entelektüel alçak gönüllü güzel kadın13
- kekeme olan biri doktor olurmu11
- nickini google da aratınca çıkan ilk görsel16
- seni seviyoruz insan olmaya çeyrek kala8
- bik bik moderatör olunca bana kız ayarlar mı10
- antalya'ya abartılmış şehir diyen göt11
- nervio'nun ellerinde cenneti koklamak9
- pahalılıktan dolayı suriyeye dönen kadın8
amentü yü bildin mi?
Amentü billahi ve melâiketihi,
ve kütübihî ve rusülihî ve'l yevmi'l-âhıri
ve bi'l-kaderi, hayrihî ve şerrihi mina'llâhi teâlâ
ve'l-ba'sü ba'de'l mevt.
Haggun, Eşhedü en lâ ilâhe illAllâh ve eşhedü enne
Muhammeden abdühû ve rasûlühü.
Ben Allâh-ü Te'âlâ'ya, meleklerine, kitaplarına, peygamberlerine, âhiret gününe, kadere, hayır ve şerrin Allâh-ü Te'âlâ'nın yaratmasıyla olduğuna inandım.
Öldükten sonra dirilmek de haktır. Ben şahadet ederim ki, Allâh-ü Te'âlâ'dan başka ilâh yoktur.
Ve yine şahadet ederim ki, Muhammed (Sallallâhu Aleyhi ve Sellem) O'nun kulu ve peygamberidir.
bu imanın 6 esasını açıklayan bir duadır. bunlardan birisine inanmayan ve kelime i şehadet getirmeyen kişi müslüman olamaz.
orada ne diyor? "hayır ve şerrin Allâh-ü Te'âlâ'nın yaratmasıyla olduğuna inandım."
yani şer de olsa hayır da olsa yaratan tek allah'tır. hristiyanlar mesela şeytan'a atfederler. kötü şeyleri (haşa) onun yarattığını düşünürler. islam inancında ise allah'tan başka hiç kimsenin bir toz zerresi kadar yaratma gücü yoktur..
bir asansör düşün. içine girdin. eksi 5 inci kata da gidebilirsin artı beşinci katada. sadece düğmeye basman yeterli. asansör seni istediğin kata götürür. ikisinde de senin iraden önemli olsa da taşıyan asansördür. ama sen eksi beşinci kata indikten sonra asansörü suçlayamazsın. çünkü sen istedin, o da gerekeni yaptı.
Amentü billahi ve melâiketihi,
ve kütübihî ve rusülihî ve'l yevmi'l-âhıri
ve bi'l-kaderi, hayrihî ve şerrihi mina'llâhi teâlâ
ve'l-ba'sü ba'de'l mevt.
Haggun, Eşhedü en lâ ilâhe illAllâh ve eşhedü enne
Muhammeden abdühû ve rasûlühü.
Ben Allâh-ü Te'âlâ'ya, meleklerine, kitaplarına, peygamberlerine, âhiret gününe, kadere, hayır ve şerrin Allâh-ü Te'âlâ'nın yaratmasıyla olduğuna inandım.
Öldükten sonra dirilmek de haktır. Ben şahadet ederim ki, Allâh-ü Te'âlâ'dan başka ilâh yoktur.
Ve yine şahadet ederim ki, Muhammed (Sallallâhu Aleyhi ve Sellem) O'nun kulu ve peygamberidir.
bu imanın 6 esasını açıklayan bir duadır. bunlardan birisine inanmayan ve kelime i şehadet getirmeyen kişi müslüman olamaz.
orada ne diyor? "hayır ve şerrin Allâh-ü Te'âlâ'nın yaratmasıyla olduğuna inandım."
yani şer de olsa hayır da olsa yaratan tek allah'tır. hristiyanlar mesela şeytan'a atfederler. kötü şeyleri (haşa) onun yarattığını düşünürler. islam inancında ise allah'tan başka hiç kimsenin bir toz zerresi kadar yaratma gücü yoktur..
bir asansör düşün. içine girdin. eksi 5 inci kata da gidebilirsin artı beşinci katada. sadece düğmeye basman yeterli. asansör seni istediğin kata götürür. ikisinde de senin iraden önemli olsa da taşıyan asansördür. ama sen eksi beşinci kata indikten sonra asansörü suçlayamazsın. çünkü sen istedin, o da gerekeni yaptı.
araf 179.
--spoiler--
Andolsun, biz cinler ve insanlardan birçoğunu cehennem için yaratmışızdır. Onların kalpleri vardır, onlarla kavramazlar; gözleri vardır, onlarla görmezler; kulakları vardır, onlarla işitmezler. işte onlar hayvanlar gibidir; hatta daha da şaşkındırlar. işte asıl gafiller onlardır.
