bugün
- herkes eski nikini yazsın bitsin bu eziyet8
- true'nun çaylak olması15
- arkadaşlar uyudunuz mu6
- kadir inanır14
- hiçbir şey yapmadığınız halde aşık olan erkekler2
- velvet28
- israil5
- dinci insanlar efkarlandığında ne içiyor sorunsalı10
- kemalist dünya19
- sözlüğü bırakmak istemek8
- 2026 dünya kupası27
- 26 haziran 2026 türkiye abd maçı29
- yazarların iyi olduğu konular9
- arapça okuyabilen yazarlar3
- memesi güzel olan bir kadını alıp çıkacağım4
- aile evinde yaşamak13
- üniversitelerin gereksiz olması12
- salak erkek neden bu kadar çok8
- bir şeyler söyle3
- sedat pekmez21
- barda şişenin üstüne oturmuş kız görmek5
- futbol21
- tüm mahlukatın cenneti yaşayacak olması3
- türk soyu ve arap soyu birdir6
- kadir mısıroğlu'nun soyu18
- anın görüntüsü17
- allah yoluna cenk edelim şan alalım şan2
- pringles 12 tl oldu kimsenin umrunda değil4
- kemalistlerin sanki biraz şey olması10
- seri gizli artı oy veren melek7
- yapay zekanın her entrymi silmesi2
- birsin allahım2
- özlü sözler5
- yeni tanışılan kızdan istemek5
- galatasaray lobisi11
- 26 haziran 20266
- sözlük yazarlarının kombinleri9
- birader yazar olmak13
- erkeklerin her işi tek elle yapabilmesi11
- eski sevgilinin dolgun göğüslerini özlemek7
- türklere devşirme diye laf atan kürt5
- kürtçülerin algıları5
- kürtçülük5
- erleg han ile revani yemek3
- ayağımla nah çekebilme yeteneğim6
- aylık 317 bin lira iyi para mıdır sorunsalı5
- ana dilimiz kürtçe olsun kampanyası4
- ktç abinin çaylak olması5
- ingiliz aksanı6
- canımın sürekli hamburger çekmesi7
cevabı bilinmeyen şeyleri öğrenmek için karşı tarafa soru yönlendirmek.
küçük çocuklar tarafından sık gerçekleştirildiğinde katlanılmaz olur.
çocukken sizinle ilgilenene, büyüdükçe sizin ilgilendiklerinize, olgunlaştıkça kendinize yöneltirsiniz. terki ruhun intiharıdır.
Yapmaktan hoşnutluk duydugum bir eylemdir.Neticesinde birşeyler öğrenilir,bilgilenilir,kuşkular giderilir,güzel duygular hissedilir,hatta bagdat bile bulunabilir.
(bkz: sora sora bagdat bulunur)
(bkz: sora sora bagdat bulunur)
fr. poser la question.
yaş ile arasında ters orantı vardır. genel olarak insanlar yaşları ilerledikçe daha az soru sorarlar.
eğer biri sana cevap vermek istemediğin bir soru sorarsa gülümse ve neden bilmek istiyorsun? de.
eylem.
güzel eylem.
çoğu zaman, sorunun cevabını değil de muhattabımın soruya vereceği cevabı merak ettiğim için faili olduğum eylem.
güzel eylem.
çoğu zaman, sorunun cevabını değil de muhattabımın soruya vereceği cevabı merak ettiğim için faili olduğum eylem.
merak etmenin bir sonraki aşamasıdır. bu sorular kendimize sorulabildiği gibi* tecrübelerinden faydalanmak adına başkalarına da sorulabilir.
bir yerden sonra karşıdakini sıkar, hatta başından savmaya kadar gider. yine de sormak, öğrenmek lazımdır. çünkü soru sormayan toplum bir ezberle yaşamaya mahkumdur.
bir yerden sonra karşıdakini sıkar, hatta başından savmaya kadar gider. yine de sormak, öğrenmek lazımdır. çünkü soru sormayan toplum bir ezberle yaşamaya mahkumdur.
Cevabı almak için soruyu sormak gerekir.
Soralım öyleyse: Ben kimim ? Bu kişi olmama kim karar verdi ?
Neden bu ülkede doğdum ? Niçin bu kişiler ailem oldular ?
Yaşamın hedefi nedir ? Öldükten sonra hayat var mı ?
Varsa nasıl bir şey?..
Sorarsak, cevaplara ulaşırız.
