bugün
- falıma bakmak isteyen var mı21
- hapşırırken aynı anda osurmak4
- utku gümrükçü4
- özel okul öğretmenleri açlık grevinde11
- bir scottish fold sahibi olmadan ölüp gitmek4
- kemal kılıçdaroğlu14
- akrabanın dilini koparıp ayak altında ezmek3
- chp'li 17 belediye başkanının akp'ye geçmesi9
- attack on titan tarzı sözlük yazarları3
- aylık 307 bin lira iyi para mıdır sorunsalı5
- bir çift bacak arasında boğulmak4
- sıkıldım ulan sıkıldım anlıyor musun sıkıldım5
- arap gibi giyinerek sevap kazandığını sanan tip4
- sabah kahvesi eşliğinde sohbet etmek4
- evde mum bulundurmak2
- aldım kabul ettim9
- jojo tarzı sözlük yazarları3
- göğüs dekoltesi olan erkek7
- benim gibisi bir iki senede bir gelir4
- yaz aşkı bulamamak7
- sokak köpekleri sorununun çözümü5
- ben kadın olsaydım ile başlayan yazar cümleleri2
- kavuşma2
- spiritüalist instagram kokanası2
- iş flörtü5
- romanya romanı3
- erkek erkeğe açık oylaşmak11
- paraya ip bağlayıp komşu fakir ülkeye atıp çekmek4
- yazarların hastalıkları2
- chp izmir il örgütünü basan hırsızlık hükümlüsü4
- düşünürken tavana bakmak4
- müşriklerin esasında putlara tapmaması7
- herbokolog4
- ısır diyor şu güvercin ayakları2
- itperestler yüzünden kuduzdan ölümlerin başlaması2
- ofis masasında pörsüyen mandalina3
- bu saatte teyzesinde olduğunu söyleyen kız5
- kalamar ızgara3
- beyler gammazlandım3
- muhalefet2
- uludağ sözlük'ün kokusu5
- su içmekten göbeğin çıkması4
- chp den akp'ye jet geçiş5
- ona bir şey söyle8
- anormal intikamlar2
- tembellik hakkı4
- meme mutluluk getirir mi getirmez mi sorunsalı15
- kurban2
- para mutluluk getirir mi getirmez mi sorunsalı16
- kadınlar neden aldatır17
inananın aklını sorguladığım masalsı canlı.
kur’an’da tanrıya karşı gelen bir varlık.
Ulan düşünsene, tanrıya karşı geliyorsun. Ne büyük cesaret. Yani aslında bunu çok saçma buluyorum ben bir şey yaratıcam o da bana karşı gelecek ve ben tüm her şeyin yaratıcı, alfa ve omega olacağım öyle mi?
Kimin mantığı alıyorsa bunu onun mantığına sıçayım ben.
Hatta bu karşı gelme meselesinden dolayı, şeytanın bir cin olduğu değil, tanrı olduğu ve iki Tanrının savaştığını düşünerek satanizm çıkmıştır ortaya.
Ulan düşünsene, tanrıya karşı geliyorsun. Ne büyük cesaret. Yani aslında bunu çok saçma buluyorum ben bir şey yaratıcam o da bana karşı gelecek ve ben tüm her şeyin yaratıcı, alfa ve omega olacağım öyle mi?
Kimin mantığı alıyorsa bunu onun mantığına sıçayım ben.
Hatta bu karşı gelme meselesinden dolayı, şeytanın bir cin olduğu değil, tanrı olduğu ve iki Tanrının savaştığını düşünerek satanizm çıkmıştır ortaya.
yoldan çıkmak, günaha girmek ve bir kötülük yapmak için şeytana ihtiyacım olmadığı için bir başka göz ile baktığım acayip varlık. Ben her şeyi kendi özgür irademle yapıyorum. Bilerek yapıyorum. iyiliği ya da kötülüğü bilinçli olarak yapacak kadar kendimdeyim.
Ki kendime kandırılmışlığı yakıştıramıyorum. Düşünsene fısır fısır bana kötülük yaptırmaya çalışacak ve ben en sonunda ona uyacağım. Ne büyük bir hakaret olur. Lütfen.
