bugün

entry'ler (108)

forever young

rüyadayım;

ölüsü taze,

sonsuza kadar 22 yaşında canan'ın sokağındayım..

niyeyse evlerin üst katlarına bakıyorum..

fonda o şarkı çalıyor;

forever young ı want to be forever young...

rum ermeni türk

yanyana rum,ermeni,türk mezarıklarına sahip sarıyer semtidir reşitpaşa..

reşitliğini bu üç ayrı milletin mezarlığına bağrını açarak ilan etmiş semttir;

ölüsü yaşayanından çok...

vahşi bir tapınış gibi içiyordu sigarayı

''günde 1-2 dal sigara içip,

içtiği sigarayı bunla sınırlayabilen insanlar var''

der orhan pamuk aziz nesin'e..

''onlar tutkusuz insanlar orhancım,''

diye cevaplar pamuk'u nesin,

''onlar tutkusuz insanlar...''

(o tutkuyu da azım hikmet tanımlasın oldu olacak:

vahşi bir tapınış gibi içiyordu sigarayı..)

sırbistan maçına kalbim dayanamayıp,

seyretmekten vazgeçinde hatırladım bu olayı,

o tutkudan kendime belki pay çıkarabilirim,diye..

aziz nesin

''günde 1-2 dal sigara içip,

içtiği sigarayı bunla sınırlayabilen insanlar var''

der orhan pamuk aziz nesin'e..

''onlar tutkusuz insanlar orhancım,''

diye cevaplar pamuk'u nesin,

''onlar tutkusuz insanlar...''

sırbistan maçına kalbim dayanamayıp,

seyretmekten vazgeçinde hatırladım bu olayı,

o tutkudan kendime belki pay çıkarabilirim,diye..

40 yapar

geçen gün bi yerde bahçeli'ye yol gösteren yeni bi hesap daha okudum:

referandumda hayır ne renk:kahverengi..

kahverengi neyin rengidir:kahvenin..

bi fincan kahvenin kaç yıl hatırı var:kırk yıl..

işte mhp nin kırkıncı yılı..

bahçelinin hesabından daha yaratıcı olduğu söylenebilir galiba..

tarkanın türkçeyle imtihanı

tarkan karizmatik,iyi solist falan filan..

ama türkçeyle ciddi sorunları var..

(bu şarkıyı kendi yazdıysa tabii..)

sevgili için kullanılacak laf mıdır;

yediğimiz içtiğimiz ayrı gitmezdi..

dostluklar için kullanılır bu tabir..

arada sırada an beni diyo,

yani o kadar çok da düşünme,anlamına gelir bu..

sonra da adımı kalbine yaz,diyo ki..

o da bi an bile çıkmıyim düşüncenden anlamına gelebilir rahatlıkla..

adımı kalbine yaz sonra da üstünü çiz gibi bi şey çıkıyo ortaya..

tarkanın türkçeyle imtihanıdır bu..

ve sonuç başarısızdır..

adımı kalbine yaz üstünü çiz

tarkan karizmatik,iyi solist falan filan..

ama türkçeyle ciddi sorunları var..

(bu şarkıyı kendi yazdıysa tabii..)

sevgili için kullanılacak laf mıdır;

yediğimiz içtiğimiz ayrı gitmezdi..

dostluklar için kullanılır bu tabir..

arada sırada an beni diyo,

yani o kadar çok da düşünme,anlamına gelir bu..

sonra da adımı kalbine yaz,diyo ki..

o da bi an bile çıkmıyim düşüncenden anlamına gelebilir rahatlıkla..

adımı kalbine yaz sonra da üstünü çiz gibi bi şey çıkıyo ortaya..

tarkanın türkçeyle imtihanıdır bu..

ve sonuç başarısızdır..

banaz

biz cemal süreya severlerin dağarcığına bi şiirle girmiştir banaz..

bifincançay'ın banazına benzemez süreya'nınki..

ben de şaşırdım şimdi iyi mi..

kimin banaz'ına inanmalı..

ne mi diyodu cemal süreya:

umutsuzluğun içinde umut

bağnazlığın içinde banaz

götürüp astılar sonra sivasta

cüzdandaki eprimiş prezervatif

bu,cüzdandaki ambalajı eprimiş prezervatifin acı bi hüznü vardır..