Aksi halde "isa" o ünlü cümlesini etmezdi;
"Çalın, o kapı size açılacaktır"...
Soralım öyleyse: Ben kimim ? Bu kişi olmama kim karar verdi ?
Neden bu ülkede doğdum ? Niçin bu kişiler ailem oldular ?
Yaşamın hedefi nedir ? Öldükten sonra hayat var mı ?
Varsa nasıl bir şey?..
Sorarsak, cevaplara ulaşırız.
Aksi halde "isa" o ünlü cümlesini etmezdi;
"Çalın, o kapı size açılacaktır"...
iki Hıristiyan sigara içerken incil okunup okunamayacağını tartışıyormuş. Bir sonuca varamayınca, kasabanın papazına gitmişler. Biri sormuş:
- incil okurken canım sigara içmek isteyince içebilir miyim?
Papaz cevap vermiş:
- Oğlum, incil okunurken Tanrı'yla ilgilenmen lâzım. Bu yüzden, sigara içemezsin.
Diğerinin sorusu arkadaşınınkinden biraz daha farklıymış:
- Sigara içerken canım incil okumak istiyor... Okuyabilir miyim?
- Her nerede ve hangi şartta olursan ol, incil okumayı arzu edersen tabii ki okuyabilirsin.
Kıssadan hisse: Beceri, almak istediğin cevabı alabileceğin soruyu sorabilmektir.
anonim olarak alıntıdır.
- incil okurken canım sigara içmek isteyince içebilir miyim?
Papaz cevap vermiş:
- Oğlum, incil okunurken Tanrı'yla ilgilenmen lâzım. Bu yüzden, sigara içemezsin.
Diğerinin sorusu arkadaşınınkinden biraz daha farklıymış:
- Sigara içerken canım incil okumak istiyor... Okuyabilir miyim?
- Her nerede ve hangi şartta olursan ol, incil okumayı arzu edersen tabii ki okuyabilirsin.
Kıssadan hisse: Beceri, almak istediğin cevabı alabileceğin soruyu sorabilmektir.
anonim olarak alıntıdır.
bir konu hakkında gerekli bilgi birikimine sahip olmak için kullanılan alakalı araştırıcı cümlelerdir.
türkiye de bu eylemi yapana bir bakarlar okullarda falan. soru sorulunca derste oradan buradan ef,öf,puf sesleri çıkar. salak muamelesi yaparlar. öğretmenlerden de vardır böyleleri. soru sorarsın cevap verir anlamazsın yine sorarsın, belli eder sana o hali. sanki salak benim ulan sikik amk paçavra suratlısı.
merak edilen şeyi öğrenmek için yapılan işlem.
bitmeyen öğrenme isteğiyle dolu insanlar için bağımlılık raddesine ulaşabilecek eylemsel yeti, daha küçükken sorulan soruların ölçütü ileride özelliğin taşınıp taşınmayacağın göstergesidir. bu yola yenilikler getirenlere genellikle tiksintiyle bakılsa da siz bu rahatlatıcı eyleme ve dünyanın en eğlenceli ve kavram yardımcısı oyununa devam ediniz, ettiriniz.
(bkz: felsefe)
(bkz: sorma ne haldeyim)
(bkz: felsefe)
(bkz: sorma ne haldeyim)
çoğu zaman cevap almayı gerektirmez.
bir cevap alıp, merakı gidermek uğruna insanın karşısındakine yönelttiği cümlelerdir.
(bkz: soru eki)
(bkz: soru eki)
zeka göstergesidir:
"Bir insanın zekâsı cevaplarından değil; soracağı sorulardan anlaşılır."
(Albert Einstein)
"Bir insanın zekâsı cevaplarından değil; soracağı sorulardan anlaşılır."
(Albert Einstein)
Soru sorulmaz soru yöneltilir. Yanlış bir tabirdir.
Soru yöneltilen bir şey mi?
bazen gerekli olan ancak karşı tarafın izin verdiği kadar ve bunaltmayacak şekilde sorulması uygundur bence. her akla geleni de sormak karşı tarafı bunaltabilir aslında.
Bugün anladım ki aslında her akla geleni sormak da iyi değil. Tamam soruyoruz da doğru mu soruyoruz ve cevabının doğru olduğunu nereden bileceğiz, kime göre neye göre doğru veya yanlış. Her akla geleni sormamak aslında o kadar güzel bir duygu ki anlatamam.
Gündemdeki Haberler
Güncel Önemli Başlıklar