bugün

Yaratma yeteneği olan.
(bkz: yaratıcı beşiktaş taraftarı)
2'ye ayrılır:
-yoktan var eden, sıfırdan yaratan büyük güç sahibi.
-yaratılanlardan yeni şeyler ortaya çıkaran, icat eden, üreten kişi.
çılgın, dahi, sempatik, çocuksu, farklı, özgün...
(bkz: yaratıcı olunmaz doğulur)
(bkz: creative)
(bkz: allah)
aslında hiç bir insan yaratıcı değildir, keşfedicidir.
yaratıcı:

allah (ar.): el ilah. baştaki el, tek olmayı getiren ingilizlerin "the" sı ile aynı.

tanrı (türkçe): tengri, tam adı gök tengri, semavi yaratıcı.

elohim (ibranice): o dur anlamlı yahudilerin yaratıcı olarak tanımladıklarına verdikleri isim, diğer isimleri; adonai, yehova,yaho. bizdeki yehu nidası buradan geliyor.

amon (mısır): mısır inanında baş tanrı. semavi dine inananların yakarışlarının sonunda kullandıkları amin ve amen buradan geliyor. bir nida olan aman da öyle.

christo (latince): güneş tanrı, isevi inancının tek tanrısının ismi. (bkz: jesus christ)

insanlık yaratıcı olarak imlediğini pek çok yerde dile getiriyor. sevindiğinde, korktuğunda, çare umduğunda vs.

isimlerini kaynağa bakamadığım için veremeyeceğim bazı tarihçiler allah sözcüğünün islamlık öncesi arap yarımadasında inanılan pek çok tanrıdan birinin adı olduğunu söylüyor. inen 4 kutsal kitabın en önemli ortak yanı tanrının tek olduğunu söylemeleri. isimleri farklı sadece. bu isme atfettikleri önem de aynı.

örneğin yahudi tanrısı yehova, 4 damga harften oluşuyor ve doğru telaffuz edenin tanrıyı görebileceği iddia ediliyor (bkz: tetragrammaton)

müslümanlıkta, 99'luk tespih ile 1 defa ya da 33'lük ile 3 defa döndürülerek tanrının 99 ismi her gün terennüm edilirse cennetin kapılarını açtığı söyleniyor. (bkz: esma ül hüsna). bu da ilginç, zira tesbih çekmek ilk başta müslümanlarca benimsenmemiş, saçma gelmiş. din büyükleri de tesbih ile allah'ın isimlerini anmaya başladıktan sonra, bütün müslümanlar bunu benimsemiş ve bir gelenek oluşturmuşlar.

her din, her kültür kendi dilini kullanarak tanrıya yakarıyor, bol bol da birbirlerinden sözcük alıyorlar. dinin dogma yönü, dil de işlemiyor, dil evrimleşmesine devam ediyor.
(bkz: yaratıcılık)
--spoiler--
anladım aslolan inanmak için görmek değil görmek için inanmakmış
--spoiler--

demir demirkan - rüzgar...

bu sözler ile demir kral gerçekte ne demek istemiş bilemem ama son derece öznel ve amacının dışına çıkabilecek bir fikir;
insan, varlığın sadece 5 duyuyla algılanabilecek bir kavram olduğuna inanmazken, 5 duyusuyla algılayamadığı şeyleri yok saymaktadır. burda bir terslik olduğu konusundaki düşüncelerim;

aslında herşey yaklaşıma bağlı olarak değişebilen birer fonksiyondur.
madde, enerji ve ikisinin birbiriyle olan ezeli ilişkisi sadece materyalizm üzerinden açıklanamaz.
madde sonlu, enerji sonsuzdur. dolayısıyla enerji ile insan algısı arasında bazı filtreler vardır. bunlara algı (5 duyumuz) denir. enerjinin; 'tanımlanabilir, sonlu madde' üzerinde oluşturduğu etkilerinden yola çıkarak enerji tanımı yapmaya çalışırız. sonuçlar her ne kadar gerçeğe yakın olsa da, asla enerjinin tanımıyla tamamen örtüşmez. aradaki madde ve algı filtreleri yok edilmeden enerji tam olarak anlaşılamaz. yani aslında biyolojik dolayısıyla maddi birer varlık olan insan için sonsuza ulaşmak imkansızdır. ruh kavramı hakkında da bunlar geçerlidir.
dünya üzerinde 5 duyu ile yaratıcı (az önce bahsettiğim nedenlerden ötürü) algılanamaz. yalnızca boyut değiştirmek (üst boyut olmalı) bu sorunu halledebilir. buna ölüm denir. maddeden sıyrılmak, sonsuza açılmak. işte yaratıcıya ulaşmanın yolu tam olarak budur.

yaratıcı ve yaratılış tanımlarının daha sağlıklı yapılabilmesi için varılan yargı kadar gidilen yol da önemlidir. yani aslında yaratıcının varlığından çok ona ulaşmaya çalıştığımız yolları sorgulamalıyız. alıntı yaptığım sözler böyle bir beyin fırtınası yaşamama sebep olur hep.
Ne allah, ne tanrı, ne de başka bir sıfata tercih ettiğim kelime. Tamamıyla Bir bütün.
kızılderili söylencelerinde manitu anlamında kullanılan sözcük.
Olmayan bir şeyi var edene denir.

Teoride Tanrı bir yaratıcıdır ancak her yaratıcı tanrı değildir. Bir inançsız olarak inanan kişilerle tartışırken en çok anlaşılamayan kavram yaratıcı kavramıdır.

Yaratıcı var mıdır Ve tanrı var mıdır soruları aynı cevaplara çıkmaz. Örneğin evrenin bir yaratıcısı var mıdır? Belki. Bilinmez. Evreni belki iki tane uzaylı salak arkadaş deney tüpleriyle oynarken var etti, belki gezegenler sistemler devasa bir canlının içerisindeki küçük mikroorganizmalardır, bilemeyiz. Bu durum o iki uzaylı arkadaşı üstün güçleri olan, ceza ve ödül sistemiyle bizleri imtihan eden varlık yapmaz.
manifestonun yazarıdır.
(bkz: vahdet i vücud)
(bkz: tövbe)