bugün
- fakirin sevmesi hak mıdır9
- 80 yaşına yaklaşmış koltuk sevdalısı siyasiler4
- fazla kilo2
- yazarların imza parfümleri3
- dil2
- insan2
- 26 haziran 2026 türkiye abd maçı9
- dünya8
- 2026 dünya kupası23
- futbol16
- kolu kıllı kız4
- meslek lisesi vs imam hatip lisesi9
- bir insanı sevmek2
- düşün ki o bunu okuyor17
- chp genel başkanı hayatını kaybetti2
- pakistan3
- hindistan3
- nevşehir üzümü2
- azerbaycan2
- velvet13
- milli takım'ın abd maçı hazırlıkları2
- fas6
- 25 haziran 2026 iskoçya brezilya maçı2
- sözlük kızlarının vücutları15
- guyana4
- falıma bakmak isteyen var mı24
- chp'li 17 belediye başkanının akp'ye geçmesi14
- yaşamak üzerine2
- kuzenin içine boşalmak14
- yazarların sahip olmak istedikleri süper güçler2
- gülüm diyen kız10
- aşure günü3
- yılmaz güney12
- ingiliz şapkası takmıyor diye türkleri asmak10
- bosna hersek3
- japonya4
- kadınları cinsel obje olarak gören erkek6
- karadeniz ağaçlarından yapılan kağıt2
- kafirlerin dünyaya kazandırdıkları8
- her şeye saygı duyulması gerekir6
- arap gibi giyinerek sevap kazandığını sanan tip10
- dolandırılan insanların genel özellikleri9
- üşengeçlikten 1 ay banyo yapmamak6
- moğolistan2
- hızlı para kazanmanın yolları4
- kemal kılıçdaroğlu18
- anın fotoğrafı2
- gün gelecek dün olacak5
- cezayir2
- okullarda zorunlu din dersi meselesi5
müslümanlara kafayı yedirttiklerini fark ettiğim güruh.
ateizm diye bir din yoktur, kabul. ama ateizm diye bir inanış vardır. eğer bu bir inanışsa, ateistler de saygı görmeliler, müslümanlar da saygı göstermeliler. müslümanım diyen önce bunu anlamalı bence.
bunu reddetmemeliler. (bkz: lekum dinikum veliye din)
neden derseniz, bu onların tercihidir, düşüncesidir, felsefesidir. oturup izah da ederler çok meraklıysanız, bir dinleyin bakalım. kendi pencerenizden baktığınız için anlamayacaksınızdır muhtemelen, daha doğrusu anlamamazlıktan geleceksinizdir.
ama akşam olup yatağınıza yattığınızda mutlaka bir kere düşüneceksiniz sözlerini... siz de inanacaksınız demiyorum, ama bir düşüneceksiniz.
hepsi bir yana aslında mesele insanın nasıl mutlu olduğudur. o öyle mutluysa, kendini tatminatı buysa, siz ne derseniz o öyle yaşamaya devam eder.
aynı zamanda bu bir müslüman için de geçerlidir, bir budist için de.
çünkü dinler her şeyden önce birer felsefedir. genelde böyle olmasa da doğru olan iyice okuyup, öğrenip sonra kendisine en yakın olanı seçmesidir insanın.
diyeceksin ki neden doğarken resmen müslüman oluyoruz, bilemem. bu da ülkemizin hata mesajı verdiği yerlerden biridir belki de, veya geleneğin yarattığı bir karmaşadır.
gerçi bizim bir telefon alınca kullanım kılavuzunu okumayan halkımız oturur bütün dinleri araştırır mı, ihtimal dahilinde değil. yine de doğru olan budur.
içlerinde doğru olan hangisi, bu bütün insanlık tarafından kendi tarihi boyunca merak edilecek bir şey.
he kimi insan vardır, onun da umrunda değildir. o da apayrı bir şey.
sonuç olarak bu dünyada müslüman olan da istediği gibi yaşıyor, başka dine mensup olan da, dinsiz de.
çünkü insan günahıyla sevabıyla yine insandır ve nefsine bir yere kadar hakim olabilir.
ateizm diye bir din yoktur, kabul. ama ateizm diye bir inanış vardır. eğer bu bir inanışsa, ateistler de saygı görmeliler, müslümanlar da saygı göstermeliler. müslümanım diyen önce bunu anlamalı bence.
bunu reddetmemeliler. (bkz: lekum dinikum veliye din)
neden derseniz, bu onların tercihidir, düşüncesidir, felsefesidir. oturup izah da ederler çok meraklıysanız, bir dinleyin bakalım. kendi pencerenizden baktığınız için anlamayacaksınızdır muhtemelen, daha doğrusu anlamamazlıktan geleceksinizdir.
ama akşam olup yatağınıza yattığınızda mutlaka bir kere düşüneceksiniz sözlerini... siz de inanacaksınız demiyorum, ama bir düşüneceksiniz.
hepsi bir yana aslında mesele insanın nasıl mutlu olduğudur. o öyle mutluysa, kendini tatminatı buysa, siz ne derseniz o öyle yaşamaya devam eder.
aynı zamanda bu bir müslüman için de geçerlidir, bir budist için de.
çünkü dinler her şeyden önce birer felsefedir. genelde böyle olmasa da doğru olan iyice okuyup, öğrenip sonra kendisine en yakın olanı seçmesidir insanın.
diyeceksin ki neden doğarken resmen müslüman oluyoruz, bilemem. bu da ülkemizin hata mesajı verdiği yerlerden biridir belki de, veya geleneğin yarattığı bir karmaşadır.
gerçi bizim bir telefon alınca kullanım kılavuzunu okumayan halkımız oturur bütün dinleri araştırır mı, ihtimal dahilinde değil. yine de doğru olan budur.
içlerinde doğru olan hangisi, bu bütün insanlık tarafından kendi tarihi boyunca merak edilecek bir şey.
he kimi insan vardır, onun da umrunda değildir. o da apayrı bir şey.
sonuç olarak bu dünyada müslüman olan da istediği gibi yaşıyor, başka dine mensup olan da, dinsiz de.
çünkü insan günahıyla sevabıyla yine insandır ve nefsine bir yere kadar hakim olabilir.
Gündemdeki Haberler
Güncel Önemli Başlıklar