kullanılmayı bekleye bekleye haşatı çıkmıştır..

ve ne zaman kullanılacağı da belli değildir..

asla yitirilemeyen bi kullanılma ümidi vardır o prezervatifin..

gülünesi de bi hüzündür anlatılan..

sikerim diyen kız

cevdet abi matrak bir amcaoğludur..

kızkardeşini kızdırır kendi gülmek için..

sinirleri tepesine çıkan kızkardeşin ağzından çıkıverir küfür;

''s.keceğum anani ha..''

fırlama abi sorar:

''neyle...''

sunay akın

şehir ancak şairinin onu anlattığı kadardır belki de..

istanbul,sunay akın'ın kaleminde bir kadın olmuştur..

boğaz,onun altın saçları..

ve kız kulesi,o saçları toplayan bir toka..

alarmların davulcuları kovması

bizim sokağa girmiyo davulcular..

karşı sokaktan geliyo sesler gecenin sahur yarısı..

oysa bizim sokak hacı dolu..

arabaların yanında davulu tokmaklayınca alarmlar ötmeye başlıyo;

o sokakların davulculara itirazı gibi..

alarmlar kovmaya çalışıyo davulcuları..

hülya avşar vs gülben ergen

bu karşılaştırmaya şahit olmuşluğum var..

öyle saçma ki..

hülya avşar bi dönemim güzellik sembolüdür..

hatta benim için erotizmin..

itiraf ediyorum;

gazeteden resimlerini kesip tavanarasına gizlerdim..

sinemadaki üstün oyunculuğundan hiç bahsetmiycem bile..

gülben ergen bırakın sembol olmayı güzel bile değildir..

tamam bi tane başarılı olduğu iş var;

şu haldun dormen le oyladığı dizi..

onun dışında şişirilmiş bir balondur bence ergen..

avşar'la ergen'i karşılaştırmak;

altınla,altın suyuna batırılmışı karşılaştırmaktır...

cipste yoğurt peynir vs tadı aramak

alırken karar veremezsin neli alsam acaba diye..

paketi açar cipsi ağzına atarsın..

ara dur neresinde bunun yoğurt tadı..

kandırıldığın apaçık ortadadır..

neyse ki üzerine bi bardak su değil de,

soğuk soğuk biranı içiyosundur..

kadife uyku

geceyi okuyarak geçirdim..

güneş doğarken yatağıma süzülüyorum..

odam perdemin beceriksiz karanlığında..

yine nazım'dan bi dize aklımda..

''kadife bir kumaş gibi indi

birdenbire gözlerine uykusu''

zamanında farkına varamadıklarım

bilinçsizce yaşadığım zamanların cezası gibidirler şimdi..

cemal süreya hayattayken ondan bihaber olmak ilk aklıma gelendir..

bugün yeni bir tanesini daha öğrenince yeniden hüzünlendim..

doksan dörtte ölmüş bukowski..

üniversiteye girdiğim sene..

boş yaşamışlığımı vurur yüzüme,

geçmişimde farkında olmadığım her yeni değer..

hayıflanırım..

hakan kadir balta

sanırım artık birinin çıkıp,

''kral çıplak''demesinin vakti geldi..

bu çocuk belki iyi topçu..

ama oynamıyo işte..

sigara

ben bırakalı iki buçuk sene oldu..

sen şimdi bunu okuyunca yeni bi tane yakıcaksın aşka gelip belki;

nazım'ın şu sözlerle kutsallaştırdığı sigarandan:

''vahşi bir tapınış gibi içiyordu sigarayı..''

ölüm

bir ölü şairin kaleminden dinleyelim bir de ölümü..

o şair ki bir daha kimse ulaşamayacaktır onun çoşkunluğuna..

şöyle söylemişti her dem çağlayan kelimelerle cemal süreya:

''ölüm geliyor aklıma ölüm,

gidip bir ağacın gövdesine sarılıyorum..''

bahsedilenin ölüm korkusu değil,

yaşama arzusu olduğunu düşünmeye çalışırım,beceriksizce..

ricardo andrade quaresma bernardo

beşiktaş ta gaasarayın transfer politikasını örnek almıştır:

klüplerinde tutunamayan kaliteli futbolcuları ucuza getirmek..

içinde yoğun biçimde kumar barındıran transferlerden biridir..