--spoiler--
cehennem için yaratılan ama cennete gitmeyi hayal edenler burada mı?
--spoiler--
Andolsun, biz cinler ve insanlardan birçoğunu cehennem için yaratmışızdır. Onların kalpleri vardır, onlarla kavramazlar; gözleri vardır, onlarla görmezler; kulakları vardır, onlarla işitmezler. işte onlar hayvanlar gibidir; hatta daha da şaşkındırlar. işte asıl gafiller onlardır.
--spoiler--
cehennem için yaratılan ama cennete gitmeyi hayal edenler burada mı?
Birincisinde iyilik de kötülük de Allah tandır diyor. ikincisinde ise iyilik ve kötülüğün nedenini açıklıyor, kaynağını değil bu sebeple çelişki yok detaylandırma ve açıklama var. Gerçekten de söyleneni anlamama gibi bir olgu var... Çeliski yok.
Yalanlamıyor tamamlıyor, tabi kuranın tümünü okuyup tefekkür etmek lazım.
﴾78﴿ Nerede olursanız olun ölüm sizi yakalar; sarp ve sağlam kalelerde olsanız bile! Kendilerine bir iyilik dokunsa “Bu Allah’tan” derler, başlarına bir kötülük gelince de “Bu senden” derler. “Hepsi Allah’tandır” de. Ne oldu bu topluluğa ki bir türlü söyleneni anlayamıyorlar!
﴾79﴿ Sana gelen iyilik Allah’tandır. Başına gelen kötülük ise nefsindendir. Seni insanlara elçi gönderdik; şahit olarak da Allah yeter.
Al sana nisa suresinden bir birini yalanlayan iki ayet.
﴾79﴿ Sana gelen iyilik Allah’tandır. Başına gelen kötülük ise nefsindendir. Seni insanlara elçi gönderdik; şahit olarak da Allah yeter.
Al sana nisa suresinden bir birini yalanlayan iki ayet.
çünkü o zamanın arapçası ve o kitapta geçen bir sürü kelime bir çok anlam içeriyor. sündür sündürebildiğin kadar çek çekebildiğin kadar. anlamlı bir çeviri yapılamıyor. yapılamadığı için bin türlü çelişki ortaya çıkıyor. birilerinin kendi çağında o kadarcık ufkuyla anlattıklarının daha sonraki devirlerde çok daha devasa bilgi ve ileri tekniklerle irdelenip en küçük parçalarına kadar incelenip tüm açmazlarını ortaya serileceğini bile düşünememiş bir gerilik çaresiz kalmış tabi ki.
Bizler Arapçayı Türkçe gibi okuyup anlayan profesörler miyizki arasındaki bağı sana anlatalım. Biliyorsun ki Atatürk Arapça konuşmayı yasakladı o yüzden anlamıyoruz.
Allah niye bunlarla uğraşsın diye düşünüyor insan.
müslümanların hiç bir endişesi yok bu hususta.
imanını içine sindirememiş kur'ana göre kafir olarak adlandırlılan kimselerin kaşarlıkları var vesselam. detay da izah da gereksiz.
a.a. y. var.
imanını içine sindirememiş kur'ana göre kafir olarak adlandırlılan kimselerin kaşarlıkları var vesselam. detay da izah da gereksiz.
a.a. y. var.
Esasen, kuran bir bilim kitabı olmadığından, yazılan tüm ayetlere mantıksal açıdan yaklaşmak çok doğru olacağını sanmıyorum. Bazı metaforlar ürettiğini söyleyebiliriz.
Ayrıca kuran diğer semavi kitaplar ve mitolojilerden etkilenmiştir. “Yaratmak” kavramı türk mitolojisinde de “ol der olur” şeklinde geçmektedir. Ayrıca sadece türk mitolojisi değil, diğer mitolojilerde de doğrudan kesin bilgi vermez.
Kuranda gerçekten ne demek istendiği konusunda bir çok mealci tartışmıştır. 6. Yy arapçası ile günümüz arapçası farklılaşmıştır. Dolayısıyla bir kelime anlam olarak bazen 10 farklı anlama çıkabilmektedir.
Dolayısıyla; bence kuranda bilim aramana gerek yok. Çünkü kuran dönemin bilineni kadar bilgilere sahiptir. Çağın ötelerini aşan bilim kitabı değildir.
