bugün
- üstteki yazar hakkında fikrini söyle19
- iş kadını yazarlar5
- uludağ sözlüğün ınstagrama dönmesi5
- artık ulu sözlüğümüze fotoğraf atılabilmesi3
- beyaz otomobil satın almak9
- ideal sevgilinin en önemli özelliği6
- meloş nerede sorunsalı2
- nervio'nun memleketi3
- çok tanrılı dinlerde somut delil yokluğu6
- sevgiliye en güzel hitap şekli4
- hoşgeldin pazartesi7
- ilişkilerde yapılan en büyük hatalar6
- amy adams2
- paris te son tango5
- ibrahim hacıosmanoğlu5
- eğilirken eliyle göğüs dekoltesini kapatan kız12
- park etmek sanatı4
- ilk buluşmada sevgilisine mangal yakan erkek4
- haksızsam haksızsın deyin2
- sol tarafın inzal olması3
- 2026 dünya kupasında tutulan takım5
- bugün de meme atan olmaması8
- 2026 dünya kupası17
- idolün ünlünün bokunu yer misin4
- ulan orospu seni rüyamda bile görmedim3
- kulak arkasını keselemek3
- babalar günü hediyesi2
- izmir3
- göğsüne dilan polat yazdıran başörtülü bacı8
- 22 haziran 2026 uruguay yeşil burun adaları maçı5
- entelektüelin teorisiyle pratiğinin çelişmesi2
- neredesin2
- yedi bela hüsnü deki cemal2
- kız ismet2
- özel okul öğretmenleri açlık grevinde4
- engellediğim yuzır başlığıma yazmasın2
- yer çekimine küsmek3
- ayağında terlikle ülke yönetmek2
- senle sevişmedi diye birine küsmek3
- ev kredisi çeken asgari ücretli2
- aylık 294 bin lira iyi para mıdır sorunsalı2
- delilik ve daha delilik arasındaki ince çizgi2
- netflix yasaklanmalıdır4
- pazar günü aktiviteleri3
- lahmacunu elle yiyen kız18
- karaağaç ev fiyatları2
- spor sonrası pazularını öpmek2
- cuckold erkek5
- 20 haziran 2026 türkiye paraguay maçı47
- 2026 trans onur yürüyüşü3
selam. neticeye ulaşmamış konular hep kafamda takılı kalır. şu sivri sinek balina mevzusu da öyle olacak ki bu sabah yatağımda debelenirken aklıma geldi. sanırım fikrim değişti. bu dünyadaki en küçük, en güçsüz canlının hatta cansızın bile, bu dünyadaki en büyük, en güçlü canlıyı öldürebilme potansiyelinin olduğu kanısına vardım. imkansıza yakın bütün o ihtimaller bir araya geldiği takdirde her durum mümkünat dahiline girer.
evet, belki sivrisinek tek başına denizleri, okyanusları aşabilecek bir yolculuk yapamaz; fakat insan popülasyonu ile birlikte, sıcak bir kamarası bulunan bir teknede yahut bir gemide rahatlıkla seyahat edip okyanusa ulaşabilir. tabii ki iş okyanusa ulaşmak ile bitmez. sivrisineğin suyun altına dalması imkansızdır, bu yüzden balinanın yüzeye çıkmasını beklemek zorundadır. balina yüzeye çıktıktan sonra da onun kalın derisine herhangi bir zarar vermesi mümkün değildir. ayrıca balinanın en ufak bir kıpırtısının bile çıkaracağı dalgalar, hoplatacağı sular sivrisineği öldürmek için yeterli olacağından oldukça dikkatli olmalıdır. belki de 10 sivrisinekten 9'u bu operasyonda başarısız olacaktır ama 1 tanesi itina ile davranıp sağ kalacaktır. dalgalardan sıyrılma meselesinden sonra yapacağı şey, balinanın esnemesini beklemek olacaktır. esnediği anda ağzına girebilirse şayet, balinanın işinin bittiğine tanıklık etmek işten bile değildir. balinanın ağzına hücum ederken suların sivrisineğe isabet etmemesi gerçekten düşük bir ihtimal olsa da, uçan bir canlı için imkansız değildir. ağzına girdikten sonra ise tek mesele hassas ve yumuşak bir bölge aramak olacaktır. belki de böyle bir zayıf nokta daha ağızdayken bile bulunabilir ama biz zor olanı düşünelim. sivrisinek gibi küçük bir canlı, devasa balinanın içinde tünelden geçermiş gibi rahat yolculuk edebilir. göze ya da burna gitmesi mümkün mü bilmiyorum balinanın anatomisine vakıf değilim; fakat bir şekilde hayati organı bulacaktır.