Kuran şeytan ile ilgili ayetler içeriyor. Bildiğim kadarıyla adem'e secde edin dedik ve bir tek şeytan uymadı yazıyor.
Haliyle bize kalıyor, düşünmek. Sadece bir an düşünün, cin olduğunu. Tövbe estağfurullah. Melekler var. Yasayıp gidiyorsunuz. Ve bir gün benden başka kimseye secde etmeyin diyen Allah sizi çağırıp bu bir insan secde edin diyor.
Eder misin?
Annen sana şu uçurumdan atla dese, atlar mısın?
Büyük ihtimalle hepimiz beni deniyor diye düşünürüz. Çünkü psikoloji. Ben melekler ve cinler hızlı bir şekilde onları yaratanın önünde nasıl başka bir varlığa secde etti kesinlikle anlamıyorum. Şeytanın ise herkes secde ederken ayakta onları izliyor olmasını ilginç buluyorum.
Ezidileri ise işin felsefesine indikleri için büyüleyici buluyorum.
Yanisiler, şöyle az bi düşününce bir tutarsızlık sezmemek mümkün gelmiyor. Şeytan onu yaratanın önünde kendisi gibi yaratılmış birine secde etmediği için tarihin gördüğü en kötü varlık haline nasıl geldi?
Allah, şeytanı yaratırken ona secde etmeme özelliğini bilinçli mi verdi?
Hayır, bilinçli bir çaba yoktuysa, özgür iradesine göre davranan şeytan'ı neden kötü ilan etti?
Bunlar büyük sorular. Kımıl kımıllar.
Ki kendime kandırılmışlığı yakıştıramıyorum. Düşünsene fısır fısır bana kötülük yaptırmaya çalışacak ve ben en sonunda ona uyacağım. Ne büyük bir hakaret olur. Lütfen.
Kuran şeytan ile ilgili ayetler içeriyor. Bildiğim kadarıyla adem'e secde edin dedik ve bir tek şeytan uymadı yazıyor.
Haliyle bize kalıyor, düşünmek. Sadece bir an düşünün, cin olduğunu. Tövbe estağfurullah. Melekler var. Yasayıp gidiyorsunuz. Ve bir gün benden başka kimseye secde etmeyin diyen Allah sizi çağırıp bu bir insan secde edin diyor.
Eder misin?
Annen sana şu uçurumdan atla dese, atlar mısın?
Büyük ihtimalle hepimiz beni deniyor diye düşünürüz. Çünkü psikoloji. Ben melekler ve cinler hızlı bir şekilde onları yaratanın önünde nasıl başka bir varlığa secde etti kesinlikle anlamıyorum. Şeytanın ise herkes secde ederken ayakta onları izliyor olmasını ilginç buluyorum.
Ezidileri ise işin felsefesine indikleri için büyüleyici buluyorum.
Yanisiler, şöyle az bi düşününce bir tutarsızlık sezmemek mümkün gelmiyor. Şeytan onu yaratanın önünde kendisi gibi yaratılmış birine secde etmediği için tarihin gördüğü en kötü varlık haline nasıl geldi?
Allah, şeytanı yaratırken ona secde etmeme özelliğini bilinçli mi verdi?
Hayır, bilinçli bir çaba yoktuysa, özgür iradesine göre davranan şeytan'ı neden kötü ilan etti?
Bunlar büyük sorular. Kımıl kımıllar.
an itibariyle dinlenen serdar ortaç şarkısı. evet.
Şeytan diye birşey yok aslında
Şeytan insanın içinde amk..
Şeytan insanın içinde amk..
Kötülük ve kötülüğü yapan kişi.
insanların her pisliğini üstüne yıktığı varlık.
insandan alâ şeytan mı var.
insanların kendi ibneliklerini temize çıkarmak için suçu üzerine attıkları hayali varlık.
beni dusunduren birisi. bazen kanima giriyo vay anasini satiyim ne kral bi adamsin oluyorum. ama bazen de bu amk oglani beni cok sinirlendiriyo. yok mu bu adamla orta yolu bulmanin bi caresi?
