bugün

1977 yapımı, cem karaca / dervişan şarkısı. dönemin siyasi ve sosyal şartlarını güzel yansıtan bir parçadır. sözü ve müziği cem karaca ya aittir.

Sıram gibi sıradağlar
Anam anam derdin mi var?
Yaram yürekte değil ki gelip sarsın yar
Radyolarda şarkılar boş ver diyorlar
Açlıktan verem olana bal ye diyorlar

Yoksulluk kader olamaz kader değildir
Firavunlar bile böyle zalim değildir

Ben vatandaş Ahmet'im evkafta memur
Ay sonuna yetmiyor evdeki kömür
Bir kilo et seksen lira tadını unuttum
insan gibi yaşamanın adını unuttum

Yoksulluk kader olamaz kader değildir
Firavunlar bile böyle zalim değildir

Devlet baba borç içinde sabret diyorlar
Sen de bakkala kasaba borç et diyorlar
Ben onurlu insanım boyun eğemem
Alacaklı ver deyince ödün veremem

Yoksulluk kader olamaz kader değildir
Firavunlar bile böyle zalim değildir
antitezlerinin yüzlercesinin her gün açlıktan, tedavi ettiremeyecekleri hastalıklardan ve daha bir çok sebepten ötürü can verdiği önerme. aslında kaderden çok kaderleştirilmiş bir olgudur bu. konuya güzel bir bakış sergileyen film önerisi olarak "blood diamond" verilebilir. konuyu özetleyen söz ise "masum değiliz hiçbirimiz" olacaktır.
sağlam bir cem karaca şarkısı. cümlenin anlamına bakacak olursak; kişiden kişiye farklılık gösteren bir olaydır. konuyla biraz alakalı manidar bir söz de vardır; fakir doğabilirsin, bu senin hatan değildir. ama fakir biriyle evlenirsen, işte bu senin hatandır. * *
an itibariyla hayko cepkinin baya güzel yorumladığı dervişan dönemi cem karaca şarkısı.
cem karaca'nın önde gelen parçalarından biridir.

Yoksulluk kader olamaz kader değildir
Firavunlar bile böyle zalim değildir
bir tv programında* hayko cepkin'in sesiyle bizi transa sokan şarkı. *
Hayko Cepkin'in de hakkını verdiği şahane Cem Karaca şarkısıdır. Şuradan izlenebilir:
http://www.youtube.com/watch?v=coCqPybaPq8
kapitalist sisteme devam edildikçe yolsuzluk kader olmaya devam edecektir. birilerinin zengin olması için yoksulluk kader olmak zorundadır.
cem karaca'nın, 1977'de moğollar'ın basçısı taner öngür'ün de kadrosunda bulunduğu dervişan'la birlikte yaptığı 3., toplamda 4. uzunçaları. albümdeki şarkılar:

A Yüzü

01 Kerem Gibi
02 Bir Öğretmene Ağıt
03 Adiloş Bebe
04 işçi Marşı
05 Maden Ocağının Dibinde

B Yüzü

01 Sevdan Beni
02 Vay Gurban
03 Yoksulluk Kader Olamaz
cem karaca'nın 1977'de dervişan'la birlikte çıkardığı uzunçalara adını veren harika şarkı. bu şarkının başlangıcındaki piyano solosu, albümdeki diğer şarkıların başında da vardır. solonun bitiminde cem baba şarkının adını söyler ve şarkı başlar.
kaynananın zengini seçilirse doğru olan önerme.
cem karaca ile dervişhan'ın insanın içine işleyen şarkısı. özellikle 'radyolar da şarkılar boşver diyorlar' kısmının söylenişi insanı koparır. ayrıca burda ajda pekkan'a ince bir ayar verildiği hissine kapılabilinir.
bir kilo kıymanın türkiye genelinde otuz - kırk lira arasında değişmesinden sonra dillere dolanan ilk şarkı olsa gerek. bu arada kıyma ile sınırlandırmanın da çok iyi niyetli olduğunu biliyorum.
hayko cepkin'in de cilgin soyledigi efsane cem karaca sarkisidir. hayko soylerken yemin ederim tuylerim diken diken oluyor yahu.
yaşam felsefesi olabilecek şarkı .
fatalitist olan toplumda yoksulluk kaderdir! 'varsa şükret; yoksa sabret!' öğretisi hakimdir. lakin bilenin bilmeyene; olanın olmayana borcu vardır. dolayısı ile 'yoksulluk kader degildir. kader olamaz!'
hayko cepkin tarafından ustaca coverlanmış şarkı.

