bugün

kadın dövmek

feminist bakış açısına sahip bireylerin islamı eleştirdiği, aynı zamanda güzel bir çift düşün algısı yönetimi yapılan konudur.

"kadınlara mı gidiyorsun, kırbacını unutma"
yukarıda belirtilen söz -zannımca hatalı olmakla beraber nihilist kabul edilen- nietzsche'ye aittir.
fakat aynı söz "buyuruldu ki ey inananlar, zevcelerinize yanaşırken kırbacınızı unutmayasınız" şeklinde bir hadis olsaydı, "işte islamın kadına verdiği değer" şeklinde yorumlanacaktı.
konuyu biraz daha açmak istersek eğer, çeviriden ya da şiirsel üslubundan dolayı nietzsche'nin "yanlış" anlaşıldığı iddia edilir. sadece yaşadığı dönemde değil, ölümünden sonra da nietzsche bazı kesimlerce "kadın düşmanı" olarak algılanmıştır. Nietzsche için kadınların alt insan olduğu, tüm mantıksızlıkların kaynağı olduğu, Kadının tek vasfının üremeyi sağlamak olduğu düşünülmüştür. ve aynı nietzsche'nin "kadının nasil bir nimet olduğunu tüm derinliği ile hissetmek gereklidir" sözü ile bile kadının insan değil, erkekler için bir nimet bir armağan olduğunu düşündüğü iddia edilmiştir.
"kadınlara mı gidiyorsun, kırbacını unutma" cümlesi normalde nietzsche'nin güç istenci kavramına uymaktadır. kırbaç bir metafordur, elbette ki amaç kadını dövmek değil, kadının gözünde güçlü görünmek amacı taşır.
nietzsche'nin anlattığı şudur;
kadın senin gücünü duymalı, çünkü onun yaradılışı böyle gerektirir. bu düşünceyi somutlamak için kırbaç kelimesini kullanmıştır. git sevgilini, eşini kırbaçla demek değildir buradaki amaç. lilith isimli tarihteki ilk orospunun izinden gitmekte olan kadın nesline karşı dikkatli olunması gerektiğini vurgulamak istemiştir.
bir çok kadın -aslında hepsi- içgüdüsel olarak güçlü olana meyleder. bu eskiden kas gücüyse şimdi para ya da kariyerdir. özellikle günümüzde nietzsche'nin bu söylemi daha bir önem kazanmış durumdadır, düşünür sanki günümüz cosmopolitan kadınını görerek konuşmuş gibidir. zira bilmem bilir misiniz siz değerli sözlük yazarları: kadınların çoğu güce tapar, cosmopolitan kadını olarak nitelenenlerin ise tamamı güce tapar.
feminist bireyler de elbet bu tapınmanın farkındadırlar, fakat söz konusu islam olduğu takdirde "biz erkekleri, kadınlar üzerine birer koruyucu, yönetici kıldık" ayetini eleştirmekten kaçınmazlar. nietzsche'nin kadınlar konusundaki -şahsımca olumsuz olan, fakat mantıklı izahını yapıp rasyonel bakmaya çalıştığım- görüşlerini görmezden gelerek kendilerini nietzsche hayranı ilan edebilirler. güç istenci kavramını kabul eden bir bireyin tutarlı olabilmesi için nietzsche ve kuran'a aynı açıdan bakabilmesi gerekir. zira nietzsche'nin görüşü için yazdığım açıklamalar gibi, kuran çerçevesinden de izahları olan bir durumdur kadına yönelik -fiziksel ya da psikolojik- şiddet.