Her boku yiyip sucu üstüne attigimiz kiši.
muhtemelen benden daha iyi olan canlı.
iktidara ve otoriteye karşı gelen ilk varlık.
saddam hüseyin ile fırtınalı bir ilişkisi vardır.
ancak saddam tam bir orospu çocuğudur. Bu yüzden hem şeytanı çeker, hem iter.
şeytan bir süre saddam'dan ayrılıp chris isminde başka bir erkek arkadaş yapmış olsa da bad boy saddam'ı özlediği için hep ona geri dönmüştür.
https://www.youtube.com/watch?v=sLSorLH-FEg
ancak saddam tam bir orospu çocuğudur. Bu yüzden hem şeytanı çeker, hem iter.
şeytan bir süre saddam'dan ayrılıp chris isminde başka bir erkek arkadaş yapmış olsa da bad boy saddam'ı özlediği için hep ona geri dönmüştür.
https://www.youtube.com/watch?v=sLSorLH-FEg
Esasen cennetten kovulan ilk cin'in takipçileri diğer cinlere verilen isim kötü cinler yani millete musallat olanlara Hristiyanlıkta karşılığı demon olarak bilinir.
Gördüğüm kadarıyla son zamanlarda savunucuları türedi. Normal çünkü Konuya yanlış yerden bakılıyor. Secde etmek çok basit bir detay. Yanlış detaya takılıyor insanlar.
Özgür irade adem ile birlikte ortaya çıkmadı. Şeytan ile birlikte ortaya çıktı. Şeytan özgür iradeye sahip olduğu için güçlüydü, adem yine öyle. Allah'ın şeytanın secde etmesine karşı bir isteği olsaydı şeytana özgür irade vermezdi, onu en baştan secde edecek şekilde yaratırdı. Oysa öyle yaratmadı.
Şeytan ve adem, Allah için sanatın bir ürünüydü. Allah'ı bir sanatcı olarak düşünmenin olumsuz yanını göremiyorum. Her sanatcı ortaya çıkardığı esere bağlı ve hayrandır. Orada secde et dediği şeytan ve secde edilmesini istediği adem, o an yaşanan her şey, ne varsa planlıydı. allah sözünü dinlemeyecek yaratılmışların altında ezilip bunu büyük bir mesele haline getirecek olsaydı, bu psikolojiye sahip olsaydı, şeytanı ve adem'i bilinçten yoksun yaratırdı.
Bu mantıkla bakarsak, Allah'ın sorgulama ve başkaldırı halini sevdiğini söyleyebilir miyiz? ihtimali mevcut.
Allah'ın adem ya da şeytan ile ilgili bir problemi yok. Hatta kendine öylesine güvenen bir yaratıcı ile karşı karşıyayız ki tüm olanları kayıt altına alıp bizlere yansıtmaktan çekinmedi. Saklamadı. Her şeyi silip yeniden daha düzgün şekilde yaşamayı seçmedi. Bakın benim yarattığım bana karşı geldi diyebildi.
Ve işte bu durum nedenli havalı, gururlu ya da bilmem ne olan şeytan değildi. Tam tersine, ona başkaldırı hakkı veren ve sözünü dinlemeyen şeytanı yok etmeyen Allah çok daha onurlu davrandı. Şeytan'ı ve adem'i bir oyunla buralara kadar gönderdi ve bence biz işin felsefesini hâlâ anlamadık.
Anlamadığımız için, yaaa diyoruz şeytan var ya çok havalı. Oysa değil.
Özgür irade adem ile birlikte ortaya çıkmadı. Şeytan ile birlikte ortaya çıktı. Şeytan özgür iradeye sahip olduğu için güçlüydü, adem yine öyle. Allah'ın şeytanın secde etmesine karşı bir isteği olsaydı şeytana özgür irade vermezdi, onu en baştan secde edecek şekilde yaratırdı. Oysa öyle yaratmadı.