http://www.youtube.com/watch?v=coCqPybaPq8
açık ara en iyi cem karaca şarkısıdır. haykırışdır, anarşidir, acizliktir kısaca herşeydir. iyi ki cem baba gibi birini dünyaya getirmiş toto karaca yoksa böyle bi şarkıyı dinleyemiyecektik
hayko cepkin tarafından kusursuz yorumlanan bir cem karaca şarkısıdır. sözlerindeki anlam muhteşemdir. siyasi şarkılarındandır, devlete gönderme yapar.

"Yoksulluk kader olamaz kader değildir, Firavunlar bile böyle gaddar değildir."
harika bir cem karaca-derşivan şarkısıdır. günümüzde hala sadece bazıları daha fazla zengin olsun olsun diye yoksulluk kader oluyor. yazık.
emekçiler, yaşamlarına ve çalışmalarına bakarak ''buda hayatmı be'' diyor. insan aklının ve emeğinin doğaya hakim olmak ve herkes için kolay ilginç bir yaşam için gerekli herşeyi yaratmak için önemli araçlar sağladığını günümüzde, bu durumda olabilmek içn toplumun kötü kurulmuş olması gerekir.

ama neden kader olsun?

patronların ve ücretlilerin, başkalarınının çalışmasıyla zenginleşen insanları sonsuza dek varolması mı gerekir?
ekonomi, bilim ve teknik geliştikçe yaşamın ve çalışmanın değerinin düşmesi hangi kehanettir?
gelişme neden büyük çoğunluk için daha başka, daha iyi yaşamaya yaramasın?

atom barışçıl amaçlarla kullanılabilir. gezegenler keşfedilebilir de, işsizlik yok edilemez ve gelecek korkusu kaldırılamaz mı?
insanlar arasında başka ilişkilerin kurulduğu, insan eyleminin amacı; emekçilerin ve halkın maddi ihtiyaçlarına cevap vermek, bireyin kişiliğinin ve yeteneklerinin açığa çıkmasına fırsat tanımak olan yüksek uygarlık düzeyinde ki bir toplum biçimine ulaşmak olanaksız mıdır? bu toplum biçimi, kişiyi tüm baskılardan kurtaracak ve her bireyin insancıl bir sosyallik içinde, sonuna dek kendi efendisi olmasını sağlayacaktır. işte sosyalizmin varolşu sebebi amacı anlamı ve varoluş nedeni tastamam budur. ele geçirilip kuralacak olan yeni toplum budur.
emekçiler, yaşamlarına ve çalışmalarına bakarak ''buda hayatmı be'' diyor. insan aklının ve emeğinin doğaya hakim olmak ve herkes için kolay ilginç bir yaşam için gerekli herşeyi yaratmak için önemli araçlar sağladığını günümüzde, bu durumda olabilmek içn toplumun kötü kurulmuş olması gerekir.

ama neden kader olsun?

patronların ve ücretlilerin, başkalarınının çalışmasıyla zenginleşen insanları sonsuza dek varolması mı gerekir?
ekonomi, bilim ve teknik geliştikçe yaşamın ve çalışmanın değerinin düşmesi hangi kehanettir?
gelişme neden büyük çoğunluk için daha başka, daha iyi yaşamaya yaramasın?

atom barışçıl amaçlarla kullanılabilir. gezegenler keşfedilebilir de, işsizlik yok edilemez ve gelecek korkusu kaldırılamaz mı?
insanlar arasında başka ilişkilerin kurulduğu, insan eyleminin amacı; emekçilerin ve halkın maddi ihtiyaçlarına cevap vermek, bireyin kişiliğinin ve yeteneklerinin açığa çıkmasına fırsat tanımak olan yüksek uygarlık düzeyinde ki bir toplum biçimine ulaşmak olanaksız mıdır? bu toplum biçimi, kişiyi tüm baskılardan kurtaracak ve her bireyin insancıl bir sosyallik içinde, sonuna dek kendi efendisi olmasını sağlayacaktır. işte sosyalizmin varolşu sebebi amacı anlamı ve varoluş nedeni tastamam budur. ele geçirilip kuralacak olan yeni toplum budur.
Değildir zaten öyle olsa şu an bok gibi param olmazdı.
görsel
Harika bir (bkz: hugo chavez) sözü.