bugün

Türk sineması açısından oldukça farklı ve güzel bir film. Tam tiyatro tadında, Demet Evgar ise karaktere çok yakışmış. Kocası rolünde kiFatih Al da şahaneydi. Filmde 17 yaşındayken evlenmiş ve artık kocası ile arasında sevgi kalmamış ve kendisini yemek yapmaya vermiş bir kadının kocası can verirken yarsım etmemesi ve peşinden gelen olaylarla yaşadıklarını keyifli bir anlatımla izliyoruz.
Filmin bize asıl sorduğu soru "acaba bu kadın deli mi yoksa zehir gibi akıllı mı" sorusu fakat hayal alemine fazla ağırlık verilmiş olması net bir cevap almamıza mani olurken filmden de soğutabiliyor. Ben isterdim ki o hayal aleminde geçen program falan gelecek hakkında olsun.
mudanya'da geçen özgün ve akıcı cinayet filmi.

mudanya'yı neden anadolu'nun ortasında ıssız 5.000 nüfuslu bir kasaba gibi göstermişler mana veremedim.
Her şey çok güzel konu işleyiş falan tamamda hiç o yakışıklı Fırat la Demet olmuş mu? Sahnelerini izlerken midem bulandı üzgünüm.
demet evgar resitali bir filmdir.
yolda gördüğüm afişleri dikkatli incelemediğimden olsa gerek; bende, herhangi bir kanalda demet evgar'ın editörlüğünü yapacağı bir yemek yarışması düşüncesini uyandıran ve az evvel internette film olduğunu yanlışlıkla öğrendiğim film.

(bkz: allah allah)
Beğenmediğim film.

Demet evgar'ı severim. Onun için gittim. Hiç beğenmedim diyemem ama beğendim de diyemiyorum.

--spoiler--

Cinayetler evet gayet zekice işlendi. Ama hep bir donukluk hep bir olmamış diyalog. Sürükleyicilik desen o da ı ıhh.

--spoiler--

Olmuş olan tek şey demetciğimin gözleriydi. Nokta.
alışılmışın dışında takılan ümit ünal'ın yönetmenliğinde olduğu, bir ev kadınının psikolojik baskılar altında seri katile dönüşümünü ele alan film, izleyeni boğuk ve iç sıkan bir hava ile karşılanıyor.

bir kadının sönmüş ve aşırıya kaçan bir biçimde olan standartlaşmış hayatını evdeki soluk ışıklar ve dış mekanların sürekli kapalı olması oldukça etkili bir biçimde tamamlamış. bu durum kadının iç dünyasını yansıtmak için oldukça uygun. senaryo örgüsü standart biçimde günlük hayatın görüntülenmesi ve baş rol karakterinin özelliklerinin tanıtımı ile başlayıp, "tetikleyici olayın" başlangıcıyla birlikte sizde rahatlıkla filmin içine dalıyorsunuz. olay örgüsünün yönetmen tarafından ince ince işlenmesiyle hem kadını ruh halini daha iyi anlıyorsunuz hem de olaylar git gide daha ilginç bir hale dönüşüyor. başlarda zayıf ve kırılgan olan kadının ruh hali git gide değişiyor ve tehlikeli ve korkutucu(insanı geren) bir hale döşüyor. lakin tüm bu durumlar içerisinde filme küçük garip esprilerin eklenmesi de ihmal edilmemiş.

oyunculuklar ise zaten çok iyiydi ama bir noktayı beğenmedim. demet evgar'ın filmin başındaki performansını tiyatro oyunculuğu gibi hissettim. rolde duyguyu yansıtmak için aşırıya kaçmış gibi geldi bana. bu da kendinizi o sahnede tiyatrodaymış gibi hissettiriyor. onun dışında diyecek söz yok. oldukça iyi.

kısacası film youtuberların yaptıkları yanında tam bir şaheser. tabi bu karşılaştırmayı yapmakta hata olur. önceki iki cümle için özür diliyorum. filmi izlemenizi tavsiye ederim. tabi vizyonda iken.

not: gittiğim salonda topu topu 8 kişi bu türk filmini izliyorduk. türk filmlerinin, gişede daha çok izlenmesi umuduyla.
Demet evgarın tek başına götürdüğü Bir cinayet filmi.
Ümit ünal ın son filmi. Demet evgarı sevmem aslında. Bu filmde çok sempatik ve güzeldi.