Ayrıca kuran diğer semavi kitaplar ve mitolojilerden etkilenmiştir. “Yaratmak” kavramı türk mitolojisinde de “ol der olur” şeklinde geçmektedir. Ayrıca sadece türk mitolojisi değil, diğer mitolojilerde de doğrudan kesin bilgi vermez.
Kuranda gerçekten ne demek istendiği konusunda bir çok mealci tartışmıştır. 6. Yy arapçası ile günümüz arapçası farklılaşmıştır. Dolayısıyla bir kelime anlam olarak bazen 10 farklı anlama çıkabilmektedir.
Dolayısıyla; bence kuranda bilim aramana gerek yok. Çünkü kuran dönemin bilineni kadar bilgilere sahiptir. Çağın ötelerini aşan bilim kitabı değildir.
Kusursuz Allah 3 kere kitap yollamış.
Ötesi var mı?
Ötesi var mı?
daha ileri gideyim,çelişkili kitaplarıda referans gösterirmi?
bahse konu ayet ibrahim suresi 48. ayettir. elbette kulları için her fırsatta israfı kötüleyen bir rab kendisi de israf etmeyecek ve bu dünyayı dönüştürecektir.
Cehennem ikidir. Biri küçük, biri büyüktür. ileride küçüğün büyüğe dönüşeceği ve çekirdeği hükmünde olduğu gibi, ileride ondan bir menzil olur. diyor bediüzzaman. yani güneş ve diğer yıldızlar cehennemim yakıtı olacağı, dünyanın da belki mahşer yeri olacağını söylüyor.
(bkz: https://risale.online/sor...da-bazi-vazifeler-gormesi)
Cehennem ikidir. Biri küçük, biri büyüktür. ileride küçüğün büyüğe dönüşeceği ve çekirdeği hükmünde olduğu gibi, ileride ondan bir menzil olur. diyor bediüzzaman. yani güneş ve diğer yıldızlar cehennemim yakıtı olacağı, dünyanın da belki mahşer yeri olacağını söylüyor.
(bkz: https://risale.online/sor...da-bazi-vazifeler-gormesi)
Kuran'a göre Allah sonsuz güç kudret sahibi, herşeyden münezzeh. Sonsuz kudret sahibi tanrı için çelişkisiz yada çelişki ile yaratma bir sınır olabilir mi. Döngü ile yada yok edip yada sonsuza kadar kelimeler kullanılacak şekilde yaratır.
Çelişki sanılan şeylerin cevabı, al-i imran 7.ayet olabilir.
Sana Kitab'ı indiren O'dur. Ondaki bir kısım ayetler Kitab'ın temelini oluşturan kesin anlamlı ayetlerdir. Diğerleri ise müteşabih (birden fazla anlama gelebilen) ayetlerdir. Kalplerinde bir eğrilik bulunanlar, bozgunculuk yapmak ve kendilerine göre yorumlamak amacıyla müteşabih olan ayetlerin üzerine düşerler. Onların yorumunu (tam ve doğru olarak) Allah'tan başka kimse bilemez. ilimde derinleşmiş olanlar ise "Bunlara iman ettik. Hepsi Rabbimizin katındandır" derler. Şu var ki, akıl sahiplerinin dışındakiler bunlardan ibret almazlar.
Sana Kitab'ı indiren O'dur. Ondaki bir kısım ayetler Kitab'ın temelini oluşturan kesin anlamlı ayetlerdir. Diğerleri ise müteşabih (birden fazla anlama gelebilen) ayetlerdir. Kalplerinde bir eğrilik bulunanlar, bozgunculuk yapmak ve kendilerine göre yorumlamak amacıyla müteşabih olan ayetlerin üzerine düşerler. Onların yorumunu (tam ve doğru olarak) Allah'tan başka kimse bilemez. ilimde derinleşmiş olanlar ise "Bunlara iman ettik. Hepsi Rabbimizin katındandır" derler. Şu var ki, akıl sahiplerinin dışındakiler bunlardan ibret almazlar.
200 yıl sonra bizle taşak geçecekler kitap mitap diye...
yav sende burayı müftülük zannettin galiba. yanlış adres !..
Allah olsaydı göndermezdi.
o anda ne işine geliyorsa cahil vahşi insanları nasıl olsa kandırması çok kolay. şeddeli uaynnnlı bir takım haykırışlar yaptınmı insanlar bir şey dediğini sanır. zaten kala kala bu denilene kalmamış tonla tutarsızlık var çuvalla doldur doldur boşalt.
Allah çelişkili kitap göndermez.
Çünkü herşeyi bilir.
Çünkü herşeyi bilir.
güncel Önemli Başlıklar