şimdi, tüm bunlar için gerekli olan asıl unsuru unutmadım elbette: zeka. sivrisineğin bir insan gibi zeki olduğunu, insan gibi düşündüğünü varsaymak komiktir. ben az önce öyle yaptım. bir sivrisinek neden balinayı öldürmeyi kafasına koysun? hani yavrularıma zarar verecek içgüdüsü ile yoluna çıkana, yuvasına yaklaşana saldırması gibi bir durum olsa anlarız da, balina ile arasında okyanuslar var. aynı şekilde bir insan da, eğer varsa tanrıyı öldürmek istemez. şimdi burada boş laf yapanlar olabilir elimde olsa öldürürüm tanrıyı falan diye saçma sapan konuşanlar olabilir. kendisini yaratanı gördükten sonra bu düşünce kafasından silinecektir insanoğlunun, ben eminim bundan. bu noktada da muhabbetin anlamsız olduğu sonucuna varıyoruz.
unutmayın, hayat bitmek bilmeyen bir stajdır. selam ve staj ile.
evet, belki sivrisinek tek başına denizleri, okyanusları aşabilecek bir yolculuk yapamaz; fakat insan popülasyonu ile birlikte, sıcak bir kamarası bulunan bir teknede yahut bir gemide rahatlıkla seyahat edip okyanusa ulaşabilir. tabii ki iş okyanusa ulaşmak ile bitmez. sivrisineğin suyun altına dalması imkansızdır, bu yüzden balinanın yüzeye çıkmasını beklemek zorundadır. balina yüzeye çıktıktan sonra da onun kalın derisine herhangi bir zarar vermesi mümkün değildir. ayrıca balinanın en ufak bir kıpırtısının bile çıkaracağı dalgalar, hoplatacağı sular sivrisineği öldürmek için yeterli olacağından oldukça dikkatli olmalıdır. belki de 10 sivrisinekten 9'u bu operasyonda başarısız olacaktır ama 1 tanesi itina ile davranıp sağ kalacaktır. dalgalardan sıyrılma meselesinden sonra yapacağı şey, balinanın esnemesini beklemek olacaktır. esnediği anda ağzına girebilirse şayet, balinanın işinin bittiğine tanıklık etmek işten bile değildir. balinanın ağzına hücum ederken suların sivrisineğe isabet etmemesi gerçekten düşük bir ihtimal olsa da, uçan bir canlı için imkansız değildir. ağzına girdikten sonra ise tek mesele hassas ve yumuşak bir bölge aramak olacaktır. belki de böyle bir zayıf nokta daha ağızdayken bile bulunabilir ama biz zor olanı düşünelim. sivrisinek gibi küçük bir canlı, devasa balinanın içinde tünelden geçermiş gibi rahat yolculuk edebilir. göze ya da burna gitmesi mümkün mü bilmiyorum balinanın anatomisine vakıf değilim; fakat bir şekilde hayati organı bulacaktır.
şimdi, tüm bunlar için gerekli olan asıl unsuru unutmadım elbette: zeka. sivrisineğin bir insan gibi zeki olduğunu, insan gibi düşündüğünü varsaymak komiktir. ben az önce öyle yaptım. bir sivrisinek neden balinayı öldürmeyi kafasına koysun? hani yavrularıma zarar verecek içgüdüsü ile yoluna çıkana, yuvasına yaklaşana saldırması gibi bir durum olsa anlarız da, balina ile arasında okyanuslar var. aynı şekilde bir insan da, eğer varsa tanrıyı öldürmek istemez. şimdi burada boş laf yapanlar olabilir elimde olsa öldürürüm tanrıyı falan diye saçma sapan konuşanlar olabilir. kendisini yaratanı gördükten sonra bu düşünce kafasından silinecektir insanoğlunun, ben eminim bundan. bu noktada da muhabbetin anlamsız olduğu sonucuna varıyoruz.
unutmayın, hayat bitmek bilmeyen bir stajdır. selam ve staj ile.
Gündemdeki Haberler
Güncel Önemli Başlıklar