Şeytan ve adem, Allah için sanatın bir ürünüydü. Allah'ı bir sanatcı olarak düşünmenin olumsuz yanını göremiyorum. Her sanatcı ortaya çıkardığı esere bağlı ve hayrandır. Orada secde et dediği şeytan ve secde edilmesini istediği adem, o an yaşanan her şey, ne varsa planlıydı. allah sözünü dinlemeyecek yaratılmışların altında ezilip bunu büyük bir mesele haline getirecek olsaydı, bu psikolojiye sahip olsaydı, şeytanı ve adem'i bilinçten yoksun yaratırdı.
Bu mantıkla bakarsak, Allah'ın sorgulama ve başkaldırı halini sevdiğini söyleyebilir miyiz? ihtimali mevcut.
Allah'ın adem ya da şeytan ile ilgili bir problemi yok. Hatta kendine öylesine güvenen bir yaratıcı ile karşı karşıyayız ki tüm olanları kayıt altına alıp bizlere yansıtmaktan çekinmedi. Saklamadı. Her şeyi silip yeniden daha düzgün şekilde yaşamayı seçmedi. Bakın benim yarattığım bana karşı geldi diyebildi.
Ve işte bu durum nedenli havalı, gururlu ya da bilmem ne olan şeytan değildi. Tam tersine, ona başkaldırı hakkı veren ve sözünü dinlemeyen şeytanı yok etmeyen Allah çok daha onurlu davrandı. Şeytan'ı ve adem'i bir oyunla buralara kadar gönderdi ve bence biz işin felsefesini hâlâ anlamadık.
Anlamadığımız için, yaaa diyoruz şeytan var ya çok havalı. Oysa değil.
Dünya dışında arama. Şeytan yeryüzünde. Adı da insan.
Böyle bir masal kahramanına inanan yüz milyarlarca insan geldi geçti bu alemden. Hala da milyarlarca insan bu masal kahramanına inanmakta.
Şeytan, ilkel aklın dünyayı, insanı, varlığı açıklama yolunda bulabildiği
bir masal kahramanıdır.
Hakikati masallarla izah edemeyiz sevgili dostlar.
Tabi, bu demek değildir ki tanrı da bir masal kahramanıdır.
Hayır, tanrı olabilir,
lakin tanrı'yı anlamak için çocukların bile ikna olmakta artık zorlandıkları bir hikayeye ihtiyaç yoktur.
Şeytansız, sonsuz cezasız, sonsuz ödülsüz bir dünya yaratalım kendimiz için.
Şeytan, ilkel aklın dünyayı, insanı, varlığı açıklama yolunda bulabildiği
bir masal kahramanıdır.
Hakikati masallarla izah edemeyiz sevgili dostlar.
Tabi, bu demek değildir ki tanrı da bir masal kahramanıdır.
Hayır, tanrı olabilir,
lakin tanrı'yı anlamak için çocukların bile ikna olmakta artık zorlandıkları bir hikayeye ihtiyaç yoktur.
Şeytansız, sonsuz cezasız, sonsuz ödülsüz bir dünya yaratalım kendimiz için.
Kainattaki ilk gurur Sahibi kişi.
Babası Tanrı’dan başka kimseye yapmazken Tanrı tarafından ‘al bak bu insan, bunlara secde edeceksin’ denmiştir.
O Da tüm gururuyla reddetmiştir. Nerden baksan çok kral hareket.
Babası Tanrı’dan başka kimseye yapmazken Tanrı tarafından ‘al bak bu insan, bunlara secde edeceksin’ denmiştir.
O Da tüm gururuyla reddetmiştir. Nerden baksan çok kral hareket.
Cennetten kovulan ateşten yaratılan melek olamaz çünkü islam dinine göre melekler ateş değil nurdan yaratılmıştır ateşten yaratılan cinlerdir
Yani şeytan da bir cindir daha doğrusu cenetten kovulan iblis de bir cindir şeytanlar onun takipçileri olan cinlerdir.
Yani şeytan da bir cindir daha doğrusu cenetten kovulan iblis de bir cindir şeytanlar onun takipçileri olan cinlerdir.
inancı olan insanların kötülüğün temeli olarak kabul ettikleri.
Seytan aslinda cin ve insanlarin diger insanlara vesvese ve akil celme yollariyla yoldan cikartanlara denir.cenneten kovulan iblistir.
Gündemdeki Haberler
Güncel Önemli Başlıklar